Конспект першого уроку "Ми виховуємо патріотів"

Про матеріал

Урок відбувається у вигляді мандрівки кількома станціями, під час якої діти навчаються бути людяним, взаємовічливими, толерантними. Кінцевою метою є виховання справжнього патріота України.

Перегляд файлу

Перший сімейний урок-подорож  «Ми виховуємо патріотів» (7-8 класи)
 

Мета: визначити основні поняття «патріот», «толерантність», виховувати почуття патріотизму в дітей та батьків; формувати ціннісні орієнтації до держави та суспільства, риси сучасного патріота української держави.
 

Обладнання: книжкова виставка, кольорові прапорці, символи державності України, презентація, ватмани, кольорові стикери, квітка очікувань, цікаві пазли, свічка побажань, інтерактивна дошка, столи з підписами сімей класу.

 

ХІД ЗАХОДУ


Учитель. Вітаю, вас, шановні діти та батьки, на нашому «Першому уроці». Наша зустріч трішки не звичайна, адже ми з вами вирушимо в уявну подорож до країни Патріотів.
 

Патріотизм — одна з якостей людського характеру. Патріотизм — величезний вияв нескінченної любові до рідного краю.
 

Я хочу запитати у вас, чого ви очікуєте від сьогоднішньої зустрічі? (Діти оформлюють квітку очікувань.) Повернімося ж до нашої квіточки наприкінці заходу і дізнаймося про наші очікування.
 

Але перш ніж вирушити в подорож, хочу вас запитати, хто ж такий патріот. Відповіді запишіть на стикерах і повісьте їх на дошку.
 

Отже, ми вирушаємо в подорож!
 

Перша зупинка. Станція «Повага до українських традицій»
— У всіх народів світу є повір’я, що той, хто забув звичаї своїх батьків, буде покараний людьми і Богом. Він никає світом, як блудний син, і ніде не може знайти собі прихистку. Тож усе починається із сім’ї.
(Творче завдання: кожній сім’ї дають ватман, на якому вони повинні відтворити свої сімейні традиції та захистити їх, тобто розказати трішки про них.)
 

Друга зупинка. Станція «Толерантність»
Запитати у присутніх, що означає слово «толерантність»; подати визначення за словником.
 

Завдання на увагу: роздати цікаві конверти з пазлами з теми «Толерантність».
 

Третя зупинка.
Станція «Різні епохи»
— Кожна історична епоха давала країні своїх неоціненних борців за незалежність, за вільну Україну, за свій народ! (Назвати представників-патріотів України,

  1. Князівська доба
  2. Козацький період
  3. Період революцій ХІХ ст.
  4. Радянський період
  5. Сучасний період
     

Четверта зупинка. Станція «Ідея»
— А зараз ми продовжує подорожувати, і наступна станція «Ідея». Як у наших героїв були свої ідеї, свої гасла, так і кожна сім’я має девіз. (Творче завдання: написати або придумати сімейне гасло й прокоментувати його.)
 

П’ята зупинка. Станція «Обізнаність в історії своєї Батьківщини»

 

 Вікторина
1. Якого року і коли Україна здобула незалежність? (Україна здобула незалежність 24 серпня 1991 року.)
 

2. Якого року було прийнято Конституцію суверенної України? (Конституцію суверенної України було прийнято 28 червня 1996 року на пленарному засіданні Верховної Ради України.)
 

3. Ми, українці, гордо називаємо себе козаками. Що означає слово «козак»? (Слово «козак» прийшло зі Сходу. У давніх тюрків козаками називали молодих хлопців, які відбували складний і небезпечний обряд посвячення в повноправні члени племені: юнаки йшли в степ і мусили там прожити кілька місяців, змагаючись з ворогами й доводячи своє вміння виживати за тяжких природних умов. Згодом це слово набуло кількох значень і перекладалося здебільшого як вільна озброєна людина. Козаки — вільні, незалежні люди, шукачі пригод,
мандрівники.)
 

4. Хто є головнокомандувачем Збройних військ України? (Президент
України)
 

5. Як називається найбільша гірська система в Україні? (Українські Карпати. Гора Говерла — найвища точка України.)
 

6. Назвіть символи державності України. (Державними символами України є Державний Прапор України, Державний Герб України і Державний
Гімн України.)
 

7. Про яке місто йдеться: «Одне з найбільших і найстаріших міст Європи. Розташоване у середній течії Дніпра, у північній Наддніпрянщині. Політичний, соціально-економічний, транспортний та освітньо-науковий центр країни. Окрема адміністративно-територіальна одиниця в складі України»? (Місто Київ)
 

8. Назвіть літературний твір Т. Г. Шевченка, який перекладали найбільше  - разів різними мовами народів світу. («Заповіт»)
 

9. Про кого йдеться: «Українські боксери, обидва — чемпіони світу з боксу у важкій вазі (перші чемпіони світу з боксу у важкій вазі з усього колишнього СРСР), але ніколи не були противниками на рингу. Спільний професійний дебют відбувся 16 листопада 1996 року в Гамбурзі (Німеччина), у якому кожен з братів нокаутував суперника»? (Віталій та Володимир Кличко)
 

10. Назвіть ім’я українського політичного і громадського діяча, який став автором першої у світі Конституції. Як вона називалась і коли була затверджена? (Конституція Пилипа Орлика — договір гетьмана Війська Запорозького Пилипа Орлика зі старшиною та козацтвом Війська (від усієї старшини та козацтва конституцію Орлика підписав кошовий отаман Кость Гордієнко), який визначав права і обов’язки усіх членів Війська. Укладений 1710 року. Затверджений шведським королем Карлом XII. Написаний латиною і староукраїнською. Містить преамбулу та 16 статей. Пам’ятка української політико-філософської та правової думки. За оцінкою українських істориків, є однією з перших європейських конституцій нового часу. Чинності не набула, оскільки була написана в умовах вигнання. Повна назва документа: «Договори і Постановлення Прав і вольностей Війська Запорозького між Ясновельможним паном Пилипом Орликом, новообраним князем Війська тЗапорозького, і між генералами, полковниками, а також названим Військом Запорозьким, що за давнім звичаєм і за військовими правилами утверджені обома сторонами вільним голосуванням і Ясновельможного князя урочистою присягою підтверджені року від Різдва Христового 1710, Квітня 5, в Бендерах».)
 

11. Назвіть свято, яке символізувало об’єднання України. Як зараз називається це свято? (22 січня — День Соборності та Свободи України)
 

12. Про кого йдеться: «Український стронґмен, володар титулів «Найсильніша людина України» та «Найсильніша людина світу» (2004). Член збірної України, яка виборола титул «Найсильніша нація світу» у 2003 та 2004 роках. Заслужений майстер спорту України»? (Василь Ярославович Вірастюк)

 

13. Тимчасово окупована адміністративна одиниця України. На заході і півдні омивають води Чорного, на сході — Азовського морів. (Автономна Республіка Крим)
 

14. Ми, українці, можемо пишатися тим, що на території нашої держави розташований географічний центр Європи. У якому місті він перебуває? (Між містами Тячів та Рахів Закарпатської області. А географічний центр України — місто Шпола.)
 

15. Як звали спортсменку, яка першою на зимових Олімпійських іграх в Лілліхамері (1994 рік) після прийняття Україною незалежності завоювала золоту медаль з фігурного катання? (Ліллехамерська Олімпіада була першою, у якій брала участь українська команда. Фігуристка Оксана Баюл стала першою Олімпійською чемпіонкою України.)
 

Шоста зупинка. Станція «Турбота за майбутнє України»
Наша подорож закінчується, і останнє творче завдання — віртуальний конкурс-проект.
 

Зобразіть на ватмані все, що стосується теми «Як би я була (був)…»
 

 Наша уявна подорож закінчилася. Чи задоволені ви маршрутом? Вам було комфортно? (Повернення до квітки очікувань)
 

Звісно, все йде від родини, сім’ї. Ми щиро намагаємося виховати наших дітей добрими, ввічливими, прагнемо, щоб вони любили свою домівку, своїх близьких та рідних.






docx
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
1229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку