Конспект підсумкового заняття з математики з елементами конструювання для середньої групи. «Подорож в місто Рахункове»

Про матеріал
Узагальнити поняття : кількісний і порядковий рахунок в межах 5; Удосконалити навички називати попередню і наступну цифру до названої цифри; Уточнити вміння диференціювати поняття «число», «цифра». Визначати предмети за формою, кольором і розміром; Визначити вміння називати і розрізняти геометричні фігури (коло, квадрат, трикутник, прямокутник) Уточнити навички дітей орієнтуватися на площині; Закріпити і уточнити знання дітей про поняття величини: великий - маленький, довгий - короткий, високий - низький, широкий - вузький, товстий - тонкий; розвивати пізнавальні процеси (Сприйняття, увага, пам'ять, мова, мислення); розвивати дрібну моторику, Зорову координацію; Виховувати у дітей уміння слухати своїх товаришів, не перебивати; Відповідати на питання по черзі, не викрикувати відповіді хором.
Перегляд файлу

Конспект підсумкового заняття з математики з елементами конструювання для середньої групи.

«Подорож в місто Рахункове»

 Мета:Узагальнити поняття : кількісний і порядковий рахунок в межах 5;

Удосконалити навички називати попередню і наступну цифру до названої цифри;

Уточнити вміння диференціювати поняття «число», «цифра».

Визначати предмети за формою, кольором і розміром;

Визначити вміння називати і розрізняти геометричні фігури (коло, квадрат, трикутник, прямокутник)

Уточнити навички дітей орієнтуватися на площині;

Закріпити і уточнити знання дітей про поняття величини: великий - маленький, довгий - короткий, високий - низький, широкий - вузький, товстий - тонкий;

розвивати пізнавальні процеси (Сприйняття, увага, пам'ять, мова, мислення);

розвивати дрібну моторику, Зорову координацію;

Виховувати у дітей уміння слухати своїх товаришів, не перебивати;

Відповідати на питання по черзі, не викрикувати відповіді хором.

Матеріал: мольберт, магнітна дошка, м'яч. П'ять картинок з кульками різного кольору.

Роздатковий матеріал: набір цифр (1-5, числові картки (1-5). Фланелеграф, набір геометричних фігур.

ХІД ЗАНЯТТЯ

I. Організаційний момент

Діти , давайте привітаємось та одаруємо  свої посмішки один одному.Поверніться до мене. Подаруйте мені посмішки, а я вам дарую свою посмішку.

Доброго ранку,сонце привітне,

Доброго ранку, небо блакитне,

Доброго ранку,в небі пташки,

Доброго ранку,тобі і мені!

 

Діти, сьогодні ми з вами здійснимо подорож в місто «Рахункове».

Хто здогадався, чому воно так називається? (Тому що там люблять рахувати).

Для того щоб відправитися в подорож потрібно проговорити нашу математичну лічилочку. Приготуйте, будь ласка, свої ручки і рахуйте разом зі мною:

Раз краплинка,два краплинка

Вилетіли із хмаринки

Три ромашки біля хати

Узялися танцювати,

А чотири-ясне сонце

Зазернуло у віконце,

П’ять-веселий вітерець

Вгомонився накінець!

II. актуалізація знань

Ось ми з вами і прибули в місто «Рахункове».

1. Гра «Скільки?»

У місті, в честь нашого приїзду влаштовано свято. На площі розвішані різнокольорові повітряні кулі.

На мольберті (5 повітряних кульок різного кольору).

Порахуйте по порядку повітряні кулі (перший, другий).

Скільки всього повітряних куль ви бачите? (5)

Чи однакові кулі?

Скажіть, чим відрізняються кулі? (Кулі відрізняються кольором).

Що у куль однакове? (У куль однакова форма і розмір). Якого кольору перший, третій, п'ятий кулька

Який за рахунком стоїть червона куля? Жовта? Синя? І т.д.

Раптом подув вітер, і одина повітряна куля полетіла.

Якої за рахунком кулі немає?

(Педагог прибирає по одній повітряній кульці, і діти називають, якої за рахунком кулі немає).

Діти сідають на свої місця.

2.Кількісна та порядкова лічба в межах 5.Поняття «число», «цифра».

В місті «рахункове» розквітли дуже гарні квіти,на які прилетають різнокольорові метелики.Як ми вже знаємо, жителі міста дуже люблять рахувати. І просять вас, порахувати разом з нимиметеликів. Біля кожного з вас лежить набір цифр від 1-5. Я прочитаю вам вірш прометеликів, а вам необхідно в потрібному місці підняти цифру,яка відповідає кількості метеликів на квітах.

3. Складання числового ряду,що позначають числа від 1 до 5,послідовність чисел при рахунку

А тепер викладіть цифри від 1 до 5 в порядку зростання, а потімв зворотньому порядку. Викладати числа ми з вами будемо з ліва на право. Ви будете викладати на столі, а я на дошці.

Яка цифра  буде першою? Яка останньою?

На дошці виставлені цифри від 1 до 5. Прочитайтецифри. Знайдіть цифру 4. Яка  цифра стоїть перед 4? Це цифра називається попередньою. Яка цифра стоїть після 4? Ця цифра  називається наступною. Назвіть попередню цифру до 3. Назвіть наступну- до 2.

ІІІ. Физкультминутка

Молодці! З вами просто чудово сьогодні попрацювали і заслужили невеликий перепочинок - фізкультурну хвилинку

Діти стають в коло. Виконання рухів з мовним супроводом:

IV. Робота з геометричними фігурами

У місті «Рахункове» жителі дуже люблять створювати картини з мозаїки. Мозаїки у них це геометричні фігури. Подивіться, який гарний теремок викладений з геометричних фігур!

З яких геометричних фігур віконця (з квадрата, кола, прямокутника)

А що ви можете сказати про квадрат? (У нього 4 сторони і 4 кута і всі вони однакові)

А, що ви можете сказати про прямокутник? (У прямокутника 4 кута і 4 сторони 2 коротких і 2 довгих)

Діти, а дах якої геометричної фігури? (Трикутної і у неї 3 кута)

Якої форми труба будинку? (Труба прямокутної форми).

Що намальовано поруч з теремком з ліва? (Дерево)

А з права? (Парканчик)

Якої форми сонце? В якому кутку воно знаходиться? (Сонце круглої форми і знаходиться в лівому верхньому кутку).

В якому кутку знаходиться хмара? (Хмара в правому верхньому куті).

Де розташований будинок? (Будинок розташований в середині).

V. Гра «Скажи навпаки» (з м'ячем).

- Щоб повернутися додому, потрібно сказати заповітне слово.

Діти стають в коло.

Великий - маленький, довгий - короткий, високий - низький, широкий - вузький, товстий - тонкий.

Молодці! Подорож закінчено!

VI. підсумок.

Діти, де ми з вами побували?

Скажіть, чим ви займалися?

Ви сьогодні добре попрацювали.

Що вам найбільше сподобалося?

А що викликало утруднення?

 

docx
Додано
26 листопада 2023
Переглядів
288
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку