Конспект першого уроку "День народження нашого дружнього класу"

Про матеріал
 Шляхом створення ситуацій вибору підвести учнів до розуміння важливості взаємодопомоги в колективі.  Сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати чемне ставлення учнів одне до одного.
Перегляд файлу

ДАТА І ЧАС: 02.09.2019р., 1120

КЛАС: 1

День народження нашого дружнього класу

МЕТА:

  • дати поняття, що таке дружба;
  • сприяти формуванню добрих стосунків між дітьми в класі;
  • виробляти в собі якості, що сприяють дружбі;
  • шляхом створення психологічних ситуацій вибору підвести учнів до розуміння важливості взаємодопомоги в колективі;
  • сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати чемне ставлення учнів одне до одного;
  • розвивати усне мовлення, вміння висловлювати свої думки зв'язно, послідовно, повним реченням;
  • виховувати прагнення бути товариськими, турботливими та чуйними людьми.

ОБЛАДНАННЯ:

 

ХІД УРОКУ

І. Етап організації

Вчитель.  Ранок розпочавсь цікаво,

Світить сонечко ласкаво,

В календарик заглядає

І від усмішки аж сяє.

Знає сонце гомінливе –

День сьогодні особливий!

Яке ж сьогодні число? Місяць? Рік?

Чим особливий сьогоднішній день?

Сьогодні для вас пролунав перший дзвінок, який покликав на перший у вашому житті шкільний урок. Ви переступили поріг Країни Знань. Усі жителі цієї країни носять почесне звання – «Учень», «Школяр». Сьогодні ви із звичайних хлопчиків перетворились на учнів, школярів. Ми вітаємо вас із цією визначною подією!

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель. Діти, давайте перетворимо гамірливу класну кімнату на навчальну майстерню, де панують спокій і зосередженість.

Сьогодні на уроці вам треба багато чого навчитися, запам'ятати, бо ці знання ви будете використовувати протягом усього життя.

Тому ви повинні слухати уважно, працювати старанно, запитувати ясно і коротко, відповідати на запитання, не повторюватися.

 

«Вітальна торбинка»

Вчитель. А зараз – невеличкий та приємний сюрприз: знайдіть на парті маленьку торбинку з різними цікавинками. Давайте спробуємо роздивитись, що там всередині.

Використовуйте цю техніку, щоб залишити позитивні повідомлення дітям у перший день навчання. Для кожного учня заповніть маленьку поліетиленову торбинку на застібці наступними об'єктами (кількість і склад можна змінювати, в залежності від умов та обставин):

  • ластик, що означає, що будь-яку помилку можна виправити;
  • невеликий пластиковий «дорогоцінний камінь», який означає, що кожен з нас цінний;
  • кілька кольорових карамельок, щоб показати, що хоч ми і схожі, але насправді різні;
  • паперову зірку, тому що кожен обов’язково буде сяяти по-особливому;
  • і серце, щоб показати, що ваш клас – це безпечне та уважне місце, де люблять та цінують кожного.

 

IIІ. Основна частина

 

Вчитель. А зараз,любі діти, подивіться на екран і перегляньте відео. (перегляд відео)

Про що йшла мова в відео?

 

Діти. Про дружбу.

Вчитель. Отже, ви здогадалися про що буде йти мова, що говоритимемо про дружбу, про друзів.

У давнину український народ називали чудовим словом «добричі», тому що вони мали добру вдачу, були чуйні, ні з ким не ворогували, не нападали, бо жили з того, що давала їм матінка-земля. І дітей своїх так виховували: поважати один одного, вміти поступитися, миритися, жити в мирі і злагоді.

Багато років промайнуло з тих пір, але цей звичай не забувають у наших сім'ях. У злагоді і мирі ми повинні жити у нашій шкільній учнівській сім'ї, нашій маленькій власній країні.

Сьогодні ми будемо говорити не тільки про дружбу, а ще про те, кого можна назвати другом, яким повинен бути справжній друг, дізнаємося, що таке «міцна дружба», спробуємо визначити закони дружби.

Скільки б іграшок, книжок, розваг у тебе не було, без справжнього друга сумно і нецікаво. Адже тільки з другом можна поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що тебе цікавить, весело погратися.

 

Вправа «Коло дружби»

Вчитель. Станьмо в коло, візьмемося за руки, посміхнімось один одному. Мені дуже приємно, що ви вмієте дружити.

Ви відчуваєте тепло долоньок, це іскорка дружби. Та я знаю, що ви інколи сваритеся. Ми всі з вами є частинкою українського народу. Український народ мирний, працьовитий, щедрий. Завжди хлібом і сіллю зустрічає всіх, хто йде з миром і дружбою. То ж нехай сьогодні тепло ваших долоньок допоможе об’єднати наш клас.

А якщо раптом так станеться і у вас виникне хвилинне непорозуміння один з одним, а якщо друзі посварилися, що треба робити?

А як миряться діти?

То ви швиденько візьміться за руки і промовте разом зі мною таку мирилочку.

 

Діти повторюють за вчителем.

 

Мімічна гімнастика

Вчитель. Посміхніться один одному.

  • Прийміть такий вираз обличчя, який повинен бути у дружелюбно налаштованої людини.
  • А який вираз обличчя буває у вороже налаштованої людини?
  • А який вираз обличчя буває у засмученої людини?
  • А який вираз обличчя буває у щасливої людини?

(Закінчується гімнастика обов'язково посмішкою!)

Вчитель. Що ви відчули, посміхаючись іншій людині? А що відчули, коли посміхалися вам? (Діти діляться своїми враженнями)

Запам'ятайте ці відчуття. Вам було, безсумнівно, приємно, адже посмішка – це краща протиотрута, створена природою від неприємностей.

(Діти сідають на свої місця)

 

Інтерактивна вправа « Мікрофон».

Вчитель. Подивіться на наш будинок, який зветься школа. Чи можна назвати її нашим спільним домом? Як ви хочете, щоб в ньому жилося?

У школі багато просторих та світлих кабінетів. В кожному з них навчаються діти. Це однокласники.

  • Чи можна їх назвати товаришами, друзями?
  • Як діти стають друзями?
  • Що для цього треба? (Спільні інтереси та заняття, однакові погляди на життя…).
  • Діти, а як ви розумієте слово «дружба»?
  • У кого з вас є друзі? 
  • Чи є вони серед однокласників?
  • Що для цього потрібно?

(Відповіді дітей)

 

Давайте спробуємо знайти відповідь, подивившись мультфільм. (Перегляд мультфільму)

 

Вікторина «Хто з ким дружить?»

Вчитель: Діти, а ви любите читати? А які казки чи оповідання про дружбу ви знаєте? (Відповіді учнів.)

Зараз ми проведемо вікторину. Книг про дружбу багато. Читаючи ці книги, ви знайдете собі ще й літературних друзів.

Перед вами будуть різні герої, різні імена. Як ви думаєте, хто з ким дружить, хто кому потрібен?

Кумедний бурундук Чіп і ... (Дейл)

Добра Білосніжка і ... (сім гномів)

Кумедний Вінні-Пух і ... (Порося)

Добрий Малюк і ... (Карлсон)

Зелений крокодил Гена і ... (Чебурашка)

 

Гра «Галявина доброти»

Вчитель. Зараз ми з вами створимо квіткову галявину. На партах у вас є квіти різних кольорів, кожен колір відповідає певній рисі характеру. Оберіть найважливішу, на ваш погляд, рису характеру, яка є помічником дружби і прикріпіть до квіткових стебел.

На квітках записано:

«Помічники» дружби – щирість, доброта, турбота, ніжність, скромність, довіра, надійність, любов, вірність, щедрість, повага, чесність, чуйність.

Які слова-квіти, тобто якості залишились на партах? Чому?

«Вороги» дружби – жадібність, брехливість, злість, зрада, грубість, байдужість, жорстокість.

 

Вчитель. Діти, на галявині розквітли «квіти доброти». А назву дамо квітучій галявині«Галявина доброти».

Отже, хочеш мати друга – будь ним. Це мудре старе правило. Потрудися душею для людини, що знаходиться поруч, сприйми її радощі й негаразди як свої власні, подумай про те, як зробити її життя щасливішим, не пожалій для цього ні сил, ні часу.

Взаємоповага, чуйність, ввічливість – неодмінні ознаки дружного класу. Неприпустимі в класі образливі прізвиська, непристойні жарти, неповага до дівчат, грубість у взаєминах. Дружбу можна легко зруйнувати грубими, недоречними жартами. Вам ще доведеться крокувати з класу в клас пліч-о-пліч. Перед вами буде виникати безліч проблем, але я хочу сподіватись, що ви пронесете у своїх серцях довіру до людей, добро, уміння дорожити дружбою.

У всі часи в усіх народів дружба вважалась великою цінністю. Український народ завжди цінував цю чесноту в людських стосунках.

 

Сюрприз. Святкування дня народження класу

Вчитель. А тепер найприємніше … Адже у нас сьогодні – День народження. А в День народження прийнято дарувати подарунки. Ось і ми приготували для вас подарунок.

До класу заносять торт під мелодію «Happy Birthday»

Вчитель. А що роблять, коли задувають свічку на іменинному торті? Правильно, загадують бажання. Яке бажання ми загадаємо для нашого класу?

Чаювання.

 

ІV. Підсумок уроку.

Вчитель. Ось і добігає кінця наш урок. Сподіваюся, що він збагатив вас, допоміг доторкнутися душею до людських витоків добра й милосердя. Запам'ятайте закони дружби (на дошці).

  • Не залишай друга в біді, поділи з ним радість і горе.
  • Стався до свого друга так, як би ти хотів, щоб він ставився до тебе.
  • Не бійся в друга попросити вибачення, і сам старайся якомога швидше забути свою образу.

Постарайтесь їх пам’ятати і виконувати. Будьте дружніми, люблячими, добрими, турботливими і надійними. Нехай дружба буде вашим найціннішим скарбом! Бережіть її, щоб проблеми чи негаразди не змогли її зломити.

(Звучить пісня сл. Б.Савельєвої, муз. М.Пляцковського, переклад О.Пархоменко «Справжній друг»)

 

Фотозона «ПЕРШОкласні фото»

Я сподіваюсь, що наступні 9 років стануть і для вас, і для мене надзвичайно цікавою пригодою, про яку ви завжди будете згадувати. А щоб запам’ятати сьогоднішній день – запрошую вас і ваших рідних до нашої фотозони. Зробімо спільне ПЕРШОкласне фото, а далі – кожен з вас зможе сфотографуватись за бажанням. Успіхів усім і до зустрічі!

 

docx
Додано
11 вересня 2019
Переглядів
1004
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку