Конспект " Програма формування лінгвомонологічної компетентності дітей дошкільного віку засобами сюжетно-рольової гри"

Про матеріал
Програма формування лінгвомонологічної компетентності дітей дошкільного віку засобами сюжетно-рольової гри
Перегляд файлу

 Програма формування лінгвомонологічної компетентності дітей дошкільного віку засобами сюжетно-рольової гри

Назва гри

Матеріали

Мета

Зміст гри

1

“Опиши казкового героя”

Іграшка Незнайко

Залучати дітей до складання описових розповідей

Казковий герой пропонує дітям описати свого улюбленого героя, а герой має вгадати його

2

“Казковими сторінками”

ілюстрації до казок, відповідні костюми для казкових героїв

Залучати дітей до творчого відображення ігрових казкових ситуацій

Вихователь каже:

- Ми знаходимось в чарівній країні казок, але всі герої зачаровані. Для того, щоб їх оживити необхідно розказати уривок казки.

3

“Відгадай що це”

телефон

Вправляти дітей у складання описових розповідей

- Діти, в Незнайка сьогодні день народження. На жаль, він не зможе до нас прийти, він просив йому зателефонувати. Кожен з вас привітає його з днем народження і опише подарунок, який йому приготував, а Незнайко відгадає. Дітям по черзі дають телефон, вони складають тексти описових загадок. .
 

4

“Лісові гостини”

Схеми розповіді, дидактичні малюнки

Вчити складати розповіді на основі опорних схем

Спочатку дітям пропонується розглянути дидактичні картинки, потім уявити ніби вони були в гостях у лісовичка і потім розповісти що вони бачили.

5

“Продовж далі”

оповідання В.Сухомлинського "Я вирощу внучку дідусю".

Вчити дітей складати творчі сюжетні розповіді на основі літературного зразка.

- "У садочку росте стара вишня. Хлопчик Олесь поба¬чив від неї маленьку вишеньку та й запитує дідуся:
- Дідусю, де взялася ця маленька вишенька?
- З кісточки виросла, - відповів дідусь.
- То це донька старої вишні? - Так,донька.
- А внучка у старої вишні буде?
- Буде Олесю, - відповідає дідусь, - якщо ти викопаєш оцю маленьку вишеньку, діждешся з неї ягідок, посадиш кісточку - ось з кісточки і виросте внучка старої вишні.
Олесь задумався.
- Я вирощу внучку старої вишні, - сказав Олесь.

6

“Фантазери”

Предметні картинки

Вчити дітей складати розповіді за змістом предметних картинок

Вихователь пропонує з кожного набору карти¬нок взяти по одній картинці і, поєднуючи слова, дати назву майбутньої казки . До своєї назви, діти складали казку.
Потім діти можуть в ролях розіграти вигадану казку.

7

“Репортаж”

 

Розвивати комунікативно-мовленнєві навички

Новини
Мета: формування комунікативно-мовленнєвих навичок; стимулювання ініціативності спілкування. Матеріал: іграшковий мікрофон.
Хід гри. Дітям пропонується уявити себе телеведучою і виступити перед глядачами з випуском новин: що вони бачили по дорозі в садочок, що нового є у групі, з якою грою може познайомити дітей.

8

“Відгадайко”

Дидактичні картинки із зображеннями іграшок, різних побутових предметів

Мета вчити дітей складати описові розповіді, відгадувати предмети за характерними ознаками, активізувати словниковий запас, розвивати монологічне мовлення

Дітям пропонується самостійно скласти невелику розповідь-опис про будь-який предмет чи іграшку, обирається одна дитина чи вихователь, який має відгадати предмет, згодом діти міняються і кожна дитина має взяти роль Відгадайка

9

“Веселі продавці”

Дитячий набір різноманітних предметів, продуктів тощо и їх зображення

Розвивати монологічне мовлення дітей, залучати до спілкування та взаємодії з іншими дітьми, складати самостійно розповідь-опис

Дітям пропонується уявити себе продавцями, кожна дитина бере собі предмет, іграшку, малюнок тощо і складає(“рекламує”) свій товар за допомогою розповіді-опису. Вихователь у вигляді покупця оцінює товар, дає відповідні відгуки про кожний із них.

10

“Квітка історій”

Вирізана з картону велика різнокольорова квітка, різні дидактичні сюжетні картинки

Залучати дітей до складання історій, розвивати логічне мислення, увагу

Дітям пропонується за допомогою різних картинок, скласти власну історію чи казку. Відповідно діти викладають картинку на пелюстках квітки по порядку. В середині квітки викладається назва історії чи казки.

 

doc
Додано
30 травня 2020
Переглядів
383
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку