Конспект. Ранкові зустрічі.( тиждень 1). ТЕМА ТИЖНЯ: «Я -ШКОЛЯР»

Про матеріал

НУШ. Розробка до першого навчального тижня.Цікаві способи утворення кола,«хвилинка тиші», мовленнєва вправа «Добрий день", руханка "ЯКЩО ТИ ЩАСЛИВИЙ"- мають посилання на відео, адаптовано на 2018-19 навчальний рік

Перегляд файлу

1

 

 

Тетяна Олександрівна Потіп, вчитель  початкових  класів

Зеленодольська ЗШ І-ІІІ ступенів №1, Дніпропетровської області.

 

Тиждень 1

ТЕМА ТИЖНЯ: «Я -ШКОЛЯР»

 

Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:

 *Навіщо мені ходити до школи? /

*Що я очікую від шкільного життя?

* Хто я? Хто мої однокласники?

*  Як мені безпечно дістатися до школи й повернутися додому?

*  Що покласти у шкільний ранець?

 Завдання першого тижня:

  1. Створити умови для цікавого й радісного навчання.

 2. Організувати знайомство учнів з однокласниками та вчителями.

 3. Навчати активного слухання в умовах усного спілкування.

 4. Навчати взаємодії в парах та групах.

 5. Сприяти усвідомленню правил безпечної поведінки дорогою до навчального закладу та у школі.

 6. Допомагати дітям ідентифікувати себе як учнів та мотивувати їх до навчання.

 Очікувані результати першого тижня:

На кінець тижня учні знатимуть:

 *що означає бути учнем /ученицею школи

  чому важливо вчитися;  правила поведінки на уроці;

  правила безпечної поведінки дорогою до школи та додому;

На кінець тижня учні вмітимуть:

  звертатися до однокласників і вчителя на ім’я

  уважно слухати один одного в умовах безпосереднього

спілкування;  взаємодіяти в парах і групах для досягнення навчальних цілей;

  поводитися на уроці згідно з правилами;

  дотримуватися правил безпечної поведінки дорогою до школи

та додому

Матеріали: http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/08/Navchalni-materialy-na-1-tyzhden-zmist-Sajt-1.pdf

 

 

 

Ранкові    зустрічі

Понеділок

НАВІЩО МЕНІ ХОДИТИ ДО ШКОЛИ? /

 ЩО Я ОЧІКУЮ ВІД ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ?

 

Очікувані результати навчання . З увагою сприймає усні репліки вчителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі.

І. Запрошення  на  ранкову  зустріч. Привітання.

       Грає музика, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у

  коло. Діти і вчитель стають у коло.

СПОСОБИ УТВОРЕННЯ «КОЛА» Чергують хлопчики і дівчатка.

 Зараз ми візьмемося за руки

Веселіше стане всім.

Бо у класі усі друзі.

Сяють усмішками у всіх.

Знайомство-жарт з дітьми.  А тепер я хочу пригадати ваші імена. Я рахую до трьох, на рахунок «три» кожний викрикує своє ім’я. (намагаюся  відгадати, скільки Маш, Дім і т.д. у класі)

   - От тебе звуть Вася.

   - Ні!

   - А як?

   - Маша!

   - Всі запам’ятали, що це не Вася, а Маша, і т.д.  (Сміються)

Правила роботи в групі.

  1. Говорити по черзі.
  2. Слухати інших.
  3. Радіємо успіхам.

Діти по черзі називають свої імена.

 

ІІ. Групове заняття

«Характеристика людей». Обирають кілька дітей, які стають поруч один з одним. Вони повинні мати щонайменше одну спільну ознаку (наприклад, темне волосся, однакові імена, однакові зачіски, однакові на зріст). Решта дітей, які стоять у колі, мають визначити цю характеристику. Той, хто здогадується, пропонує іншій дитині з кола, хто має таку саму характеристику, приєднатися до групи.

Наступний момент ранкової зустрічі - «хвилинка тиші». Діти приводять свої думки в порядок, налаштовуються на робочий день, збираються з думками, зосереджуються на подальшу роботу.

ІІІ. Щоденні новини.

  Сьогодні (понеділок)

Сьогодні (3 вересня 2018 року)

Погода   Свято щодня https://jmil.com.ua/etc/holidays_september

Слухання пісні «Перший раз у перший клас!» Наталії Май

 

https://www.youtube.com/watch?v=AcAvLyWW2yc ілюстроване яскравими картинками на шкільну тематику

ІV. Обмін інформацією 

1.Слухання вірша «ДО ШКОЛИ» Микола Сингаївський    

Так сонячно-ясно довкола
І тануть хмаринки вгорі.
До школи, До школи, До школи
Сьогодні ідуть школярі.
Врожаями ниви достигли,
Багрець пломеніє з дібров.
До книги, До книги, До книги
Душа поривається знов.
Дозріли калинові гронця
Над ними ясніє блакить
До сонця, До сонця, До сонця,
Як спів наша мрія летить.
Відколи, скажіть нам, відколи
Цей вересень з нами рідня?
До школи, До школи, До школи,
Ведуть нас дороги щодня.

2. Потім в «Куточку ранкової зустрічі» на дошці прикріплюють в рубриці «Ми будемо сьогодні НАВІЩО МЕНІ ХОДИТИ ДО ШКОЛИ?  ЩО Я ОЧІКУЮ ВІД ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ?».

3.Відгадування загадок

На базарі їх не купиш,

На дорозі не знайдеш,

І не зважиш на терезах,

І ціни не підбереш. (Знання)

 

  4. Створення кожною групою колажу «Я ОЧІКУЮ ВІД ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ?»

Сьогодні 3 число. Порахуємо до трьох. Обєднаємося в 3 команди. Запамятовуйте свої номери: 1,2,3.

 

5. Визначення настрою

  •       Який у вас настрій? Чому? (діти показують настрій аплодуванням)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вівторок

Хто я? Хто мої однокласники?

Очікувані результати навчання Називання свого імені та імені однокласників за допомогою інтерактивної гри. З увагою сприймає усні репліки однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Підтримує та приймає інших.

І. Запрошення  на  ранкову  зустріч. Привітання.

СПОСОБИ УТВОРЕННЯ «КОЛА» За зростом : від найменшого до найвищого і навпаки

Діти по черзі вітаються один за одним, це сприяє покрашенню у них мовних та комунікативних навичок, а також навчає їх поважати інших. Перше привітання у першому класі починається із знайомства. Вчитель промовляє: «В мене с подружка Оленка!» і піднімає Оленчину ручку вгору. Діти кажуть : «Доброго ранку, Оленко». Оленка далі говорить : « Доброго ранку! В мене є друг Іванко!» - і теж піднімає вгору руку Іванка і т.д..

Повторення Правила роботи в групі.

1.Говорити по черзі.

2.Слухати інших.

3.Радіємо успіхам.

 

 

ІІ. Групове заняття. Визначення спільних та відмінних ознак між однокласниками (робота в парах) 

1.Запропонуйте вийти на середину класної кімнати всіх дітей, які мають ім’я, наприклад, Тарас/ Оленка/ Петро. Полічіть їхню кількість і зробіть відповідний запис на дошці або на аркуші паперу (наприклад: «Тарасів – 3; Оленок – 2; Петриків – 1»).

2. Запропонуйте вийти на середину класної кімнати всіх дівчаток класу. Спробуйте разом полічити, скільки їх. На дошці або на аркуші паперу запишіть «дівчаток – 14». Потім разом полічіть кількість хлопців у класі. На дошці або на аркуші паперу робить запишіть: «хлопців – 13». Матеріали взяті http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/08/Navchalni-materialy-na-1-tyzhden-zmist-Sajt-1.pdf

 

ІІІ. Щоденні новини.

  Сьогодні (вівторок)

Сьогодні (4 вересня 2018 року)

Погода   Свято щодня https://jmil.com.ua/etc/holidays_september

     Слухання пісні   «Ми- першокласники» https://www.youtube.com/watch?v=wuIlz17Hrzo

  Хвилинка тиші. Налаштуйтеся на подальшу роботу

ІV. Обмін інформацією 

1.Слухання оповідання В.О.Сухомлинського

Лисенятко-першокласник

У Лисиці був синок — руденьке Лисенятко.
Він навчався у першому класі. Щоранку мама проводжала сина до школи.
Лисенятко було не дуже старанним учнем. Йому не хотілось ранком прокидатися, умиватися, чистити зуби, снідати.
От Лисенятко й вирішило: не піду сьогодні до школи.
— Мамо,— прошепотіло жалібно вранці,— у мене зуб болить.
Воно думало, що мама скаже: «Бідне моє Лисенятко, лежи у ліжечку, не ходи до школи, зараз я тобі солодкої кашки дам». 
А мама говорить:
— Зубний біль — це дуже небезпечна хвороба. Зараз піду до Ведмедя — зубного лікаря. Хай прийде й вирве хворий зуб. 
Лисенятко злякалось. Кому це хочеться, щоб вирвали здоровий зуб. 
І воно промовило:
— Мамо, зуб уже перестав боліти. Я хочу до школи. Та спочатку вмиюсь, почищу зубки й поснідаю.
Мама усміхнулась:
— От і добре, що хвороба пройшла. А солодка кашка уже на столі.

https://mala.storinka.org/василь-сухомлинський-збірка-оповідань-казки-школи-під-голубим-небом-від-і-до-н.html

 

2.Обговорення тексту оповідання.  Незакінчене речення.

-Яким було лисенятко? Що не хотілося йому робити зранку? Яка небезпечна хвороба була у лисенятка?

-Яким має бути школярик? (Вірити в себе- нове правило роботи в групі)

 

3. Створення кожною групою колажу «Я і мої однокласники»

Сьогодні 4 число. Порахуємо до чотирьох. Обєднаємося в 4 команди. Запамятовуйте свої номери: 1-літо,2- осінь,3-зима, 4-весна.(дні народження школярів)

 

Похожее изображениеPro Šíšu: Období LÉTO 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Визначення настрою

  •       Який у вас настрій? Чому? (діти показують настрій аплодуванням)

Questi alberi realizzati con la sagoma di una mano sono un'idea molto semplice ma carina per rappresentare le quattro stagioni. Possono servire per decorar 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середа     Як мені безпечно дістатися до школи й повернутися додому?

Очікувані результати навчання З увагою сприймає усні репліки однокласників й доречно реагує на усну інформацію

1

Запрошення  на  ранкову  зустріч. Привітання.

 

СПОСОБИ УТВОРЕННЯ «КОЛА»

Чергують хлопчики і дівчатка.

Вибираються «помічники дня» - діти, які активно допомагають протягом навчального дня вчителю і колективу. Ділові якості

-організований

-слухняний

1.Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки! Хай тупають ніжки! Працюють голівки! Доброго ранку!

Доброго дня!

 Бажаємо вам ми здоров'я й добра!

2.Розучуємо лічілку

Раз, два, три,  Чотири, п'ять 
Вибіг зайчик  Погулять! 
Під цю пісню Танцювали, 
Всі п'ять пальців  Загинали.

https://mala.storinka.org/пальчикові-ігри-для-дітей-читати-дивитись-відео.html

 

2

Щоденні новини.

Повторення правил

1.Говорити по черзі.

2.Слухати інших.

3.Радіємо успіхам.

4. Вірити в себе

Сьогодні -середа

Сьогодні 5вересня 2018 року

Погода 

Свято щодня https://jmil.com.ua/etc/holidays_september

 

3

Обмін інформацією 

 

Відгадування загадок.

Анімовані загадки для малят про школу.

 

Нове правило вводимо.

Бути уважними.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=iDsMw45Oajw

 

А де ще треба бути уважним? Потім в «Куточку ранкової зустрічі» на дошці прикріплюють в рубриці «Ми будемо сьогодні..

Як мені безпечно дістатися до школи й повернутися додому?

 

4

Групове заняття

1.Набір малюнків. Серед яких є математичні знаки і дорожні знаки.

2. Гра «Уважний пішохід»

http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/08/Navchalni-materialy-na-1-tyzhden-zmist-Sajt-1.pdf

 

 

3.Повторюємо правила

1.Говорити по черзі.

2.Слухати інших.

3.Радіємо успіхам.

4. Вірити в себе.

5. Бути уважними.

 

1.Хлочики- дорожні знаки, дівчатка- математичні знаки.

 

2. Учні об’єднаються у дві команди – «пішоходи» і «автомобілі». Учителька перебуває в ролі регулювальника, попередньо окресливши місце руху пішоходів та автомобілів. «Регулювальник» показує відповідний сигнал світлофора чи знак, учні рухаються відповідно до визначених ролей.

3. Визначення настрою

Який у вас настрій? Чому? (діти показують настрій на світлофорі)

 

 

Четвер          Що покласти у шкільний ранець?

 

Очікувані результати навчання З увагою сприймає й доречно реагує на усні репліки вчителя/ вчительки та однокласників. Долучається до шкільних традицій

 

1

Запрошення  на  ранкову  зустріч. Привітання.

 

  1.   СПОСОБИ УТВОРЕННЯ «КОЛА» Гра «Потяг».

Повторюючи, які види транспорту знають діти

Вітання «Паровозик радості». Одна дитина грає роль Паровозика, а решта дітей — вагончики. Вагончики стоять кожен на своєму пероні й чекають на Паровозик. Він під’їжджає й вітається: «Привіт! Я — Паровозик радості, чіпляйся до мене й поїдемо разом». Діти-вагончики по черзі приєднуються до Паровозика й утворюють потяг.

 

Мовленнєва вправа «Добрий день ». Діти утворюють два кола — внутрішнє й зовнішнє — обличчям одне до одного. Учасники навпроти обмінюються вітаннями. Відтак діти в кожному колі роблять крок праворуч і утворюють нові пари для обміну вітаннями. Вправа триває доти, доки учасники не повернуться до перших партнерів. Вчитель розповідає дітям, які частини тіла і як можна використовувати під час вітання. (Кивнути головою, потиснути руку тощо.) Відтак діти вітаються в різні способи.

 

2

Щоденні новини.

Повторення правил

1.Говорити по черзі.

2.Слухати інших.

3.Радіємо успіхам.

4. Вірити в себе

5. Бути уважними.

 

Сьогодні -четвер

Сьогодні 6 вересня 2018 року

Погода 

Свято щодня https://jmil.com.ua/etc/holidays_september

 

3

Обмін інформацією 

 

1.Слухання вірша

Миколка-першокласник

 

Перший раз малий Микола

Став збиратися до школи. Олівця поклав у сумку,

 Книги, ручку, зошит, гумку, М’яч, перо, граблі, подушку,

На обід м’яку пампушку,

Двох ведмедиків, лопату, Білочку руду хвостату,

Лук і стріли, і рушницю,

Ще й пухкеньку паляницю,

 Ще стільця, стола і парту, І географічну карту,

Трактора, машинку, мило — Вже й надворі звечоріло.

 Сів Миколка, дума думку:

―Чи усе поклав у сумку?‖.

 (Н. Кир’ян)

 

Запитайте в дітей, що їм сподобалося у вірші, що розсмішило?http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/08/Navchalni-materialy-na-1-tyzhden-zmist-Sajt-1.pdf

 

 

 

Потім в «Куточку ранкової зустрічі» на дошці прикріплюють в рубриці «Ми будемо сьогодні.. Що покласти у шкільний ранець?

Завтра зранку в перший раз

Я іду у перший клас.

Але я іще ніколи

Не збирав …до школи. (Портфель).

 

4

Групове заняття

1.Гра «Збери портфель»

 

 

 

 

 

 

 

2.Руханка ЯКЩО ТИ ЩАСЛИВИЙ

 

3. Визначення настрою

Який у вас настрій? Чому?

1.Дітей просять стати під синю або червону кульку (поділ на команди). На столі стоять портфелі та лежать різні предмети. Давайте назвемо їх. Складіть у портфель ті предмети, що , на вашу думку, необхідні у школі. Перемагає та команда, яка першою складе портфель. Наприкінці діти аплодують одне одному.

2. https://www.youtube.com/watch?v=lCyFLC7SKbg

 

 

3. «Аплодисменти по колу». Діти утворюють коло. Перший учасник повертається до другого і дарує йому аплодисменти. Потім вони вдвох повертаються до третього й аплодують йому.  Вправа триває , доки всі учасники не отримають аплодисментів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пятниця   Квест-екскурсія шкільними коридорами “Наша школа”.

 

Очікувані результати навчання З увагою сприймає й доречно реагує на усні репліки вчителя/ вчительки та однокласників. Долучається до шкільних традицій

 

 

1

Запрошення  на  ранкову  зустріч. Привітання.

 

СПОСОБИ УТВОРЕННЯ «КОЛА» Чергують хлопчики і дівчатка,

встановити позитивний емоційний контакт.

  1. Ми сімейка невеличка.

Усі друзі я і ти.

Привітаємось, щоб личка

Всі усмішками зацвіли.

 

2

Щоденні новини.

Повторення правил

1.Говорити по черзі.

2.Слухати інших.

3.Радіємо успіхам.

4. Вірити в себе

5. Бути уважними.

 

Сьогодні –пятниця

Сьогодні 7 вересня 2018 року

Погода 

Свято щодня https://jmil.com.ua/etc/holidays_september

 

Перегляд анімаціх «Фіксики»

https://www.youtube.com/watch?v=6wTqAssKEwk  час з 1,41 по2,33

виводимо нове правило

Вчимося працювати в команді

3

Обмін інформацією 

 

1.Міркування над загадками

-На папері походили,

 Кольори свої лишили…

 Звуться палички оці

 Кольорові … (Олівці)

 -Порахує сантиметри,

 А як треба – міліметри!

 Рівно лінії проводить,

 З олівцем за ручку ходить.

 Я люблю прямоту і сама пряма. Зробити рівну межу всім я допомагаю. (Лінійка)

- Біле поле, мудрий на нім оре. А із кольорового — саморобки робить. (Папір)

 

 

 

Потім в «Куточку ранкової зустрічі» на дошці прикріплюють в рубриці «Ми будемо сьогодні.Квест-екскурсія шкільними коридорами “Наша школа”

підручник

https://svitdovkola.org/1/1/Tyzhden-01-shkola-besida.pdf

 

Обережно, дорога!

https://jmil.com.ua/2017-4/security

підручник

https://svitdovkola.org/files/svitych-ik_web2.pdf

 

вірші про школу

https://mala.storinka.org/вірші-про-школу.html

 

4

Групове заняття

1.Гра «Чарівна крамниця»

Перший чарівний ранець називається Смаколик. Його чарівна сила в тому, що у ньому ніколи не закінчуються різні смаколики — яблука, булочки, цукерки, все, що забажаєте. Тільки подумали про смачненьке, зазирнули в ранець — і ваше бажання відразу збулося. Другий ранець — Знайко. Він знає відповіді на всі запитання. Не вмієш написати слово — зазирнеш у ранець, а там готова відповідь. Можна навіть до школи не ходити, а сидіти вдома і все запитувати у чарівного ранця. Третій ранець — Добрик. Його сила в тому, що він дарує своїм господарям незвичайні подарунки-сюрпризи. Зробив добру справу — і в ранці з’являється подарунок! Зробив дві добрі справи — отримуй два подарунки! Четвертий ранець — Хапайко. Його чарівна сила в тому, що у нього може потрапити все, що тільки забажає його господар. Захотілося вам блокнот, як у товариша — Хапайко тут же вхопить, і ось уже блокнот у вашому ранці.

 

2.Руханка ЯКЩО ТИ ЩАСЛИВИЙ

 

3. Визначення настрою

Який у вас настрій? Чому?

  1. Ми можемо обрати лише один ранець для всіх. Добре поміркуйте, який ранець нам потрібен найбільше, який допоможе нам стати справжніми друзями, добрими людьми. Я теж обиратиму ранець для нас, і я вже знаю, який оберу. А ви вже все обміркували? Тоді станьте поряд з ранцем, який обрали. Поясніть свій вибір. (Діти пояснюють свій вибір). Я дуже рада, що вам сподобався Добрик. Мені він теж найбільше припав до душі. Смаколики нам придбають батьки, відповіді на всі запитання ми знайдемо самі, у школі, та й бути хапайками зовсім не хочеться. А Добрик допоможе нам стати чесними, добрими, щирими, працьовитими людьми!

Матеріалиhttp://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/08/Navchalni-materialy-na-1-tyzhden-zmist-Sajt-1.pdf +( мал. портфеликів)

 

Додатки https://svitdovkola.org/1/1/Tyzhden-01-dorozhni-znaky.pdf

 

https://svitdovkola.org/1/1

https://jmil.com.ua/rubrics

Статті для дітей та батьків

https://mala.storinka.org/ua/articles.html

 

Вірші для ранкового спілкування дітей

http://krasotkina.com/вірші/Вірші%20для%20ранкового%20спілкування%20дітей.html

 

 

 

 

 

 

2. https://www.youtube.com/watch?v=lCyFLC7SKbg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Третяк Олеся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Потіп Тетяна
Додано
29 червня 2018
Переглядів
24603
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку