Конспект, презентація, тест до уроку з математики для 6-го класу на тему "Ознаки подільності на 2, 10, 5"

Про матеріал

Конспект, презентація, тест до уроку з математики для 6-го класу на тему "Ознаки подільності на 2, 10, 5". Можна використовувати і учителям і учням для підготовки до уроку. Даний комплект містить ребуси, інтерактивні вправи та інтерактивні тестові завдання.

Зміст архіву
Перегляд файлу

Урок №2

Тема уроку. Ознаки подільності на 2, 10, 5

МЕТА: формулювати ключові компетентності:

  • уміння вчитися – зосереджено слухати вчителя, уміння запам’ятовувати, відтворювати;
  • загальнокультурну – дотримуватися норм мовленнєвої культури, розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу;
  • здоров’язбережувальну – викликати позитивні емоції шляхом ігрових вправ, проводити фізкультхвилинки;
  • інформаційну – навчити учнів використовувати малюнки та схеми як джрела інформації;
  • соціальну – навчити учнів продуктивно співпрацювати з партнерами у групі;
  • комунікативну – удосконалювати вміння дітей формулювати цілі власної діяльності та робити висновки за її результатами.

Формувати систему предметних компетентностей:

  • логічнудомогтися засвоєння ознак подільності на 2, 5 і 10;
  • процедурну – сформувати вміння учнів застосовувати ознаки подільності при розв’язуванні задач;
  • методологічну - уміння оцінювати доцільність використання математичних методів для розв’язання практичних задач.  

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання: підручник, комп’ютер, презентація, проектор, мультимедійний проектор.

Хід уроку

І. Організація класу

Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку.

Учитель. Завдання на урок:

Не просто слухати, а чути!

Не просто дивитися, а бачити!

Не просто відповідати, а міркувати!

Дружно і плідно працювати! (Слайд 2)

ІІ. Перевірка домашнього завдання 

Виконання вправи:

Інтерактивна вправа «Дільники натуральних чисел». (Слайд 3)

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Про­водимо опитування у вигляді гри «Снігова куля».

Учитель називає число і пропонує учневі знайти його дільник. Учень знайшовши відповідь, пропонує наступному учневі назвати кратне знайденому ним числу. Наступний учень шукає дільник, інший -  кратне і т.д. Таким чином утворюється ланцюжок відповідей. (Слайд 4)

ІV. Мотивація пізнавальної діяльності

Задача. Як дізнатися, не виконуючи дію ділення, чи можна 50 цукерок розділити між 2, 5 чи 10 дітьми?

Сьогодні на уроці ми це спробуємо з’ясувати. (Слайд 5)

V. Оголошення теми, мети уроку (Слайд 6)

VІ. Вивчення нового матеріалу

  •                 Означення парних і непарних чисел.

Цифри 0, 2, 4, 6, 8 вважають парними цифрами.

А цифри 1, 3, 5, 7, 9 вважають непарними цифрами. (Слайд 7)

Начало формыКонец формы

ребуси

 

ребуси

ребусиребуси

 

ребуси

ребусиребуси

(Парне) (Слайд 8)

Запам’ятайте!

Число парне, якщо воно закінчується парною цифрою.

Наприклад: 18, 126, 1352.

Такі числа можна задати формулою:

2п, де п – деяке натуральне число.

Число непарне, якщо воно закінчується непарною цифрою.

Наприклад: 11, 53, 485.

Такі числа також можна задати формулою:

2п – 1, де п - деяке натуральне число. (Слайд 9)

  •                 Ознака подільності на 2.

Запам’ятайте!

На 2 діляться ті і тільки ті числа, запис яких закінчується парною цифрою.

Наприклад: 102, 56, 2368. (Слайд 10)

  •                 Ознака по дільності на 10.

Запам’ятайте!

На 10 діляться ті і тільки ті числа, запис яких закінчується цифрою 0.

Наприклад: 20, 140, 1350. (Слайд 11)

  •                 Ознака подільності на 5.

  Запам’ятайте!

На 5 діляться ті і тільки ті числа, запис яких закінчується або цифрою 5, або цифрою 0.

Наприклад: 30, 65, 120, 2645. (Слайд 12)

Учитель. Ознаки подільності на 2, 5, 10 можна представити у вигляді схеми:

 

 

 

 

 

                                    

 

                                    на 2

 

 

                                        на 10

 

                            на 5

 

(Слайд 13)

Зверніть увагу!

Деякі числа можуть ділитися і на 2, і на 5, і на 10.

Тепер можемо повернутися до нашої задачі і дати відповідь на  поставлене запитання. Отже, 50 цукерок можна розділити між 2, 5 і 10 дітьми. (Слайд 14)

Фізкультхвилинка

Учитель називає числа. Якщо число підпадає під одну з сформульованих ознак, то учні присідають, якщо ж ні – стоять. (Слайд 15)

VIІ. Закріплення знань, формування вмінь

 Розв’язування вправ з підручника:

  1. Виконати №42, №46, №49 (троє учнів біля дошки)
  2. Виконати самостійно №56, №58. (Слайд 16)

Проаналізувати виконання вправ.

VІІІ. Підсумок уроку

  •                 Повторення основних понять, вивчених на уроці.
  1.     Парне число – це…
  2.     Непарне число – це…
  3.     Сформулюйте ознаку подільності на 2.
  4.     Сформулюйте ознаку подільності на 10.
  5.     Сформулюйте ознаку подільності на 5. (Слайд 17)
  •              Гра «Шнурочок»: перший учень приводить приклад числа, яке ділиться на 2, другий – числа, яке ділиться на 5, третій – числа, яке ділиться на 10, четвертий – на 2 і т.д. (Слайд 18)
  •            Аналіз результатів роботи учнів на уроці та виставлення оцінок.

ІХ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати §2.
  2. Вивчити ознаки подільності на 2, 5, 10.
  3. Виконати №57, №60, №62. (Слайд 19)

Х. Рефлексія

Учням пропонується продовжити речення:

 

Я дізнався (лася)…

Мені сподобалося…

Мене зацікавило… (Слайд 20)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

ЛІТЕРАТУРА:

  • «Математика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» (авт. Бурда М.І., Мальований Ю.І., Нелін Є.П., Номіровський Д.А., Паньков А.В., Тарасенкова Н.А., Чемерис М.В., Якір М.С) (зі змінами). Режим доступу:   http://mon.gov. ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html
  • Тарасенкова Н.А. Математика : підручник для 6 класу загальноосвіт. навч. закладів / Н.А Тарасенкова, І.М. Богатирьова, О.М. Коломієць, З.О Сердюк. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2014. – 304 с.
  • Усі уроки математики. 6 клас. І семестр/ С.П. Бабенко, І.С. Маркова. – Х.: Вид. група «Основа», 2014. – 284с. (Серія «Усі уроки»)

Інтернет-ресурси (для ребусів):

http://rebus1.com/ua/

Джерела:

  • Інтерактивна вправа. Дільники натуральних чисел

http://LearningApps.org/view2883250

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Добренька Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Подберезна Ірина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Альошкіна Інна Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
8 січня 2018
Переглядів
6705
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку