Конспект та презентація інтегрованого уроку для 2 класу з теми "Мандрівка сніжинки"

Про матеріал
Розробка інтегрованого уроку з курсу "Я досліджую світ" та розвитку зв'язного мовлення. До уроку створена презентація про сніжинки.
Перегляд файлу

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК З КУРСУ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ» ТА РОЗВИТКУ ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ

Тема. Мандрівка сніжинки

Мета: ознайомити школярів з властивостями води у твердому стані, формувати різнобічне уявлення про природу. Розвивати позитивно емоційне ставлення до пізнання навколишнього. Виховувати любов до природи, бережне ставлення до навколишнього середовища. Вчити учнів бачити і відчувати красу природи. Сприяти розвитку мовлення учнів, заохочувати дітей до творчості, вчити складати казки та оповідання.

ХІД  УРОКУ

 

I. Мотивація навчальної діяльності, актуалізація опорних знань учнів

        Загадка
Білі сани налетіли,
Скакуни в тих санях білі.
В санях тих сидить цариця
Білокора, білолиця.
Рукавом махає,
Сріблом все навкруг вкриває.    (Зима)

- Вам подобається ця пора року? Чим?
- Дійсно, скільки гарного навкруги - блискучі бурульки, мереживні сніжинки, таємничі кучугури. Казкова краса зими приваблює, хвилює, бентежить нашу уяву.

 

II. Оголошення теми уроку

- Сьогодні на уроці ми повинні не лише побачити цю красу, а й описати її. Нам потрібно згадати, якого кольору зима, її кришталевий дзвін, створити образ зимової краси, а головне, підібрати влучні слова.

 Загадка
Ніжна зірка сніжно-біла,
На рукав мені злетіла.
Поки ніс її сюди,
Стала краплею води.    (Сніжинка)

- Чому ви вважаєте, що це сніжинка? На що схожа сніжинка?
- Ось і складемо ми твір "Мандрівка сніжинки".

 

III. Вивчення нового матеріалу

1.Бесіда

Найгарніше творіння зими - це сніжинки!
- А ви знаєте, як вони утворюються?
- Ви милувалися сніжинками?
- Які вони?
Сніжинки здебільшого мають форму платівок - шестикутників,

3-, 6-,12- променевих зірок, стовпчиків, пірамідок, голок, нагадують гілочки папороті. Вчені зібрали величезну колекцію мікрофотографій, яка вміщує понад 5000 знімків сніжинок, не схожих одна на одну.

- Розгляньте сніжинки на малюнку. Чим вони подібні? Чим різняться?

 

 

 

 

 

 

Одні схожі на гарні зірочки; інші на фантастичні квіти. Складаються сніжинки з безлічі маленьких крижаних кристаликів.

- Чому рипить сніг?
Хоча ці кристалики дуже маленькі, та коли вони ламаються, чутно тріск. Звичайно, якщо ламається одна сніжинка, звук почути неможливо; але коли в морозний день ви йдете засніженою вулицею, під вашими ногами ламаються сотні тисяч сніжинок. Тоді ви і почуєте, що сніг рипить.

 

ІV. Розвиток зв’язного мовлення

  1. Повторення вивченого матеріалу
    - З яких частин складається оповідання? (Зачин, основна частина, кінцівка).
    - А якщо це казка?
    - Як починається казка? (Жила собі...)
    - Що трапляється з героєм? (Потрапляє в біду ...)
    - Що допомагає герою? (Яке-небудь диво)
    - Чим закінчуються всі казки? (Добро перемагає зло).
    І казка, і оповідання мають назву - заголовок.

 

2. Словникова робота

- До слова сніжинка підберемо слова-синоніми (пушинка, балеринка, кришталик).
- До слова сніжинка доберемо прикметники (пухнаста, біла, холодна, срібна, велика, мала, кришталева).

- Згадайте рух сніжинок у повітрі?
- Що роблять сніжинки? (Летять, крутяться, в'ються, спускаються, танцюють, пурхають).

 

3. Обговорення сюжету твору
- сніжинка водила хоровод з своїми подружками;
- сніжинка з подругами вкрили поля, щоб врятувати хліба від морозу;

- сніжинку впіймав на теплу долоньку хлопчик.

 

4. Самостійна робота учнів

 

5. Зачитування робіт учнями

 

V. Підсумок уроку

  - Запросіть сніжинку на рукав одягу, розгляньте та намалюйте її.

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Народжуються сніжинки в сніжній хмарі високо над землею. Хмара – це безліч дрібнесеньких частинок води.

Номер слайду 3

У височині дуже холодно, і з води утворюються малесенькі крижинки-кристалики. Це ще не сніжинки. Падаючи вниз, кристалики швидко збільшуються. Водяна пара, що є навколо них, осідає на їх поверхню і замерзає.

Номер слайду 4

Кристалики обростають іншими крижинками - кристаликами. Стають гарними тендітними сніжинками.

Номер слайду 5

Сніжинки не схожі одна на одну. Деякі нагадують зірочки, інші – квіточки. Зараз існує 130 різних форм сніжинок!

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Класифікація сніжних кристалів: F1 - пластинки; F2 - зірочки; F3 - стовпчики; F4 - голки; F5 - просторові зірочки; F6 - стовпчики з пластинками; F7 - кристали невизначеної форми; F8 - сніжна крупа; F9 - крижані зерна; F0 - град.

Номер слайду 8

Світло відбивається від численних граней сніжинок. Тому вони здаються білими.

Номер слайду 9

Сніжинки-крихітки ледь помітні неозброєним оком Сніжинки-велетні розміром з долоню

Номер слайду 10

Сніжинки-голочки випадають, коли сильні морози Сніжинки-їжачки групуються по 10 і більше

Номер слайду 11

Розміри сніжинок залежать від температури повітря. Чим нижча температура, тим менші сніжинки.

Номер слайду 12

zip
Додано
27 лютого
Переглядів
129
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку