Урок " Розрядні числа. Додавання і відніманні розрядних чисел – десятків. Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць. Побудова відрізка заданої довжини. Робота у зош"

Про матеріал
Урок з математики у 1 класі. Розробка дає можливість закріпити і розширити знання учнями нумерації чисел першої сотні; розвивати логічне мислення, обчислювальні вміння, самостійність, увагу, пам’ять. Самостійність мислення, прагнення знаходити відповідь на поставлені запитання. Взаємоповагу у спільній діяльності, здатність до самовираження кожного учня
Перегляд файлу

Тема уроку.

 Розрядні числа. Додавання і відніманні розрядних чисел – десятків. Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць. Побудова відрізка заданої довжини. Робота у зошиті.

Мета уроку. 

  • закріпити і розширити знання учнями нумерації чисел першої сотні;
  • удосконалювати вміння учнів виконувати вправи та розв’язувати  задачі  на  додавання  і  віднімання  круглих чисел  в  межах  100;
  • формувати обчислювальні та графічні навички і вміння;
  •  
  • розвивати логічне мислення,  обчислювальні  вміння,  самостійність,   увагу,  пам’ять;  
  • зосередженість та охайність під час виконання завдань. Самостійність мислення, прагнення знаходити відповідь на поставлені запитання;
  • взаємоповагу у спільній діяльності, здатність до самовираження кожного учня

ОЧІКУВАНІ   РЕЗУЛЬТАТИ.

    Після цього уроку учні зможуть:

  •      виконувати  вправи  і  розв’язувати  задачі  на  додавання  і  віднімання   круглих чисел  в  межах  100;
  •      розв'язувати  прості  задачі на збільшення  (зменшення)  числа  на  кілька  одиниць;
  •      складати  задачу  за  малюнком  та  коротким  записом;
  •      впевненіше розв'язувати приклади та  задачі.

 

ОБЛАДНАННЯ.

Підручник Рівкінд Ф.М. «Математика», комп'ютер; проектор; проекційний екран;  сигнальчики;  скриньки;  геометричні  фігури:  круг,  квадрат,  трикутник,  прямокутник.  

 

Тип уроку:узагальнення і систематизації знань

 

Хід уроку

 I.Самовизначення до діяльності

  1.  Постановка цілей і завдань уроку
  2. Психологічний настрій

Слайд  1

– Діти, я рада вас вітати на нашому уроці математики. Сьогодні до нас завітали гості. А гостям завжди ми раді.

То ж  давайте розпочнемо наш урок з побажання,  автотренінгу.

1.  Побажання  вчителя  та  учнів.

ВЧИТЕЛЬ. Я всміхаюсь сонечку.

ВСІ.             Здрастуй, золоте!

ВЧИТЕЛЬ. Я всміхаюсь квіточці.

ВСІ.            Хай вона росте!

ВЧИТЕЛЬ. Я всміхаюсь дощику.

ВСІ.            Лийся, мов з відра!

 ВЧИТЕЛЬ. Людям усміхаємось.

 ВСІ.           Зичим їм добра!

  У мене зараз гарний настрій. Ось такий. А у вас?  Покажіть  сигнальчиком,  з  яким  настроєм  ви  прийшли  на  урок.

                                     


      Запам’ятайте. Наприкінці  уроку  ми  перевіримо,  чи  не  змінився  ваш  настрій.

2.  Проведення  автотренінгу.

  Давайте згадаємо наш автотренінг.

Я - учень,

Я ходжу до школи.

Мене навчають вчитись,

Я все розумію,

 я хочу все знати.

Слово вчителя.

Щось відоме і нове

Зустрічає скрізь тебе.

Все уважно розглядай,

Точну відповідь шукай.

Щоб помилок уникати,

Треба розум розвивати,

Гостре око, слух, терпіння –

І тоді прийде уміння,

І про тебе насамкінець

Люди скажуть «молодець».

Слайд  2.

4.  Читання  девізу  напам’ять.

Девіз  уроку:

Наш девіз - усе узнати,

Вміти добре рахувати. Виростаймо ж - і у путь.

Хай знання із нами йдуть!

Отже,   якщо   ви   будете   такими,   як   ви   говорили,   ми   разом проведемо цікавий, творчий, продуктивний урок.

II. Математична розминка

Бліц-питання

- Найменше одноцифрове число? Найбільше?
- Найменше двоцифрове число? Найбільше?
- Назвати числа від 41 до 51.
- Наступне до 69….
- Назвати числа від 80 до 73.
- Попереднє до 55...
- Між 92 і 94 стоїть…
- Числа при додаванні називаються…
- Щоб знайти невідомий доданок…
- Найбільше при додаванні число…
- Числа при відніманні називаються…
- В 1 дм … см
- Фігура з трьома кутами…
Молодці! Легко впоралися із запитаннями

ІІІ.  Актуалізація  опорних знань .

  1. Робота з підручником (с.117, №№1,2)
  2. Хвилинка каліграфії

Розгорніть зошити.
Пригадаємо, як треба сидіти під час письма:
- спина рівна;
- ноги на підлозі;
- руки на парті, тільки лікті виглядають;
- ручку тримаємо трьома пальчиками;
- зошит похило.
 

Який сьогодні день тижня? Яке число? Запишіть цифри… Які числа можна з них утворити. Що ви можете про них сказати?

  1. Усні  обчислення.

 

Слайд  3.

  1. Гра  «Мовчанка».

 

 

10+

7

4

40

60

9

18

-10

70

30

40

16

20

-3

16

9

17

15

 

 

Слайд  4.

4)  Гра « Ланцюжок».

 

10

+50

-20

+30

-10

+20

=

50

-10

+30

-20

+10

+20

=

 

 

 

 

III.  Оголошення  теми  і  мети  уроку.

  1. Вступна бесіда.

  Ми з вами дуже вправно виконали всі завдання розминки. З якими числами ми працювали? (Двоцифровими.) Що ви ще можете про них сказати? (Що вони круглі). Діти, як ви думаєте, з якими числами ми будемо працювати в наступних завданнях.

  1. Оголошення теми уроку.

Сьогодні  ми  закріпимо  прийоми додавання і віднімання розрядних чисел чисел в  межах  100.  Розв’язувати задачі на збільшення і зменшення на кілька одиниць.

IV.  Розвиток  математичних  умінь.

1. Колективне розв’язування прикладів(с.117,№5)

Щоб  усе  нам  встигнути,

Треба  гуртом  працювати.

Гуртом  легше 

Будь-яке  завдання  розв’язати.

На що ви спирались при виконанні прикладів ( На виконання додавання і віднімання одноцифрових чисел)

2.  Робота  в  парах.

    –  Ви  добре  впорались  із  попередніми  завданнями.  А  зараз  я  пропоную вам попрацювати  в парах  розв’язали самостійно задачі. Об’єднайтеся  в  групи  і  розв’яжіть  задачу за вибором № 3чи 4.    

 Перевірка  результатів  роботи  в  групах. 

Звіт  представників  груп.

V.  Фізкультхвилинка.

Час  настав  для  відпочинку

Проведем  фізкультхвилинку.

Слайд 5

 

VI.  Розвиток  математичних  умінь

  1. Розв’язування задачі № 8 (с 117)
  • Прочитайте уважно умову задачі. Про що йдеться в ній?
  • На якій висоті летів гелікоптер спочатку?
  • На яку висоту він знизився?
  • На яку піднявся знову?
  • Чи можемо ми зразу дати відповідь на запитання задачі?

Щоб ви краще зрозуміли умову задачі пропоную розглянути схему.

Слайд 6

 

  1. Креслення відрізка (№6, с.117)

VII.  Підсумок  уроку.

   1. –  Відкрийте  наші  скриньки.  Оберіть  одну  фігурку  із  запропонованих  фігур:  круг,  квадрат,  трикутник,  прямокутник.

    Учитель  зачитує  характеристику  учнів,  які  обрали  ту  чи  іншу  фігуру.

Круг.  Доброзичливі;  піклуються  про  інших,  але  дещо  не  рішучі;  мають  багато  друзів.

Квадрат.  Охайні;  робоче  місце  впорядковане;  працелюбні;  дотримуються  правил  та  інструкцій.

Трикутник.  Сучасний  зовнішній  вигляд;  прагнуть  до  лідерства,  влади;  нетерплячі;  люблять  розваги.

Прямокутник.  Усім  цікавляться;  збуджені;  уникають  конфліктів;  схильні  до  втрати  речей;  повсякчас  знаходять  нових  друзів.

 

Ось  і  уроку  кінець.

Хто  працював  –  молодець!

Що  сподобалось  вам  –  поділіться.

Що  не  сподобалось  –  пожалійтеся.

Слайд  14.

2.   Рефлексія. Метод  «Мікрофон».

Чого навчився на  уроці ?

Що сподобалося?

Чого хотів  би  ще  навчитися?

Що було найскладніше ?

Що було найлегше?

3.  Рефлексія. « Смайлик »

    –  Покажіть  сигнальчиком,  з  яким  настроєм  ви  закінчили  урок.  Чому?

                           

    Продовжіть речення: У мене такий настрій тому, що…   

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 січня 2022
Переглядів
915
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку