Конспект першого уроку "Моя рідна школа"

Про матеріал
Метою публікації є надання допомоги вчителям початкових класів у складанні конспекту першого уроку.
Перегляд файлу

КОНСПЕКТ  ПЕРШОГО УРОКУ У 1 КЛАСІ

Тема:  Моя  рідна школа

 

Мета:               познайомити першокласників із поняттями «школа», «клас»,

                          «вчитель», «урок»; розповісти про правила поведінки учнів у школі;

                          дати перше уявлення про правила для учнів; сприяти формуванню у

                          дітей позитивної мотивації навчання, учнівської активності,

                          дисциплінованості; актуалізувати знання, отримані раніше (уміння

                          розгадувати загадки); вчити робити узагальнення та висновки;

                          виховувати бажання навчатись, дружити, вести здоровий спосіб

                          життя, а також комунікативні якості.

Обладнання: карта України, стенд «Україна – моя батьківщина», хмаринка з

                          написом «1 вересня 2021 рік», квіти з іменами дітей, лист, казкові

                          герої вовчик і лисичка, сонечко, промінчики, дошка прикрашена у

                          вигляді лісової галявини.

Методи навчання: бесіда, слухання, демонстрація, рефлексія.

ХІД УРОКУ

 І. Організація класу.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів, повідомлення теми і мети уроку.

Учитель.

– Шановні батьки, любі діти! Я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров'я та здійснення всіх бажань.

– Вже пролунав дзвоник на перший урок в житті наших малят. Вони стали першокласниками. Подивіться, шановні батьки, які в нас гарні діти: чепурні, веселі, жваві, непосидючі, розумні, кмітливі!

– А батьки? Я впевнена: кращих батьків просто не існує. Мені дуже приємно, що всі ми разом зібралися в одному класі.

Учениця 1.

Гарні класи, коридори,

Школа світла і простора,

Вчитель добрий. Все гаразд!

Можна йти у перший клас!

Учениця 2.

Тож радійте всі навколо,

Привітайте щиро нас.

Здрастуй, наша рідна школо,

Ми прийшли у перший клас!

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

1.     Робота з картою.   

Учитель.

-       Діти, а де ж знаходиться наш клас? (У школі)

-                     У якому селі знаходиться наша школа? (Мишлятичі)

-                     А як називається наша країна, у якій ми живемо? (Україна)

 

2.                Ознайомлення з символами України.

Учитель.

Отже,  Батьківщина –   це  та  земля,  де  ми  народилися  і  живемо.

                    Тож  як   називається  наша  держава,  наша  Батьківщина?  (Україна)

                   А ми  хто?  (Українці)

                   Ми  любимо  неньку – Україну  і  зробимо  все,  щоб  вона  процвітала.

                   А  що  ви – маленькі  школярики  можете  зараз  зробити  для  України?  (Добре  вчитись,  добре  поводитись,  нести  радість  людям).

                   Ми будемо сьогодні вчитися гарно поводитися, слухати уважно, давати відповіді на запитання. Адже сьогоднішній  урок присвячений  вам школярики, про те як поводити себе у школі, якими приладдями користуватися під час навчання. Отже, тема нашого першого уроку «Моя рідна школа».

ІV. Вивчення нового матеріалу. Подорож до Країни Знань.

Учитель.

Ранок розпочавсь цікаво,

Світить сонечко ласкаво,

В календарик заглядає

І від посмішки аж сяє.

Знає сонце гомінливе —

День сьогодні особливий!

                 Яке ж сьогодні число? Місяць? Рік? (1 вересня 2021 рік)

Учитель вивішує дату на хмаринках на дошці.

                 Чим сьогоднішній день особливий? (Сьогодні  свято - День Знань)

                 Як вас тепер називають? Чому? (Школярі, бо ми прийшли до школи)

                  Чого діти йдуть до школи? (Здобувати знання)

Практична робота.

                 У вас на партах лежать квіточки, у серединках яких надруковані ваші імена.

                 Вийдіть до мене, червоні квіточки, назвіть своє ім’я, прізвище і «посадіть» квіточку на нашу «галя­вину».

З допомогою вчителя діти прикріплюють квіти на до­шку, заздалегідь оформлену у вигляді лісової галявини.

                 Тепер вийдіть сині квіточки...

Народження нової родини.

                 Що ж вималювалося у нас на дошці?

                 Чим квіточки схожі? Чим відрізняються?

                 І дорослі, і діти зовсім як наші квіти. Подивіть­ся один на одного, посміхніться.  Ми всі різні — маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас є і багато спільного. Нас об’єднала наша школа, наш клас, ми разом буде­мо вчитися, співати, танцювати, веселитися, ходити на екскурсії.

                 На аромат наших квітів злетілися… Відгадайте, хто?

                 Що то в нас за гість?

                 Ніжок в нього шість.

                 Аж чотири крильця має,

                 Між квіток собі літає.

                 Не бджола, не джмелик.

                 Зветься він … (метелик)

                 Так, це яскраві метелики.

                 Давайте уявимо, що ми метелики і проведемо фізкульхвилинку.

Фізкульхвилинка.

Ми – метелики чудові.

(діти нахиляють голову вліво-вправо)

Є в нас крильця кольорові,

(Розводять руки в сторони)

Ними ми махаємо

(Виконують махи руками)

Над квітами літаємо.

(Кружляють навколо себе)

                 Метелики разом з вами кружляли і сіли у вас на партах. Прикріпіть їх на  галявину, щоб нашим квіточкам було веселіше.

Діти прикріплюють метелики на галявину.

Казкова інсценізація.

Стукіт у двері, учитель відчиняє, бере лист і па­кунок, читає.

Учитель. Село Мишлятичі?

Діти. Так!

Учитель. Гімназія с. Мишлятичі?

Діти. Так!

Учитель. 1 клас?

Діти. Так!

Учитель. Тож у цей святковий час

Лист прийшов, мабуть, для вас!

(Читає лист.)

Вас вітаєм від душі,

Відтепер ви — школярі!

Бажаєм гарно вчитися,

З усіма подружитися.

Вам передаєм пакунок —

Шкільні книжки у подарунок.

З ними будете сумлінно

Вчитись тільки на «відмінно».

Ми працювали по них гарно,

Перший клас пройшов не марно,

Всі навчилися писати,

Рахувати і читати.

Звірята «Лісової школи».

Вибігають Лисичка та Вовчик. Це можуть бути старші учні, а можуть  учні цього ж класу.

Лисичка.

 Почекайте! Підождіть!

Дарувати не спішіть!

Зможуть ці нові книжки

Нам із Вовчиком допомогти!

Перший клас ми прогуляли,

Цілий рік байдикували,

А тепер і не читаєм,

Й рахувати як, не знаєм!

Вовчик. Хай малята ще гуляють,

І танцюють, і співають.

Для чого їм книжки новісінькі?

Вони ж не знають нічогісінько!

Я їх краще заберу,

Знов до лісу віднесу!

Учитель. Ви, звірята, не праві.

Діти всі в нас молодці!

Вовчик. Вашим я словам не вірю,

Зараз сам я перевірю!

Загадки вибрав я складні.

Вам їх не відгадати, ні!

Намагається прочитати загадки, але не може.

Учитель. Сором, Вовчику, тобі,

Вивчив букви ти не всі!

Якщо не будеш вчитись,

Не зможеш в світі жити!

Читає загадки, діти відповідають хором.

Є чарівник у школі в нас,

Дітей запрошує він в клас.

Щоб не спізнились на урок,

Нам голос подає ... (дзвінок).

Букви всі від А до Я На сторінках ... (букваря).

Буває в лінію й в клітинку,

У ньому пише кожна дитинка. (Зошит )

 Язика не має, а всіх грамоти навчає. (Книга)

 Спокою вона не знає, дітям креслить помагає.

Різні лінії, фігури, щоб прямими вони були. (Лінійка)

Довгі палички кругленькі: сині, жовті, червоненькі.

На папері походили, кольори свої лишили.

Звуться палички оці кольорові… (Олівці)

Нею тільки поводи,

Залишаються сліди.

Що за дивна штучка?

Це звичайна ... (ручка).

Ручки й олівці, щоб знали,

Ми кладемо у ... (пенали).

Лисичка. Ой, загадки відгадали!

Ви мене не здивували!

А ось правила шкільні

Знають справжні школярі.

Правила ці виконайте

І книжечки забирайте!

Дає вчителю правила для школярів.

Учитель. Діти, зараз ми ознайомимося з основними правилами учнів.

Гра «Правила для учнів»

Учитель читає вірш С. Маршака, а діти виконують відповідні рухи.

                 Заходить вчитель  треба встати. (Встають.)

                 Коли дозволить, тихо сядь. (Тихо сідають.)

                 Спитати хочеш  не гукай (сваряться пальчиком),

                 А тільки руку піднімай. (Піднімають руку.)

                 У школі парту бережи. («Витирають» кришку парти.)

                 І на парті не лежи. (Схиляються на парти.)

                 Щоб урок минув не марно,

                         Треба сісти рівно, гарно. (Випрямляються, кладуть руки на парту.)

                         Не розмовляй  на уроках  як папуга чи сорока

 (Махають руками, ніби крилами птахи).

Лисичка. Правила всі виконали.

Цим мене ви здивували.

Визнаю, що учні ці

У навчанні — молодці.

Вовчик. Ви не марнували час —

Книжки заслужив кожен із вас.

Хочу лиш я попроситись

Разом з вами нам учитись.

Учитель садить звірят.

Учитель. В школу йдуть всі недарма,

Вчення — світ, невчення — тьма.

Всі прийшли знання здобути,

Хочуть, грамотними бути.

Знання дітям необхідні,

Й навіть вам вони потрібні.

Ну, а книжка всіх навчить,

Як у світі треба жить!

За вашу активну участь звірята приготували  вам подарунки, малята –  медалі «Першокласник» і «Першокласниця».

Звірята з допомогою вчителя вручають учням медалі. Лисичка – дівчаткам, Вовчик – хлопчикам.

Давайте подякуємо звірятам за подарунок.

Діти. Дякуємо

Учитель. Сідайте звірята будете навчатися з нами.

VІ. Підсумок уроку.

Учитель.

Діти, погляньте на нашу галявину. Чого там не вистачає? (Сонечка)

                   У вас на партах лежать промінчики, які  розгубило  наше  сонечко.

                   А для того, щоб промінчики причепити, потрібно згадати, що вам найбільше сподобалось на сьогоднішньому уроці.

                   Чи сподобався вам урок? Чим?

– А які правила шкільної поведінки запам’ятали?

– Чим більше кожен пригадає, тим краще сонечко засяє!

Діти відповідають.  Прикріплюють промінчики.

– А тепер подивимося, що у нас вийшло!

Наше Сонечко нам всміхається! Бо воно дуже задоволене дітками нашого класу. І нехай Сонечко всміхається вам, дітки, завжди, а я і ваші батьки будемо радіти за вас, пишатися вашими успіхами.

 

docx
Додав(-ла)
Сціра Тетяна
Додано
7 липня 2023
Переглядів
163
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку