вчити дітей допомагати батькам, виконувати класні доручення; закріпити уявлення про те, що справжня людина, щоб чогось досягти в житті, має бути працьовитою; розвивати пізнавальні інтереси до фізичної праці; виховувати працьовитість, старанність.
Тема. Не кажи не вмію, а кажи навчусь
Мета: вчити дітей допомагати батькам, виконувати класні доручення; закріпити уявлення про те, що справжня людина, щоб чогось досягти в житті, має бути працьовитою; розвивати пізнавальні інтереси до фізичної праці; виховувати працьовитість, старанність.
Обладнання: дитячі малюнки до різних ситуацій.
Хід уроку
І. Організація класу
II.Актуалізація опорних знань
В народі кажуть:
«Коли добре щось умієте - того не забувайте, а чого не вмієте - то ТОГО навчайтесь»
III. Повідомлення теми і мети уроку
-Діти, послухайте латинську пісеньку «Спи, хазяйко»
Спи, хазяйко, без турботи —
Всю вже спорано роботу:
Кури
Буряки прорвали,
Гуси
Сорочки попрали,
Кабанець
Город скопав,
Пес
Дрівцяток нарубав,
Когуток
Обід зварив,
Аж хвосточка обсмалив,
А коток усіх корів
На оборі подоїв,
З глечиків вершки зібрав,
Масло збив
Та й десь пропав.
Бесіда.
-Діти, сьогодні ми поговоримо, про те, що так важливо для кожного, без чого не можна обійтися в житті - про працю. В цій пісні в кожної тварини є обов’язок.
-А які обов’язки є у вас в сім’ї?
-Чи завжди ви із задоволенням виконуєте їх?
-А які доручення ви виконуєте в класі?
-Чи приходять до вас у гості лінощі? Розкажіть, що тоді відбувається?
-А ви з лінощами дружите, чи проганяєте їх?
Кожна дитина повинна навчитися праці з дитинства
Кожному батькові, кожній матусі приємно відчувати, що її дитина не цурається своїх маленьких обов’язків, а навпаки завжди рада допомогти дорослим.
Оповідання В. Сухомлинського «Не загубив, а знайшов»
-Діти, що попросив тато виконати сина?
-А чи вмів син копати?
-Чи важко було йому копати?
-Припинив він працювати чи ні ?
-Чому хлопчик повернувся засмучений?
-А що сказав йому батько?
-Що знайшов хлопчик?
-Діти, вам сподобалось це оповідання? Чого воно нас навчає?
Фізкультхвилинка
Ми - веселі діти.
Любим бігати, стрибати
Спробуй нас наздогнати
Закріплення вивченого матеріалу.
Ситуація.
Одна дівчинка вдягла намисто, матусині туфлі, підмалювала губи і крутиться перед дзеркалом. А тим часом до неї підійшла мама і просить поскладати в кімнаті іграшки. А дівчинка відповіла: «Я ще маленька і не вмію»
А друга дівчинка в цей самий час прибрала іграшки, склала книжки, підмела підлогу і сказала:»Я ще маленька і всього робити не вмію»
Яка з дівчаток має бажання вчитись працювати?
Гра «Так чи ні»
Якщо «так» то хлопайте в долоні.
Завжди допомагаю мити мамі посуд.
Умію пилососи ти.
Поливаю кімнатні квіти.
Складаю свої речі у шафу.
IV.Підсумок уроку
Хоч на зріст я ще маленька
В мене й кіска ще тоненька
Та коли на стільчик стану,
То і мисочки дістану,
Ще робити дещо вмію
Я тарілочку помию
І повішу на кілок
мій маленький рушничок
Ще кімнату замітаю,
І всього сама учусь,
І роботи не боюся.
-Діти, я думаю, що серед вас теж є такі гарні господині й господарі.