Конспект першого уроку для учнів початкової школи
за темою:
Діти єднають Україну
Мета: розширити знання учнів про свою рідну державу, формувати і розвивати патріотичні почуття в учнів, створити атмосферу доброти, взаєморозуміння, виховувати почуття доброзичливості, гордості за рідну землю, бажання приносити користь рідній країні.
Обладнання: аркуші паперу, прислів’я, Сонечки Милосердя із кольорового паперу, стенд із державною символікою, телевізор, комп’ютер,кульки,муляжі з промисловими
Може десь земля є краща й вища,
а над нею небо золоте,
та мені найкраща та, де вишня,
та, де вишня мамина цвіте
Хід уроку
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки.
Працюють голівки,
І сяють усмішки.
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте ви. Бажаю вам я!
Діти сідають на свої місця, обираючи колір і діляться на групи
Швидко промайнуло літечко і ось вересень покликав нас до школи. І ми з вами розпочинаємо наш перший в новому навчальному році урок, на якому ми поговоримо про найважливіші речі для кожного з нас.
Вчитель: Я сьогодні всіх вас щиро вітаю в нашім дружнім колі, бажаю щастя, радості та міцного здоров’я. От і знову вересень настав, покликав всіх дітей України за шкільні парти, щоб ви могли здобувати знання, вчитися мудрості життя. Сьогодні наш урок незвичний. Ми здійснимо подорож просторами нашої держави. Мандруючи, потрапимо у наймальовничіші куточки країни і зберемо перлини з її багатств.
« Визначення настрою»
А з яким настроєм ви завітали на урок?
https://www.youtube.com/watch?v=isID9MN9zmk
Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.
Діти і вчитель встають у коло.
Вправа «Комплімент»
Діти з учителем стають в коло. Кожна дитина, дивлячись на сусіда ліворуч, вітається з ним і говорить, яка звичка цієї дитини найбільше їй подобається, тобто робить комплімент. Наприклад: «Привіт, Маринко. У тебе гарні очі».
Вправа «Чарівні окуляри»
Учитель показує дітям коробку й повідомляє:
– Тут у мене лежать «чарівні окуляри». Той, хто їх одягне, буде бачити в інших людях лише гарне, навіть ті гарні риси, які людина приховує. Той, хто одягне ці окуляри, сам стане кращим.
Учитель одягає окуляри, підходить по черзі до кожної дитини і каже про неї щось гарне. Він пропонує дітям приміряти ці окуляри і помітити в товаришеві те, чого діти не бачили раніше. Діти по черзі приміряють «чарівні окуляри» і називають гарні риси своїх однолітків.
ІІІ. Оголошення теми і мети заходу
-Діти , а як називається наша Батьківщина?
Що для мене Україна?
Це моя Батьківщина,
Рідна мати, колиска ,
Перших спогадів низка ,
Запах луків і поля ,
Цей мі І глибоке коріння,
І майбутнє творіння ,
Те, що в серці, у крові
Суміш болю і любові
Кожна людина найбільше любить край, де народилася і живе. Кожен пишається своєю рідною землею, хоче розповісти про неї тільки найкраще. Де б ми не були, ми завжди будемо згадувати і рідну домівку, де ми народилися, і мамині очі, і вірних друзів.
Сьогодні на уроці ми ще раз переконаємося, яка чудова та багата наша Батьківщина
Вправа Мікрофон
Учні передають мікрофон і називають найважливіші для нього речі (родина,рідна земля і т.д)
ІV.Основна частина
1. Створення асоціативного куща «Україна» (робота в групах)
2. Робота з інформацією
Україна – одна з найбільших європейських держав. ЇЇ площа – 604 тис. кв.метрів. На території України проживає понад 110 національностей.
Кожна держава має свої державні символи , давайте пригадаємо які
символи нашої держави ви знаєте?
- Вивчаючи такий предмет як « Я у світі» , ви мабуть пригадуєте що наша країна має багато сусідів, і вони так само як і наша країна входять до європейського союзу (Робота з картою)
- Тому і кажуть «Ми – діти європейської родини, або ми – діти Європи».
До складу ЄС входять 28 країн.
— Народи світу різняться між собою національним одягом, звичаями,
традиціями. У кожного народу є свої національні святині, улюблені речі,дерева, тварини, національні блюда
У давнину український народ називали чудовим словом «добричі», тому що вони мали добру вдачу, були чуйні, ні з ким не ворогували, не
нападали, бо жили з того, що давала їм матінка-земля. І дітей своїх так
виховували: поважати один одного, вміти поступитися, миритися, жити в мирі і злагоді. Багато років промайнуло з тих пір, але цей звичай не забувають у наших сім'ях. У злагоді і мирі ми повинні жити у нашій шкільній учнівській сім'ї,нашій країні.
Вчитель Діти, як ви думаєте, звідки бере початок наша Батьківщина?(Відповіді дітей)
– Кожне місто і село має свою таємницю. Це таємниця виникнення . Давайте послухаємо експертів,ваших батьків , які підготували відповідь на це питання чому наші села так називаються? Яка існує легенда?
1.Розповідь мами про винекнення села Обознівка
2.Розповідь мами про заснування Катеринівки
Учитель. Кожна країна світу обов’язково повинна мати свої символи. Що ж
означає слово символ? Символ – це умовне позначення якогось
предмета, поняття чи явища.
Вистраждавши, виборовши волю, Україна має тепер свої
державні символи. Назвемо їх.
На карті областей ви можете побачити герби областей.
Учитель. Так, діти, Україна – це незалежна держава. Нещодавно ми відзначали день народження нашої Батьківщини. Коли це було, хто мені нагадає?
(Відповіді дітей)
Запам’ятайте, діти, дату – 24 серпня 1991 року. Цього дня Україну було проголошено незалежною самостійною державою.
«У світі пера»
А зараз на честь свята нашої України – адже про неї сьогодні говорять всі учні в усіх містах і селах – ми колективно складемо вірш. Я буду читати початок, а ви добавляйте хором слова.
На землі великій є одна країна:
Гарна, неповторна, мила … (Україна).
І живуть тут люди добрі, працьовиті,
І скажу, до речі, ще й … (талановиті).
Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші …(складають).
Щоб жила й раділа кожная родина,
Щоб була щаслива наша … (Батьківщина)!
Вчитель Моя Батьківщина – це наша сім′я,
Затишний куточок і хата.
Це мама, татусь, сестричка і я,
Всі рідні і друзів багато.
Україна – рідний край
(встали, вийшли із-за парт, розвели руки в сторони, ніби обіймаючи ними увесь простір),
Рідне поле, зелен гай
(повороти голови вліво-вправо, вгору-вниз),
Рідне місто й рідна хата
(повернулися один до одного, поплескали в долоні, усміхнулися),
Рідне небо й рідна мати
(підняли руки до гори й швидко порухали кистями рук),
Стежкою в світи підемо
(ходьба на місці).
Практичне заняття. (огляд продукції)
Із розрізаних слів складіть прислів’я та приказки про рідну землю
Людина соловей без без Батьківщини як пісні (людина без Батьківщини як соловей без пісні)
Рідна мачуха земля мати чужа а (рідна земля мати, а чужа - мачуха)
Рідна і в мила земля жмені ( рідна земля і жмені мила).
Розкажіть, що може статися з родиною, у якій немає єдності, у таких ситуаціях:
Запишіть на своїх паперових долоньках (заздалегідь підготовлені паперові долоньки жовтого і синього кольору з ім’ям кожного учня ) поради, які допоможуть усім мешканцям нашої країни жити в мирі та злагоді.
Діти розміщують паперові долоньки навколо карти України розміщеній на дошці.
Настав час закінчувати наший з вами урок. Давайте встанемо в коло, дружно візьмемося за руки і повторюйте слова за мною:
Ми всі – одна сім′я ,
Неповторні – ти і я!
Будемо усі дружити,
В злагоді і мирі жити.
Бо життя – це диво – казка!
В ньому є любов і ласка!
Ми прийшли у світ, щоб жити
Й на Землі добро творити!
1