«Подорож осіннього листочка»
(Слухове сприймання. Логічний наголос у реченні.
4 клас діти з порушенням слуху)
Мета: удосконалювати вміння сприймати на слух слова та фрази по темі «Птахи восени»; відтворювати логічний наголос в реченні; розрізняти спів пташок; розвивати зв’язне мовлення, увагу, слухове сприймання, пам’ять, логічне мислення, емоційну сферу, мовне дихання, коректувати мову; закріпити знання дітей про погодні умови восени; виховувати бережливе ставлення до природи.
Матеріал: картинки з зображенням пташок, ілюстрації по темі, таблички з написами слів до теми, презентації: до заняття та на черговий звук.
Роздатковий матеріал: смужки з картону довга і коротка, круг великий і маленький, кружечки зеленого та червоного кольорів, листочки з паперу великого та маленького розмірів, смайлики з зображенням різного настрою, Технічні засоби: комп’ютер, мультимедійна дошка.
Словник: перелітні, зимуючі, зимородок, повіяв.
Хід
Вихователь (Перевірка наявності слухових апаратів) Настя: «Я чую добре» (перевірка у всіх вихованців) Яке зараз буде заняття?
- Що будемо робити на занятті?
- У кожного з вас на столах лежать смайлики з різним настроєм. Оберіть собі смайлик за своїм настроєм.
2. Фонетична ритміка. (Черговий звук «Н» презентація. Тривалість) фонетичної ритміки 5-7 хвилин)
Який черговий звук?
(Хто краще чує опускає голову) Яка пора року?
Назвіть осінні місяці.
Вихователь: Всі гарно старалися вимовляти черговий звук «Н».
Вихователь: З приходом кожної пори року природа змінюється. Які зміни відбуваються зараз?
Технологія «Асоціативний кущ» - Тепло чи холодно сьогодні надворі?
- Яким було сьогодні небо?
- Чи часто йдуть дощі?
- Чи світило нам зранку сонце?
- Чи гріло воно?
Якого кольору стало листя?
Вихователь: Молодці! Фізкульхвилинка для очей
Вихователь: Вся природа осіннього лісу наповнена різними звуками, послухайте! (запис вітру і шелест листя). Що почули? (Віє вітер)
Вихователь: Вітерець нам щось приніс. Послухайте загадку і відгадайте що приніс нам вітерець. Я на гілочці висів
Влітку зелененький,
Прийшла осінь – пожовтів
Став я золотеньким
Скоро гілочку покину
До землі полину. (листочок)
Вихователь: Вірно! Вітерець приніс нам листочок. Давайте запросимо листочка з собою в подорож.
Вихователь: Щось вітерець стих, а без вітру листочок, що?
Діти: не летить.
Вихователь: Давайте допоможемо листочку. У вас на столах лежать листочки.
Ми на них подмухаємо і зробимо вітерець. (хто довше, чий листочок вище)
6. Оголошення теми і мети заняття.
Вихователь: Подивіться діти, як високо злетів листочок. Він запрошує нас в подорож по осінньому лісу. Під час мандрівки пригадаємо, що ми знаємо про пору року осінь та птахів.
Вихователь: З приходом осені вся природа змінюється. Змінюються погодні умови. Яка ж погода буває восени?
• Якщо дощ - … (дощова)
• якщо дме вітер - … (вітряна)
• Якщо холодно - … (холодна)
• Якщо багато хмар - … (хмарна)
• Якщо вогко - … (вогка)
• Якщо сонце - … (сонячна)
• Якщо ясно - … (ясна)
Фізкульхвилинка для очей
Вихователь: Куди залетів наш листочок? (До птахів)
Птахи – невід’ємна частина природи. Вони – окраса нашого саду, лісу, поля, своїм яскравим забарвленням, дзвінкою піснею роблять наше життя радісним і приємним.
- Яких птахів визнаєте? (Чи є в назвах птахів черговий звук) А ось цього птаха ви знаєте?
- Це зимородок. Зимородок і ще такі птахи, як зозулі, шуліки, соколи відлітають у теплі краї по одному.
- А хто з вас знає, щось цікаве про пташок .( діти розповідають цікаві новини про пташок)
- Молодці! Діти, а ви знаєте, що птахи не тільки красиві, корисні, а й ще співучі. Зараз ми з вами будемо послухаємо голоси пташок і відгадувати хто це співає.
Гра «Чий голос?» Запис птахів: дятел (голосно чи тихо), ворона, зозуля, сова (довго чи коротко).
Вихователь: Молодці! Ви вже мабуть трошки втомились. Ми з вами зараз відпочинемо.
Вихователь: Ми з вами відпочили, тож продовжуємо нашу подорож. Що роблять птахи восени, які люблять тепло? (Відлітають у теплі краї.) Які птахи відлітають у теплі краї?
- Які пташки залишаються зимувати?
- У листопаді у нас з’являються пернаті гості. Хто це?
- Взимку пташкам важко. Тож ми повинні допомагати їм, підгодовувати.
- Діти, листочок підготував вам завдання. Я буду називати птахів. Якщо ви чуєте назву перелітного птаха показуєте зелений кружечок, якщо – зимового, то червоний. Зрозуміли?
Вихователь: Молодці! Знаєте перелітних і зимуючих птахів. Зараз ми з вами попрацюємо над логічним наголосом у реченні. Будьте уважними, старайтеся чітко вимовляти слова.
Логічний наголос у реченні Коли птахи відлітають у теплі краї?
Восени птахи відлітають у теплі краї. Хто восени відлітає у теплі краї?
Восени птахи відлітають у теплі краї. Куди відлітають птахи?
Восени птахи відлітають у теплі краї.
Вихователь: Молодці! Листочок хоче з вами погратись.
З частин скласти прислів’я про птаха. Склавши прислів’я діти перевертають картинку де зображений птах про якого йдеться в прислів’ї.
Вихователь: Ось і підійшла наша подорож до кінця. Який у вас зараз настрій? Порахуйте скільки листочків ви назбирали. (підрахунок заохочень)
- Листочку приємно було з вами подорожувати. Та йому вже пора! Попрощаємось з листочком.
- Що робили? (На занятті ми слухали, говорили , думали, гралися)
- Ви були активними, уважними, старалися гарно відповідати на запитання. Надалі старайтесь вчитися гарно говорити. Бережіть природу.
Додаток до заняття
|
|
|
|
||
|
||
|