Урок засвоєння нового матеріалу з української мови на тему "Ступені порівняння прикметників".
Тема. Ступені порівняння прикметників
Мета:
прикметників; навчити розпізнавати ступені порівняння в мовленні;
здатність до логічного мислення, творчу уяву, мовленнєві навички
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Метод «Мікрофон». Подумайте і скажіть:
Давайте пригадаємо:
Вправа «Четверте зайве»
Складіть речення з трьома словами на вибір.
ІІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Ступені порівняння мають лише якісні прикметники, і це вищий та найвищий ступінь. Але чи від всіх якісних прикметників можуть утворюватися ступені? Давайте розглянемо. Відкрийте 134 сторінку підручника, прочитайте правило, перепишіть.
1. Прочитайте речення. Знайдіть прикметники найвищого ступеня порівняння.
2. Виправте помилки.
3. Запишіть на дошці прислів’я. Підкресліть ступені порівняння.
1. Людина міцніша за кремінь і слабша за мушку. 2. Найкраще зерно ховається на дно. 3. Каша смачніша від балачок. 4. Свій хліб більш ситний. 5. Як коротші кроки, то довше життя. 6. З усієї рідні мати найбільш рідна. 7. З усіх скарбів найбільш цінним є молодість. 8. Солодший за все плід праці.
4. Утворіть ступені порівняння від прикметників у цьому вірші. Визначте префікси. Обміняйтесь зошитами та перевірте друг у друга, чи правильно зробили.
Коли я буду навіть сивою,
і життя моє піде мрякою,
а для тебе буду красивою,
а для когось, може, й ніякою.
А для когось лихою, впертою,
ще для когось відьмою, коброю.
А між іншим, якщо відверто,
то була я дурною і доброю.
Безборонною, несинхронною
ні з теоріями, ні з практиками.
і боліла в мене іронія
всіма ліктиками й галактиками.
ІV. Підсумки уроку.
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Що нового ви дізналися на уроці?
Що вам сподобалося чи не сподобалося?
Що вас найбільше зацікавило?
Чи справдилися ваші очікування?
V. Домашнє завдання.
Напишіть коротку історію з прикметниками «кращий», «добріший», «приємніший», «найдорожчий», «найближчий».