Конспект підсумкового уроку з теми «Дії з натуральними числами» Тема. Дії з натуральними числами (урок-подорож)

Про матеріал
Конспект підсумкового уроку з теми Дії з натуральними числами (урок-подорож). Цей урок цікавий і для НУШ. Діти подорожують вулицями міста Математика, розвязуючи завдання. Урок можна організувати, як урок змагання, урок-естафету.
Перегляд файлу

Конспект підсумкового уроку з теми «Дії з натуральними числами»

Тема. Дії з натуральними числами (урок-подорож)

 

Мета: узагальнення та систематизація знань; формування обчислювальних навичок; вдосконалення вміння розв'язувати рівняння із застосуванням правил залежності між ком­понентами дій; відпрацювання навичок мно­ження та ділення на розрядну одиницю.

Тип уроку. Урок повторення та системати­зації знань.

Обладнання: картки з назвами вулиць, пра­вилами, круговими прикладами, рівняннями, цікавими задачами.

 

 

ХІД УРОКУ

 

І. Вступне слово вчителя.

Вивчаючи математику, ми намагаємося відповісти на запитання, для чого людям потрібні числа та математичні вирази, умін­ня виконувати над ними різні дії та перетво­рення. Математики прагнуть замінити довгі пояснення про розглянуті явища короткими формулами, що містять усі необхідні дані. Ви повинні навчитися терпляче розшифро­вувати математичні вирази, щоб зрозуміти їх зміст. Тоді відповідь на запитання, які бу­вають числа і для чого необхідно добре зна­ти правила дій над ними, з'явиться сама со­бою.

Сьогодні я запрошую вас у подорож по місту Натуральних чисел.

 

II. «Вулиця Правил».

Увійшовши у місто, ми відразу потрапляє­мо на вулицю Правил. Усі жителі тут дуже пра­вильні, і щоб познайомитися з господарем кожного будинку, необхідно згадати відповід­не правило.

( У планшет з картою вулиці впереміш вміще­но пронумеровані картки із завданнями. Учні по черзі називають номер будинку, що відповідає но­меру картки, та виконують відповідне завдан­ня. Кількість балів, що виставляються, дорівнює кількості фішок, які одержує учень, і відповідає складності завдання.)

Завдання на картках

  1. Назвіть компоненти додавання.
  2. Назвіть компоненти віднімання.
  3. Назвіть компоненти множення.
  4. Назвіть компоненти ділення.
  5. Сформулюйте переставний закон мно­ження.
  6. Сформулюйте переставний закон дода­вання.
  7. Сформулюйте сполучний закон множен­ня.
  8. Сформулюйте сполучний закон додаван­ня.
  9. Сформулюйте розподільний закон мно­ження.
  10.          Як знайти невідомий доданок?
  11.          Як знайти невідоме зменшуване?
  12.          Як знайти невідомий від'ємник?
  13.          Як знайти невідомий множник?
  14.          Як знайти невідоме ділене?
  15.          Як знайти невідомий дільник?

Завдання 1—4 оцінюються одним балом; 5, 6, 10—15 — двома балами; 7—9 — трьома балами.

 

III. «Площа Кругових при­кладів».

Після вулиці Правил ми потрапляємо на площу Круго­вих прикладів. Жителі цієї площі все роблять по колу. Тому, щоб дізнатися про них більше, необхідно розв'язати «кругові приклади».

(Учням роздаються картки з двома варіантами «кругових прикладів». Двоє учнів по одно­му від кожного варіанта роз­в'язують приклади на дошці, інші виконують завдання в зо­шитах. Той учень, хто розв'язав приклади швидше, ніж на дошці, одержує додаткові фішки. Кожен приклад оцінюється двома балами.)

 

Перший варіант

  1.               1249 + 34872 = а;
  2.               а – 35730 = в;
  3.               в :23 = с;
  4.               с * 534 = д;
  5.               д + 12547 = е;
  6.               е – 21613 = ф.

Другий варіант

  1.     538 * 47 = а;
  2.     а – 25212 = в;
  3.     в * 435 = с;
  4.     с+3847 = е;
  5.     е – 35473 = д;
  6.     д : 47 = ф.

 

 

IV. «Провулок Усної лічби».

Жителі провулка Усної лічби бажають пере­дати нам якесь повідомлення. Для того щоб його побачити, потрібно виконати кожен із запропонованих прикладів.

(Учні складають математичне лото. На кар­тках записано приклади для усної лічби на мно­ження та ділення на розрядну одиницю. На зворот­ному боці карток зображено частини малюнка, який утвориться після правильного виконання зав­дань. Кожен приклад оцінюється одним балом.)

Завдання на картках

  1. 150: 10;
  2. 73 800 000 : 1000;
  3. 6530 • 10;
  4. 48 900 : 100;
    5.31-100;
  1. 906 • 10 000;
  2. 89 000 : 100;
  3. 390 • 100;
  4. 384 • 1000;
  1.          35 000 : 1000;
  2.          780 000 : 10 000;
  3.          56 • 10;
  4.          357 000 : 1000;
  5.          7840 • 100;
  6.          356 000 : 100.

 

V.  «Проспект Рівнянь».

Жителі цього проспекту — великі вигадники — зашифрували його на­зву. Щоб її дізнатися, потрібно роз­в'язати рівняння.

(Учням роздаються картки з рівняннями. Один учень розв'язує рівняння біля дошки, інші виконують завдання в зошитах. Ті, хто виконає завдання швидше, ніж на дошці, одер­жують додаткові бали. На аркуші з назвою проспекту є картки з відпові­дями, на зворотному боці яких записа­но літери, що входять до назви про­спекту. Кожне рівняння оцінюється двома балами.)

Завдання на картках Розв'язати рівняння:

1.21-(18+х) = 714;

  1. (х+14):9 = 13;
  2. (46-х)-19 = 418;
  3. 966: (х- 17) = 23;
  4. 1728: (56-х) = 36;
    6.17- (х+ 16) = 576.

 

VI. « Бульвар Загадок».

Ті, хто мешкають на цьому бульварі, дуже загадкові. Тому всім, хто сюди потрапляє, вони загадують свої задачі-загадки.

(На дошці вивішуються таблиці із задачами. За кожну правильно розв'язану задачу учні отри­мують три бали.)

Задачі-загадки

1. Тарас і Єгор за 3 год надрукували 21 сто­рінку. Єгор за 1 год друкує чотири сторінки. Скільки сторінок друкує Тарас за 1 год?

(Три сторінки)

  1.                    Поставте замість зірочок знаки дій і дуж­ки так, щоб рівність була правильною:

1*2*3*4*5 = 100.

(1 • (2 + 3) • 4 • 5 = 100)

 3. Які малюнки повинні бути замість знаків питання?

 

 

 

 (Трикутник, шість променів)

4.Яка літера повинна бути замість знака питання?

 

(х+ 17)- 3 = 18        Г

АБВГДЕ

(8-х)+ 19 = 22         ?             (Д)

5. Розшифруйте анаграми і назвіть зайве слово:

МЮЙД, ТУФ, АБОД, ТОКІЛЬ.

               (Дюйм, фут, доба, лікоть. Зайве слово «доба»)

 

VII. Підсумок уроку.

Вчитель оцінює роботу учнів на уроці відповідно до кількості фішок, які отримав кожен учень.

 

VIII. Домашнє завдання.

Підготуватись до контрольної роботи. Повторити П.7-10,15-18.

№412(ст.111), 475,(ст.127), 499( ст.131)

 

docx
Додано
9 листопада 2022
Переглядів
374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку