НУШ. Розробка до першого навчального тижня.Цікаві способи утворення кола,«хвилинка тиші», мовленнєва вправа «Добрий день", руханка "ЯКЩО ТИ ЩАСЛИВИЙ"- мають посилання на відео, адаптовано на 2018-19 навчальний рік
1
Тетяна Олександрівна Потіп, вчитель початкових класів
Зеленодольська ЗШ І-ІІІ ступенів №1, Дніпропетровської області.
Тиждень 1
ТЕМА ТИЖНЯ: «Я -ШКОЛЯР»
Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:
*Навіщо мені ходити до школи? /
*Що я очікую від шкільного життя?
* Хто я? Хто мої однокласники?
* Як мені безпечно дістатися до школи й повернутися додому?
* Що покласти у шкільний ранець?
Завдання першого тижня:
1. Створити умови для цікавого й радісного навчання.
2. Організувати знайомство учнів з однокласниками та вчителями.
3. Навчати активного слухання в умовах усного спілкування.
4. Навчати взаємодії в парах та групах.
5. Сприяти усвідомленню правил безпечної поведінки дорогою до навчального закладу та у школі.
6. Допомагати дітям ідентифікувати себе як учнів та мотивувати їх до навчання.
Очікувані результати першого тижня:
На кінець тижня учні знатимуть:
*що означає бути учнем /ученицею школи
чому важливо вчитися; правила поведінки на уроці;
правила безпечної поведінки дорогою до школи та додому;
На кінець тижня учні вмітимуть:
звертатися до однокласників і вчителя на ім’я
уважно слухати один одного в умовах безпосереднього
спілкування; взаємодіяти в парах і групах для досягнення навчальних цілей;
поводитися на уроці згідно з правилами;
дотримуватися правил безпечної поведінки дорогою до школи
та додому
Матеріали: http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/08/Navchalni-materialy-na-1-tyzhden-zmist-Sajt-1.pdf
Ранкові зустрічі
Понеділок
НАВІЩО МЕНІ ХОДИТИ ДО ШКОЛИ? /
ЩО Я ОЧІКУЮ ВІД ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ?
Очікувані результати навчання . З увагою сприймає усні репліки вчителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі.
І. Запрошення на ранкову зустріч. Привітання.
Грає музика, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у
коло. Діти і вчитель стають у коло.
СПОСОБИ УТВОРЕННЯ «КОЛА» Чергують хлопчики і дівчатка.
Зараз ми візьмемося за руки
Веселіше стане всім.
Бо у класі усі друзі.
Сяють усмішками у всіх.
Знайомство-жарт з дітьми. А тепер я хочу пригадати ваші імена. Я рахую до трьох, на рахунок «три» кожний викрикує своє ім’я. (намагаюся відгадати, скільки Маш, Дім і т.д. у класі)
- От тебе звуть Вася.
- Ні!
- А як?
- Маша!
- Всі запам’ятали, що це не Вася, а Маша, і т.д. (Сміються)
Правила роботи в групі.
Діти по черзі називають свої імена.
ІІ. Групове заняття
«Характеристика людей». Обирають кілька дітей, які стають поруч один з одним. Вони повинні мати щонайменше одну спільну ознаку (наприклад, темне волосся, однакові імена, однакові зачіски, однакові на зріст). Решта дітей, які стоять у колі, мають визначити цю характеристику. Той, хто здогадується, пропонує іншій дитині з кола, хто має таку саму характеристику, приєднатися до групи.
Наступний момент ранкової зустрічі - «хвилинка тиші». Діти приводять свої думки в порядок, налаштовуються на робочий день, збираються з думками, зосереджуються на подальшу роботу.
ІІІ. Щоденні новини.
Сьогодні (понеділок)
Сьогодні (3 вересня 2018 року)
Погода Свято щодня https://jmil.com.ua/etc/holidays_september
https://www.youtube.com/watch?v=AcAvLyWW2yc ілюстроване яскравими картинками на шкільну тематику
ІV. Обмін інформацією
1.Слухання вірша «ДО ШКОЛИ» Микола Сингаївський
Так сонячно-ясно довкола
І тануть хмаринки вгорі.
До школи, До школи, До школи
Сьогодні ідуть школярі.
Врожаями ниви достигли,
Багрець пломеніє з дібров.
До книги, До книги, До книги
Душа поривається знов.
Дозріли калинові гронця
Над ними ясніє блакить
До сонця, До сонця, До сонця,
Як спів наша мрія летить.
Відколи, скажіть нам, відколи
Цей вересень з нами рідня?
До школи, До школи, До школи,
Ведуть нас дороги щодня.
2. Потім в «Куточку ранкової зустрічі» на дошці прикріплюють в рубриці «Ми будемо сьогодні НАВІЩО МЕНІ ХОДИТИ ДО ШКОЛИ? ЩО Я ОЧІКУЮ ВІД ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ?».
3.Відгадування загадок
На базарі їх не купиш,
На дорозі не знайдеш,
І не зважиш на терезах,
І ціни не підбереш. (Знання)
4. Створення кожною групою колажу «Я ОЧІКУЮ ВІД ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ?»
Сьогодні 3 число. Порахуємо до трьох. Об’єднаємося в 3 команди. Запам’ятовуйте свої номери: 1,2,3.
5. Визначення настрою
Вівторок
Хто я? Хто мої однокласники?
Очікувані результати навчання Називання свого імені та імені однокласників за допомогою інтерактивної гри. З увагою сприймає усні репліки однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Підтримує та приймає інших.
І. Запрошення на ранкову зустріч. Привітання.
СПОСОБИ УТВОРЕННЯ «КОЛА» За зростом : від найменшого до найвищого і навпаки
Діти по черзі вітаються один за одним, це сприяє покрашенню у них мовних та комунікативних навичок, а також навчає їх поважати інших. Перше привітання у першому класі починається із знайомства. Вчитель промовляє: «В мене с подружка Оленка!» і піднімає Оленчину ручку вгору. Діти кажуть : «Доброго ранку, Оленко». Оленка далі говорить : « Доброго ранку! В мене є друг Іванко!» - і теж піднімає вгору руку Іванка і т.д..
Повторення Правила роботи в групі.
1.Говорити по черзі.
2.Слухати інших.
3.Радіємо успіхам.
ІІ. Групове заняття. Визначення спільних та відмінних ознак між однокласниками (робота в парах)
1.Запропонуйте вийти на середину класної кімнати всіх дітей, які мають ім’я, наприклад, Тарас/ Оленка/ Петро. Полічіть їхню кількість і зробіть відповідний запис на дошці або на аркуші паперу (наприклад: «Тарасів – 3; Оленок – 2; Петриків – 1»).
2. Запропонуйте вийти на середину класної кімнати всіх дівчаток класу. Спробуйте разом полічити, скільки їх. На дошці або на аркуші паперу запишіть «дівчаток – 14». Потім разом полічіть кількість хлопців у класі. На дошці або на аркуші паперу робить запишіть: «хлопців – 13». Матеріали взяті http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/08/Navchalni-materialy-na-1-tyzhden-zmist-Sajt-1.pdf
ІІІ. Щоденні новини.
Сьогодні (вівторок)
Сьогодні (4 вересня 2018 року)
Погода Свято щодня https://jmil.com.ua/etc/holidays_september
Слухання пісні «Ми- першокласники» https://www.youtube.com/watch?v=wuIlz17Hrzo
Хвилинка тиші. Налаштуйтеся на подальшу роботу
ІV. Обмін інформацією
1.Слухання оповідання В.О.Сухомлинського
Лисенятко-першокласник
У Лисиці був синок — руденьке Лисенятко.
Він навчався у першому класі. Щоранку мама проводжала сина до школи.
Лисенятко було не дуже старанним учнем. Йому не хотілось ранком прокидатися, умиватися, чистити зуби, снідати.
От Лисенятко й вирішило: не піду сьогодні до школи.
— Мамо,— прошепотіло жалібно вранці,— у мене зуб болить.
Воно думало, що мама скаже: «Бідне моє Лисенятко, лежи у ліжечку, не ходи до школи, зараз я тобі солодкої кашки дам».
А мама говорить:
— Зубний біль — це дуже небезпечна хвороба. Зараз піду до Ведмедя — зубного лікаря. Хай прийде й вирве хворий зуб.
Лисенятко злякалось. Кому це хочеться, щоб вирвали здоровий зуб.
І воно промовило:
— Мамо, зуб уже перестав боліти. Я хочу до школи. Та спочатку вмиюсь, почищу зубки й поснідаю.
Мама усміхнулась:
— От і добре, що хвороба пройшла. А солодка кашка уже на столі.
2.Обговорення тексту оповідання. Незакінчене речення.
-Яким було лисенятко? Що не хотілося йому робити зранку? Яка небезпечна хвороба була у лисенятка?
-Яким має бути школярик? (Вірити в себе- нове правило роботи в групі)
3. Створення кожною групою колажу «Я і мої однокласники»
Сьогодні 4 число. Порахуємо до чотирьох. Об’єднаємося в 4 команди. Запам’ятовуйте свої номери: 1-літо,2- осінь,3-зима, 4-весна.(дні народження школярів)
4. Визначення настрою
Середа Як мені безпечно дістатися до школи й повернутися додому?
Очікувані результати навчання З увагою сприймає усні репліки однокласників й доречно реагує на усну інформацію
1 |
Запрошення на ранкову зустріч. Привітання.
|
СПОСОБИ УТВОРЕННЯ «КОЛА» Чергують хлопчики і дівчатка. Вибираються «помічники дня» - діти, які активно допомагають протягом навчального дня вчителю і колективу. Ділові якості -організований -слухняний |
1.Доброго ранку! Доброго дня! Хай плещуть долоньки! Хай тупають ніжки! Працюють голівки! Доброго ранку! Доброго дня! Бажаємо вам ми здоров'я й добра! 2.Розучуємо лічілку
— Раз, два, три, Чотири, п'ять https://mala.storinka.org/пальчикові-ігри-для-дітей-читати-дивитись-відео.html
|
2 |
Щоденні новини. |
Повторення правил 1.Говорити по черзі. 2.Слухати інших. 3.Радіємо успіхам. 4. Вірити в себе |
Сьогодні -середа Сьогодні 5вересня 2018 року Погода Свято щодня https://jmil.com.ua/etc/holidays_september
|
3 |
Обмін інформацією
|
Відгадування загадок. Анімовані загадки для малят про школу.
Нове правило вводимо. Бути уважними.
|
https://www.youtube.com/watch?v=iDsMw45Oajw
А де ще треба бути уважним? Потім в «Куточку ранкової зустрічі» на дошці прикріплюють в рубриці «Ми будемо сьогодні.. Як мені безпечно дістатися до школи й повернутися додому?
|
4 |
Групове заняття |
1.Набір малюнків. Серед яких є математичні знаки і дорожні знаки. 2. Гра «Уважний пішохід» http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/08/Navchalni-materialy-na-1-tyzhden-zmist-Sajt-1.pdf
3.Повторюємо правила 1.Говорити по черзі. 2.Слухати інших. 3.Радіємо успіхам. 4. Вірити в себе. 5. Бути уважними.
|
1.Хлочики- дорожні знаки, дівчатка- математичні знаки.
2. Учні об’єднаються у дві команди – «пішоходи» і «автомобілі». Учителька перебуває в ролі регулювальника, попередньо окресливши місце руху пішоходів та автомобілів. «Регулювальник» показує відповідний сигнал світлофора чи знак, учні рухаються відповідно до визначених ролей. 3. Визначення настрою Який у вас настрій? Чому? (діти показують настрій на світлофорі) |
Четвер Що покласти у шкільний ранець?
Очікувані результати навчання З увагою сприймає й доречно реагує на усні репліки вчителя/ вчительки та однокласників. Долучається до шкільних традицій
1 |
Запрошення на ранкову зустріч. Привітання.
|
Повторюючи, які види транспорту знають діти Вітання «Паровозик радості». Одна дитина грає роль Паровозика, а решта дітей — вагончики. Вагончики стоять кожен на своєму пероні й чекають на Паровозик. Він під’їжджає й вітається: «Привіт! Я — Паровозик радості, чіпляйся до мене й поїдемо разом». Діти-вагончики по черзі приєднуються до Паровозика й утворюють потяг.
|
Мовленнєва вправа «Добрий день ». Діти утворюють два кола — внутрішнє й зовнішнє — обличчям одне до одного. Учасники навпроти обмінюються вітаннями. Відтак діти в кожному колі роблять крок праворуч і утворюють нові пари для обміну вітаннями. Вправа триває доти, доки учасники не повернуться до перших партнерів. Вчитель розповідає дітям, які частини тіла і як можна використовувати під час вітання. (Кивнути головою, потиснути руку тощо.) Відтак діти вітаються в різні способи.
|
2 |
Щоденні новини. |
Повторення правил 1.Говорити по черзі. 2.Слухати інших. 3.Радіємо успіхам. 4. Вірити в себе 5. Бути уважними.
|
Сьогодні -четвер Сьогодні 6 вересня 2018 року Погода Свято щодня https://jmil.com.ua/etc/holidays_september
|
3 |
Обмін інформацією
|
1.Слухання вірша Миколка-першокласник
Перший раз малий Микола Став збиратися до школи. Олівця поклав у сумку, Книги, ручку, зошит, гумку, М’яч, перо, граблі, подушку, На обід м’яку пампушку, Двох ведмедиків, лопату, Білочку руду хвостату, Лук і стріли, і рушницю, Ще й пухкеньку паляницю, Ще стільця, стола і парту, І географічну карту, Трактора, машинку, мило — Вже й надворі звечоріло. Сів Миколка, дума думку: ―Чи усе поклав у сумку?‖. (Н. Кир’ян)
|
Запитайте в дітей, що їм сподобалося у вірші, що розсмішило?http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/08/Navchalni-materialy-na-1-tyzhden-zmist-Sajt-1.pdf
Потім в «Куточку ранкової зустрічі» на дошці прикріплюють в рубриці «Ми будемо сьогодні.. Що покласти у шкільний ранець? Завтра зранку в перший раз Я іду у перший клас. Але я іще ніколи Не збирав …до школи. (Портфель).
|
4 |
Групове заняття |
1.Гра «Збери портфель»
2.Руханка ЯКЩО ТИ ЩАСЛИВИЙ
3. Визначення настрою Який у вас настрій? Чому? |
1.Дітей просять стати під синю або червону кульку (поділ на команди). На столі стоять портфелі та лежать різні предмети. Давайте назвемо їх. Складіть у портфель ті предмети, що , на вашу думку, необхідні у школі. Перемагає та команда, яка першою складе портфель. Наприкінці діти аплодують одне одному. 2. https://www.youtube.com/watch?v=lCyFLC7SKbg
3. «Аплодисменти по колу». Діти утворюють коло. Перший учасник повертається до другого і дарує йому аплодисменти. Потім вони вдвох повертаються до третього й аплодують йому. Вправа триває , доки всі учасники не отримають аплодисментів. |
П’ятниця Квест-екскурсія шкільними коридорами “Наша школа”.
Очікувані результати навчання З увагою сприймає й доречно реагує на усні репліки вчителя/ вчительки та однокласників. Долучається до шкільних традицій
1 |
Запрошення на ранкову зустріч. Привітання.
|
СПОСОБИ УТВОРЕННЯ «КОЛА» Чергують хлопчики і дівчатка, встановити позитивний емоційний контакт. |
Усі друзі я і ти. Привітаємось, щоб личка Всі усмішками зацвіли.
|
2 |
Щоденні новини. |
Повторення правил 1.Говорити по черзі. 2.Слухати інших. 3.Радіємо успіхам. 4. Вірити в себе 5. Бути уважними.
|
Сьогодні –п’ятниця Сьогодні 7 вересня 2018 року Погода Свято щодня https://jmil.com.ua/etc/holidays_september
Перегляд анімаціх «Фіксики» https://www.youtube.com/watch?v=6wTqAssKEwk час з 1,41 по2,33 виводимо нове правило Вчимося працювати в команді |
3 |
Обмін інформацією
|
1.Міркування над загадками -На папері походили, Кольори свої лишили… Звуться палички оці Кольорові … (Олівці) -Порахує сантиметри, А як треба – міліметри! Рівно лінії проводить, З олівцем за ручку ходить. Я люблю прямоту і сама пряма. Зробити рівну межу всім я допомагаю. (Лінійка) - Біле поле, мудрий на нім оре. А із кольорового — саморобки робить. (Папір) |
Потім в «Куточку ранкової зустрічі» на дошці прикріплюють в рубриці «Ми будемо сьогодні.Квест-екскурсія шкільними коридорами “Наша школа” підручник https://svitdovkola.org/1/1/Tyzhden-01-shkola-besida.pdf
Обережно, дорога! https://jmil.com.ua/2017-4/security підручник https://svitdovkola.org/files/svitych-ik_web2.pdf
вірші про школу https://mala.storinka.org/вірші-про-школу.html
|
4 |
Групове заняття |
1.Гра «Чарівна крамниця» Перший чарівний ранець називається Смаколик. Його чарівна сила в тому, що у ньому ніколи не закінчуються різні смаколики — яблука, булочки, цукерки, все, що забажаєте. Тільки подумали про смачненьке, зазирнули в ранець — і ваше бажання відразу збулося. Другий ранець — Знайко. Він знає відповіді на всі запитання. Не вмієш написати слово — зазирнеш у ранець, а там готова відповідь. Можна навіть до школи не ходити, а сидіти вдома і все запитувати у чарівного ранця. Третій ранець — Добрик. Його сила в тому, що він дарує своїм господарям незвичайні подарунки-сюрпризи. Зробив добру справу — і в ранці з’являється подарунок! Зробив дві добрі справи — отримуй два подарунки! Четвертий ранець — Хапайко. Його чарівна сила в тому, що у нього може потрапити все, що тільки забажає його господар. Захотілося вам блокнот, як у товариша — Хапайко тут же вхопить, і ось уже блокнот у вашому ранці.
2.Руханка ЯКЩО ТИ ЩАСЛИВИЙ
3. Визначення настрою Який у вас настрій? Чому? |
Матеріалиhttp://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/08/Navchalni-materialy-na-1-tyzhden-zmist-Sajt-1.pdf +( мал. портфеликів)
Додатки https://svitdovkola.org/1/1/Tyzhden-01-dorozhni-znaky.pdf
Статті для дітей та батьківhttps://mala.storinka.org/ua/articles.html
Вірші для ранкового спілкування дітейhttp://krasotkina.com/вірші/Вірші%20для%20ранкового%20спілкування%20дітей.html
2. https://www.youtube.com/watch?v=lCyFLC7SKbg
|