Конспект підсумкового уроку з теми «Дії з натуральними числами»
Тема. Дії з натуральними числами (урок-подорож)
Мета: узагальнення та систематизація знань; формування обчислювальних навичок; вдосконалення вміння розв'язувати рівняння із застосуванням правил залежності між компонентами дій; відпрацювання навичок множення та ділення на розрядну одиницю.
Тип уроку. Урок повторення та систематизації знань.
Обладнання: картки з назвами вулиць, правилами, круговими прикладами, рівняннями, цікавими задачами.
ХІД УРОКУ
І. Вступне слово вчителя.
Вивчаючи математику, ми намагаємося відповісти на запитання, для чого людям потрібні числа та математичні вирази, уміння виконувати над ними різні дії та перетворення. Математики прагнуть замінити довгі пояснення про розглянуті явища короткими формулами, що містять усі необхідні дані. Ви повинні навчитися терпляче розшифровувати математичні вирази, щоб зрозуміти їх зміст. Тоді відповідь на запитання, які бувають числа і для чого необхідно добре знати правила дій над ними, з'явиться сама собою.
Сьогодні я запрошую вас у подорож по місту Натуральних чисел.
II. «Вулиця Правил».
Увійшовши у місто, ми відразу потрапляємо на вулицю Правил. Усі жителі тут дуже правильні, і щоб познайомитися з господарем кожного будинку, необхідно згадати відповідне правило.
( У планшет з картою вулиці впереміш вміщено пронумеровані картки із завданнями. Учні по черзі називають номер будинку, що відповідає номеру картки, та виконують відповідне завдання. Кількість балів, що виставляються, дорівнює кількості фішок, які одержує учень, і відповідає складності завдання.)
Завдання на картках
Завдання 1—4 оцінюються одним балом; 5, 6, 10—15 — двома балами; 7—9 — трьома балами.
III. «Площа Кругових прикладів».
Після вулиці Правил ми потрапляємо на площу Кругових прикладів. Жителі цієї площі все роблять по колу. Тому, щоб дізнатися про них більше, необхідно розв'язати «кругові приклади».
(Учням роздаються картки з двома варіантами «кругових прикладів». Двоє учнів по одному від кожного варіанта розв'язують приклади на дошці, інші виконують завдання в зошитах. Той учень, хто розв'язав приклади швидше, ніж на дошці, одержує додаткові фішки. Кожен приклад оцінюється двома балами.)
Перший варіант
Другий варіант
IV. «Провулок Усної лічби».
Жителі провулка Усної лічби бажають передати нам якесь повідомлення. Для того щоб його побачити, потрібно виконати кожен із запропонованих прикладів.
(Учні складають математичне лото. На картках записано приклади для усної лічби на множення та ділення на розрядну одиницю. На зворотному боці карток зображено частини малюнка, який утвориться після правильного виконання завдань. Кожен приклад оцінюється одним балом.)
Завдання на картках
V. «Проспект Рівнянь».
Жителі цього проспекту — великі вигадники — зашифрували його назву. Щоб її дізнатися, потрібно розв'язати рівняння.
(Учням роздаються картки з рівняннями. Один учень розв'язує рівняння біля дошки, інші виконують завдання в зошитах. Ті, хто виконає завдання швидше, ніж на дошці, одержують додаткові бали. На аркуші з назвою проспекту є картки з відповідями, на зворотному боці яких записано літери, що входять до назви проспекту. Кожне рівняння оцінюється двома балами.)
Завдання на картках Розв'язати рівняння:
1.21-(18+х) = 714;
VI. « Бульвар Загадок».
Ті, хто мешкають на цьому бульварі, дуже загадкові. Тому всім, хто сюди потрапляє, вони загадують свої задачі-загадки.
(На дошці вивішуються таблиці із задачами. За кожну правильно розв'язану задачу учні отримують три бали.)
Задачі-загадки
1. Тарас і Єгор за 3 год надрукували 21 сторінку. Єгор за 1 год друкує чотири сторінки. Скільки сторінок друкує Тарас за 1 год?
(Три сторінки)
1*2*3*4*5 = 100.
(1 • (2 + 3) • 4 • 5 = 100)
3. Які малюнки повинні бути замість знаків питання?
(Трикутник, шість променів)
4.Яка літера повинна бути замість знака питання?
(х+ 17)- 3 = 18 Г
АБВГДЕ
(8-х)+ 19 = 22 ? (Д)
5. Розшифруйте анаграми і назвіть зайве слово:
МЮЙД, ТУФ, АБОД, ТОКІЛЬ.
(Дюйм, фут, доба, лікоть. Зайве слово «доба»)
VII. Підсумок уроку.
Вчитель оцінює роботу учнів на уроці відповідно до кількості фішок, які отримав кожен учень.
VIII. Домашнє завдання.
Підготуватись до контрольної роботи. Повторити П.7-10,15-18.
№412(ст.111), 475,(ст.127), 499( ст.131)