Конспект "Діагностика активного словника дітей"

Про матеріал
Активний словник є одним із важливих завдань мовленнєвого розвитку дітей, що включає в себе слова, які використовуються в повсякденному житті.
Перегляд файлу

Діагностика активного словника дітей дошкільного віку

Зміст роботи

Мета

Час проведення

Завдання 1

Дітям пропонується придумати слова на запропоновану букву

Визначити здатність називати слова на певну букву, проаналізувати наявний словниковий запас

1 хв

Завдання 2

Дітям необхідно закінчити слова. Вихователь повільно починає промовляти слова, адіти мають їх закінчити. Педагог запитує дітей “Відгадайте, що я хочу сказати? За...”

Якщо діти мовчать чи просто повторюють сказане, не закінчуючи слово, слід перейти до наступного складу.

Всього дітям дається 10 складівладів: - на;

- за;

- за;

- ми;

- му;

- ло;

- че;

- при;

- ку;

- зо.

Активізувати словниковий запас дітей, визначити вміння дітей складати слова на запропонований склад

5 хв

Завдання 3

Дітям пропонується

скласти словосполучення з

поданими словами:

- лялька, м`ячик, дівчинка;

- гриби, літо, ліс.

Визначення вміння дітей складати словосполучення із запропонованих слів

3 хв

Завдання 4

Педагог пропонує підібрати рими

 Інструкція: "Рима – це слово, яке співзвучне з іншим. Два слова римуються між собою, якщо вони закінчуються однаково. Зрозумів? Наприклад, два слова: віл, гол. Вони звучать однаково, значить, вони римуються. Тепер я тобі дам слово, а ти підбери якомога більше слів, які з цим словом римуються. Слово це буде "день"
 

Визначити можливість дітей придумувати рими до слів

5 хв

Завдання 5

Вихователь дає дітям наступне завдання: “Як називається людина, яка вчить, столяркою, теслярства, будує, займається садівництвом, проводить?”

Визначити загальний словниковий запас дітей

3 хв

Завдання 6

Вихователь пропонує дітям утворити із запропонованих іменників прикметники.

Педагога каже:

- Якщо предмет зроблений із заліза, то який він?

залізо - ...; 

дерево - ...; 

сніг - ...;

пух - ...;

папір - .... .

Проаналізувати здатність дітей до словотворення

2 хв

Завдання 7

Дитині пропонується будь-яка картинка, на якій зображені люди і різні предмети (наприклад, така, яка зображена на мал. 1). Його просять протягом 5 хвилин як можна докладніше розповісти про те, що зображено і що відбувається на цій картинці.

Визначати активний словниковий запас

5 хв

Сюжетно-рольова гра

Діти залучаються до сюжетної гри “Родина”, отримують відповідні ролі – мама, тато, діти, бабуся, дідусь, тітка, дядько. Використовуючи різні міміку та жести діти мають розігрувати різні ситуації.

Сюжетно – рольова гра «Сім’я»

Предметно – ігрове середовище: лялька, ляльковий одяг, будівельний матеріал, іграшковий посуд, меблі, хустинка, фартушок, візочок, предмети – замінники, сумка, гаманець, телефон, дошка для прасування, праска, сушка для білизни з прищіпками, віник, відро, окуляри, інструменти, книги, газети.

Методи та прийоми.

1. Розігрування сюжету «Коли мами немає вдома».

2. Розігрування сюжету «До нас гості завітали».

3. Розігрування сюжету «Я допомагаю мамі».

4. Розігрування сюжету «Свято у сім’ї».

5. Розігрування сюжету «У бабусі й дідуся».

Залучити дітей до спіьної рольової гриЄ, визначити вміння дітей виконувати ролі та використовувати словник відповідно до неї

5-20 хв

Логопедичні вправи

“Словник іменників”

“Словника прикметників”

Словник дієслів

Дітям пропонується назвати узагальнюючі слова, групу слів одним іменником, а також утворити прикметники із запропоновнаих іменників, утворити дієслова з іменників.

Визначити особливості сформованості у дітей іменників, прикметників, дієслів

5 хв

 

doc
Додано
30 травня 2020
Переглядів
1521
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку