КОНСПЕКТ Організованої навчальної діяльності із застосуванням стратегії «Знав, дізнався, хочу дізнатися» для дітей старшого дошкільного віку на тему: «Диво - калинка»

Про матеріал

Організована навчальна діяльність із застосуванням стратегії «Знав, дізнався, хочу дізнатися» для дітей старшого дошкільного віку на тему: «Диво - калинка»

Перегляд файлу

КОНСПЕКТ

Організованої навчальної діяльності із застосуванням стратегії «Знав, дізнався, хочу дізнатися» для дітей старшого дошкільного віку на тему:

«Диво - калинка»

 

 

 

ПРОГРАМОВИЙ ЗМІСТ:

 

Узагальнити знання дітей про калину.

Формувати вміння висловлювати власну думку, перевіряючи її завдяки створеної спільної схеми, до якої ввійшли різні ідеї.

Учити дітей уважно слухати текст казки.

Встановлювати зв'язки між відомим і новим, усвідомлюючи розуміння почутого.

Учити дітей залучати сприйняту інформацію до власного досвіду через переформулювання своїми словами.

Активізувати мислення дошкільнят, активно залучати їх до процесу навчання.

Заохочувати до демонстрації різних точок зору, до самовираження, забезпечити якісне прийняття та обробку нової інформації.

 

МАТЕРІАЛИ ТА ОБЛАДНАННЯ:

 

Скринька із казковими «скарбами», костюми лісовичка і сороки, кущ калини, казка «Калинка», картинки для складання асоціативного куща, сигнальні картки, мікрофон, кубик із знаками символами.

 

ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА:

 

Читання українських народних казок, вивчення приказок, прислів'їв та віршів, бесіди про символи України, вивчення таночку «Калинка».

 

 

Хід заняття

 

 

Холодно зараз у лісах і луках,

 Холодно зайчикам, лискам, птахам

 Але затишно, тепло в групі у нас,

 Доброго дня, вітаємо вас.

  

(привітання гостей дітьми)

 

Сьогодні, діти, запрошую вас в гості до казки. Казок чимало є на світі – і веселих і сумних. А чи зможете прожити ви без них? З перших днів нашого дитинства нас супроводжують казкові герої. Казки нам читають бабусі і мами, із задоволенням ви слухаєте їх, коли вам читають вихователі, або уважно дивитесь по телевізору.

 А зараз ми подивимось, як ви знаєте казки.

 Пограємо в гру «В скриньці казочка сховалась».

 

 Відкриваємо скарбничку

 Скринька зовні невеличка,

 В ній скарби проте безмежні,

 Будьте дуже обережні.

 Їх ніколи той не згубить,

 Хто народну мудрість любить.

 І багатства ці безцінні

 Їх збирали по краплині.

 

 (із скриньки дістаємо «речові докази» і називаємо казку, наприклад: глечик – казка «Лисичка і журавель»).

 

 Молодці, багато казок знаєте, тож вирушаємо в подорож, але вночі налетіла Баба – Віхола, всі доріжки снігом засипала і я не знаю в яку сторону нам іти. Може запитаємо в сороки, вона скрізь літає і багато чого знає:

 

  • Сороко – білобоко, доброго дня. Допоможи нам знайти дорогу до казки.

 

Сорока:

Я найкраща в світі птаха,

Бо не маю в собі страху.

Де захочу я літаю,

Краще всіх усе я знаю.

Добре, вам допоможу, але спочатку скажіть які ви знаєте прислів´я і приказки про казку.

 

 (відповіді дітей)

 

Сорока:

Скрізь літала, скрізь літала,

І, звичайно, дещо взнала:

Підказати лісовичок зможе,

Він в біді вам допоможе.

Він старезний, ой, старезний

Проте розум – величезний.

Треба в нього запитати

Де ту казочку шукати.

 

  • А де ж мешкає лісовичок?

 

Сорока:

По цій стежинці йдіть.

(проходимо до Лісовичка).

 

  • Доброго дня, дідусю. Як почуваєтеся?

Лісовичок:

Як? Сиджу ось у лісі

Гучно - гучно позіхаю

Іншим страху наганяю!

А чого ви смієтеся,

Що, мене не боїтеся?

 

  • Ні дідусю, ви такий кумедний, і очі у вас лагідні; ви не намагайтеся нас налякати, а краще підкажіть, де нам казочки шукати?

 

Лісовичок:

Не страшний! Е-хе старію,

Вже про відпочинок мрію,

Може, виб´ю десь путівки

В туристичну мандрівку…

Там, де сонце, тепле море,

А можливо, навіть гори!...

І не буду я казати,

Де вам казочку шукати,

Спершу діду радість дайте

І зі мною ви пограйте.

 

  • Діти, пограємо з дідом в ігри? Так.

 

Д/гра «Продовж прислів´я».

 

  • Могутній, як … (дуб)
  • Обдерли, як … (липку)
  • Тендітна, мов … (берізка)
  • Без верби і калини … (нема України)
  • Вродлива, мов … (червона калина).

 

Лісовичок:

 Ой, потішили старого.

 І тепер часу не гайте,

 У дорогу вирушайте.

 По оцій стежинці йдіть

 І казочку свою знайдіть.

  • Дякуємо тобі, дідусю. Ходімо малята

 

(переходимо до куща калини, накритого «снігом»)

 

  • Що це діти? (Купа снігу) А де ж казочка?
  • Ми тихенько підійдемо

На сніжиночки дмухнемо.

 

Гра – медитація «Сніжинки»

 

 Ніжний вітер повиває,

 Всі сніжиночки злітають.

 Полетіли – політали.

 Легесенько покружляли.

 Вітер дужче, дужче віє

 І сніжиночки розвіє.

 По лісу, по гаю літають.

 У повітрі танок кружляють.

 Раптом вітер повільно стихає,

І сніжиночки на землю лягають.

 

(відкрити калиновий кущ)

 

  • Що відбувається? Дива. І кущ калини перед нами з´явився неспроста. Ось і наша казочка знайшлась, а казка називається «Калинка».

 

(сідають на стільчики)

 

Діти, пригадайте все, що ви знаєте про калину, чи думаєте що знаєте. І не має значення правильною буде ваша відповідь, чи ні, головне пригадати якомога більше.

 

 

 

 

 

  •             Діти, у кожного з вас є дві сигнальні картки червоного і зеленого кольору. Зелена означає – «це я знав», а червона – «це для мене нове». Зараз я читатиму казку про калину. Слухайте уважно, якщо почуєте те, що знали про цю рослину, то відразу піднімаєте зелену картку, що означатиме «Я це знаю». Якщо почуєте щось нове для себе піднімайте червону картку, що означатиме «Я про це не знав, а тепер дізнався».
  •             Хто скаже, що означає зелена картка? А червона?

 

(читання казки)

 

 Уважно подивіться на схему.

  • Пригадайте, що ви почули у казці про калину таке, що знали раніше?
  • Що з того, що ви думали про калину не підтвердилося?
  • Що нового почули?
  • Як звали дівчинку, яка посадила кущ? (Калинка)

 

Запрошую вас до таночку «Калинка».

 

(під кущем знаходимо торбинку із мікрофоном і кубиком і сідають на стільчики)

 

Пограємо у гру «Мікрофон». Я буду ставити вам запитання, а відповідатиме та дитина, яка знає відповідь, використовуючи мікрофон.

 

  • Калина це дерево, чи кущ?
  • Де росте калина?
  • Яка калина на вигляд?
  • Якого кольору ягоди?
  • Чим корисні ягоди калини?
  • Який смак у ягід калини?
  • У що зібрані ягоди калини?
  • Як використовують калину люди?

 

Гра «Кубування»

 

  • А ще у торбинці лежав ось цей кубик. Кубик із знаками –символами на своїх сторонах. Ви будете кидати кубик і який знак покаже він – повинні відповісти на його запитання.

 

Кубик – кубик, покрутись

І до діток повернись.

 

 Які ви знаєте вірші про калину?

 Уявімо, що ми з вами поети і разом складемо вірш із п’яти рядків.

 

 Складання віршів сенкан.

 

Підсумок заняття.

Чи сподобалось вам діти сьогодні заняття?

Чим воно вам сподобалося?

 

Ось і скінчилась наша подорож до казки.

Казка це чарівний світ, мудрості криниця.

Хай живе мільйони літ і не замутиться,

Хай навчає люд завжди як по правді жити,

     Щиру дружбу берегти, рідний край любити.

 

doc
Додано
7 січня 2019
Переглядів
508
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку