Позакласний захід для учнів 4 класів
Мета. Розширювати кругозір учнів з математики, сприяти розвитку швидкісних обчислень, логічного мислення, уваги, уяви, спостережливості, вмінь аналізувати; виховувати навички роботи в команді, інтересу до занять математикою.
Обладнання. Два столики, стільці, конверти із завданнями, призи, ноутбук, проектор, мультимедійна дошка.
Учасники: участь в грі беруть дві команди з учнів 4 класу. Кожна команда формується з чотирьох чоловік. Глядачами й разом з тим вболівальниками конкурсу, є одноклассники.
Хід заходу
- Вітаю всіх присутніх у цьому класі!
«Математичний калейдоскоп» сьогодні тут зібрав тих, хто не байдужий до королеви наук – МАТЕМАТИКИ.
З радістю хочу представити учасників нашого свята.
1-а команда. Знайки
2 – команда. Чомусики
Оцінювати знання та вміння наших учасників буде компетентне журі у складі:
________________________________________________________________________________________________________________________________________
А для вас, шановні глядачі, ми також підготували цікаві конкурси. Так, що сумувати не прийдеться.
Наука математика перш за все – це числа. Тому наш «Математичний калейдоскоп» розпочинає конкурс «Порахуй!».
І тур «Будь уважний!»
Умови.
Кожна команда отримує по черзі завдання. До кожного завдання дається чотири варіанти відповідей, один з яких правильний. На виконання завдання дається 30 секунд. За кожне правильно виконане завдання команда отримує 1 бал. Якщо команда відповідь дала не правильну, завдання переходить команді-суперниці. Тільки за правильну відповідь вона уже отримує, не 1, а 2 бали.
Завдання
1. Виписані підряд усі числа від 1 до 22. Скільки разів записана цифра 2 ?
4 5 6
2. Скільки існує двоцифрових чисел, менших за 50, в яких обидві цифри однакові?
4 5 6
3. Скільки всього десятків у числі 843?
43 84 40
4. На подвір’ї ходять вівці й кури, разом 12 ніг. Скільки на подвір’їовець і скільки курей, якщо разом у них 4 голови?
3 курки і 1 вівця
3 вівці і 1 курка
2 вівці і 2 курки
5. Половина числа дорівнює 15. Чому дорівнює його третина?
5 10 30
6. П’ять картоплин у каструлі зварилися за 20 хв. Скільки хвилин варилася одна картоплина?
4 15 20
7. Чому дорівнює периметр трикутника зі сторонами4 см, 5 см, 7 см?
16 см 18 см 19 см
8. У скільки разів число 11 менше за число 44?
33 4 12
ІІ тур «Складачі!»
Умови.
Команди, повинні скласти якомога більше слів зі слова: МАТЕМАТИКА. Кожне слово оцінюється в 1 бал.
ІІІ тур «Гра з вболівальниками!»
Поки команди працюють над завданням, для вболівальників – конкурс.
1. Скільки кольорів у веселки? (7)
2. Назвіть трицифрове число, у записі якого однакова кількість букв і цифр. (100)
3. Скільки співаків у вокальному тріо? (Три)
4. Троє коней пробігли 12 км. Скільки пробіг кожен кінь? (Кожен кінь пробіг 12 км)
5. Яка тривалість футбольного матчу? (90 хвилин)
6. На одній вербі росло 23 груші, а на другій – 27. Скількі всього груш зірвали діти з двох дерев разом? (Жодної)
7. Скільки дециметрів у 2 метрах? (20 дм)
8. На столі стояло 3 склянки з полуницями. Сашко з’їв одну склянку полуниць. Скільки склянок залишилось? ( Три. Сашко склянок не їв)
9. Як називається результат дії множення? (Добуток)
10. Скільки одержимо, якщо 15 поділимо на нуль? (На нуль ділити не можна)
IV тур «Математичні фокуси!»
Командам потрібно розгадати математичний фокус. Завдання спільне, хто знає відповідь – піднімає руку. На роздуми дається 30 секунд.
Завдання для команд
1. Як із двох паличок, не ламаючи їх, викласти число 10.(Скласти римську цифру Х)
2. Вісім поділили навпіл і отримали два нулі. Як це могло статися? (Цифру 8 розрізали впоперек посередині)
3. Коли ми дивимось на цифру 2 і кажемо: «10»? (На годиннику цифра 2 показує час – 10 хвилин)
4. Заплатити продавцеві потрібно 15 грн. У покупця одні тільки двійки (2 грн.), а у касира самі п”ятірки. Як можна розплатитися ? ( 2*10=20 грн., 5 грн. здача )
V тур «Анаграми»
Команди повинні скласти математичні терміни із слів, букви в яких переплутались. Кожне правильне слово – один бал.
VІ тур «Гра з вболівальниками!»
Поки команди працюють над завданням, для вболівальників – конкурс.
Задачі-жарти для глядачів.
1. По річці пливе 5 човнів. 1 човен підплив до берега. Скільки човнів на воді? (Всі на воді)
2. В якому відрі не можна принести води? (Без дна, намальованому)
3. Що буде з білим рушником, якщо його намочити у Червоному морі? (Мокрим)
4. Що буває в порожній кишені? (Дірка)
5. На столі горіло 4 свічки. Одна потухла. Скільки свічок залишилось на столі? (1 свічка, бо три згоріли)
6. Уяви собі, що ти водій автобуса. В автобусі 28 місць, на яких сидять 16 чоловік та 12 жінок. Скільки років водію автобуса? (Стільки, скільки тобі).
VІІ тур «Розгадай ребуси з математики!»
VІІІ тур «Конкурс капітанів!»
За кожну правильну відповідь 1 бал.
«Знайки» «Чомусики»
56 : 7 63 : 9
240 : 40 640 : 80
3600 : 100 4800 : 100
210 х 10 520 х 10
3\4 від год 2\4 доби
1ц : 2 1 год : 2
28 х 7 35 х 6
Поки журі підведе підсумки всіх конкурсів та визначиться з переможцем, ми заспіваємо пісню про дружбу.
ІХ тур «Веселі ноти!»
Мелодія «Голубий вагон»
Швидко все проходить і минається.
Як один день, промайнув цей рік.
Тільки дружба наша не кінчається.
Хай вона триває цілий вік
ПРИСПІВ
Конкурси, конкурси
Ми пройшли впевнено,
Бо математику учимо щодня.
Приклади, приклади
До задач додамо.
Через них одержимо
Ми міцні знання.
Якщо і образили когось тепер,
Ви пробачте, не тримайте зла.
Перемоги в конкурсах – не головне.
Аби дружба й злагода була.
ПРИСПІВ
Ось і підійшов до завершення наш «Математичний калейдоскоп». Хтось сьогодні попереду, а хтось відстає. Все пізнається у порівнянні. Ви сьогодні мали змогу порівняти свої уміння та навички. А щоб досягти вершини та втриматися на ній – потрібна щоденна праця та бажання цю вершину підкорити.
Бажаю вам успіхів у підкоренні своїх вершин!
До зустрічі на наступних святах та конкурсах.
Результати позакласного заходу «Математичний калейдоскоп»,
проведеного між учнями 4-го класу_____________
|
І тур «Будь уважний» |
ІІ тур «Складачі» |
ІІІ тур Гра з вболівальниками |
ІV тур Математичні фокуси |
V тур Анаграми |
VІ тур Гра з вболівальниками |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Знайки |
|
|
|
|
|
|
Чомусики |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VІІ тур «Розгадай ребуси» |
VІІІ тур «Конкурс капітанів» |
Всього |
|
|
|
|
|
|
|
|
Знайки |
|
|
|
Чомусики |
|
|
|
Результати позакласного заходу «Математичний калейдоскоп»,
проведеного між учнями 4-го класу_____________
|
І тур «Будь уважний» |
ІІ тур «Складачі» |
ІІІ тур Гра з вболівальниками |
ІV тур Математичні фокуси |
V тур Анаграми |
VІ тур Гра з вболівальниками |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Знайки |
|
|
|
|
|
|
Чомусики |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VІІ тур «Розгадай ребуси» |
VІІІ тур «Конкурс капітанів» |
Всього |
|
|
|
|
|
|
|
|
Знайки |
|
|
|
Чомусики |
|
|
|
ЧОМУСИКИ |
ЧОМУСИКИ |
ЧОМУСИКИ |
ЧОМУСИКИ |
ЗНАЙКИ |
ЗНАЙКИ |
ЗНАЙКИ |
ЗНАЙКИ |
ЧАРІВНА СКРИНЬКА |
ЧАРІВНА СКРИНЬКА |