КОНСПЕКТ ПЕРШОГО УРОКУ ДЛЯ УЧНІВ
7 КЛАСУ
Тема: Всі ми різні - ти і я, та Батьківщина в нас одна
Мета: Змотивувати учнів переглянути свої національно-патріотичні цінності, показати місце людини в соціумі ; викликати бажання більше дізнатися про себе, свою корись для родини, малої Батьківщини, країни, планети Земля; розвивати спостережливість, уміння висловлювати свою думку; виховувати співчутливість та розуміння до ближнього, викликати гордість та любов до України та її національної символіки, бажання піклуватися та берегти природу рідного краю.
Хід уроку
З першим навчальним днем вас, мої любі учні! Наш перший урок про найголовніше у світі – про вас. Бо що б там хто не говорив, для кожної людини найважливіша вона сама, її емоційний стан, настрій, оточуючі, місце у світі. А дослідимо ми саме той шлях, який вам доведеться пройти у своїй свідомості від людини з тваринними інстинктами до високоморальної особистості яка хоче творити добро та робити життя ще кращим.
Тож перший наш експеримент «На колір і смак друзів нема».
Перед вами знаходяться солодощі. Візьміть, будь ласка, по три шматочки ваших улюблених і поділіться на групки за вашим вибором. Я вас вітаю. Тепер ви друзі за смаковими вподобаннями. Пригощайтеся.
Любим різне смакувати,
І читати, й одягатись.
І не будем ображатись,
Будемо смаки вивчати.
(Запитати в учнів, чи пам’ятають вони що першим взяв їх сусід. Хто вибрав подібні солодощі?
Другий експеримент «Моє місце у класі»
Учні виконують тест на визначення лідера, ініціатора, миротворця та мислителя. Вони знову стають групками та вітають один одного.
Шановні мої, ось чому інколи буває нелегко в родині, у школі, а далі - на роботі… Бо усі ми різні за вдачею. А знання допомагають нам зрозуміти це та не ображатися один на одного.
Хто набрав найбільше D – типовий лідер, керівник, організатор;
I – ініціатор,ентузіаст,людина публіки, завжди сповнений ідей;
S – сентиментальна, чутлива особистість, миротворець, для неї на першому місці завжди душевний комфорт;
С – тиха, мовчазна, прагматична людина; великий критик та скрупульозний працівник; з ним найчастіше корисно радитись, адже його уявлення найточніші, але він про це не говорить доки не запитаєш.
На дошці зображений контур людини, до якого усі приклеюють стікери з висновками тесту.
Третій дослід «Мій найближчий член родини»
Подумайте, будь ласка, до кого з родичів ви б звернулися при виникненні проблеми. Я також краще пізнаю вас та те, з ким ви близькі. (На плакаті фломастерами написати хто на першому, другому та третьому місці.)
Третій дослід «Мій найближчий член родини»
Четвертий дослід «Хто любить школу так як я»
Гра-руханка (учні формують групки за вподобаннями)
Запрошую вас у подорож від малої Батьківщини (нашого села) до нашої Великої України. На дошці висить композиція з фото села, карт району та області , картини України з контуром. Учні розглядають усе, після чого їм пропонують написати з пам'яті назви районів, областей та намалювати контур країни.
Я люблю тебе, земле моя,
За ту силу, що маю від тебе,
За безкраї квітучі поля,
За безхмарне і сонячне небо.
За дарунок життя й сподівання,
І за те, що я донька твоя,
Під рясною зорею кохання,
Я люблю тебе, земле моя.
Останній експеримент «Для чого ми навчаємось»
Усі стають у коло навколо глобуса чи роздруківки планети Земля, покладеної на підлогу. Кожний висловлює свою думку про те, як ми можемо зробити світ кращим, навчаючись у школі.
Усі країни світу – маленькі шматочки нашої планети. Багато з них піклуються про екологію Землі, об'єднуються, щоб вирішувати різні питання та просто дружити. У нас хороші родини, чудове село, район, область, найкраща для нас країна. І я вірю ,що в майбутньому саме Україна зробить багато корисного для світу. І кожного разу, коли будуть проголошувати ім'я нашої держави-- ми з гордістю будемо класти руку на серце, слухаючи гімн.
А зараз закрийте очі і послухайте його в рок - обробці.
На стікерах напишіть, що найбільше сподобалося на нашому уроці і наклейте на лист «Мої враження»
ІЛЮСТРАЦІЇ ДЛЯ ВИКОРИСТАННЯ