Конспект урок на тему "Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль"

Про матеріал
Розміщено конспект уроку для 6 класу на тему"Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль". Урок містить цікаві вправи, інтерактивні завдання (творче конструювання, розподільне завдання, міні-диктант ті ін.)
Перегляд файлу

6 клас

Розділ. Морфологія

 

 

 

 

Автор. Приходько Юлія Володимирівна, учитель української мови та літератури СЗШ № 288 м. Києва

 

 

 

Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

 

Мета: повторити й поглибити знання учнів про іменник як частину мови, сприяти зміцненню навичок визначення морфологічних ознак іменників; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити іменники в текстах, визначати їхню роль у реченнях; розвивати творчі вміння використання іменників у власних висловлюваннях; прищеплювати любов до мови, природи, народних традицій.

 

Тип уроку: урок повторення з елементами поглиблення.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, роздатковий матеріал,  мультимедійна презентація.

 

Міжпредметні зв’язки: українська література, історія, географія.


Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

Учитель. На уроці ми повторимо та узагальнимо матеріал із теми «Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль».

Слайд 1

Сьогодні на уроці ти:

1. Повториш вивчене та поглибиш знання про іменник.

2. Навчишся визначати морфологічні ознаки іменника.

3. Визначатимеш синтаксичну роль іменника.

4. Правильно використовуватимеш їх у мовленні.

Перед кожним на парті лежить картка, на якій написано, що ви повинні знати, уміти, навчитися під час уроку. Покладіть її у зошит, а в кінці  ми перевіримо, чи досягли поставленої мети. Отже, мета визначена.

ІІІ. Оголошення епіграфа уроку і робота з ним

Учитель.  Є така китайська мудрість: «Скажи мені, і я забуду. Покажи мені, і я запам’ятаю. Дай можливість діяти, і я навчуся!»

Так, сьогодні ми з вами на уроці будемо вчитися працювати, і не просто працювати, а досліджувати. Слайд 2

ІV. Актуалізація опорних знань

Слово вчителя.      Слайд 3

Назву іменник почали вживати з 1873 року. Її першим використав Омелян Партицький, який іменник називав речівником.

Випередити іменник у кількості слів неспроможна жодна частина мови. В 11-томному «Словнику української мови» нараховується близько 135 тис. слів. Серед них іменників майже половина. Порівняно з іменниками дієслів удвічі менше.

Як ви думаєте, чому саме таку назву спочатку отримав іменник?

Бесіда.

Учитель. Подивіться на дошку. Дайте відповіді на запитання. Слайд 4

1.У якому розділі науки про мову вивчається іменник? Що таке морфологія?

2.Що називається іменником?

3. На які питання відповідає?        

V. Сприйняття і усвідомлення учнями навчального матеріалу.

Слайд 5-6

1.Учитель. Іменники бувають істоти та неістоти. До істот належать назви людей і тварин, решта іменників є назвами неістот.

2.Розказувати зі слайда. Слайд 7. Які морфологічні ознаки властиві іменникові?

Іменники належать до певного роду, змінюються за числами та відмінками.

Наприклад, ч.р. заєць, мак, ж.р. Надія, людина, с.р. місто, теля. Однина + множина  (лист – листи), тільки однина (радість, Дніпро), тільки множина (шахи, Суми ).

3.Робота з підручником. Читати самостійно.

VІ. Застосування знань, умінь, навичок.

Завдання 1. Розпочнемо наше дослідження з тв. конструювання. Сл. № 8

7к.jpg

Розподільне завдання 2 (Робота біля дошки, один учень пише одн., ін. – множ.) Сл. № 9

Ключ для перевірки: Добре діло не пропаде .

3. Вибіркова робота. Сл. № 11

Слайд 12 (перевірка)

Пригадування: Сл. № 13

 

4. Міні-диктант ( Робота біля дошки )

 

Українці любили ластівку і вважали її Божою пташкою. У колядках вона віщує сім’ї благополуччя. Ластів’яне гніздечко під стріхою вважалось за добру прикмету. Зруйнувати його – великий гріх.

Перевірка Слайд № 14

 

Розподільне завдання 5 (усно)

7. VІІ.  Систематизація й узагальнення знань

  1. Самостійна робота  (тести).
  2. Інтерактивна вправа « Ти – мені, я – тобі».

Завдання: поставте запитання до іншого учня в класі за опрацьованою темою. Якщо однокласник не знає відповіді, відповідає той, хто запитує.

 

VІIІ. Підсумок уроку

  1. Рефлексія. Прийом «Відкритий мікрофон».  28 Слайд.
  2. Оцінювання учнів.

 

ІХ.  Домашнє завдання.

Написати твір-мініатюру на тему «Подорож у  країну Іменник».

 

 

 

docx
Додано
27 травня 2020
Переглядів
2058
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку