Тема уроку.
Розрядні числа. Додавання і відніманні розрядних чисел – десятків. Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць. Побудова відрізка заданої довжини. Робота у зошиті.
Мета уроку.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ.
Після цього уроку учні зможуть:
ОБЛАДНАННЯ.
Підручник Рівкінд Ф.М. «Математика», комп'ютер; проектор; проекційний екран; сигнальчики; скриньки; геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник, прямокутник.
Тип уроку:узагальнення і систематизації знань
Хід уроку
I.Самовизначення до діяльності
Слайд 1
– Діти, я рада вас вітати на нашому уроці математики. Сьогодні до нас завітали гості. А гостям завжди ми раді.
То ж давайте розпочнемо наш урок з побажання, автотренінгу.
1. Побажання вчителя та учнів.
ВЧИТЕЛЬ. Я всміхаюсь сонечку.
ВСІ. Здрастуй, золоте!
ВЧИТЕЛЬ. Я всміхаюсь квіточці.
ВСІ. Хай вона росте!
ВЧИТЕЛЬ. Я всміхаюсь дощику.
ВСІ. Лийся, мов з відра!
ВЧИТЕЛЬ. Людям усміхаємось.
ВСІ. Зичим їм добра!
– У мене зараз гарний настрій. Ось такий. А у вас? Покажіть сигнальчиком, з яким настроєм ви прийшли на урок.
– Запам’ятайте. Наприкінці уроку ми перевіримо, чи не змінився ваш настрій.
2. Проведення автотренінгу.
– Давайте згадаємо наш автотренінг.
Я - учень,
Я ходжу до школи.
Мене навчають вчитись,
Я все розумію,
я хочу все знати.
Слово вчителя.
Щось відоме і нове
Зустрічає скрізь тебе.
Все уважно розглядай,
Точну відповідь шукай.
Щоб помилок уникати,
Треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння –
І тоді прийде уміння,
І про тебе насамкінець
Люди скажуть «молодець».
Слайд 2.
4. Читання девізу напам’ять.
Девіз уроку:
Наш девіз - усе узнати,
Вміти добре рахувати. Виростаймо ж - і у путь.
Хай знання із нами йдуть!
Отже, якщо ви будете такими, як ви говорили, ми разом проведемо цікавий, творчий, продуктивний урок.
II. Математична розминка
Бліц-питання
- Найменше одноцифрове число? Найбільше?
- Найменше двоцифрове число? Найбільше?
- Назвати числа від 41 до 51.
- Наступне до 69….
- Назвати числа від 80 до 73.
- Попереднє до 55...
- Між 92 і 94 стоїть…
- Числа при додаванні називаються…
- Щоб знайти невідомий доданок…
- Найбільше при додаванні число…
- Числа при відніманні називаються…
- В 1 дм … см
- Фігура з трьома кутами…
Молодці! Легко впоралися із запитаннями
ІІІ. Актуалізація опорних знань .
Розгорніть зошити.
Пригадаємо, як треба сидіти під час письма:
- спина рівна;
- ноги на підлозі;
- руки на парті, тільки лікті виглядають;
- ручку тримаємо трьома пальчиками;
- зошит похило.
Який сьогодні день тижня? Яке число? Запишіть цифри… Які числа можна з них утворити. Що ви можете про них сказати?
Слайд 3.
|
|
|
Слайд 4.
4) Гра « Ланцюжок».
10 |
+50 |
-20 |
+30 |
-10 |
+20 |
= |
50 |
-10 |
+30 |
-20 |
+10 |
+20 |
= |
III. Оголошення теми і мети уроку.
Ми з вами дуже вправно виконали всі завдання розминки. З якими числами ми працювали? (Двоцифровими.) Що ви ще можете про них сказати? (Що вони круглі). Діти, як ви думаєте, з якими числами ми будемо працювати в наступних завданнях.
Сьогодні ми закріпимо прийоми додавання і віднімання розрядних чисел чисел в межах 100. Розв’язувати задачі на збільшення і зменшення на кілька одиниць.
IV. Розвиток математичних умінь.
1. Колективне розв’язування прикладів(с.117,№5)
Щоб усе нам встигнути,
Треба гуртом працювати.
Гуртом легше
Будь-яке завдання розв’язати.
На що ви спирались при виконанні прикладів ( На виконання додавання і віднімання одноцифрових чисел)
2. Робота в парах.
– Ви добре впорались із попередніми завданнями. А зараз я пропоную вам попрацювати в парах розв’язали самостійно задачі. Об’єднайтеся в групи і розв’яжіть задачу за вибором № 3чи 4.
Перевірка результатів роботи в групах.
Звіт представників груп.
V. Фізкультхвилинка.
Час настав для відпочинку
Проведем фізкультхвилинку.
Слайд 5
VI. Розвиток математичних умінь
Щоб ви краще зрозуміли умову задачі пропоную розглянути схему.
Слайд 6
VII. Підсумок уроку.
1. – Відкрийте наші скриньки. Оберіть одну фігурку із запропонованих фігур: круг, квадрат, трикутник, прямокутник.
Учитель зачитує характеристику учнів, які обрали ту чи іншу фігуру.
Круг. Доброзичливі; піклуються про інших, але дещо не рішучі; мають багато друзів.
Квадрат. Охайні; робоче місце впорядковане; працелюбні; дотримуються правил та інструкцій.
Трикутник. Сучасний зовнішній вигляд; прагнуть до лідерства, влади; нетерплячі; люблять розваги.
Прямокутник. Усім цікавляться; збуджені; уникають конфліктів; схильні до втрати речей; повсякчас знаходять нових друзів.
Ось і уроку кінець.
Хто працював – молодець!
Що сподобалось вам – поділіться.
Що не сподобалось – пожалійтеся.
Слайд 14.
2. Рефлексія. Метод «Мікрофон».
Чого навчився на уроці ?
Що сподобалося?
Чого хотів би ще навчитися?
Що було найскладніше ?
Що було найлегше?
3. Рефлексія. « Смайлик »
– Покажіть сигнальчиком, з яким настроєм ви закінчили урок. Чому?
Продовжіть речення: У мене такий настрій тому, що…