Урок "Догляд за одягом"

Про матеріал
План-конспект уроку соціально-побутового орієнтування з теми "Догляд за одягом" для слабозорих дітей з корекційними цілями.
Перегляд файлу

Тема. Догляд за одягом.

Мета. Закріпити знання про одяг, активізувати вміння визначати вид одягу. Ознайомити  із видами догляду за одягом. Вчити добирати засоби та предмети догляду за одягом.  Збагачувати знання  про особистий одяг.

Поповнити інформацію про навички самообслуговування, направлені на догляд за одягом, збагачувати словниковий запас.

Корегувати пам'ять, зв’язне мовлення. Сприяти корекції дрібної моторики рук та моторики рухового апарату.

Виховувати охайність, бережливість.

                                       Хід уроку

1. Організація класу

Вже пролунав шкільний дзвінок,

Покликав всіх нас на урок. Готові? Так.

А настрій як? Клас!

Тож успіх всіх чекає нас!

2. Гра «Що зайве?»

Корекція мислення, вміння узагальнювати.

Як одним словом можемо назвати речі, що залишились?

Ви вже знаєте, що одяг – це предмети, речі, які одягають на тіло.

– Діти, а навіщо люди придумали одяг?

Одяг має величезне значення для здоров'я людини. У літню пору одяг захищає людину від перегрівання, у вітряну погоду - від вітру; а в зимовий час - від холоду.

3. Гімнастика для очей

Корекція зорового сприйняття, пам’яті. Зняття зорової втоми.

 Які геометричні фігури ви бачите на малюнку? Що в них зображено?

 Обведіть очима фігуру, в якій зображена футболка, сукня, куртка.

 А хто був найуважніший, той згадає, у якій фігурі зображено сукню?

 Яким кольором обведено куртку? 

 З якого боку листа намальовано футболку?

 

4. Бесіда

Корекція життєвого досвіду

Який одяг ви сьогодні одягнули?

Які види одягу пам’ятаєте?

До якого виду одягу можете віднести свій?

Нервово-психічна підготовка

До вас на урок дуже поспішав хлопчик Данилко! Що з ним не так?

З Данилкою сталася неприємна ситуація, коли він поспішав до вас на урок, то дуже швидко біжав, то упав у калюжу і забруднив одяг. Хлопчик просить  вас допомогти порадою, як вичистити одяг.

- Ну що, спробуємо допомогти?

5. Повідомлення теми та мети уроку

– Мабуть ви здогадались, яка тема нашого заняття?

Отже сьогодні ви дізнаєтесь, як і наващо треба доглядати за одягом, а коли здобудемо цінні знання, то поділимося ними із Данилкою, щоб він міг привести свій одяг у порядок.

- Чому одяг повинен бути чистим?

Бути чистим набагато приємніше, чи не так? І не тільки для самого себе, а й для твоїх рідних, друзів. Адже охайним людям частіше говорять приємні речі, з ними охоче спілкуються. Це сприяє підвищенню самооцінки людини, робить її більш популярною серед ровесників, а також це корисно для здоров’я.

            Щоб завжди виглядати красивим і охайним, треба з дитячих років привчатися тримати одяг в порядку і дбайливо з ним поводитись. За одягом треба доглядати, тоді одяг прослужить тобі довше і довше залишатиметься красивим.

- Який одяг повинен бути у людини?

Правильно, одяг повинен бути зручним, гарним, красивим, чистим і охайним.

Догляд за одягом включає: прання, сушіння, прасування, чищення, зберігання, ремонт.

Усі ці види догляду не обов'язково здійснювати щодня.

Догляд за одягом здійснюється залежно від призначення кожного виду одягу й матеріалу, з якого він виготовлений.

- Який одяг треба прати після одного дня носіння? (Футболки

шкарпетки, нижня білизна, майка)

6. Актуалізація опорних знань та корекція навчальної діяльності.

Корекція уяви, мислення, вміння узагальнювати.

Відгадування загадок.

Відгадайте загадки і дізнаєтесь, які речі допоможуть вам доглядати за одягом.

1.Всю білизну позбирає

І старанно покупає.

Буде знову вся чистенька,

Незабруднена, гарненька.

2. Ось загадка так загадка:

Де поїду –

Стане гладко.

Тільки пальцем не торкай,

Обпечешся, так і знай.

А щоб взять мене тобі –

Маю ручку на горбі.

3. Схожа я на їжачка.

Чищу одяг і взуття.

Я від пилу, я від плям

Відчищаю одяг вам.

4.  В роздягальні я служу,

На собі пальто держу.

7. Словникова робота

Корекція і розвиток зв’язного мовлення.

Як не складно здогадатися, найпершою назвою було слово «вішалка». Воно повністю відображає призначення предмета. Але так можна назвати не лише невеликий аксесуар, на який вішають піджак або штани, але і стаціонарну або підвісну конструкцію. Щоб виключити плутанину, ввели в ужиток слово «плічка». Воно має на увазі під собою спеціальне пристосування у вигляді трикутника з гачком .

Існує міська легенда, що ця назва походить від прізвища власника харківської фабрики одягу, який жив у Харкові у 19ст. Начебто у комплекті з одягом йшли плічка з клеймом фабрики. Проте насправді тремпель це запозичене з німецької мови слово,  що означає різновид будівельної конструкції даху схожої форми.

8. Практична робота

Корекція і розвиок мислення, пізнавального інтересу

Чи бачили ви на своєму одязі пришиті папірці на виворотній стороні?

Чи знаєте, як вони називаються? (Ярлики або бірки)

Чи можете зрозуміти, що на них написано?

Щоб річ прослужила як можна довше, її зовнішній вигляд залишався бездоганним, необхідно чітко дотримуватись правил по догляду за одягом, які зазначені на ярликах виробів спеціальними знаками. Спочатку здається, що прочитати ярлик непросто, але саме ці позначки підказують нам як правильно прати речі, щоб їх не пошкодити. Давайте спробуємо зрозуміти, що означають всі ці знаки. Але спочатку відпочинемо.

9. Фізкультхвилинка

Корекція постави, рухів. Зняття втоми.

– Ну а тепер покажіть як ви вмієте одягатися. Встаньте і гарно  потягніться. Давайте уявимо, що час повернувся назад. Уявіть що зараз ранок і ви  одягаєтесь на уроки.

– одягніть на себе штанці ( Покажіть як ви це робите)

– дівчатка одягають блузку, а хлопчики- сорочку

– тепер шкарпетки

– а тепер светр

– візьміть щітку для волосся, причешіться

– погляньте у дзеркало. Який ви маєте вигляд. Охайний? Посміхніться один одному.

10. Пояснення учителем знаків догляду за одягом

11. Практична робота. Прочитати ярлики (у Данилка)

12. Проблемні запитання.

Корекція і  розвиток критичного мислення.

Який одяг неможна прати у пральній машині, а треба здавати у хімчистку? (хутряні вироби:шуби, шапки; вироби з натуральної шкіри;

вироби з вовни (пальта)

Який одяг неможна прати разом?

Перед пранням треба відсортувати брудну білизну за групами:

- кольорові речі (для яких потрібна холодна або тепла вода);

 - білі речі (для яких потрібна гаряча вода);

- білизну, рушники та постільну білизну також слід відсортувати за кольором і прати окремо;

- делікатні речі (їх краще прати вручну в трохи теплій воді).

13. Практична робота. Виконання інтерактивного завдання

https://learningapps.org/display?v=pgkfycrnc23

Корекційні дії по виправленню недоліків сприйняття, мислення.

14. Гра «Відсортуй білизну»

15. Підсумок

Чого  цікавого  ви  сьогодні  дізналися?

Чому  треба  доглядати за одягом?

Які умовні позначення щодо прання речей ви запам’ятали?

Намалюй умовну позначку прання/чистки/прасування

 

 

 

docx
Додано
24 листопада 2023
Переглядів
924
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку