Конспект показового заняття на тему: «Зимові пригоди» (ІІ молодша група)

Про матеріал
Мета заняття: розширити знання дітей про особливості погодних умов узимку; узагальнити і систематизувати уявлення дітей про зиму як про пори року, познайомити з властивостями снігу, навчати дітей відповідати на запитання, підтримувати діалог; активізувати в мовленні прикметники і дієслова. Збагачувати словниковий запас дітей. Розвивати вміння слухати та розуміти мовлення звернення до дитини; зв’язне монологічне мовлення. Підготовка органів артикуляції, формування правильної вимови звука [С]. Формувати знання про механізм організації звуку і його акустичні особливості; розвивати рухливість артикуляційного апарату, фонематичні процеси, сприяти зміцненню жувально-артикуляційних м’язів. Вправляти дітей у звуконаслідуванні. Розвивати мовленнєве дихання; вчити робити видих через рот плавно та протяжно. Розвивати артикуляційну моторику з погодженою роботою рук . Виховувати емоційно-радісне відношення до зимової природи., розвивати мову дітей; сприяти розвитку естетичного сприйняття; продовжувати вчити дітей виконувати рухи відповідно до тексту виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Комунальне некомерційне підприємство

«Прилуцький обласний будинок дитини «Надія»

Чернігівської обласної ради

 

 

Конспект

показового заняття

на тему:

 

 

«Зимові пригоди»

 

(ІІ молодша група)

 

 

 

Підготувала

Логопед Масьома І.В.

 

 

 

 

 

 

 

Прилуки 2024 р.

 

Мета. Розширювати знання дітей про особливості погодних умов узимку; узагальнити і систематизувати уявлення дітей про зиму як про пори року, познайомити з властивостями снігу, навчати дітей відповідати на запитання, підтримувати діалог; активізувати в мовленні прикметники і дієслова. Збагачувати словниковий запас дітей. Розвивати вміння слухати та розуміти мовлення звернення до дитини; зв’язне монологічне мовлення.

Підготовка органів артикуляції, формування правильної вимови звука [С]. Формувати знання про механізм організації звуку і його акустичні особливості;  розвивати рухливість артикуляційного апарату, фонематичні процеси, сприяти зміцненню жувально-артикуляційних м’язів.

Вправляти дітей у звуконаслідуванні. Розвивати мовленнєве дихання; вчити робити видих через рот плавно та протяжно. Розвивати артикуляційну моторику з погодженою роботою рук .

Виховувати емоційно-радісне відношення до зимової природи., розвивати мову дітей; сприяти розвитку естетичного сприйняття;  продовжувати вчити дітей виконувати рухи відповідно до тексту виховувати любов до природи.

Словник: Уточнювати і розширювати словник дітей про зиму (зима, Сніговик, сніг, сніжинки, завірюха, замети, холодно, намело).

Обладнання: Картинки із зображенням зимових пейзажів. Сніговик, відерце з снігом та водою, конверт, фотокартки сніговика, відео-матеріал «Автобус», аудіо запис «Сніг кружляє», «Заметіль», гостинчики від сніговита, сигнальні картки для артикуляційних вправ, матеріали для дихальних вправ, зображення автобуса і насоса, іграшка Сніговик, профіль артикуляції звука [С].

 

Початок заняття

Привітання

Логоритмічна гра «Здрастуйте!»

Здравствуйте долоньки! Хлоп! Хлоп! Хлоп!

Здравствуйте ніжки! Топ! Топ! Топ!

Здравствуйте щічки! (Гладять по щічках)

Плюх! Плюх! Плюх! (Поплескування по щоках)

Здравствуйте губки! (Качають головою)

Чмок! Чмок! Чмок! (Цмокають губами)

Здравствуйте гості! (Простягають руки вперед)

Всім привіт! (Махають рукою)

 

Дидактична гра «Зима Яка?» (гра з мікрофоном)

 Розгляд ілюстрації «Логоритм Зими»

Вихователь: - Малята, яка пора року зараз?

Діти: Зима (хорові та індивід. Відповіді)

Чим вкриті дерева та земля взимку?

Снігом.

Взимку на вулиці холодно чи тепло?

Діти: - Холодно!

Вихователь: - Що ви одягаєте, коли йдете на прогулянку?

Діти: шуби, шапки, чобітки

 

Логопед: - (Стук у двері) Малята, подивіться, до нас сьогодні прийшов в гості

Сніговик! Давайте привітаємося!

Діти: - Здрастуй, Сніговик!

Послухайте вірш про Сніговика

 

Що за гомін, що за гра,

Ліпить бабу дітвора

Ой же баба снігова,

Біла в баби голова

Ой у баби горб на спині

І ломака ось яка

Ніс у баби із морквини,

Рот у баби з буряка

Вірш супроводжується розглядом Сніговика.

 

Дослід зі снігом. (Початок)

Вихователь: - Малята, подивіться, що приніс нам Сніговик! (Сніг у відерці)

Вихователь: Що в відерці?

Діти: Сніг!

Вихователь: Якого кольору сніг? (Білий

Сніг який на дотик холодний чи теплий?  (холодний)

Діти торкають сніг руками, роблять снігові кульки.

Малята, у вас зовсім замерзли ручки, давайте погріємо. Запропонувати опустити руки у відерце з теплою водою – ручки нагрілись.

 

Постановка звука «С» слайд автобус

У Сніговика сталася біда: поки він до нас їхав на автобусі, у автобуса спустило колесо. Давайте  допоможемо Сніговику.

Для цього нам потрібно накачати насосом колесо. Але пісенька насоса непроста: с-с-с-с-с-с… Сьогодні ми будемо продовжувати вчитись правильно вимовляти звук [С].

Правильна артикуляція звука [С]

Давайте пригадаємо, як правильно потрібно ставити язик та губи, щоб у нас все вийшло.

                             кінчик язика широкий за нижніми зубами;

                             губи розтягнуті у посмішку;

                             посередині язика утворюється жолобок, по якому йде холодний видихуваний струмінь повітря.

А для того, щоб пісенька насоса нам співалась легко і гарно, потрібно виконати вправи для губ та язичка.

Відправляємось, діти, на зимову прогулянку.

 

Артикуляційні вправи із сигнальними картками

 

Ти послухай, ось яка

Сталася пригода взимку в Язика:

 

Вийшов ранком на поріг,

А навколо – білий сніг.

 

Треба сніг повідкидати,

швидко він узяв лопату.     

(Вправа «Лопатка»)

«Лопатка» Усміхнутися, відкрити рот, широкий, розслаблений язик злегка висунути із рота і покласти на верхню губу. Утримувати: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10.

 

Став язик прудким, мов зайчик,

Перестрибнув він парканчик.

  (Вправа «Парканчик»)

Зімкнути верхні і нижні зуби, посміхнутися, повністю оголивши їх. Під рахунок до 10.

Бачить гірка – снігова,

Вітер з неї повіва.

З гірки з’їхав на санчатах,

Трішки змерз, вернувся в хату.

 (Вправа «Гірка») Відкрити рот, заховати кінчик язика за нижні зуби, а спинку язика підняти вгору. Показати круту гірку. Під рахунок до 10.

Дуже гарно язичкові:

Він веселий і здоровий!

Пісеньку свою чудову

Заспівати він готовий:

«Пя – пя – пя» (Вправа «Млинець») Покласти широкий язик між губами, вимовляти «пя-пя-пя-пя-пя-пя», а потім потримати широкий язик спокійно в роті.

 

Постановка звука С

От тепер ми точно зможемо допомогти нашому Сніговику накачати насосом колесо у автобусі. Давайте правильно поставимо губи, зуби, язичок і разом заспіваємо пісеньку насоса: с-с-с-с-с… Переднє колесо накачаємо разом, а заднє ви самі. С-с-с-с-с….

 

Вправа для розвитку мовленнєвого дихання «Заметіль» («Спіраль»)

 

-  Діти, ще одну таємницю приховує зима: її можна не лише побачити, а й почути.

Звучить аудіозапис.

Спробуємо відтворити звуки метелиці, як вона гуде і лякає: с – с – с. (Демонструється наступний слайд «Заметіль»).

Діти, давайте пальчиком проведем по спіралі (звуковому лабіринту) на листку паперу -  ведучи пальцем до сніжинки на одному видиху вимовляти [С]. (глибокий вдих через ніс, - затримання дихання, тривалий видих – с-с-с). Важливо, щоб дитина «не добирала» повітря по середині дороги, а розраховувала його на всю доріжку.

Вітер вулицею йде с-с-с (пальчиком провести по звуковому лабіринту)

Знову заметіль мете с-с-с

Несе дорогою сніги с-с-с

Все замітає навкруги с-с-с.

Артикуляційні вправи «Білий сніг дивує всіх»

Замела заметіль весь ліс. Усі першого снігу чекали, і всі йому дуже зраділи.

Прочитати віршовані рядки, а діти по ходу читання вимовляють голосні звуки ( [а],  [е], [о], [у] ), тримаючи кінчик язика біля нижніх зубів. (Така вправа сприяє зміцненню жувально-артикуляційних м’язів).

« А-а-а! – здивувався зайчисько маленький, -

Сніг, як моя шубка, біленький!»

«Е-е-е! – промовляла руденька лисичка, -

Все виглядає доволі незвичним!»

«О-о-о, - не на жарт здивувалася білка, -

Вкрита на дубі сніжком кожна гілка!»

 

Молодці -  Сніговик дуже дякує за твою допомогу і пропонує покататись разом із ним на автобусі.

Покатаємось швидко, з вітерцем. Як свистить вітер на вулиці? С-с-с-с-с-с...

Як із шини виходить повітря, коли спускає колесо? С-с-с-с-с-с…

А як накачують шину насосом? С-с-с-с-с-с-с….

 

Фізкультхвилинка «Автобус»

 

Робота з ліхтариком «На кого впала сніжинка?»

Показати картинки - зображення (слова зі звуком «С») діти називають.

 

 

Вправа на розвиток  емоцій «Веселий і сумний сніговики»

Вихователь: Подивіться на зображення. Якого кольору шапочка у веселого сніговика? Зробіть собі веселе обличчя, посміхніться. Якого кольору шапочка у сумного сніговика? Зробіть собі сумне обличчя.

Вихователь: А щоб наш Сніговичок більше не засмучувався ми йому зробимо друга – сніговичка.

 

Робота дітей з манною крупою.  «Сніговик». Діти роблять сніговика. На площинну форму сніговика з липкою основою насипають манку (сніжок).

 

Дослід зі снігом. (Кінець)

Вихователь: - Малята, погляньте що трапилось нам Сніговик приніс сніг, а тепер що у відерці?

Що стало зі снігом, куди він подівся?

Діти: Водичка - Сніг розтанув!

Вихователь: - Як ви думаєте, чому сніг став водичкою?

Діти: - Тому що у нас тепло і сніг розтанув.

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
16 лютого
Переглядів
350
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку