Конспект. Презентація на тему: "Біологічний брейн-ринг"

Про матеріал
"Біологічний брейн-ринг” проводиться у вигляді змагання між трьома командами. Дана гра дасть змогу дітям перевірити свої знання з курсів ботаніки та зоології, дізнатися багато нового про рослинний і тваринний світ. Завдання на ерудицію, логіку та уважність допоможуть підвищити інтерес до біології. Можна використати матеріали в рамках тижня біології.
Перегляд файлу

Картинки по запросу рисунок кактуса в пустынеПохожее изображениеКартинки по запросу рисунок кенгуруПохожее изображение

Картинки по запросу рисунок летучья мышьКартинки по запросу рисунок паука в паутине

Похожее изображениеПохожее изображениеКартинки по запросу рисунок скорпионКартинки по запросу рисунок морской конек

Картинки по запросу рисунок верблюдКартинки по запросу рисунок тушканчик

 

Картинки по запросу рисунок воробейПохожее изображениеКартинки по запросу рисунок жирафКартинки по запросу рисунок мухомор

Картинки по запросу рисунок камышПохожее изображение

Перегляд файлу

польський гриб

печериця

несправжній опеньок

мухомор червоний

строчок звичайний

рижик

підосичник

сироїжка ароматна

білий гриб

лисичка

рядовка тигриста

опеньок

підберезовик

бліда поганка

дощовик

маслюки

       Розподіліть гриби на їстівні та неїстівні

Визначити лікарські  і отруйні рослини

календула

чемериця

біла

шипшина

чистотіл

 блекота чорна

звіробій

вовча ягода

валеріана

аконіт

шавлія

беладонна

дурман звичайний

амброзія

мати-й-мачуха

чебрець

деревій

   Розподіліть птахів на перелітних  та осілих

шпак

горобець

лебідь

сорока

ластівка

соловей

голуб

тетерук

качка

жайворонок

 лелека

журавель

зозуля

дрізд

дятел

рябчик

 

Перегляд файлу

 

Біологічний БРЕЙН-РИНГ

 

Мета: виявити рівень знань учнів з біології, поглибити й розширити їх; розвивати вміння порівнювати, робити висновки, узагальнювати.

 

Обладнання: ігрові поля для кожної команди розміром 3 х 3 з назвами тем; муляжі їстівних та отруйних грибів; малюнки для конкурсу “Підказка”.

 

Хід гри:

У грі беруть участь 3 команди.

 

Жеребкування

-  Квітки якої рослини мають найсильніший запах вночі? (нічної фіалки)

 

Команда, яка дала найточнішу відповідь, одержує заохочувальний бал і перша відповідає на запитання конкурсу “Тема”.

 

Конкурс 1. “Тема”

Для конкурсу пропонуємо запитання з дев’яти тем:

 

Метелики

Трави

Ссавці

Птахи

Жуки

Дерева

Гриби

Червона

книга

Земноводні

 

Учні першої команди обирають тему. Якщо команда дає три правильні відповіді, склавши лінію ( по горизонталі, вертикалі чи діагоналі), то одержує бали за вдповіді  + 3 бали бонусні.

 

Якщо команда не складає лінію з правильних відповідей, то бали набирає лише за правильні відповіді по 1 балу за кожне.

 

 

 

Тема “Метелики”

1. Коли два з половиною століття тому Карл Лінней давав імена багатьом тваринам і рослинам, він, напевно, не мав сумніву, що цей метелик гідний імені грецького бога краси. Про якого метелика йдеться? ( Про аполлона.)

2. На передніх крилах у цих метеликів – яскраві червоні косі смужки, на задніх – такі ж смужки по краях. Вони нагадують лампаси на штанах одного із чинів військово-морського флоту, звідки й походить його назва. Про якого метелика йдеться? ( Про адмірала.)

3. Цього красивого метелика часто називають “хвостатим”. Звичайно, ніякого хвоста у нього немає. Просто на задніх крилах є відростки, схожі на стрічки, які справді нагадують хвостики. Що це за метелик?

( Махаон.)

 

Тема “Трави”

1. Життя цієї отруйної рослини пов’язане з калюжами, болотами, вологими місцями. Звідси і походить її назва. Ранньою весною зацвітає вона золотисто-жовтими квітами і має круглі темно-зелені, мовби лаковані, листки. Що це за рослина? ( Калюжниця.)

2. З одного боку, ця рослина – бур’ян, з іншого – прекрасний медонос. Із його листків готують салати, компоти, желе. А ще ця рослина лікарська, має заспокійливу дію. Золотисто-жовтий колір лугів, де вона квітує, через місяць змінюється на білий. Назвіть цю рослину.

( Кульбаба.)

3. Цей злісний бур’ян багатьом подобається, бо має красиві листки, витке стебло і білі або світло-рожеві квіти. Потрапивши на поле, він може знизити урожай наполовину. Боротися з ним важко, бо його розгалужене кореневище може дати до 200 паростків. Про яку рослину йдеться? ( Про берізку польову.)

 

Тема “Ссавці”

1. Слух у цієї тварини кращий, ніж у кота, собаки чи вовка. А ще у нього надзвичайний нюх – личинку чи жука у траві відчуває на відстані кількох метрів. Зір же слабкий. Але це не так і важливо, адже активна ця тварина переважно вночі. Стійко переносять зміїну отруту. Про кого йдеться? ( Про їжака.)

2. На початку 20-го століття на цих найбільших копитних тварин наших лісів велося посилене полювання, і вони стали рідкісними. Нині, завдяки закону, який забороняє полювання на них, цих тварин стало набагато більше. Через особливу форму рогів, схожу на соху, їх ще називають сохаті. Що це за тварини? ( Лосі.)

3.  У с. Кулішівці Недригайлівського р-ну Сумської області встановлено пам’ятник прадавній тварині, вона була поширена тут за часів Льодовикового періоду. Назвіть цю тварину. ( Мамонт. 1840 р. тут, у маєтку графа Головкіна, були знайдені кістки мамонта, а у 1841 р. на тому місці поставили пам’ятник.)

 

Тема “Птахи”

1. Які птахи прилітають у наші краї з настанням холодів, а з приходом теплих днів відлітають? Чим пояснюється така поведінка? ( Це кочові птахи, зокрема, снігурі. Вони прилітають до нас “погрітися”: адже тут, у середніх широтах, порівняно з місцями їх гніздівлі ( тайга, лісотундра ), досить тепло. Та й їжі значно більше – ягоди калини, горобини тощо.)

2. Які птахи ночують, зариваючись у сніг? Чому вони так роблять?

( Рябчики, тетеруки не відлітають в теплі краї, тому в холодні зимові ночі вони зариваються в пухкий сніг, щоб зігрітись. У дуже сильний мороз у снігу проводять і частину дня.)

3. Про спів цієї пташки писали багато поетів. Але ніякі, навіть

найяскравіші й найточніші слова, не можуть передати ту музику, що

ллється з піднебесся. Інколи пташка піднімається так високо над

степом ( до 150 м ), що її не видно, і здається, що дивовижні звуки разом з променями сонця ллються із блакиті неба. Про якого птаха йдеться? ( Про жайворонка.)

 

Тема “Жуки”

1. Це один з найбільших жуків. Що живуть на Україні. Його довжина разом з рогами сягає 7,5 см. А назва збігається з назвою відомого ссавця. Що це за жук? ( Жук-олень.)

2. Цей жук  здатний пересувати тяжкість, що перевищує його масу в

90 разів. Через відсутність цих жуків у фауні Австралії в кінці 19 стол. ледь не вибухнула екологічна катастрофа: коров’ячий гній став отруювати місцеву рослинність. У Єгипті – це священна комаха. Про кого йдеться? ( Жук-гнойовик, або скарабей)

3. Небезпечний шкідник, відомий багатьом. Дорослі особини обгризають листя дерев, а личинки – товсті, зігнуті в дугу черв’яки, що живуть у землі, - пошкоджують корені рослин. Що це за комаха?

( Хрущ травневий.)

 

 

Тема “Дерева”

1. Це дерево могутнє, величаве, сильне і красиве. Давні слов’яни приносили жертви своїм богам саме під цим деревом. Під ним збиралися князі на важливі ради. Із висушених і розтертих плодів цього дерева наші далекі предки пекли хліб. Що це за дерево? ( Дуб.)

2. Це дерево – прекрасний медонос. З одного дерева бджоли збирають таку кількість меду, як з 1 га гречки. Його плоди – маленькі, майже чорні горішки – опадають пізно восени і взимку, а проростають не цієї, а наступної весни. Про яке дерево йдеться? ( Про липу.)

3. Плоди цього дерева – порятунок від голоду для птахів узимку. У лісі прибігають під це дерево посмакувати плодами і білки, і зайці, і лисиці, і навіть вовки – їм також потрібні вітаміни. Яке ж дерево є їдальнею для багатьох видів тварин? ( Горобина.)

 

                                              Тема “Гриби”

1. Уявіть, що ви йдете лісом. Раптом під ногами красивий гриб –

червоний із білими цяточками. Звичайно, це мухомор, дуже отруйний гриб. Як ви вчините: залишите його рости чи зіб’єте? Чим пояснюється ваш вибір? (Мухомори збивати не варто. Їх вживають великі тварини

( наприклад, лосі ), щоб знищити шкідливі мікроорганізми шлунково-кишкового тракту.)

2. Знайти цей великий гриб – мрія кожного грибника. Шляпки у них коричневі, білих шляпок у білих грибів ніколи не буває. Чому ж тоді їх називають білими? (Білими їх називають не за кольором шляпки, а тому що ні на зламі, ні на зрізі не темніють. М’якуш залишається білим навіть під час сушіння чи варіння.)

3. Ці гриби люблять світло, тому знайти їх можна на узліссі, на лісових галявинах, пагорбах. З’являються вони на початку літа й ростуть до пізньої осені. Якщо збирати ці гриби у вологу погоду, то їх шоколадна, бура, коричнева, жовта шляпка блищить, мовби змазана олією. Як називаються ці гриби? Чи їстівні вони? ( Ці гриби – маслюки. Це добрі їстівні гриби. Деякі науковці ставлять їх за смаковими якостями на третє місце після білих і підосичників.)

 

Тема “Червона книга”

1. Тварини, занесені в Міжнародну Червону книгу, розбиті на кілька категорій і записані на аркушах різного кольору. Які види тварин записані на аркушах червоного кольору? ( Види, які перебувають під загрозою повного знищення.)

2. Які види тварин записують на зелених аркушах Міжнародної Червоної книги? ( Види відновлені, завдяки вжитим заходам, однак не підлягають використанню і вимагають постійного контролю.)

3. Які види тварин записують на чорних аркушах? ( Види, які зникли і ніколи не відтворяться.)

 

 

 

Тема “Земноводні”

 

1. Цих тварин вважають некрасивими і тому їх знищують без видимих на те причин. І хоч вони мають отруйні залози, але ні вбити, ні отруїти нікого не можуть, адже не мають ні зубів, ні жал. Корисні для людини, бо полюють на мух, комарів, слимаків. Про яких тварин йдеться? ( Про ропух.)

2. Назвіть єдиного представника безхвостих земноводних України, який живе на кущах та деревах, має яскраво-зелене забарвлення й присоски на кінчиках пальців. ( Квакша, або деревна жаба.)

3. Ці земноводні досить поширені, але їх мало хто бачив, бо роздивитися цих тварин дуже важко: вони не помітні на фоні землі та пожухлої трави. Але під час шлюбного періоду  у воді  вони бувають дуже яскравими, особливо самці: у них від потилиці до хвоста тягнеться дивовижної краси гребінь, забарвлений в оранжевий і блакитний кольори. Що це за тварини? ( Тритони.)

 

Конкурс 2. “Практикум”

1. За малюнками потрібно визначити назву грибів і розділити їх на їстівні та неїстівні.

2. За малюнками потрібно визначити назву рослин і розділити їх на лікарські і отруйні.

3. За малюнками потрібно визначити назву птахів і розділити їх на перелітних та осілих.

Оцінює вчитель ( мінімальна оцінка – 1 бал, максимальна – 4).

 

Конкурс 3. “Підказка”

Кожній команді ведучий пропонує 5 картинок, на яких зображені представники рослинного і тваринного світу. Командир команди описує об`єкт на малюнку, його команда за описом відгадує, що зображено. І так далі, всі команди. Кількість балів дорівнює кількості відгаданих за 30 сек. картинок.

 

Конкурс 4. “Що на екологічному плакаті?”

Дайте назву екологічному плакату, який його сюжет?

 

 

Конкурс 5. “Хто швидше?”

 

Ведучий пропонує 10 запитань по 1 балу кожне. Першою на запитання відповідатиме та команда, яка перша піднімить сигнальну картку.

1. Птах, зображений на гербі Нової Зеландії? Є ендеміком цих островів. ( Ківі)

2. Гризуни-будівельники, життя яких пов’язане з водою. ( Бобри)

3. Великий розмір 1м в діаметрі  — це не єдина причина, по якій не варто включати цю квітку у свій букет, запах у неї мерзенний, нагадує гниюче м’ясо, тільки мухи здатні її запилювати. ( Рафлезія Арнольді.)

4. Цей жучок нікому не страшний, крім попелиць (тлі)  та колір його надкрил має попереджувальне забарвлення. ( Сонечко.)

5. Ці дерева ростуть в саваннах, в товстому порожнистому стовбурі накопичується вода на період засухи, через це друга назва “пляшкове дерево”. Яка наукова назва дерева? ( Баобаб)

6. Найдовша неотруйна. але не менш небезпечна змія -11 м.( Анаконда.)

7. Птахи, яких вважають лікарями лісу. ( Дятли.)

8.  Ці птахи дуже рідко сідають на землю. Свої гнізда вони будують із соломи, глини і землі, склеюючи компоненти слиною. (Ластівки.)

9. Найвище – 110 м і найдавніше (вік 2000 років) дерево світу, відноситься до хвойних (секвойя – мамонтове дерево).

10.  Пам`ятаєте, в мультфільмі Дюймовочка втікала від нареченого-жаби, пливучи на листочку латаття? В Амазонці росте дивовижна рослина з найбільшим і найміцнішим листям у світі (d=2м), може утримувати вантаж у 50 кг. назви цю рослину. ( Вікторія регія)  

 

Підбиття підсумків, визначення переможців, виставлення оцінок.

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Біологічний БРЕЙН-РИНГ

Номер слайду 2

Хід гри:мета: поглибити рівень знань з біологіїу грі беруть участь 3 командиу результаті гри учасники отримують оцінкигра включає 4 конкурси

Номер слайду 3

Конкурс 1: “Тема”Метелики. Трави. СсавціПтахи. Жуки. Дерева. Гриби. Червонакнига. ЗемноводніПропонуються завдання з 9 тем:

Номер слайду 4

Тема: “Метелики” 1. Коли два з половиною століття тому Карл Лінней давав імена багатьом тваринам і рослинам, він, напевно, не мав сумніву, що цей метелик гідний імені грецького бога краси. Про якого метелика йдеться? Аполлон

Номер слайду 5

2. На передніх крилах у цих метеликів – яскраві червоні косі смужки, на задніх – такі ж смужки по краях. Вони нагадують лампаси на штанах одного із чинів військово-морського флоту, звідки й походить його назва. Про якого метелика йдеться? Адмірал

Номер слайду 6

3. Цього красивого метелика часто називають “хвостатим”. Звичайно, ніякого хвоста у нього немає. Просто на задніх крилах є відростки, схожі на стрічки, які справді нагадують хвостики. Що це за метелик? Махаон

Номер слайду 7

Тема: “Трави” 1. Життя цієї отруйної рослини пов’язане з калюжами, болотами, вологими місцями. Звідси і походить її назва. Ранньою весною зацвітає вона золотисто-жовтими квітами і має круглі темно-зелені, мовби лаковані, листки. Що це за рослина? Калюжниця

Номер слайду 8

2. З одного боку, ця рослина – бур’ян, з іншого – прекрасний медонос. Із його листків готують салати, компоти, желе. А ще ця рослина лікарська, має заспокійливу дію. Золотисто-жовтий колір луків, де вона квітує, через місяць змінюється на пухнасто-білий. Назвіть цю рослину. Кульбаба

Номер слайду 9

3. Цей злісний бур’ян багатьом подобається, бо має красиві листки, витке стебло і білі або світло-рожеві квіти. Потрапивши на поле, він може знизити урожай наполовину. Боротися з ним важко, бо його розгалужене кореневище може дати до 200 паростків. Про яку рослину йдеться? Берізка польова

Номер слайду 10

Тема: “Ссавці” 1. Слух у цієї тварини кращий, ніж у кота, собаки чи вовка. А ще у нього надзвичайний нюх – личинку чи жука у траві відчуває на відстані кількох метрів. Зір же слабкий. Але це не так і важливо, адже активна ця тварина переважно вночі. Стійко переносять зміїну отруту. Про кого йдеться? Їжак

Номер слайду 11

2. На початку 20-го століття на цих найбільших копитних тварин наших лісів велося посилене полювання, і вони стали рідкісними. Нині, завдяки закону, який забороняє полювання на них, цих тварин стало набагато більше. Через особливу форму рогів, схожу на соху, їх ще називають сохаті. Що це за тварини? Лось

Номер слайду 12

3. У с. Кулішівці Сумської області встановлено пам’ятник прадавній тварині, вона була поширена тут за часів Льодовикового періоду. Назвіть цю тварину. Мамонт

Номер слайду 13

Тема: “Птахи” 1. Які птахи прилітають у наші краї з настанням холодів, а з приходом теплих днів відлітають? Чим пояснюється така поведінка? Снігурі

Номер слайду 14

2. Які птахи ночують, зариваючись у сніг? Чому вони так роблять? Тетерук

Номер слайду 15

3. Про спів цієї пташки писали багато поетів. Але ніякі, навіть найяскравіші й найточніші слова, не можуть передати ту музику, що ллється з піднебесся. Інколи пташка піднімає-ться так високо над степом ( до 150 м ), що її не видно, і здається, що дивовижні звуки разом з променями сонця ллються із блакиті неба. Про якого птаха йдеться? жайворонок

Номер слайду 16

Тема: “Жуки” 1. Це один з найбільших жуків, що живуть на Україні. Його довжина разом з рогами сягає 7,5 см. А назва збігається з назвою відомого ссавця. Що це за жук? Жук-олень

Номер слайду 17

2. Цей жук здатний пересувати тяжкість, що перевищує його масу в 90 разів. Через відсутність цих жуків у фауні Австралії в кінці 19 стол. ледь не вибухнула екологічна катастрофа: коров’ячий гній став отруювати місцеву рослинність. У Єгипті – це священна комаха. Про кого йдеться? Скарабей

Номер слайду 18

3. Небезпечний шкідник, відомий багатьом. Дорослі особини обгризають листя дерев, а личинки – товсті, зігнуті в дугу черв’яки, що живуть у землі, - пошкоджують корені рослин. Що це за комаха? Хрущ

Номер слайду 19

Тема: “Дерева” 1. Це дерево могутнє, величаве, сильне і красиве. Давні слов’яни приносили жертви своїм богам саме під цим деревом. Під ним збиралися князі на важливі ради. Із висушених і розтертих плодів цього дерева наші далекі предки пекли хліб. Що це за дерево? Дуб

Номер слайду 20

2. Це дерево – прекрасний медонос. З одного дерева бджоли збирають таку кількість меду, як з 1 га гречки. Його плоди – маленькі горішки опадають пізно восени. З квітів готують лікувальний чай. Про яке дерево йдеться? Липа

Номер слайду 21

3. Плоди цього дерева – порятунок від голоду для птахів узимку. У лісі прибігають під це дерево посмакувати плодами і білки, і зайці, і лисиці, і навіть вовки – їм також потрібні вітаміни. Яке ж дерево є їдальнею для багатьох видів тварин? Горобина

Номер слайду 22

Тема: “Гриби”1. Уявіть, що ви йдете лісом. Раптом під ногами красивий гриб – червоний із білими цяточками. Звичайно, це мухомор, дуже отруйний гриб. Як ви вчините: залишите його рости чи зіб’єте? Чим пояснюється ваш вибір?

Номер слайду 23

2. Знайти цей великий гриб – мрія кожного грибника. Шляпки у них коричневі, білих шляпок у білих грибів ніколи не буває. Чому ж тоді їх називають білими? Білі гриби

Номер слайду 24

3. Ці гриби люблять світло, тому знайти їх можна на узліссі та галявинах. З’являються вони на початку літа й ростуть до пізньої осені. Якщо збирати ці гриби у вологу погоду коричнева шляпка блищить, мовби змазана олією. Як називаються ці гриби? Чи їстівні вони? Маслюки

Номер слайду 25

1. Тварини, занесені в Міжнародну Червону книгу, розбиті на кілька категорій і записані на аркушах різного кольору. Які види тварин записані на аркушах червоного кольору? Тема: “Червона книга” Види, які перебувають під загрозою повного знищення, потребують охорони

Номер слайду 26

2. Які види тварин записують на зелених аркушах Міжнародної Червоної книги? Види відновлені, завдяки вжитим заходам, вимагають постійного контролю

Номер слайду 27

3. Які види тварин записують на чорних аркушах? Чорні сторінки – зниклі види.

Номер слайду 28

Тема: “Земноводні” 1. Цих тварин вважають некрасивими і тому їх знищують без видимих на те причин. І хоч вони мають отруйні залози, але ні вбити, ні отруїти нікого не можуть, адже не мають ні зубів, ні жал. Корисні для людини, бо полюють на мух, комарів, слимаків. Про яких тварин йдеться? ропуха

Номер слайду 29

2. Назвіть єдиного представника безхвостих земноводних України, який живе на кущах та деревах, має яскраво-зелене забарвлення й присоски на кінчиках пальців. квакша

Номер слайду 30

3. Ці земноводні досить поширені, але їх мало хто бачив, бо роздивитися цих тварин дуже важко: вони не помітні на фоні землі та трави. Але під час шлюбного періоду у воді вони бувають дуже яскравими, особливо самці: у них від потилиці до хвоста тягнеться дивовижної краси гребінь, забарвлений в оранжевий і блакитний кольори. Що це за тварини? тритон

Номер слайду 31

Конкурс 2: “Практикум”Потрібно розділити гриби на їстівні та неїстівні.2. Потрібно розділити рослини на лікарські та отруйні.3. Потрібно розділити птахів на перелітних та осілих. Мінімальна оцінка – 1 бал, максимал. – 4

Номер слайду 32

Конкурс 3: “Підказка”Командири команд отримують 6 картинок, на яких зображені представники рослинного і тваринного світу, описують об`єкт на малюнку, а команда за описом відгадує, що зображено. І так далі, всі команди. Кількість балів дорівнює кількості відгаданих за 30 сек. картинок.

Номер слайду 33

Конкурс 4: “Хто швидше?”Командам пропонується 10 запитань по 1 балу кожне. Першою на запитання відповідатиме та команда, командир якої перший піднімить руку.

Номер слайду 34

1. Птах, зображений на гербі Нової Зеландії? Є ендеміком цих островів. ківі

Номер слайду 35

2. Гризуни-будівельники, життя яких пов’язане з водою. бобер

Номер слайду 36

3. Великий розмір 1м в діаметрі — це не єдина причина, по якій не варто включати цю квітку у свій букет, запах у неї мерзенний, нагадує гниюче м’ясо, тільки мухи здатні її запилювати. Рафлезія

Номер слайду 37

4. Цей жучок нікому не страшний, крім попелиць (тлі) та колір його надкрил має попереджувальне забарвлення. Жук сонечко

Номер слайду 38

5. Ці дерева ростуть в саваннах, в товстому порожнистому стовбурі накопичується вода на період засухи, через це друга назва “пляшкове дерево”. Яка наукова назва дерева? баобаб

Номер слайду 39

6. Найдовша неотруйна, але не менш небезпечна змія – довжина 11 м. анаконда

Номер слайду 40

7. Чорноморський дельфін, занесений до Червоної книги України. Афаліна

Номер слайду 41

8. Ці птахи дуже рідко сідають на землю. Свої гнізда вони будують із соломи, глини і землі, склеюючи компоненти слиною. ластівка

Номер слайду 42

9. Найвище – 110 м і найдавніше (вік 2000 років) дерево світу, відноситься до хвойних рослин. секвойя

Номер слайду 43

10. Пам`ятаєте, в мультфільмі Дюймовочка втікала від нареченого-жаби, пливучи на листочку латаття? В Амазонці росте дивовижна рослина з найбільшим і найміцнішим листям у світі (d=2м), може утримувати вантаж у 50 кг назви цю рослину. Вікторія регія

Номер слайду 44

Підбиття підсумків, визначення переможців

zip
Додано
16 січня 2021
Переглядів
1238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку