Конспект підсумкового логопедичного заняття

Про матеріал
У підсумковому занятті зібрані цікаві види роботи на автоматизацію шиплячих та свистячих звуків.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Конспект підсумкового заняття

 

 

«Подорож їжачка Пих»

проведеного в старшій логопедичній групі 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала вчитель - логопед     Олена СОЛОВЕЙ МЕТА: закріпити правильну вимову шиплячих та свистячих, вміння визначати місце звука в слові; розвивати фонематичний слух, розвивати дрібну моторику; удосконалювати навички звукового аналізу, вміння придумувати речення, розповідати вірші за допомогою мнемотехніки. Виховувати товаристкість.

 

 

             

І. Оргмомент (Психогімнастика. Пальчикові вправи)

 

Я всміхаюсь сонечку:

-         Здравствуй, Золоте (Вправа «Сонечко»)

Я всміхаюсь квіточці – 

Хай вона цвіте (Вправа «Квіточка») Я всміхаюсь дощику:

-         Лийся мов з відра! (Вправа «Дощик»)

Друзям усміхаюся – 

Зичу їм добра (Вправа «Посмішка»)

 

ІІ. Основна частина.

 

1) Гра «Склади речення про літо».

Логопед: Яка зараз пора року?

Діти: Весна.

Логопед: А потім яка пора року буде?

Діти: Літо.

Логопед: А що відбувається в літку?

Діти: Влітку сонечко припікає, стає спекотно, навіть можна загоряти.

Влітку у пташечок зявляються пташенята, а у тварин теж зявляются дитинчата.

Влітку зявляється багато комах.

Влітку розквітає багато квіточок.

Влітку на деревах і кущах дозрівають фрукти і ягоди, а на городах

овочі.

 

2) Гра «Їжачок» («Будь уважним»)

Логопед: Діти подивіться хто до нас прийшов?

Діти: Їжачок.

Логопед: Так, їжачок Пих. Я вам розкажу про нього вірш, а ви будьте уважними і плескайте в долоні, коли почуєте звук «Ж». Їжачок-хитрячок З голок та шпичок Пошив собі піджачок.

І у тому піджачку

Він гуляє по садку

Натикає на голки Грушки, яблучка, сливки.

І до себе на обід

Він скликає цілий рід.

Логопед: А як називають членів родини їжачка? Діти: Батько – їжак, мати. -їжачиха, діти – їжаченята. 3) Гра «Бджілка» («Придумай слова на певний звук»)

Логопед: Їжачок Пих любить подорожувати, розглядати все навколо.

Що він побачив?

Діти: Він побачив квітку, бджілку та джмелика.

Логопед: Їжачок Пих поглянув на бджілку та джмелика і подумав: - Які імена їм можна придумати, щоб був звук «Ж»?

Діти: Бджілку можуть називати: Жанна, Жужа, Джулія, Джемма…

Джмелика – Женя, Жора, Жорж, Джек, Джон, Жужик…

Логопед: Їжак Пих дякує вам, що ви йому допомогли придумати імена.

 

4) Гра «Пташки» («Добав звук, поділи на склади»)

Логопед: Їжачок Пих побачив різних пташок. Кого він побачив?

Діти: Дятла, ластівку, сороку, соловя.

Логопед: Вірно назвали пташок. Їжачок Пих замислився: скільки складів у словах – назвах пташок? Допоможіть йому.

Діти: (Ділять слова на склади)

Логопед: Їжачок вам говорить, що ви молодці. Вірно ділите слова на склади. А чи зможете ви відгадати, яку я пташечку називаю якщо в назві не буде одного звука? А ви добавте цей звук і відгадайте.

- (л)астівка, дяте(л), (с)оловей, со(р)ока. Логопед: Молодці! Вірно відгадали пташок.

 

5)    Гра «Равлики» («Вірно промовляйте слова згадуючи вірші») Логопед: Їжачок Пих побачив… Кого?

Діти: Равликів.

Логопед: Вірно, равликів. А равлики незвичайні. Які букви на їх будинках?

Діти: «Ж», «Ш».

Логопед: Які картинки на ці звуки вам сподобались, що є на будиночках?

Діти називають картинки.

Логопед: Їжачок Пих пропонує згадати вірші із словами-назвами цих картинок, вірно промовляючи звуки.

Діти згадують вірші із звуками «Ж», «Ш».

 

6)    Гра «Перетворення» («Визначення звука із слова, придумування слова на певний звук, імітація рухів тварин і пташок»)

Логопед: Їжачок Пих хоче з вами погратися. Перетворіться на тваринку чи пташку, а ми будемо відгадувати, кого він зустрів.

Діти визначають певний звук, перетворюючись на тваринок і птахів.

Логопед: Раз-два-три! Звук назви! Слово покажи!

(З – змія, заєць

С – сова, слон, собака

Ж – жаба, жук Ш - мишка

 

7)    Гра «Посади тваринок в певний вагон» (Робота в зошитах)

Логопед: Їжачок Пих любить подорожувати і хоче взяти з собою друзів.

Кого він бере із собою? На вагоні яка буква написана?

Діти: На першому – «С», на другому – «Ц», на третьому «З»

Логопед: проведіть лінію від картинки-назви тварин до правильного вагона.

Діти: перший вагон – слон, собака, другий вагон – лисиця, цап, третій вагон – зайчик, змія

 

8)    Гра «Живі звуки» (Звуковий аналіз слова «літо»)

Логопед: Їжачок Пих дуже любить літо. Йому цікаво, які звуки є в цьому слові. Їжачок пропонує пограти в гру «Живі звуки».

 

9)    Гра «Запам’ятай вірш про літо» (Мнемотехніка)

Логопед: Їжачок Пих на згадку про літо хоче разом з вами вивчити віршик за допомогою символів:

Жуки дзижчать в садочку літом

По стежці жабка плиг та плиг

Жоржини квітнуть жовтим цвітом Кружляють бджоли біля них.   10) Підсумок.

Логопед: Їжачок Пих говорить вам: - «До побачення»! Дякую вам за цікаву подорож. Бажаю вам добре вчитися в школі.

 

 

 

 

pdf
Додано
27 грудня 2023
Переглядів
529
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку