Квест. Урок+презентація "Узагальнення вивченого матеріалу"

Про матеріал

Квестт (англ. quest — пошуки; синоніми: Бродилка, Пригодницька гра, Adventure (переклад з англ. — пригода)) — один з основних жанрів ігор, що вимагають від гравця розв'язання розумових завдань для просування за сюжетом. В ході гри формуються навички навчально-пізнавальної, інформаційної та комунікативної компетентностей учнів, а саме розвиввається творчий потенціал,вміння орієнтуватися в різноманітних ситуаціях, знаходити з них вихід, розвивається вміння спілкуватися і працювати в команді.

Перегляд файлу

Есманьська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Глухівської районної ради

 

 

                    

                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                  Підготувала

                                                вчитель початкових класів

                                               Самодєлова Віра Іванівна

 

 

 

 

 

 

 

                       КВЕСТ З ІНФОРМАТИКИ

 

Квест (англ. quest — пошуки; синоніми: Бродилка, Пригодницька гра, Adventure (переклад з англ. — пригода)) — один з основних жанрів ігор, що вимагають від гравця розв’язання  розумових завдань для просування за сюжетом (З Вікіпедії). (Слайд 2)

Мета. Формувати навички навчально-пізнавальної, інформаційної та комунікативної  компетентностей учнів, а саме розвивати творчий потенціал,вміння орієнтуватися в різноманітних ситуаціях, знаходити з них вихід, розвивати вміння спілкуватися і  працювати в команді,підвищувати мотивацію та цікавість  до вивчення інформатики, виховувати почуття взаєморозуміння, взаємопідтримки.

 

Умови гри

 

Під час гри 2 команди вирішують логічні завдання, ,шукають оригінальні рішення і підказки. Після завершення чергового завдання команди переходять до виконання наступного. Перемагає команда, що виконала всі завдання швидше за інших.

У квесті беруть участь учні4 класу.

Правила гри

1. Беруть участь 10 учнів  ( 2 команди по 5чоловік).

2.Змагання проходять в кабінеті інформатики і скдадаються із5 зупинок.

3. Команди дотримуються правил техніки безпеки  в кабінеті інформатики.

4. Під час гри командам потрібнов ході різноманітних випробувань знайтизавдання, виконатийого правильно, тільки тоді команда переходить до наступного завдання. Команди повинні діяти швидко,чітко і злагоджено.

5. Гра ведеться чесно, без підказок.

6. Звертати увагу  і реагувати на зауваження модераторів

(Модера́тор (от лат. moderor — вмію, стримую) — людина, яка має більші уповноваження в порівнянні з учасниками змагань)

7. Переможницею вважається команда, яка першою виконає всі завдання і досягне фінішу.

8.Тривалість гри – 40хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель.

Рано вранці баба з дідом

Йшли по селищу рядком

 А за ними бігли слідом

Кошенятко із Рябком. (Слайд 3)

Але раптом песик  наш

Настовбурчивсь, як їжак.

На обочині в траві

Сірі вушка, довгий хвіст…

Не тікає, а сидить

Тоненьким голосом  пищить.(Слайд 4)

Мишка.

Я маленька і недужа,

 І до сиру я байдужа

Кота не дратувала

З ним  я товаришувала,

По килимку собі гуляла,

Хвостиком виляла,

Курсором керувала…

Звідки не візьмись

 З’явився хакер Лис.

 Від системного блоку відключив

І в невідому сторону завів.

Що мені тепер робити?

В кого допомоги просити?

Як потрапити назад

У свій Комп’ютероград?

Дід

Котика ти  не дратувала,

Нам з бабою в Інтернеті допомагала.

Ми за це тобі віддячимо,

Охорону тобі призначимо.

Баба.

Гей, Рябко, мерщій біжи

Четвертокласників веди.

Дід.

Вони тебе відведуть

Лиса-хакера проженуть.

Мишка.

Справа в тому,

що зачарована дорога.

І пройти її зуміє

Всяк, хто знаннями володіє.

Ось і маршрут, та як здолаєш його тут? (Слайд 5)

Дід.

Ти сіренька, не журись

На четверокласників покладись.

(Рябко приводить 10 учнів-четверокласників)

Діти.

1.Знаємо, Мишко, твоє горе

Але впоратись нам впору.

2.Чари злі ми проженемо,

А тебе додому відведемо.

3. Ми готові в бій вступати,

Лиса-хакера здолати.

Вчитель. Діти, молодці, що ви згодились на нелегке випробування.Бажаю вам цікавої і захоплюючої подорожі.

Конкурс «Відбірбір капітанів».

Всі учасники стають у велике коло, одному з учасників видається м'ячик; його завдання - якомога швидше позбутися від нього, поки звучить музика; капітаном стає та дитина, в чиїх руках після закінчення програшу мелодії він  залишиться. Потім так само обирають другого капітана. Капітанам чіпляються бейджі з номерами. Після цього кожен з них обирає членів своєї команди (по 4 ) - і починаєтьс гра.

 

 Перша зупинка нашої подорожі – місто ….  (Слайд 6). Його назва зашифрована цифрами. Кожна цифра відповідає букві українського алфавіту. Хто розгадав назву міста підходить до комп’ютера з номером на бейджі капітана, відкриває файл із  такою самою назвою  і відповідає на запитання.

23 7 19 21 7 23 11 15

(Теоретик)

 

Комп’ютер №1.

Головна кнопка на робочому столі (Пуск)

Графічнийредактор Microsoft Office(Paint)

Піктограммазберігання видалених елементів (Корзина)

Яка клавіша видаляє символ зліва від курсору (Backspace)

Пристрій для вводу інформації з паперу (Сканер)

Комп’ютер №2.

Що відкриває кнопка Пуск (Головне меню)

Всесвітня мережа (Інтернет)

Яка клавіша виправляє помилку на початку рядка (Home)

Програма за допомогою якої створюються комп’ютерні презентації (PowerPoint)

Засіб швидкого доступу до файлів і папок (Ярлик)

2 зупинка.

Ви впорались із першим випробуванням і прибули  у місто Теоретик за наступним завданням. Але мешканці не можуть віддати їх вам, бо вони щось втратили. Щоб отримати наступні завдання для випробування, необхідно відгадати, що ж вони втратили.

Підказка.Вона є в людини і комп’ютера. Її втрата для обох неминуча біда.

Місце знаходження: у людини – в голові, у комп’ютера – в системному блоці. (Пам'ять) (Слайд 7)

Молодці, допомогли мешканцям відновити пам'ять. А зараз перевіримо вас, на скільки розвинена ваша пам'ять. На екрані ви бачите  таблицю з розміщеними в ній предметами.  (Слайд 8)  Ваше завдання - заповнити такі ж таблиці на своїх комп’ютерах. (Діти дві хвилини запам’ятовують зображене,  потім екран вимикається і команди працюють над своїми таблицями. Модератори підраховують предмети, які стоять на своїх місцях. Скільки правильних місць – стільки і балів)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 зупинка. «Замок чудес» (Слайд 9)

 «Чарівний сундучок». ( Слайд 10) Завдання заховані у сундучках, ключ від яких сховав підступний Лис. Для того, щоб їх відкрити, необхідно знайти ключі.

(В середину  макаронів  вставляємо аркушики паперу, на двох з них намальовано ключ і номер сундучка. Хто знайшов ключ, відкриває сундучок і виконує завдання на своєму комп’ютері)

 

                                                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання. Лис зачарував прислів’я і тепер вони звучать зовсім неправильно. Ваше завдання – виправити помилки. Для цього необхідно розставити стрілочки, з’єднавши ліву колонку з правою.

1 команда

Скажи мені, якийу тебе комп’ютер, і я скажу, хтоти.

Потопаючий хапається за соломинку

Комп’ютерпам’яттю не зіпсуєш.  

 

Копійка гривню береже.

 

 

Потопаючий за F1 хапається.  

 

Кашу маслом не зіпсуєш.

 

Біт байт береже.  

 

Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти.

 

 

 

2 команда

Що з корзини видалено, те пропало.  

 

Кожний кулик своє болото хвалить.

 

Дарованому комп’ютеру в системний блок не заглядають.  

 

Вовків боятися – в ліс не ходити.

Кожний Web-дизайнер свій сайт вихваляє.  

 

Що з воза впало, те пропало.

 

Вірусів боятися – в Інтернет не ходити.

Дарованому коневі в зуби не дивляться.

 

 

 

4 зупинка. «Загадкове місто». (Слайд 11)

Щоб відкрити браму до наступного міста необхідно мати пароль. Це слово написане на аркушах паперу, але ми його не бачимо, тому що Лис написав  спеціальними чорнилами.  Щоб прочитати написане, необхідно зафарбувати аркуші паперу кольоровими олівцями ( Слово Інформатика написане розтопленим воском, а коли розфарбувати кольоровими олівцями, то його буде чітко видно)

 Інформатика – це ще зовсім молода наука. Їй всього 60 років, але вона дуже стрімко завойовує світ. Ми вже навіть не уявляємо нашого життя без комп’ютера, Інтернету і інших пристроїв. З багатьма поняттями інформатики ви зустрічались ще в дитячому садку, навіть не підозрюючи про це.  Тож наступне завдання від Робота Поллі  - «Мозковий штурм». (Слайд 12) Слухаєте загадки і не чекаючи даєте відповіді.( Модератори уважно слідкують, яка команда дала першою відповідь і зараховують їй очко. В кінці підраховують кількість і визначають  команду-переможницю)

 

 

 

 

 

 

 

 

                                              Мозковий

                                               штурм

 

 

 

 

 

 

Завдання. «Мозковий штурм» від Робота Поллі.

Засновник корпорації Microsoft? (Білл Гейтс)

Буваєпостійна, оперативна (пам'ять)

Перша рахівниця? (абак)

Найменшаодиницяінформації? (біт)

Клавіша, щознищує символ злівавід курсора? (BackSpace).

Клавіша, щознищуєвиділенийоб’єкт? (Delete)

Стандартнийграфічний редактор  Windows? ( Paint)

Об’єкт для прискореного доступу до файлів і папок? (ярлик)

Найголовніша кнопка на робочомустолі? (Пуск)

Всесвітня глобальна мережа? (Інтернет)

Пристрій для провідниковогопідключення до Internet? (модем)

Невелика, спеціально написана програма, що шкодить (вірус)

Винахідниканалітичноїобчислювальноїмашини? (Чарльз Беббідж)

Сконструював в 1951 році в Києві МЕОМ? (С. Лебедєв)

 5 зупинка.Наші команди в передмісті Комп’ютерограда. На цей раз на їхньому шляху урвище Вірус.  (Слайд 13) Через нього проходить канатна доріжка, але щоб зайти на неї необхідно знати код.

 

 

 

 

 

 

                                                          ВІРУС

 

 

 

 - Всі знають, що капітан команди – це сильна, смілива людина. Він повинен вести за собою команду, згуртовувати і, звичайно, находити вихід із будь-якої ситуації. Тому сам капітан добуде код для своєї команди.

Завдання. «Шифрувальники» (Слайд 14)

(Капітани отримують записки, які потрібно розшифрувати)

КдмОжДСнгПоІдлВПнекшАжлДвіАтсичЄаЗлКвиІоЛтиЬКопІтирСТбтЮ

КЛрпАьтВдлІоШНпАКЛмсАоВьбддІжАТекУжоаРжІ.

(Код співпадає з кількістю клавіш на клавіатурі)

Завдання. Командам по черзі задаються загадки. За кожну відгадану «свою» загадку 1 бал.  Якщо команда не відгадала загадку, її може відгадати команда-суперниця і отримати 2 бали.

 

1.Промені і сонце-коло

Намалюємо ми скоро.

Творчий маю я характер,

Бографічний я …………… (редактор)

 

2.Вінпокаже все на світі:

Щомалюють, пишутьдіти,

Грають як і щоспівають,

 І як поштувідправляють.

 Все, що є відображає,

 Без ньогокомп’ютера немає! (Монітор)

 

3. Сотня клавіш, різні знаки

Спершуучні – небораки,

 А тепер раз – два і готово

Відстукали слово.

 Ось де пальцямфізкультура

 І це все – ......(клавіатура).

 

4.В блоціцімживепроцесор

Помічниквін, не агресор

 В ньомущось гуде, співає

 Одним оком нам моргає.

Головнийвіннедаремно,

 А зовутьйого .....(системним)

 

5.І комп'ютери порою

Розмовляютьміж собою

 А для цьогоїмпотрібна

Річвідома не усім

 До телефону підключай

 І повідомленняприймай,

Аджемову ми ведем

 Про зв'язок через .....(модем)

 

6. Ось я кнопку натискаю

 І папірвже заправляю.

Віндрукує без зупинки

Вірші, пісні й картинки

 І швидкийвін, наче спринтер

Відгадайте, щоце ...(принтер)

7.Цявсесвітня мережа

Скількизнає – просто жах!

З нею вчисьтипрацювати –

Тежбагатобудеш знати. (Інтернет)

 

8. Про ньогознаємо ми нині:

З ним справу мають в медицині.

Біолог з ним теж справу має,

 А комп'ютервідньогостраждає. (Вірус)

 

9. Без них нема ні пісень, ні звуку.

Одним словом – ну  і скука

Не зрозуміло, і як грати.

Бо слів і  правил зовсім не чути (Колонки)

 

10.Якщо треба знову й знову

Вести з комп’ютеромрозмову,

Є помічник – „тваринка” в нас,

Щодопоможенам всяк час. (Миша)

  • Так це наша сьогоднішня героїня, якій четверокласники так завзято

допомагали. Чари  знято і ти, Мишко можеш повертатися у свій Комп’ютероград.

Мишка.

Дуже дякую вам, друзі,

Що такі ви небайдужі.

І мені допомогли

До Комп’ютерограда  прийти.

Бо як же комп’ютер  без мене

Буде далі працювати?

Як же буде діток вчити,

Шлях ракети рахувати,

І заводом керувати.    (Слайд 15)

Діти.

Комп’ютер – це вже буденна річ,

 І майже кожен її має.

Якщо хочеться тобі

Розважитися трохи –

Багатий і цікавий світ

Відкрити допоможе.

 

Багато з нас зазвичай полюбляє

До Інтернету зазирнути

Скачати фільм чи гру,

Посидіти в «онлайні».

 

Чат, форум, сайти - все

Знайоме і звичайне.

Але застерігаємо вас ми,

Що варто пам’ятати

 Не все в Інтернеті надійне та чесне.

 

 На сайті Онляндії дізнайся про все це

І безпечно працюй в Інтернеті.

Друзям, знайомим, батькам покажи.

 Як захиститися їм розкажи.

 

Нам, дітям, треба мати на прикметі

Злодюжки полюють і в Інтернеті.

Ввітруться в довіру, про все розпитають,

Чиїсь таємниці повідкривають…

 

Назвуться друзякою Кат чи Вані,

Попросять татові й мамині дані.

 Тож, друзі, не піддавайтеся і не зважайте,

Навіщо потрібно це - перевіряйте!

Вчитель.

-Молодці, сьогодні ви гарно позмагались. А саме головне, що ви допомогли мишці. Звичайно, це була гра, все було «понарошку», але в житті дуже часто трапляється так, що комусь потрібна допомога, підказка, добре слово. Не будьте байдужими. Завжди приходьте на допомогу і це вам віддасться сторицею.

- А зараз прийміть солодкий подарунок від Мишки, за допомогу.

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

КВЕСТ З ІНФОРМАТИКИ

Номер слайду 2

Квест (англ. quest — пошуки; синоніми: Бродилка, Пригодницька гра, Adventure (переклад з англ. — пригода)) — один з основних жанрів ігор, що вимагають від гравця розв’язання розумових завдань для просування за сюжетом

Номер слайду 3

ЕСМАНЬ

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Вибір капітанів. Місто Теоретик. Замок чудес. Загадкове місто. Передмістя. Урвище Вірус. КОМП’ЮТЕРОГРАДСХЕМА МАРШРУТУ

Номер слайду 6

23 7 19 21 7 23 11 15

Номер слайду 7

Підказка. Вона є в людини і комп’ютера. Її втрата для обох неминуча біда. Місце знаходження: у людини – в голові, у комп’ютера – в системному блоці. Підказка Вона є в людини і комп’ютера. Її втрата для обох - неминуча біда. Місце знаходження: у людини – в голові, у комп’ютера – в системному блоці.

Номер слайду 8

Перевір пам’ять

Номер слайду 9

Замок чудес

Номер слайду 10

Знайди ключ12??

Номер слайду 11

Загадкове місто

Номер слайду 12

Мозковий штурм РОБОТА ПОЛЛІ відІНФОРМАТИКА

Номер слайду 13

УРВИЩЕ ВІРУС

Номер слайду 14

ШИФРУВАЛЬНИКИКдм. Ож. ДСнг. ПоІдл. ВПнекш. Ажл. ДвіАтсичЄа. Зл. КвиІо. Лти. ЬКопІтир. СТбт. ЮКЛрп. Аьт. ВдлІо. ШНп. АКЛмс. Ао. ВьбддІж. АТек. Ужоа. РжІ.

Номер слайду 15

КОМП'ЮТЕРОГРАДМОЛОДЦІ

zip
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 червня 2018
Переглядів
2247
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку