Конспект "Подорож осіннього листочка"

Про матеріал
Удосконалювати вміння сприймати на слух слова та фрази по темі «Птахи восени»; відтворювати логічний наголос в реченні; розрізняти спів пташок; розвивати зв’язне мовлення, увагу, слухове сприймання, пам’ять, логічне мислення, емоційну сферу, мовне дихання, коректувати мову; закріпити знання дітей про погодні умови восени; виховувати бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

«Подорож осіннього листочка»

(Слухове сприймання. Логічний наголос у реченні.

4 клас діти з порушенням слуху)

 

Мета: удосконалювати вміння сприймати на слух слова та  фрази по темі «Птахи восени»; відтворювати логічний наголос в реченні; розрізняти спів пташок; розвивати зв’язне мовлення, увагу, слухове сприймання, пам’ять, логічне мислення, емоційну сферу, мовне дихання, коректувати мову; закріпити знання дітей про погодні умови восени; виховувати бережливе ставлення до природи.

Матеріал: картинки з зображенням пташок, ілюстрації по темі, таблички з написами слів до теми, презентації: до заняття та на черговий звук.

Роздатковий матеріал: смужки з картону довга і коротка, круг великий і маленький, кружечки зеленого та червоного кольорів, листочки з паперу великого та маленького розмірів, смайлики з зображенням різного настрою,  Технічні засоби: комп’ютер, мультимедійна дошка.

Словник: перелітні, зимуючі, зимородок, повіяв.

 

Хід

І Підготовча частина

 

1.       Організаційна частина 

Вихователь (Перевірка наявності слухових апаратів) Настя: «Я чую добре» (перевірка у всіх вихованців) Яке зараз буде заняття?

-    Що будемо робити на занятті?

-    У кожного з вас на столах лежать смайлики з різним настроєм. Оберіть собі смайлик за своїм настроєм.

 

2.       Фонетична ритміка. (Черговий звук «Н» презентація. Тривалість) фонетичної ритміки 5-7 хвилин)

Який черговий звук? 

 

3.       Мовна хвилинка 

(Хто краще чує опускає голову) Яка пора року? 

Назвіть осінні місяці. 

Вихователь: Всі гарно старалися вимовляти черговий звук «Н». 

4.       Актуалізація опорних знань

Вихователь: З приходом кожної пори року  природа змінюється. Які зміни відбуваються зараз?

Технологія «Асоціативний кущ» - Тепло чи холодно сьогодні надворі?

-   Яким було сьогодні небо?

-   Чи часто йдуть дощі?

-   Чи світило нам зранку сонце?

-   Чи гріло воно?

Якого кольору стало листя?

Вихователь: Молодці!   Фізкульхвилинка для очей

 

5. Сюрпризний момент

Вихователь: Вся природа осіннього лісу наповнена різними звуками, послухайте! (запис вітру і шелест листя). Що почули? (Віє вітер)

Вихователь: Вітерець нам щось приніс. Послухайте загадку і відгадайте що приніс нам вітерець.   Я на гілочці висів

Влітку зелененький,

Прийшла осінь – пожовтів

Став я золотеньким

Скоро гілочку покину 

До землі полину. (листочок) 

Вихователь: Вірно! Вітерець приніс нам листочок. Давайте запросимо листочка з собою в подорож. 

 Вправа на розвиток мовного дихання

Вихователь: Щось вітерець стих, а без вітру листочок, що?

Діти: не летить. 

Вихователь: Давайте допоможемо листочку. У вас на столах лежать листочки.

Ми на них подмухаємо і зробимо вітерець. (хто довше, чий листочок вище)

 

6. Оголошення теми і мети заняття.

Вихователь: Подивіться діти, як високо злетів листочок. Він запрошує нас в подорож по осінньому лісу. Під час мандрівки пригадаємо, що ми знаємо про пору року осінь та птахів. 

           

ІІ. Основна частина

Вихователь: З приходом осені вся природа змінюється. Змінюються погодні умови. Яка ж погода буває восени? 

Дидактична гра «Яка погода буває восени» 

      Якщо дощ -   …             (дощова)

      якщо дме вітер -  …      (вітряна)

      Якщо холодно -  …       (холодна)

      Якщо багато хмар - …  (хмарна)

      Якщо вогко - …             (вогка)

      Якщо сонце - …            (сонячна)

      Якщо ясно - …              (ясна)

 

Фізкульхвилинка для очей

Вихователь: Куди залетів наш листочок? (До птахів) 

Птахи – невід’ємна частина природи. Вони – окраса нашого саду, лісу, поля, своїм яскравим забарвленням, дзвінкою піснею роблять наше життя радісним і приємним.

-    Яких птахів визнаєте? (Чи є в назвах птахів черговий звук) А ось цього птаха ви знаєте?

-    Це зимородок. Зимородок і ще такі птахи, як зозулі, шуліки, соколи відлітають у теплі краї по одному. 

-    А хто з вас знає, щось цікаве про пташок .( діти розповідають цікаві новини про пташок)

-    Молодці! Діти, а ви знаєте, що птахи не тільки красиві, корисні, а й ще співучі. Зараз ми з вами будемо послухаємо голоси пташок і відгадувати хто це співає. 

Гра «Чий голос?» Запис птахів: дятел (голосно чи тихо), ворона, зозуля, сова (довго чи коротко).

Вихователь: Молодці! Ви вже мабуть трошки втомились. Ми з вами зараз відпочинемо.

 

Фізкультхвилинка 

Вихователь: Ми з вами відпочили, тож продовжуємо нашу подорож.  Що роблять птахи восени, які люблять тепло? (Відлітають у теплі краї.)   Які птахи відлітають у теплі краї? 

-    Які пташки залишаються зимувати? 

-    У листопаді у нас з’являються пернаті гості. Хто це?

-    Взимку пташкам важко. Тож ми повинні допомагати їм, підгодовувати.

-    Діти, листочок підготував вам завдання. Я буду називати птахів. Якщо ви чуєте назву перелітного птаха показуєте зелений кружечок, якщо – зимового, то червоний. Зрозуміли?

Гра «Перелітні та зимні птахи» (робота на голе вухо)

Вихователь: Молодці! Знаєте перелітних і зимуючих птахів. Зараз ми з вами попрацюємо над логічним наголосом у реченні. Будьте уважними, старайтеся чітко вимовляти слова. 

Логічний наголос у реченні  Коли птахи відлітають у теплі краї?

Восени птахи відлітають у теплі краї. Хто восени відлітає у теплі краї?

Восени птахи відлітають у теплі краї. Куди відлітають птахи?

Восени птахи відлітають у теплі краї.

Вихователь: Молодці! Листочок хоче з вами погратись.

Гра «Склади прислів’я» (Завдання парам)

З частин скласти прислів’я про птаха. Склавши прислів’я діти перевертають картинку де зображений птах про якого йдеться в прислів’ї.

 

ІІІ. Заключна частина

1. Підсумок

Вихователь: Ось і підійшла наша подорож до кінця. Який у вас зараз настрій? Порахуйте скільки листочків ви назбирали. (підрахунок заохочень)

-    Листочку приємно було з вами подорожувати. Та йому вже пора! Попрощаємось з листочком.

-    Що робили? (На занятті ми слухали, говорили , думали, гралися)

-    Ви були активними, уважними, старалися гарно відповідати на запитання. Надалі старайтесь вчитися гарно говорити. Бережіть природу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                 Додаток до заняття 

                  Гра «Склади прислів’я»(Завдання парам)

 

 

 

Ластівка весну починає, осінь накликає.

 

image

 

 

Ще й на нашій вулиці зозуля закує.

 

 

 

Де лелека водиться, там щастя родиться.

 

Хоч соловейко маленький, та його пісні удаленькі.

 

pdf
Додано
15 листопада 2023
Переглядів
79
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку