КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
(ЯСЛА-САДОК) №270
КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
РОЗВАГА
«МАТЕМАТИЧНИЙ ЯРМАРОК»
(для дітей старшого віку)
Руслана Миколаївна Черткова,
вихователь-методист ЗДО№270
Мета: розширювати уявлення дітей про національну традицію ярмаркування, особливості українського менталітету: емоційність, миролюбність. Закріплювати навички кількісної лічби в межах 8; вчити групувати геометричні фігури, помічати предмети, що схожі на дані фігури, в навколишньому середовищі. Формувати вміння розв’язувати логічні завдання, розмірковувати, доводити правильність свого міркування. Розвивати увагу, кмітливість, логічне мислення. Виховувати інтерес до народних традицій.
Матеріали: білети, геометричні фігури, солодощі, морква, картопля, яблука, стрічки, розмальовки, рушники, м’яч, скриня, цифри, сопілки, намисто.
Дійові особи: Ведуча Параска
Хід розваги
Під музичний супровід до зали заходять діти.
Ведуча:
Увага! Увага!
Спішіть-поспішайте!
Господарі й гості, глядіть — не минайте.
На ярмарок прошу гуртом й поодинці,
Чекають на вас тут чудові гостинці.
На ярмарку нашім веселім, багатім
На будь-який смак щось можна придбати.
Тут щедрі дарунки із саду й городу,
Тут пісня і жарти — усім в нагороду.
Тут речі умільців, ні з чим незрівнянні,
Барвисті стрічки, рушники вишивані.
Полив’яний посуд — миски та горнятка,
Сопілки — хлоп’ятам, намисто — дівчаткам.
Скоріше на ярмарок всі вирушайте!
Купуйте, милуйтесь, танцюйте і грайте!
Тож поспішайте без крику і свар,
Доки не змінено цін на товар.
Ведуча:
- З давніх-давен в Україні проводяться ярмарки.
Люди з’їжджаються на ярмарок, як на свято. Одні везуть, щоб продати, інші їдуть, щоб купити. Й обов’язково на ярмарку лунають українські пісні, проводяться народні ігри. Ось сьогодні і ми відвідаємо ярмарок, але не звичайний, а математичний.
Ведуча:
- Для того, щоб ви змогли пройти на ярмарок, потрібно отримати білети та виконати завдання. Назвіть числа-сусіди того числа, що зазначене у вашому білеті.
Молодці, гарно впорались із завданням, тож ласкаво просимо на ярмарок.
Так як наш ярмарок не звичайний, а математичний, то і товар ви зможете придбати не за гроші, а за правильно виконані завдання.
2. Завдання «Геометричні фігури»
Ведуча:
- Діти, погляньте, які смачні вироби! Щоб їх отримати, потрібно до кожного виробу підібрати відповідну геометричну фігуру.
(Діти виконують завдання та отримують солодощі).
3. Завдання «Більше, менше, порівну»
Ведуча:
Назбирала я морквин,
А до них — і картоплин.
У рядочки поскладайте, їхню кількість порівняйте.
Овочі ви полічіть.
Чого більше — розкажіть!
(Діти за виконані завдання отримують яблука)
Ведуча:
Погляньте,чого тільки немає ось на цьому прилавку: вишиті рушники, різнокольорові стрічки, кубики, мереживо й намисто. Господиня запрошує вас у таночок, але спершу ви повинні допомогти їй розв’язати математичні задачі. Будьте уважні, не поспішайте.
4. Завдання «Задачі»
1.В лісі — дуб, на нім білочки живуть.
Ось велику гілку обхопили чотири лапки.
Скільки на гілочці було білочок?
Ведуча:
- Молодці, розв'язали всі задачі. Ось вам стрічки з кубиками, бо жоден ярмарок не проходить без розваг: чути жарти, заклички, сварки, торги, пісні, народні ігри і звичайно лунає музика. Тож давайте затанцюємо!
|
|
Ведуча:
- Малята, а ви знаєте, що жоден ярмарок не проходить без торгу та суперечок; одні хочуть вигідніше продати, інші вигідно купити. От і ми трішки по сперечаємось.
5. Гра «Назви протележність»
(Ведуча кидає м'яча дитині і називає одну із математичних величин, дитина повинна повернути м’яч називаючи протилежність)
Великий – маленький;
Високий – низький;
Широкий – вузький;
Товстий – тонкий;
Далеко – близько;
Зверху – знизу;
Зліва – справа;
Вперед – назад;
Один – багато;
Ззовні – в середині;
Легкий – важкий.
6. Завдання «Неслухняні цифри»
Ведуча:
- Діти, погляньте, що це таке? Так, це скринька, але вона не проста а чарівна. Давайте поглянемо, що в ній!
Цифри гарні, не погані,
Але досить неслухняні,
Пустували, розбігались,
Як попало в купу склались.
Треба їх поставить в ряд:
По порядку хай стоять!
(Діти беруть цифри та утворюють цифровий ряд. Розповідають вірші про цифри)
Дитина:
Подивіться – ось вона
Одиничка чарівна.
Хоч і ніжку одну має,
Вправно ряд розпочинає.
Дитина:
Подивіться – ось і два,
Цифра дуже чепурна.
Шийку «гусачком» згинає,
Хвостик хвилькою здіймає.
Дитина:
Раз гачок і два гачок,
А між ними - язичок.
Цифра нас зачарувала.
Трійка, ми тебе впізнали.
Дитина:
Познайомтесь – це чотири,
З нею в дружбі усі звірі,
Бо чотири лапки мають,
Вправно ними чеберяють.
Дитина:
П’ять – мов гак
На автокрані,
Що вантаж
Підносить плавно.
Дитина:
Цифра шість, як бегемотик,
Має кругленький животик.
Ну, а шийка, як дуга,
Вліво зігнута вона.
Дитина:
Цифра сім – потішна дуже,
Ти помітив її, друже?
Вправно ніжку виставляє,
У таночок поспішає.
Дитина:
Два кружечки поряд стали.
- Що за дивні окуляри? -
У маляток запитали.
- Це ми вісім написали!
(Діти за виконане завдання отримують розмальовки)
Ведуча:
Сьогодні на ярмарку ми побували:
За гарні знання – дарунки придбали.
Сміялись, танцювали та ще жартували,
Різного краму багато придбали.