Конспект заняття для дітей старшого дошкільного віку на тему: «Як природу збережемо, так здоров'я враз знайдемо»

Про матеріал

Інтеграція екологічного виховання, пізнавального розвитку та праці в природі з використанням інноваційних технологій для дітей старшого дошкільного віку на тему: «Як природу збережемо, так здоров'я враз знайдемо»

Перегляд файлу

Конспект

Інтеграції екологічного виховання, пізнавального розвитку та праці в природі з використанням інноваційних технологій

для дітей старшого дошкільного віку

на тему:

«Як природу збережемо, так здоров'я враз знайдемо»

 

Програмовий зміст: формувати уявлення дітей про те, що людина  - частинка природи.  Вчити дітей дотримуватись законів природи, тому що це необхідно як для здоров'я людини, так і для здоров'я природи. Закріпити та поглибити знання дітей про повітря та воду,  їхні  властивості,  про значення води , повітря , сонця, для всього живого.

Формувати елементи екологічного світорозуміння, екологічної вихованості.

  Розвивати позитивне емоційно – ціннісне ставлення до природного довкілля.

  Виховувати бажання оберігати рідну  природу, примножувати її, не псувати навколишнє середовище шкідливими звичками .

 

Хід заняття

 

                                                                                                                                                        Діти, чи подобається вам складати пазли?                                                                                                                                                                                                                               Які картинки бувають зображені на пазлах?

А ви хочете сьогодні на занятті скласти пазли?

Пазли у нас сьогодні не прості, їх приготувала нам сама матінка Природа.

Що таке природа?

 

  Все, що є довкола тебе:

  Сонечко, хмаринка, небо,

  І пісок, каміння, води,

  Й люди – часточка природи,

  Поле, гори і травичка,

  Ліс, повітря і водичка,

  Бджілка, пташечка і  зорі,

  Вільний вітер на просторі,

  Квіточки і різне зілля –

  Це, дитино, й є довкілля.

 

 Людина є частинкою природи? /Після відповіді дітей виставляється перший пазл із зображенням дитини/.

 

Діти, для того, щоб відкрити наступний пазл  відгадайте загадку.

Хто без дров, без вогня, світить, гріє нас щодня.

Високо ходить, землю водить.

Одне око має, всюди заглядає.

Дивиться у віконце…Що це? /Сонце/
 

Виставляємо  пазл із зображенням сонця.

 

Що нам дає сонечко? /тепло і світло/

Кому сонце дарує своє тепло і світло? /рослинам, тваринам, рибкам, лісам, полям, квітам…/

Як ви гадаєте чи можливе життя на землі без сонця? Чому?

Так завдяки сонечку все росте і квітне. А діти і дорослі іще полюбляють загоряти на сонці, загартовуватись за допомогою сонячного проміння.

Що в небі з'являється після дощу, коли виглядає сонечко?

Чи впливає сонечко на наш настрій?

 

Вправа «Кому потрібне сонечко».

 

В горі на стіні з'являється сонечко

А ось і до нас сонечко завітало, давайте попросимо в нього тепла і добра.

 

Просимо у сонця тепла і добра,

Сонячний дощ уявіть дітвора,

Промінчики сонця в долоньки візьміть,

В голівку, в сердечка їх поселіть.

 

Діти, відгадайте іще одну  загадку.

 

Куди ступиш — всюди маєш, хоч не бачиш, а вживаєш. /Повітря/

 

Піраміда запитань:

  • Де  є повітря?
  • Чи має повітря колір?
  • За допомогою яких частин тіла ми можемо відчути повітря?
  • Як називається рух повітря?
  • Коли ми можемо відчувати повітря?
  • Яким може бути повітря?
  • Чи можливе життя на землі без повітря?
  • Кому для життя потрібне чисте повітря?
  • Чому повітря повинне бути чистим?
  • Що потрібно робити для того, щоб повітря було чистим?

 

Погляньте, яка висока «піраміда запитань»  у нас вийшла. Ми її почнемо розбирати, відповідаючи на питання.

  • Де є повітря? /повітря є скрізь, воно  навколо нас, в середині нас, у воді, в землі/.

 

Дослідницька діяльність: За допомогою досліду ми доведемо, що повітря є у воді, в середині нас і в землі  Подивіться на склянку із водою, на її стінках бачите невеликі бульбашки, це і є повітря.

Візьміть трубочки, опустіть  їх у воду і легенько подуйте. Що ви побачили? Чому у воді з'явились бульбашки? А де взялося в трубочках повітря? /воно було в середині нас/

Киньте грудочку землі в склянку із водою. Що відбулося?/ із грудочки землі з'явились бульбашки /. Чому? /тому, що в землі є повітря/.

Ми з вами переконалися, що повітря є у воді, землі, і в нас.

 

  • Чи має повітря колір? /повітря не має кольору, воно безбарвне, невидиме/.
  • За допомогою яких частин тіла ми можемо відчути повітря?/за допомогою носа і рота, коли вдихаємо повітря/.
  • Як називається рух повітря? /рух повітря називається вітер/.
  • Коли ми можемо відчувати повітря? /коли дме вітер, видихаючи повітря на долоньку…
  • Яким може бути повітря? /холодним і теплим, свіжим і забрудненим/.
  • Чи можливе життя на землі без повітря і чому? Спочатку проведемо такий дослід: вдихнемо багато повітря, закриємо носик руками і ротик закриємо. Чи довго ви втримались не дихаючи?  /ні хотілось швидше вдихнути,  тому життя без повітря не можливе, бо   люди, тварини, рослини дихають ним/.

 

  • Кому для життя потрібне повітря? /людям, тваринам, рибам, комахам, рослинам/.
  • Чому повітря повинне бути чистим? /тому що ми ним дихаємо, а коли повітря забруднене ним важко дихати/.

Що забруднює повітря? /дим, вихлопні гази/.

            Часто люди, не задумуючись, своїми діями забруднюють його. Викиди диму з труб                                                                                                       фабрик і заводів, вихлопні гази автомобілів, спалювання опалого листя з дерев приводить до забруднення повітря.

Забруднене повітря  шкідливе для людей, живих організмів, із-за забрудненого повітря можуть виникати різні хвороби. 

  • Що потрібно робити для того, щоб повітря було чистим? Насаджувати більше дерев , кущів, різних рослин, адже вони очищують повітря/.

 

Гра « Що шкідливо та що корисно для повітря»

На картках закреслити все те , що шкідливо впливає на повітря.

 

Діти, запам’ятайте: берегти повітря – це значить берегти своє здоров'я.

 

Виставляється наступний пазл із зображенням неба.

 

 

Відома здавна рідина,

Усяк її вживає.

Буває хмаркою,

Сніжинкою буває.

Бува, як скло –

Крихка, тверда,

Звичайна крапля, це….

Що це, діти? /вода/.

Вода – це одна з найбільших цінностей планети Земля. Ми не можемо уявити своє життя без води. Вода є у всьому живому, і навіть в організмі людини.

Поміркуйте, де знаходиться вода в природі? /річки, озера, моря, океани, в хмаринці, в калюжі, в сніжинці, в льодинці…/

 

Гра «Якою буває вода»

 

Моделювання маленькими чоловічками стану води.

Діти, як ви думаєте, навіщо нам вода? /пити, готувати їжу, митись, купатись, прати, поливати рослини/.

 

Подивіться на глобус. Якого кольору найбільше зустрічається на ньому?                         Блакитним і синім кольором позначено воду.  Вода займає найбільшу частину земної поверхні. Але незважаючи на це -  води, яку можна споживати, стає все менше і менше, тому  що люди забруднюють воду шкідливими залишками своєї праці і своїми нерозумними вчинками . а від забрудненої води задихаються тварини, гинуть рослини, хворіють люди.

 

Дослідницька діяльність.

Подивіться на склянку із водою де ми вкинули грудочку землі. Яка вода в склянці?            Так, вона брудна. Чи можна таку воду вживати? 

Що необхідно зробити, аби воду можна було вживати?

Давайте процідимо воду через фільтр.

Яка стала вода?

Так яку воду можна вживати?

  Чиста вода дає життя

  Всьому живому в світі.

  Якщо живе жива вода,

  Тоді земля у квітах.

 

  Звучить музика води. На  фоні музики голос:

- Дорогі малята , це я -   Лісове озерце ,звертаюсь до вас.   Будь – ласка,  порятуйте мене.  Не виховані  туристи засмітили мою водойму різними  непотрібними предметами. А це шкідливо для рибок, що живуть в озері.  Допоможіть виловити усі предмети, які забруднюють воду і очистити озеро.

 

Чи готові, мої діти,  допомогти  Лісовому озеру? Тоді  в путь.

Переходять на килимок. Виставляється панорама лісового озера із непотрібними предметами.

 

Молодці, діти, всі зайві предмети виловили із озера.

 

І  запам’ятайте: воду треба берегти, очищати джерельця і струмочки, не забруднювати береги і водойми.

  Воду шанувати слід,

  Вона собою поїть світ.

 

Давайте уявимо себе чистими, вільними  краплинками – веселиками  і затанцюємо веселий танок.

       Музична пауза

 

Тепер ми можемо викласти наступний пазл.

Викладається пазл із зображенням  річки.

 

Ось і залишився у нас останній пазл.

Що ви бачите зображене на ньому?  /дерево, квіти, трава/

Як ми назвемо їх одним словом?

Рослини – наші зелені друзі.

Що дають нам рослини?

 Вони не тільки  несуть красу, милують наше око,  вони іще й очищують повітря. Також рослини годують людей, птахів, тварин. А крім того дуже багато рослин  мають лікарські властивості, вони допомагають нам бути здоровими.

Скільки всього корисного дають рослини людині.

 

Пограємо в гру: «Назви пестливо»

 

Я вам буду кидати м’яч і називати  рослину, а ви повинні повернути мені м’яч і назвати цю рослину лагідно.

 Сподіваюсь, діти, ви зрозуміли, як ми з вами природу збережемо,    так здоров'я враз знайдемо.

 І ми з вами можемо не тільки зберегти природу, яка  оточує нас, а й примножити її. Ви іще самі маленькі діти, але вже сьогодні можете зробити велику справу – посадити, доглянути і виростити дерево.

Зараз ми з вами посадимо каштани, жолуді, горіхи, клени, акації. А як проростуть паростки дерев, ми підемо до паркової зони і пересадимо живці в грунт.

 

Гра мікрофон:

  Працювали ви завзято.

  Дуже гарні ви малята.

  В руки мікрофон беріть,

  Що сподобалось кажіть.

 

Підсумок:

    Діти,  світ навколо нас дуже привабливий та цікавий, і ми живемо в ньому, як у рідному домі. Ми теж частинка цієї природи. А щоб нам було затишно і добре, треба поводитись мудро, оберігати природу і примножувати її. І тоді ми будемо всі здорові.

 

   Бережіть природу, любі діти,

 Я  до цього все життя вас закликаю.

Хто байдуже ставиться до неї,

Той у грудях серденька немає.

Пам’ятаймо це і я,  і ти,

Маймо в серці зерня доброти.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.6
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Заверталюк Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Войченко Андрей
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  3. Маевская Елена
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
7 січня 2019
Переглядів
10458
Оцінка розробки
4.6 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку