Конспект "Зв'язне мовлення дітей дошкільного віку"

Про матеріал
Зв'язне мовлення – це розгорнутий виклад певного змісту, який відбувається логічно, послідовно та точно, граматично правильно та образно. Воно організоване за законами логіки, граматики та композиції, є одним цілим, має тему, виконує визначену функцію (здебільшого комунікативну).
Перегляд файлу

Науково-теоретичний аналіз поняття «звʼязне мовлення»

Джерело

Визначення поняття

Ключові одиниці

1

Богуш А.М. Дошкільна лінгводидактика: теорія і практика навчання дітей рідної мови: Підручник /за ред. А.М. Богуш. - К.: Вища школа, 2007-- 542 с.

Це розгорнутий виклад певного змісту, який відбувається логічно, послідовно і точно, граматично правильно і образно[1].

Розгорнутий виклад певного змісту

2

Богуш А. М. Дошкільна лінгводидактика: теорія і практика / А. М. Богуш. – Запоріжжя: Просвіта, 2000. – 216 с.

Це мовлення, яке може бути цілком зрозуміле на основі його власного предметного змісту[2].

Зрозуміле мовлення на основі власного предметного змісту

3

Богуш А. М. Дошкільна лінгводидактика: теорія і практика / А. М. Богуш. – Запоріжжя: Просвіта, 2000. – 216 с.

Це єдине смислове та структурне ціле, що складається з тематично та логічно пов’язаних між собою відрізків і відбиває всі суттєві сторони свого предметного змісту[3].

Єдине смислове структурне ціле,  що складається з тематично та логічно пов’язаних між собою відрізків

4

Васьківська Г. О. Формування комунікативної компетентності особистості як ос-

новна проблема сучасної лінгводидактики. Науковий вісник Східноєвропейського на-

ціонального університету імені Лесі Українки. Луцьк : СНУ імені Лесі Українки,

2016. Вип. 1(303). Т. 1. С. 33–38.

Це невід’ємна складова навчання рідної мови, суть якої полягає в озброєнні учнів умінням правильно, з дотриманням високої мовленнєвої культури зв’язно висловлювати свої думки як в усній, так і писемній формах, тобто розвивати у них природну комунікативну здатність, формувати, поліпшувати й вдосконалювати їхнє зв’язне мовлення[4].

Невід’ємна складова навчання рідної мови, дотримання високої культури,

зв’язно висловлювати свої думки як в усній, так і писемній формах

5

Сухомлинський В. О. Слово рідної мови. Укр. мова і літ. в школі. 1968. No 12.

С. 1–10.

4

 

Це організована за законами логіки, граматики й композиції єдність, що має темувідносну самостійність, завершеність і розчленовується нбільш чи менш закінчені частини, пов’язані між собою[5]

організована за законами логіки, граматики й композиції єдність

6

Методика викладання української мови : навч. посіб. / [С. І. Дорошенко С. Вашуленко, О. І. Мельничайко та ін.]. Київ : Вища школа, 1992. 398 с.

Це мовлення, форма якого за-

кономірно пов’язана і визначається змістом, а зміст є вираженням відповідного бажання або думки мовця[6].

мовлення, форма якого за-

кономірно пов’язана і визначається змістом

7

Леонтьев А. А. Основы психолингвистики. Москва : Смысл; Санкт-Петербург :

Лань, 2003. 287 с.

8

 Середа Н. Розвиваємо зв’язне мовлення в учнів початкових класів на уроках

Це вміння правильно і доцільно, відповідно до норм літературної мови, користуватися всім арсеналом мовних засобів у побудові зв’язних висловлювань[7].

вміння правильно і доцільно, відповідно до норм літературної мови

8

Біляєв О. М. Лінгводидактика рідної мови : навч.-метод. посіб. Київ : Ґенеза,

2005. 180 с.

Це складний творчий процес, який протікає в єдності з розвитком мислення дитини з ускладненням її мовленнєвої діяльності[8].

складний творчий процес, який протікає в єдності з розвитком мислення дитини з ускладненням її мовленнєвої діяльності

9

Бадер В.І. Взаємозв’язок розвитку усного і писемного мовлення молодших

школярів. Автореф. дис. д-ра пед. наук. К., 2004. – 36с.

Це логічне, послідовне мовлення на рівні речень,

тексту, дискурсу[9].

логічне, послідовне мовлення на рівні речень,

тексту, дискурсу.

10

 Баранник Д.Х. Усне монологічне мовлення (Особливості мовної структури

та функціонально-стильова типологія усної форми сучасної української

монологічної мови). Дис...д-ра філол. Наук, – К., 1969. – 391с.

Це одне з найважливіших завдань навчання рідної мови, вирішення якого безпосередньо пов’язане з формуванням особистості, яка є носієм мовидбає про її красу і розвиток, володіє високим рівнем умінь і навичок в усіх видах мовленнєвої діяльності (слухання, читання, говоріння, письмо)культури спілкування[10].

формуванням особистості, яка є носієм мовидбає про її красу і розвиток

11

 Бацевич Ф.С. Основи комунікативної лінгвістики. – К.: „Академія”, 2004. –

342с.

Це  відрізок, що має значну протяжність,

завершеність, розчленовується на більш чи менш закінчені частини і передає

завершену тему [11].

Відрізок, що має значну протяжність, завершеність ,  розчленовується на більш чи менш закінчені частини і передає

завершену тему

12

.Білан О.І. Навчання дітей старщого дошкільного віку розповіді за

ілюстраціями: Дис...канд.пед.наук: 13.00.02. – Одеса, 2003. – 225с.

Це таке мовлення, яке організоване за законами

логіки, граматики й композиції, є єдиним цілим, має тему, виконує певну

функцію (переважно комунікативну), йому притаманна відносна самостійність і

завершеність, розчленовується на більш чи менш значущі структурні

компоненти” [12].

мовлення, яке організоване за законами

логіки, граматики й композиції

13

. Білодід І.К. Українське усне літературне мовлення. К.: Наукова думка,

1967. – 308с.

Це організоване за законами логіки,

граматики і композиції єдине ціле, що має тему, виконує певну функцію

, має відносну самостійність і завершеність

, розчленовуються на більш чи менш значущі структурні[13]

організоване за законами логіки,

граматики і композиції єдине ціле, що має тему, виконує певну функцію

, має відносну самостійність і завершеність

14

 Білодід І.К. Твір О.О.Потебні „Мова і народність” у світі сучасності //

О.О.Потебня і деякі питання сучасної лінгвістики. – Харьків, 1962. – С.354-

370.

Це таке, в якому виявляються всі види зв’язку, що визначають

співвіднесеність висловлювання об’єктивному світові, об’єкту спілкування та

законам мови[14].

таке, в якому виявляються всі види зв’язку, що визначають

співвіднесеність висловлювання об’єктивному світові, об’єкту спілкування та

законам мови.

 

doc
Додано
30 травня 2020
Переглядів
1600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку