22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

Конспект позакласного заходу "Подорож країною Інформатика"

Про матеріал

Конспект позакласного заходу "Подорож країною Інформатика" допоможе повторити, більш глибоко осмислити навчальний матеріал з тем «Складові комп'ютера», «Пошук даних в Інтернеті», «Робота з презентаціями» та «Алгоритми і виконавці».

Перегляд файлу

Тема: Подорож до країни Інформатика.

Мета:

  • повторити, більш глибоко осмислити навчальний матеріал з тем «Складові комп’ютера», «Пошук даних в Інтернеті», «Робота з презентаціями» та «Алгоритми і виконавці»;
  • розвивати пам’ять, увагу, інформаційну культуру, вміння застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях, вміння працювати у команді;
  • виховувати самостійність, культуру поведінки в комп’ютерному класі.

Тип уроку: узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.

Форма проведення уроку: гра-змагання.

Обладнання: презентація до виховного заходу; картки оцінювання конкурсів для журі; картки до завдань «Складові комп’ютера», «Алгоритм» та «зіпсована записка»; чайнворд для конкурсу капітанів, грамоти для учасників заходу.

Етап підготовки: учні класу заздалегідь були об’єднані у 2 команди по 8 чоловік, їм було роздано домашнє завдання: підготувати назву команди, девіз, вибрати капітана та створити емблему власної команди.

Структура заходу

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація. Оголошення мети та завдань знань.

ІІІ. Узагальнення та систематизація заходу:

1 зупинка «Розминка».

2 зупинка «Складові комп’ютера».

3 зупинка «Капітанів».

4 зупинка «Хвилинка здоров’я».

5 зупинка «Алгоритм».

6 зупинка «Зіпсована записка».

7 зупинка «Результативна».

IV. Підсумок заходу.

Хід заходу

(1 СЛАЙД)

І. Організаційний момент.

Добрий день, шановні друзі! Наше заняття ми почнемо з посмішки. Посміхніться, будь ласка один одному! Я сподіваюся, що гарний настрій ви збережете протягом всього заняття.

Сьогодні ми побачимо –

Хто швидший і спритніший,

А також всі дізнаємось

Хто тут найрозумніший!

Нехай обом командам

Удача посміхається,

Сідайте всі зручненько,

Змагання починається!

ІІ. Мотивація. Оголошення мети та завдань заходу.

Сьогодні ми вирушаємо в подорож. Але не самі, адже сьогодні до нас завітали незвичайні гості. Це усіма улюблені ... (2 СЛАЙД)

І сьогодні Фіксики запрошують вас здійснити захоплюючу подорож. А куди, ви дізнаєтеся, якщо розгадаєте ребус. (3 СЛАЙД) Правильно, сьогодні нас чекає захоплююча віртуальна подорож країною ІНФОРМАТИКА.

(4 СЛАЙД)

(Оголошення теми та мети заходу)

До речі, що, на вашу думку, означає слово «віртуальна»? (Відповіді учнів) Правильно, уявна. А подорожувати ми будемо на повітряній кулі.

(5 СЛАЙД)

На екрані зображено карту нашої подорожі, а також основні зупинки нашого маршруту, де ми виконаємо завдання, які Сімка та Нолик і самі проходять в своїй фіксі-школі. Не забудьте взяти з собою швидкість думки, кмітливість та винахідливість.

(6 СЛАЙД, - наступна анімація на слайді)

Кожен, хто подорожує, повинен дотримуватися таких правил.

  • Правило піднятої руки. Якщо хочеш щось спитати, підніми руку.
  • Правило безпеки. Під час подорожі дотримуйся правил техніки безпеки (повторити правила техніки безпеки в комп’ютерному класі).
  • Правило уважності. Не можна створювати галас, без дозволу підводитись та відволікати інших учасників подорожі.
  • Правило поваги. Поважай учасників подорожі своєї команди та суперника.
  • Правило спокійності. У будь якій ситуації будь чемний і не ображай інших.

А оцінювати знання учасників, стежити за часом, відведеним для завдань та спостерігати за подорожжю буде наше вельмишановне журі у складі:

  1.                ________________________________________________________;
  2.                ________________________________________________________;
  3.                ________________________________________________________.

 

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань.

(7 СЛАЙД)

А поки ми рухаємося до нашої першої зупинки ми з вами познайомимося. Умови конкурсу прості. Кожна команда повинна представити себе. Для участі у грі ви об’єдналися у дві команди. Вам необхідно було вигадати назву та девіз, а також намалювати емблему вашої команди.

Саме час нагадати журі та глядачам, що максимальна кількість балів за цей конкурс – 4 бали.

Отже, розпочнемо. А команду, що розпочне першою, ми визначимо такою собі «інформативною лічилкою»:

Мишка, принтер, монітор,

Сканер, джойстик, плати.

Розкажіть мені: кому

Гру цю починати?

Тож першою представляється команда ______________

На черзі команда __________. Прошу, ваше представлення.

(8 СЛАЙД)

1 зупинка «Розминка».

Ну що, готові в путь? Отож, вперед!

І по маршруту ми потрапили на першу зупинку, яка називається «Розминка».

Вам необхідно дати правильні відповіді на поставлені запитання. Кожній команді буде поставлено по 8 запитань.

Правила прості – хто знає відповідь, той піднімає руку. За кожну правильну відповідь ви отримуєте по 1 балу. За викрики командам знімається 1 бал. На роздуми команді дається 30 секунд. Якщо команда не дає правильної відповіді, цю можливість отримує команда-суперник. Причому за правильну відповідь на запитання суперника команда отримує 2 бали.

Правила зрозумілі? Тоді починаємо.

Журі стежить за відповідями учасників та веде підрахунки.

Починаємо з команди __________ (яка у представленні була другою)

(9 СЛАЙД)

Запитання:

  1. Як викликати Контекстне меню? (Правою кнопкою миші)
  2. Як викликати Головне меню? (Кнопкою Пуск)
  3. Об’єкт, який виконує команди - це? (Виконавець)
  4. Послідовність команд, які ми виконуємо для того, щоб отримати певний результат - це? (Алгоритм)
  5. Назвіть пристрої виведення інформації. (Принтер, колонки, монітор, модем)
  6. Назвіть пристрої введення інформації. (Сканер, мікрофон, клавіатура, миша, модем)
  7. Якою клавішею запускають презентацію для перегляду? (F5)
  8. Яку клавішу натискають, щоб вийти з режиму перегляду презентації? (Esc)
  9.  Кольорове оформлення слайдів - це … (Шаблон)
  10.  Зміна зовнішнього вигляду тексту називається … (Форматування)

(10 СЛАЙД)

  •           11. Який пристрій зображено на екрані? (Флеш-накопичувач)
  •           12. Який пристрій зображено на екрані? (Оптичний диск)
  •           13. Яке призначення даної кнопки ? (Закрити вікно)
  •           14. Яке призначення даної кнопки ? (Згорнути вікно)
  •           15. Які дії відбудуться з малюнком, якщо вказівник набуде такого вигляду ? (Зміниться місце розташування)
  •           16. Які дії відбудуться з малюнком, якщо вказівник набуде такого вигляду ? (Одночасно зміниться і ширина і висота малюнка)

Молодці! Першу зупинку «Розминка» ви подолали! Я вважаю, що ви добре засвоїли теоретичний матеріал, незабудете його і він пригодиться у подальшому вивченні інформатики.

А тим часом надамо слово нашому журі.

(Слово журі)

Ну що, вирушаємо далі?

(11-12 СЛАЙДИ)

2 зупинка «Складові комп’ютера». Всі Фіксики повинні прекрасно знати інструменти, якими працюють. Ось зараз ми перевіримо, чи зможете ви так само вправно, як вони, підібрати до кожного зображення пристрою його назву? Гра «Складові комп’ютера». Максимальна кількість балів за цей конкурс – 10 балів.

Додаток 1. Складові комп’ютера.

(Під час виконання завдання звучить музика)

(13 СЛАЙД)

(Перевірка завдання)

Дуже добре, молодці! Ви вправно впоралися з цим завданням. А поки жюрі підраховує отримані командами бали ми вирушаємо з вами далі.

(14-15 СЛАЙДИ)

3 зупинка «Капітанів»

Ми дісталися зупинки «Капітанів» і тому настав час капітанам проявити себе. Капітанам видаються аркуші паперу з чайнвордом на тему «Пошук даних в Інтернеті». Вам необхідно знайти всі вказані поняття та означення з даної теми. Пересуватися можна у всіх напрямках, крім діагонального. Для своєї команди ви можете принести 9 балів, по балу за кожне знайдене слово. Хто перший знаходить всі слова – піднімає руку.

Додаток 2. Чайнворд для капітанів

(16 СЛАЙД)

А поки наші капітани працюють, ми також не будемо сумувати і пригадаємо основні означення та поняття з теми «Пошук даних в Інтернеті».

Кросворд (запитання ставляться командам по черзі)

Наше жюрі буде слідкувати за правильністю виконання завдання та за кожну правильну відповідь нараховувати 1 бал.

Дуже добре, ви швидко впоралися і з цим завданням. Молодці!

(17-18 СЛАЙДИ)

4 зупинка «Хвилинка здоров’я»

Мандруючи містами країни Інформатика, ви вже напевно, втомилися і хочете трішечки відпочити. Отже, наступна наша зупинка «Хвилинка здоров’я».

Молодці, сідаємо всі на місця і вирушаємо далі.

(19-20 СЛАЙДИ)

5 зупинка «Алгоритм». Фіксикам іноді буває непросто знайти потрібні деталі, ось і нам необхідно зараз з’ясувати, що саме заховалося у завданні «Алгоритм».

Додаток 3. Алгоритм.

(21 СЛАЙД)

Звучить музика.

(22 СЛАЙД - відповіді)

Молодці! Давайте послухаємо повідомлення нашого жюрі.

(23-24 СЛАЙДИ)

6 зупинка «Зіпсована записка». (23-26 слайди) Нам надійшов лист від Фіксиків.

Привіт, друже! Ми відправили тобі листа, але Нолік як завжди був неуважний та зробив в ньому багато помилок. Тобі потрібно буде виправити їх, для того щоб прочитати листа.

(25 СЛАЙД)

Але перш ніж почати виконувати завдання, пригадаємо основні клавіші клавіатури та їх призначення.

Додаток «Призначення клавіш».

(26 СЛАЙД)

Отримання завдання.

Додаток 5. Зіпсована записка.

(27 СЛАЙД - отриманий результат)

Хочемо вас привітати з тим, що ви бездоганно впоралися з усіма труднощами, які ми вам приготували. Ви подолали останню зупинку до країни Інформатика і тому нам час повертатися додому, але ми впевнені, що ми з вами ще побачимося, бо подорож по безкрайній країні Інформатика у вас ще буде неодноразово.

Головне – не боятися труднощів, бути цілеспрямованим і наполегливим на власному шляху до успіху.

(28 СЛАЙД)

7 зупинка «Результативна».

Ми прибули на кінцеву зупинку нашої подорожі «Результативна», але подорож країною, яка називається Інформатика не остання. А зараз скажіть нам, будь ласка, чи сподобалась вам ця подорож?

(29 СЛАЙД)

Ну а тепер жюрі підведе підсумки нашої подорожі. Слово жюрі.

IV. Підсумок заходу.

(30 СЛАЙД)

Підійшла до завершення наша подорож. Сьогодні ми переконалися, що й серед вас є дуже багато знавців інформатики. У майбутньому ви будете розвивати цю науку. Отже, хочеться побажати команді-переможниці і надалі старанно вчитися, а команді, яка сьогодні трішечки відстала, радимо не перейматися невдачею, а поповнювати свої знання.

Учні! Ви молодці! Ви всі сьогодні виграли. Хтось виграв, перемігши страх перед публікою, хтось – перед товаришами, хтось – перед собою. Ви здобули чергову перемогу над собою. Це головне!

Я дякую командам за співпрацю у підготовці та проведенні гри.

ДО НОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ!

1

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
314
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку