Програма формування лінгвомонологічної компетентності дітей дошкільного віку засобами сюжетно-рольової гри
№ |
Назва гри |
Матеріали |
Мета |
Зміст гри |
1 |
“Опиши казкового героя” |
Іграшка Незнайко |
Залучати дітей до складання описових розповідей |
Казковий герой пропонує дітям описати свого улюбленого героя, а герой має вгадати його |
2 |
“Казковими сторінками” |
ілюстрації до казок, відповідні костюми для казкових героїв |
Залучати дітей до творчого відображення ігрових казкових ситуацій |
Вихователь каже: - Ми знаходимось в чарівній країні казок, але всі герої зачаровані. Для того, щоб їх оживити необхідно розказати уривок казки. |
3 |
“Відгадай що це” |
телефон |
Вправляти дітей у складання описових розповідей |
- Діти, в Незнайка сьогодні день народження. На жаль, він не зможе до нас прийти, він просив йому зателефонувати. Кожен з вас привітає його з днем народження і опише подарунок, який йому приготував, а Незнайко відгадає. Дітям по черзі дають телефон, вони складають тексти описових загадок. . |
4 |
“Лісові гостини” |
Схеми розповіді, дидактичні малюнки |
Вчити складати розповіді на основі опорних схем |
Спочатку дітям пропонується розглянути дидактичні картинки, потім уявити ніби вони були в гостях у лісовичка і потім розповісти що вони бачили. |
5 |
“Продовж далі” |
оповідання В.Сухомлинського "Я вирощу внучку дідусю". |
Вчити дітей складати творчі сюжетні розповіді на основі літературного зразка. |
- "У садочку росте стара вишня. Хлопчик Олесь поба¬чив від неї маленьку вишеньку та й запитує дідуся: |
6 |
“Фантазери” |
Предметні картинки |
Вчити дітей складати розповіді за змістом предметних картинок |
Вихователь пропонує з кожного набору карти¬нок взяти по одній картинці і, поєднуючи слова, дати назву майбутньої казки . До своєї назви, діти складали казку. |
7 |
“Репортаж” |
|
Розвивати комунікативно-мовленнєві навички |
Новини |
8 |
“Відгадайко” |
Дидактичні картинки із зображеннями іграшок, різних побутових предметів |
Мета вчити дітей складати описові розповіді, відгадувати предмети за характерними ознаками, активізувати словниковий запас, розвивати монологічне мовлення |
Дітям пропонується самостійно скласти невелику розповідь-опис про будь-який предмет чи іграшку, обирається одна дитина чи вихователь, який має відгадати предмет, згодом діти міняються і кожна дитина має взяти роль Відгадайка |
9 |
“Веселі продавці” |
Дитячий набір різноманітних предметів, продуктів тощо и їх зображення |
Розвивати монологічне мовлення дітей, залучати до спілкування та взаємодії з іншими дітьми, складати самостійно розповідь-опис |
Дітям пропонується уявити себе продавцями, кожна дитина бере собі предмет, іграшку, малюнок тощо і складає(“рекламує”) свій товар за допомогою розповіді-опису. Вихователь у вигляді покупця оцінює товар, дає відповідні відгуки про кожний із них. |
10 |
“Квітка історій” |
Вирізана з картону велика різнокольорова квітка, різні дидактичні сюжетні картинки |
Залучати дітей до складання історій, розвивати логічне мислення, увагу |
Дітям пропонується за допомогою різних картинок, скласти власну історію чи казку. Відповідно діти викладають картинку на пелюстках квітки по порядку. В середині квітки викладається назва історії чи казки. |