Дана розробка уроку з курсу "Я досліджую світ"для 4-го класу може допомогти при вивченні теми "Енергія. Види енергії" за підручником Т. Гільберг, С. Тарнавської "Я досліджую світ".
Тема. Поняття про енергію. Джерела енергії
Мета. Дати поняття «енергія», уявлення про відновлювані та невідновлювані джерела енергії; формувати науковий світогляд; розвивати пам’ять, мовлення учнів, уміння аналізувати й порівнювати; виховувати бережливе ставлення до невідновлюваних джерел енергії.
Обладнання: мультимедійна презентація, картки зі словами для асоціативного куща.
Очікувані результати:
учні зможуть:
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Продзвенів дзвінок –
Розпочнемо наш урок!
Допитливі в нашім класі діти
Про все хочуть знати на світі!
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Вправа «Погода»
Сьогодні 4 листопада 2023 року. За вікном осінь. Температура повітря зранку була… . Небо похмуре. Парасольки можна залишити вдома, бо опадів не має. Не зважаючи на погоду за вікном, у нашому класі сяє 29 Сонечок. Настрій прекрасний! Дощу не очікується. Тому можемо сміливо розпочинати наш урок.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
«Передбачення»
Переходимо до вивчення нового розділу (назва на слайді)
Що ми можемо з нього дізнатися?
Кросворд
Темряву розганяє. (Електрика)
З різким запахом вона,
Темно-бурий колір має,
Під землею залягає.
Чорним золотом її
Звуть всі люди на землі,
З неї роблять, любий друже,
Гас, бензин, машинне масло,
Фарбу, гуму і пластмаси. (Нафта)
Щось тихенько гомонить.
І біжить собі, біжить,
Не зупиниться й на мить. (Річка)
Безголосий – свище.
Хоч безрукий, а буває,
Груші з дерева збиває,
Навіть часом вириває
Сосни з коренищем.
А як втомиться – впаде
І нема його ніде. (Вітер)
З мене паливо чудове,
Я потрібне для тепла,
З мене зроблені, до речі,
І такі корисні речі,
Як пластмаси, гума, фарба,
Ліки, спирт, бензин, смола.
Чи впізнали ви мене? Я — …(вугілля кам’яне).
Отже, сьогодні ключовим словом нашого уроку є «Енергія».
(Прикріпити на дошку)
Розшифруйте слово, і ви дізнаєтеся тему уроку.
Інтерактивна вправа «Передбачення»
Спробуйте здогадатися, про що буде йтися на уроці. (Учні висловлюють припущення.)
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
(Горючі)
Енергія падаючої води на турбіну також перетворюється на електроенергію.
Коли спалюється кам’яне вугілля, газ, торф, виділяється енергія, яка може нагрівати воду в наших батареях опалення або перетворюється на електричну енергію.
Енергія батарейки змушує світити ліхтарик, рухатися іграшку, стрілки годинника.
Поживні речовини, які ми одержуємо з їжею, також містять енергію. Її ми витрачаємо під час ігор, виконання фізичних вправ або якоїсь роботи.
Розгорніть підручник на с.81. Знайдіть і прочитайте, що ж називають енергією?
Отже, енергія — це здатність тіла виконувати будь-яку роботу.
Давайте ще раз скажемо, звідки черпає енергію людина?
(з їжі, Сонця, вітру, води)
Отже, це все є джерелами енергії
На с. 81 прочитайте, на які 2 групи поділяються джерела енергії.
Які з джерел відносять до кожної з груп?
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
VІІ. РЕФЛЕКСІЯ. ПІДСУМОК УРОКУ
VІІІ.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ