19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Конспект урока "Алгоритми з розгалуженням"

Про матеріал

Урок інформатики з вивчення алгоритмів розгалуження в середовищі Скретч. Розробка представлена для учнів 7 класу. На уроці простих програм розглядаються всі структури розгалуження.

Перегляд файлу

Урок 14.    7 клас       

 

Тема:Алгоритми з розгалуженням.

Мета:

  •        навчальна: познайомити учнів з поняттям розгалуження, навчити записувати структури розгалуження у вигляді блок-схеми; навчити учнів записувати алгоритм з розгалуження у вигляді послідовності команд   виконавця у середовищі Скетч;
  •        розвиваюча: розвиток логічного мислення; уміння аналізувати,  порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки;
  •        виховна: виховувати інформаційну культуру.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 7 КЛАС" Морзе Н.В. та ін..

 

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер, Кузьмінська) 7 клас»)

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

Привітання із класом (слайд 1)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

 

Опитування (слайд ):

Розподіл класу на дві групи:

1 група – виконує завдання на комп’ютері в спільноті Google+ «Інформатика 7 клас» - вправа «Алгоритми з повторенням. Висловлювання.»   (оцінювання самостійно). (http://learningapps.org/display?v=ptssbt7va16)

2 група – виконує завдання в зошиті «З’єднай пари» (Додаток 1)

Картки самооцінювання  (Додаток 2)

 

Перевір себе

Відповідь

1

2

3

4

5

6

Б

Г

В

А

З

Д

 

Картки самооцінювання

Назва завдання

Максимальна кількість балів

1

Домашнє завдання

4

2

Складання блок-схеми

3

3

Складання програми

5

Всього балів

12

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1) Проблемні ситуації.

 Вдома вам потрібно було підготувати приклади проблемних висловлювань із свого життя та варіанти їх рішення (хибні та істині). Учні озвучують проблемні ситуації.

2) Повідомлення теми і мети уроку (слайд   )

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(слайд  )

 

Сьогодні ми познайомимось із однієї із базових алгоритмічних структур – структурою розгалуження.

Коли використовують алгоритми з розгалуженням?

Алгоритмічна структура, що дає змогу виконавцеві алгоритму вибрати  сценарій подальших дій залежно від істинності певного висловлювання, називається розгалуженням.

Розрізняють дві форми структури розгалуження: повну та неповну.

Структура розгалуження повної форми схожа на умовне висловлювання «Якщо – то – інакше», у якому після «то» та «інакше» записують не висловлювання, а команди, які необхідно виконати залежно від істинності висловлювання, записаного в умові

Наприклад, на малюнку подано алгоритм із розгалуження написання слів із великої літери

 

 

 

 

 

 

 

 

 Давайте на основі ваших проблемних ситуацій ми побудуємо блок схеми розгалуження.

 

Ситуація 1: Шкідливі звички. Мої старші друзі запропонували мені закурити. Я повинен був зробити вибір.

Висловлювання: Палити - здоров’ю шкодити.

Істина:  вести здоровий спосіб життя.

Хиба:  Завдавати шкоди своєму здоров’ю.

 

Ситуація 2: Танцювальний гурток.  У мене була ситуація – піти займатися до танцювального гуртка, я вагалася зробити мені це чи ні.

Висловлювання: Танець – це спосіб самовираження.

Істина:  піду займатися до танцювальної секції.

Хиба:  Буду читати книжки.

 

Ситуація 3: Подарунок. Мені на день народження подарували гроші і я хотів купити планшет або телефон. 

Висловлювання: Сучасний телефон включає в собі функції планшета і засоби зв’язку.

Істина:  Придбаю телефон.

Хиба:  Придбаю планшет.

Скорочену форму розгалуження використовують тоді, коли деяку послідовність команд слід виконати за умови істинності висловлювання.

Структура розгалуження неповної форми схожа на умовне висловлювання «Якщо – то», у якому після «то» записують не висловлювання, а послідовність команд, які необхідно виконати, коли висловлювання, записане в умові, є істинним.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Чи можемо ми з вами змінити наші структури повного розгалуження на неповне.

Яку з запропонованих вами ситуацій ми можемо перетворити на неповне розгалуження? Наприклад ситуація з танцювальним гуртком.

 

Як описуються умови в алгоритмах із розгалуженням у середовищі

Скретч?(слайд  )

Для опису алгоритмів з розгалуженням у середовищі Скретч можна використовувати блоки з групи Датчики

 

 

Як у середовищі Скретч описати алгоритм з повним та неповним розгалуженням?(слайд   )

 

Базову структуру розгалуження повної форми в середовищі Скетч можна подати командою, що зображена на малюнку

 

Базову структуру розгалуження неповної форми в середовищі Скретчможна подати командою, що зображена на малюнку

 

Фізкультхвилинка

 

 

 

 

 

Практичне завдання:

Наприклад, алгоритм, за яким при натисненні клавіші на клавіатурі розмір об’єкта збільшується наполовину, інакше – зменшується на 10%, можна подати графічно (мал. 1) або фрагментом програми в середовищі Скретч(мал. 2)

 

 

 

 

 

 

 

 

Наприклад, фрагмент алгоритму для середовища Скетч для малювання різнокольорової ламаної, за яким колір ліній буде змінюватися після натиснення кнопки миші, можна подати графічно

Цей фрагмент алгоритму для середовища Скретчможна описати, як на малюнку

  1. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Хід роботи с. 102 підручника

Завдання 2 Перекладач  (слайди  )

Склади в середовищі Скретч проект, у якому при наведенні мишею на об’єкт з’являється його назва іноземною мовою. Використай у проекті не менше ніж 4 об’єкти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Підсумок уроку

 

Вправа «Займи позицію». Заповніть таблицю «Чи виникали в мене труднощі при виконанні завдання?» в спільноті «Інформатика 7 клас »  Якщо виникали, то зафарбуйте відповідну клітинку червоним кольором, якщо ні – зеленим.

Обговорюємо (слайд 17)

  1.     Наведи приклади алгоритмів із розгалуженням із повсякденного життя?
  2.     Чим відрізняється повне і неповне розгалуження? Наведіть приклади
  3.     Як у навчальному середовищі виконання алгоритмів Скретчзадати умови?
  4.     Якою командою у середовищі Скретчреалізовано розгалуження повної форми?
  5.     Якою командою у середовищі Скретчреалізовано розгалуження неповної форми?

Рефлексія (слайд 18)

1. Що нового сьогодні дізналися?

2. Чого навчилися?

3. Що сподобалось на уроці, а що ні?

4. Чи виникали труднощі?

 

  1. Домашнє завдання(слайд 19)

Опрацювати відповідний параграф підручника п. 14


Додаток 1

Виконай вправу «Знайди пари»


  1. Алгоритм
  2. Висловлювання
  3. Хибне висловлювання
  4. Істинне висловлювання

 

 

 

А. Телефон служить засобом зв’язку

Б. Послідовна кількість кроків, що призводить до результату

В. Діти старше своїх батьків

Г. Твердження про певний об’єкт або про зв’язки між об’єктами

Д. Команда для створення алгоритму повторення з відомою кількістю кроків

Ж. Команда для створення алгоритму повторення з невідомою кількістю кроків.

 


Відповідь

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 


Додаток 2


Картка самооцінювання учня ____________________

Назва завдання

Кількість балів

1

Домашнє завдання

 

2

Складання блок-схеми

 

3

Складання програми

 

Всього балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
22 грудня 2018
Переглядів
236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку