Конспект підсумкового заняття
«Подорож їжачка Пих»
проведеного в старшій логопедичній групі
Підготувала вчитель - логопед Олена СОЛОВЕЙ МЕТА: закріпити правильну вимову шиплячих та свистячих, вміння визначати місце звука в слові; розвивати фонематичний слух, розвивати дрібну моторику; удосконалювати навички звукового аналізу, вміння придумувати речення, розповідати вірші за допомогою мнемотехніки. Виховувати товаристкість.
І. Оргмомент (Психогімнастика. Пальчикові вправи)
Я всміхаюсь сонечку:
- Здравствуй, Золоте (Вправа «Сонечко»)
Я всміхаюсь квіточці –
Хай вона цвіте (Вправа «Квіточка») Я всміхаюсь дощику:
- Лийся мов з відра! (Вправа «Дощик»)
Друзям усміхаюся –
Зичу їм добра (Вправа «Посмішка»)
ІІ. Основна частина.
1) Гра «Склади речення про літо».
Логопед: Яка зараз пора року?
Діти: Весна.
Логопед: А потім яка пора року буде?
Діти: Літо.
Логопед: А що відбувається в літку?
Діти: Влітку сонечко припікає, стає спекотно, навіть можна загоряти.
Влітку у пташечок зявляються пташенята, а у тварин теж зявляются дитинчата.
Влітку зявляється багато комах.
Влітку розквітає багато квіточок.
Влітку на деревах і кущах дозрівають фрукти і ягоди, а на городах
овочі.
2) Гра «Їжачок» («Будь уважним»)
Логопед: Діти подивіться хто до нас прийшов?
Діти: Їжачок.
Логопед: Так, їжачок Пих. Я вам розкажу про нього вірш, а ви будьте уважними і плескайте в долоні, коли почуєте звук «Ж». Їжачок-хитрячок З голок та шпичок Пошив собі піджачок.
І у тому піджачку
Він гуляє по садку
Натикає на голки Грушки, яблучка, сливки.
І до себе на обід
Він скликає цілий рід.
Логопед: А як називають членів родини їжачка? Діти: Батько – їжак, мати. -їжачиха, діти – їжаченята. 3) Гра «Бджілка» («Придумай слова на певний звук»)
Логопед: Їжачок Пих любить подорожувати, розглядати все навколо.
Що він побачив?
Діти: Він побачив квітку, бджілку та джмелика.
Логопед: Їжачок Пих поглянув на бджілку та джмелика і подумав: - Які імена їм можна придумати, щоб був звук «Ж»?
Діти: Бджілку можуть називати: Жанна, Жужа, Джулія, Джемма…
Джмелика – Женя, Жора, Жорж, Джек, Джон, Жужик…
Логопед: Їжак Пих дякує вам, що ви йому допомогли придумати імена.
4) Гра «Пташки» («Добав звук, поділи на склади»)
Логопед: Їжачок Пих побачив різних пташок. Кого він побачив?
Діти: Дятла, ластівку, сороку, соловя.
Логопед: Вірно назвали пташок. Їжачок Пих замислився: скільки складів у словах – назвах пташок? Допоможіть йому.
Діти: (Ділять слова на склади)
Логопед: Їжачок вам говорить, що ви молодці. Вірно ділите слова на склади. А чи зможете ви відгадати, яку я пташечку називаю якщо в назві не буде одного звука? А ви добавте цей звук і відгадайте.
- (л)астівка, дяте(л), (с)оловей, со(р)ока. Логопед: Молодці! Вірно відгадали пташок.
5) Гра «Равлики» («Вірно промовляйте слова згадуючи вірші») Логопед: Їжачок Пих побачив… Кого?
Діти: Равликів.
Логопед: Вірно, равликів. А равлики незвичайні. Які букви на їх будинках?
Діти: «Ж», «Ш».
Логопед: Які картинки на ці звуки вам сподобались, що є на будиночках?
Діти називають картинки.
Логопед: Їжачок Пих пропонує згадати вірші із словами-назвами цих картинок, вірно промовляючи звуки.
Діти згадують вірші із звуками «Ж», «Ш».
6) Гра «Перетворення» («Визначення звука із слова, придумування слова на певний звук, імітація рухів тварин і пташок»)
Логопед: Їжачок Пих хоче з вами погратися. Перетворіться на тваринку чи пташку, а ми будемо відгадувати, кого він зустрів.
Діти визначають певний звук, перетворюючись на тваринок і птахів.
Логопед: Раз-два-три! Звук назви! Слово покажи!
(З – змія, заєць
С – сова, слон, собака
Ж – жаба, жук Ш - мишка
7) Гра «Посади тваринок в певний вагон» (Робота в зошитах)
Логопед: Їжачок Пих любить подорожувати і хоче взяти з собою друзів.
Кого він бере із собою? На вагоні яка буква написана?
Діти: На першому – «С», на другому – «Ц», на третьому «З»
Логопед: проведіть лінію від картинки-назви тварин до правильного вагона.
Діти: перший вагон – слон, собака, другий вагон – лисиця, цап, третій вагон – зайчик, змія
8) Гра «Живі звуки» (Звуковий аналіз слова «літо»)
Логопед: Їжачок Пих дуже любить літо. Йому цікаво, які звуки є в цьому слові. Їжачок пропонує пограти в гру «Живі звуки».
9) Гра «Запам’ятай вірш про літо» (Мнемотехніка)
Логопед: Їжачок Пих на згадку про літо хоче разом з вами вивчити віршик за допомогою символів:
Жуки дзижчать в садочку літом
По стежці жабка плиг та плиг
Жоржини квітнуть жовтим цвітом Кружляють бджоли біля них. 10) Підсумок.
Логопед: Їжачок Пих говорить вам: - «До побачення»! Дякую вам за цікаву подорож. Бажаю вам добре вчитися в школі.