Конспект STEM-уроку у 1класі на тему уроку:
Властивості води – рідини.
Мета уроку: Ознайомити учнів з властивостями води та значенням її для людини. Закріплювати та удосконалювати знання з розвʼязування прикладів на додавання, розпізнаванні геометричних фігур. Закріпити знання у вивчені букв та їх написання; удосконалити навички читання, підбирати слова-ознаки.
Розвивати зорову памʼять, слухову увагу, уміння мислити та аналізувати; уміння уважно спостерігати.
Виховувати та розвивати допитливість та дбайливе ставлення до природи.
Обладанання уроку: зошити, мультфільм «Капітошка», аркуші із завданням, шаблони краплинок, склянка з водою, наочний матеріал, сіль, цукор, малюнки, опорні схеми та слова,використане джерело https://mykniga.com.ua/poradi/zagadki-pro-vodu-dlya-ditej-doshkilnyat-i-shkolyariv-z-vidpovidyami.html.
Структура уроку
Організаційний момент
Що ми будемо сьогодні на уроці робити,
Що будемо пізнавать.
Ви зможете усі сказати,
Лише загадку треба відгадать.
Якщо б не було її,
Мама б не прала,
Підлогу би тато не помив,
А кораблик не поплив.
(Вода)
Актуалізація опорних знань
1. Гра «Де сховалася краплинка?» + відновлення слів(вставити пропущені букви).
- Де сховалася вода?
Повідомлення теми уроку.
- Як ви вже зрозуміли, у нас сьогодні буде незвичайний урок. Ми з вами, разом з краплинками-мандрівницями перетворимося на справжніх дослідників, а наш клас перетвориться на наукову лабораторію і кожен із вас буде дослідником. Сьогодні на уроці ми будемо досліджувати воду.
Пояснення та сприймання нового матеріалу.
- Отже, сьогодні на уроці ми продовжемо пізнавати цікаву інформацію про воду. І гостем та помічником на уроці буде…….
1. Перегляд мультфільма «Капітошка».
- Так. Герой мультфільтфільму.
2. Робота з геометртчним матеріалом.
- Подивіться уважно на Капітошку і виберіть ту геометричну фігуру, на яку він схожий.
( круг )
3. Робота в зошиті.
- Давайте порахуємо, зі скількох гругів складається Капітошка.
Запис числа чотири цифрою 4.
- А скільки у Капітошки ще краплинок-кругів? Порахуйте їх.
Запис числа дев’ять цифрою 9.
- Порівняйте числа.
- А тепер давайте порахуємо кольори, якими розфарбований Капітошка та інші краплинки води (червоний, синій, білий, жовтий, фіолетовий, зелений, чорний, блакитний).
- А як це можна записати у вигляді виразу? Запишіть цей приклад у зошит і розвʼяжіть його.
1+1+1+1+1+1+1+1
- Яке число отримали в результаті? (8).
Фізкультхвилинка. « Австралійський дощ»
4. Отримання інформації із виконанням завдання.
- Ми вже з вами знаємо, що вода є скрізь. Вона є в океанах, морях, річках, озерах, ставках, струмках, а також є в льодовиках, під землею, наприклад , в колодязі і навіть у повітрі. А ще вода є в рослинах, тваринах і в людині. Їхні тіла значною мірою складаються з води. Без води все живе загине. Зараз ми з вами дізнаємося, чи багато її у нашому тілі
Складання силуету. ( потрібно скласти силует 5 разів навпіл, отримаємо 10 частин)
- Виконуючи наступне завдання ви дізнаєтеся скільки води в організмі людини.
-Зафарбуйте синім кольором 8 частин.
5. Виконання дослідів.
1) Налити у склянку воду. Понюхати. Спробувати на смак
Висновок: Вода не має запаху та смаку.
2) Покласти у склянку з водою ложку.
Висновок: Вода прозора.
3) Перелийте чисту воду з пляшки у склянку.
Висновок: Вода не має своєї форми. Набуває форму того предмета, в якому вона міститься. Ллється.
4) Давайте у склянку з водою додамо ложечку
- одна група солі , інша цукру.
Розмішайте воду. Що сталося? Спробуйте цю воду на смак.
Висновок: Вода може розчиняти деякі речовини.
5) Покладіть шматочок паперу у воду, що ви бачите?
Висновок: Вода його тримає, а потім папір намокає і він тоне.
Фізкультхвилинка. Гра «Впіймай краплинку» Робота з гідрогелем.
Можна сортувати їх за кольором, рахувати чи шукати прозорі кульки у воді. Можна сортувати їх за кольором.
6. Гра «Спільне слово». Запис слів у зошит ( бурулька, лід, сніг, річка, пара, туман, кран)
- Виконуючи слідуюче завдання сьогоднішнього гостя ви двзнаєтесь який стан може мати вода.
- Розгляньте малюнки, знайдіть спілне слово.
Вода – стан твердий.
Вода – рідкий стан.
Вода – пара, газоподібний стан.
7. Виготовлення дитячої іграшки - антистрес «Мій Капітошка» ( ЗА ВКАЗІВКАМИ ВЧИТЕЛЯ)
Рефлексія. Вправа «Ділюсь інформацією»
1.Діти діляться інформацією.ю яку запам’ятали та своїми враженнями від уроку.
Підсумок.
- Капітошка заховав слово. Знайдіть та прочитайте його.
Молодці
- Так. Всі ви, діти — молодці,
Гарно працювали!
Але дзвоник пролунав,
Він мені і вам сказав,
Що урок вже час кінчати,
Треба йти відпочивати!