Коснспект позакласного математичного заходу "Математика навколо нас" у формі п'єси.
Ведучий 1.
Зустрілись двоє хлопчаків
У школі на перерві...
Ведучий 2.
І розмову почали
У такій манері.
На сцену виходять двоє хлопців — Розумник і Лінько.
Лінько.
А ти скажи мені, братан,
Нащо та математика?
Урок протримавсь і гуляй —
У нас своя тематика:
Хоч диски слухай, хоч компа
Включив і день гуляєш.
А можна і на стадіон —
М'яча там поганяєш.
Розумник.
Ну ти не правий. Адже це
Підходить лише трутням.
А ми з тобою учні,
За нами, брат, майбутнє.
Балинська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Нізевич А.С
На сцену виходять двоє ведучих.
Ведучий 1.
Добрий день вам, добрі люди!
Хай усім щастя, доля буде
Не на день і не на рік,
А на довгий-довгий вік!
Ведучий 2.
Ми знаємо, що ви
Віддано працюєте.
І в дома, й на роботі
Постійно міркуєте.
Ведучий 1.
Як зробить урок цікавим,
Як знання дитині дати.
А удома теж є справи,
Що не можна відкладати.
Ведучий 2.
Тому зараз пропонуємо
Від справ відключитися
І усім вам разом з нами
П'єсу подивитися.
Ведучий 1.
Зустрілись двоє хлопчаків
У школі на перерві...
Ведучий 2.
І розмову почали
У такій манері.
На сцену виходять двоє хлопців — Розумник і Лінько.
Лінько.
А ти скажи мені, братан,
Нащо та математика?
Урок протримавсь і гуляй —
У нас своя тематика:
Хоч диски слухай, хоч компа
Включив і день гуляєш.
А можна і на стадіон —
М'яча там поганяєш.
Розумник.
Ну ти не правий. Адже це
Підходить лише трутням.
А ми з тобою учні,
За нами, брат, майбутнє.
Лінько.
Майбутнє? Ти крутий, чувак!
Навіщо ж нам задачі?
Відсотки, формули учить?
Моя душа вже плаче.
Без математики теж можна жить,
Життя і так кайфове:
Мобілка, скутер, цифровик.
Хіба це все не кльово?
А математику твою,
Ну де ми зустрічаєм?
Мовчиш? Мовчи, я знаю й сам,
Чудес же не буває!
Розумник.
Я бачу, зовсім темний ти,
Хоч все, здається, маєш,
Бо математику побачиш скрізь,
А ти цього не знаєш.
Ну що ж, допоможу тобі,
Розкрию тобі очі
І покажу усім я те,
Що бачить ти не хочеш!
Лінько.
Ну що за штуку ти дістав?
Із виду симпатична.
Може, хочеш показати
Щось математичне?
Розумник.
Штука ця — калейдоскоп.
Вір, таке буває.
Математику й життя
Він в собі єднає.
Лінько.
А ну, дай глянути мені,
Мабуть, картинки там нудні?
Розумник.
Бери, дивись, мені не шкода.
Й гостям все показати є нагода.
Інсценізація картинки 1
На сцені імітація лабораторії, працюють двоє фізиків.
Фізик 1.
Щось не виходить у мене дослід, ніби все роблю правильно.
Фізик 2.
Дай-но, гляну твої розрахунки (дивиться). Ну так і є! Помилка! (Сідає, швидко щось перераховує і пише.) Ідеї твої блискучі, а от з математикою завжди були проблеми. А у фізичному експерименті головне — правильні розрахунки. Та при переведенні фізичних одиниць у систему СІ слід бути уважним.
Фізик 1.
Як це я не додивився? Ніколи не шанував математику, а тут справді — одне число неправильно записав, і вся робота нанівець.
Фізик 2.
Математика слугує не лише фізиці, а й медицині, астрономії, техніці...
Фізик 1 (перебиває його)
Ти не помиляєшся? Медицині?
Фізик 2.
Так. Відомий український лікар Микола Амосов склав програму для машини, за якою можна визначити 156 захворювань серця.
Ну, я думаю, тепер ти і сам все розумієш.
Лінько.
Я згоден. Все. Переконав.
Для вчених математика —
Це ніби для всіх нас,
Простих людей, граматика.
Розумник.
Дивися далі, грамотію.
Не тільки для науки
Кручу я цей калейдоскоп,
Тут є й цікаві штуки.
Інсценізація картинки 2
На сцену виходять ведучі та дві дівчинки.
Ведучий 1.
Хто вигадав, що числа — не слова,
Що числа немічні, сухі, німі?
Дівчинка 1.
Вони ж магічні, ніжні і живі,
Вони ж прекрасні, трепетні і вічні!
Ведучий 2.
Нехай світ чисел, формул, теорем,
Гіпотез, лем і аксіом прекрасних ...
Дівчинка 2 (продовжує).
Без винятку нам стане другом всім!
Щоб у природі стало все нам ясно!
Дівчинка 1.
Легендами овіяно багато чисел, але найбільше їх пов'язано з числом 13, яке називають «чортовою дюжиною».
Ведучий 1.
У давнину 13-й місяць не любили прості люди, оскільки мусили платити за нього податок.
Дівчинка 2.
Цікаво, що і нині мільйони людей бояться числа 13. У багатьох містах Західної Європи і США немає будинків № 13, у кінотеатрах — 13-го ряду, а в готелях — кімнати № 13.
Дівчинка 1.
А я можу розповісти про число 13 як про «щасливе» число. Наприклад, відомий воротар Лев Яшин грав під 13-м номером і це не заважало йому.
Гаррі Каспаров — 13-й чемпіон світу з шахів.
Ведучий 2.
13 лютого 1873 р. народився Федір Шаляпін — співак зі світовим іменем, а 13 лютого 1888 р. — відомий педагог Антон Макаренко.
Дівчинка 2.
Співачка Лайма Вайкуле вважає число 13 «щасливим»: на концерт, що відбувався 13 лютого, вона їхала трамваєм № 13 і виступала під № 13. Тоді вона одержала перший приз і здобула популярність.
Лінько.
Досить вже чи крути далі.
(Відвернувшись і про себе.)
Розвели тут тралі-валі.
Я вже все розумію,
Що багато ще не вмію,
І не знаю, і не чув.
Хоч, здається, в школі був (чухає потилицю).
Розумник.
Не сумуй, треба радіти,
Ти почав щось розуміти.
Лінько.
Дай іще раз подивлюся,
Може, ще чого навчуся.
Мабуть, прилад вже стомився,
Або я десь помилився?
Розумник.
Ні, помилки тут немає,
Математик кожен знає,
Що заплутали всіх знов
Ліричний настрій та любов...
Інсценізація картинки 4
Виходять ведучі, хлопець і дівчина в образі Геометрії.
Ведучий 1.
Любов застає людей зненацька, до цього ніхто не готується. Непрохана і неочікувана, але неминуча!
Ведучий 2.
Та, що очищає душу, наповнює її великою радістю, та, що кличе за собою, примушує страждати і робити нелогічні вчинки. Прийшла — і ти весь у її полоні!
Хлопець.
Закоханий я, зачарований,
Вона — мій ідеал і бог;
Надпочуттями одаровує,
Коли буваємо удвох.
Затаємничена, довірлива,
Мов фігуристочка, струнка;
Приваблива і обнадійлива,
Та ще й розумничка яка!
Велична, наче зірка вранішня,
Цнотлива, сповнена щедрот,
Довірлива і найжаданіша —
Мов найцінніша з нагород.
Так любо з вірною і щедрою
У лоні сподівань, спокус.
Закоханий я... в Геометрію,
У найкрасивішу із наук!
Ведучий 1.
В усі часи поети схилялися перед любов'ю. Зараз ви відчуєте подих поезій різних за характером, уподобаннями авторів.
Ведучий 2.
Гарячу пристрасть, глибокий душевний смуток, радість спілкування з коханими.
Дівчина (читає вірш В. Симоненка)
Я не заздрю уже нікому —
Де ще мудрих таких знайти?
Це ж мені стало вперше відомо:
Ікс плюс ігрек — це будеш ти.
І здається, що я володію
Віковічним секретом краси
Лиш тому, що я розумію
Загадкові твої ікси.
Розумію? Який там розум!
Просто здорово, що ти є!
Що вслухається в ніжні погрози
Збаламучене серце моє.
Я не заздрю уже нікому —
Де ще мудрих таких знайти?
Одному лиш мені відомо:
Ікс плюс ігрек — це будеш ти.
(Дарує квітку вчителю математики.)
Ведучий 1.
Шановні гості! Коли ви завітали сьогодні до зали, кожен з вас вибрав геометричну фігуру, яка найбільше сподобалася вам.
Ведучий 2.
Німецькі психологи стверджують: «Фігури скажуть вам, із ким ви маєте справу».
У залі з'являється циганка.
Циганка.
Ой, скільки гостей тут зібралося! А давайте я вам поворожу. Нумо, підніміть руки, хто вибрав трикутник.
Ви привертаєте увагу гарним одягом, любите ніжність. Ви маєте жагу до самоутвердження, ви цілеспрямовано йдете до своєї цілі й подолаєте будь-які перешкоди.
Ромб. Ви маєте багату фантазію, пристрасні та віддані своїй справі. Мільйони фантастичних ідей вирують у вашій голові. Та, на жаль, лише деякі з них геніальні.
Прямокутник. Цю фігуру вибирають люди, які шукають упевненості й захисту. Зміна вашого настрою протягом години бентежить близьких та робить вас непередбачуваними.
Круг. Такі люди йдуть за своїми бажаннями. І вони перебувають у постійному пошуку. Для них важливі тільки емоції, що їх оточують. Доброзичливі, та на лихо для інших знаків дуже легко розпізнають брехню й нещирість у взаєминах.
Квадрат. На першому місці — розум, який контролює всі емоції, дуже послідовні в своїх вчинках люди. Як ніхто інший знаходять шлях до свого щастя та навіть занотують його в найменших дрібницях.
Ну, досить вам ворожити, та ще й безплатно, піду я далі, в мене й так справ доволі!
Лінько.
Це справжнісінькі дива!
Мозок як працює,
В рифму падають слова,
Музика рятує!
Де були мої мізки,
Як тікав з уроків?
Вчився б разом із людьми,
Той не мав би клопіт.
Обіцяю, вірю, бачу,
У душі собі клянусь,
Що негайно, від сьогодні
Математикою займусь!
Розумник підходить, обнімає Лінька. На сцену виходять ведучі.
Ведучий 1.
Наук на світі є багато,
Їх навіть важко полічити,
Та нам їх треба добре знати,
Щоб добре в цьому світі жити!
Ведучий 2.
До різних ми наук охочі,
Вони ведуть нас до вершин.
Та зараз ми сказати хочемо (разом) —
Наш Математиці уклін!
Виходять всі учасники і починають фінальну пісню.
Дуже цікава є країна
Серед безмежних знань,
І називають у нас її
Країною рівнянь.
Там живуть числа, величини,
Функції й вирази.
І ми живемо в цій країні,
В ній ми всі виросли.
Приспів (повторюється двічі).
Це Математика, це Математика.
Країна безмежних знань.
Усе в цьому світі гармонійне
І все логічним є.
Синус із косинусом дружать,
Є знак «дорівнює».
Всі аксіоми й теореми
Вивчимо залюбки.
Щиро запрошуємо друзів
У світ Математики.
Приспів (повторюється двічі).
Це Математика, це Математика,
Країна безмежних знань.
1