Конспект. Технології. В'язання. 10 клас Оформлення горловини та пройми виробу. Оформлення пройми петельним стібком.

Про матеріал
Конспект уроку в'язання у 10 класі. Представлена мета уроку та структура уроку:І.Організаційний момент ІІ. Актуалізація актуалізація опорних знань та вмінь учнів. ІІІ. Вивчення нового матеріалу (із практичним закріпленням). ІV. Практична робота. V. Рефлексія V. Підсумки уроку, виставлення оцінок. VІ. Домашнє завдання
Перегляд файлу

Урок №                            Клас – 10 -                                  Дата_________

Тема. Оформлення горловини та пройми виробу. Оформлення пройми петельним стібком.

Мета:  навчити учнів оформлювати горловини та пройми в’язаного виробу,ознайомити учнів з простими ручними швами та  їх  графічним зображенням;забезпечити засвоєння технології вишивання «петельним швом»; формувати вміння самоконтролю,   розвивати координацію та точність рухів,  виховувати акуратність і старанність під час в’язальних та вишивальних робіт;корегувати відповіді, осанку учнів.

Хід уроку

І.  Організаційний момент

Перевірка підготовленості робочих місць, наявності робочого одягу.

Створення емоційного настрою.

Епіграф уроку: «Шлях до розвитку й, у решті-решт, до щастя людини пролягає через її працю»

Д.І. Менделєєв

Учитель:

Працею вчений називав не будь-яку роботу, а роботу усвідомлену й потрібну людям. Мені б дуже хотілося побачити саме таку працю й на сьогоднішньому уроці.

ІІ.  Актуалізація         актуалізація опорних знань та вмінь учнів

Гра «Вибери правильну відповідь»

Учитель об'єднує учнів у дві команди та пропонує їм відповісти на тести. Перемагає команда, яка швидше й без помилок виконає завдання.

Команда 1

1)  Шов «уперед голку» виконується:

а) справа наліво;    б) зліва направо;    в) зверху вниз.

2) У шва «назад голку» лицьовий і виворітний боки виглядають:

         а) однаково;     б) неоднаково.

3) Під час роботи світло має падати:

а) справа;                  б) зліва;             в) зверху.

Команда 2

1)    Шов «назад голку» виконується:

а) справа наліво;    б) зліва направо;     в) знизу вгору.

2)    У шва «уперед голку» лицьовий і виворітний боки виглядають:

а) однаково;              б) неоднаково.

3)    Ножиці слід передавати:

а)    тримаючи за зімкнуті кільця;

б)    тримаючи за зімкнуті леза;

в)    будь-яким способом.

А сьогодні ми з вами  навчимося оформляти горловину та пройму петельними стібками. Тому розглянемо: «Шов «петельний» графічне зображення шва та послідовність його виконання»

Очікуванні навчальні результати:

1.     Шов «петельний»Графічне зображення шва «петельний».

2.     Різновиди шва та їх графічне зображення

3.     Вміти виконувати шов петельного шва за схемами відповідно технології.

4.     Вміти застосовувати набуті вміння та навички на практиці.

5.     Дотримуватись організації робочого місця, правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог під час виконання робіт.

ІІІ.      Вивчення нового матеріалу (із практичним закріпленням)

1.  Технологія виконання петельного шва.

 Розповідь учителя. Презентація.

Петельний шов в однаковій мірі може бути використаний як оздоблювальний так і з’єднувальний для скріплювання зрізу  деталей аплікації до основи.

Петельний шов складається з окремих петлеподібних стібків і виконується зліва  направо. Голкою проколюють тканину зверху донизу по вертикальній лінії. При цьому нитка завжди залишається під голкою. Нитку потрібно протягувати крізь тканину плавно, тому що із-за різких рухів петлі будуть затягнутими нерівномірно. Якщо у процесі шиття закінчується нитка, то вводити нову потрібно на другому-третьому стібку від кінця. В цьому випадку перехід на нову нитку буде не помітний і робота виглядатиме акуратно.

 

Петельний шов являє собою ряд петельок. Змінюючи висоту, ши­рину, нахил стібків або відстань між ними, можна створити безліч оригінальних узорів для прикрашання різних виробів.

Учитель зображує послідовність виконання шва на дошці, учні працюють у зошитах.

Різновиди шва та їх графічне зображення

Практичні поради

— Щоб висота стібків була однаковою, можна провести дві пара­лельні лінії контуру вишивки.

— Необхідно стежити, щоб нитка була під голкою, утворюючи петельку.

  На виворітному боці повинні утворитися вертикальні стібки.

Перед початком практичної роботи давайте пригадаємо правила техніки безпеки

Гра «Закінчи речення»

1)    Під час вишивання світло має падати на вишивку … (зліва).

2)    Перед роботою слід … (вимити руки) та … (одягнути спецодяг).

3)    Сидіти рівно, ноги поставити на … (підлогу).

4)    Через кожні 15 хв. відпочити … (3 хв.).

5)    Голки з ниткою зберігати в … (гольнику).

6)    ножиці передавати … (зімкнутими лезами кільцями від себе)

7)    ножиці зберігати  в …. (чохлі)

- Фізкультхвилинка. 

ІV. Практична робота:

    Виконання шва «петельний».

      У ході виконання практичної роботи вчитель контролює дотри­мання учнями технології виконання швів, правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог, звертає увагу учнів на критерії якості виконання швів (вигляд лицьового й виворітного боків, відсутність вузликів на початку та наприкінці швів).

V. Рефлексія

─ Який шов сьогодні ми навчилися виконувати?

─ Які помилки допущені при виконанні  петельного шва?                                                                                                           

─ А тепер кожний сам оцінює свою роботу?

V. Підсумки уроку, виставлення оцінок.

Мотивація оцінок.

Виставлення оцінок за роботу на уроці

VІ. Домашнє завдання

Повторити правила ТБ з ножицями та голкою.

 

docx
Пов’язані теми
Технології, 10 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
29 червня
Переглядів
70
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку