Конспект урока информатики для 6 класса на тему: "Решение задачи методом разделения на подзадачи. Практическая работа №11" содержит описание хода урока, ребусов, которые наталкивают учеников на определение темы урока, повторение алгоритмических конструкций, способов представления алгоритмов и их демонстрация, беседу об анализе предыдущего проекта, инструктаж к проведению практической работы по технике безопасности, подробные задания разного уровня к практической работе №11, домашнее задание, рефлексию. Также к текстовому документу Конспекта прикреплены раздаточный материал к Практической работе 11, скриншоты ожидаемых проектов.
Конспект создавался вместе с Презентацией :урока информатики для 6 класса на тему: "Решение задачи методом разделения на подзадачи. Практическая работа №11", поэтому рекомендовано использовать эти продукты на уроке вместе.
Інформатика. 4 клас. Згідно з навчальною програмою (оновленою в 2017 році) інформатика для загальноосвітніх навчальних закладів 2-4 класів:
http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html 2017-2018 н.р.
Інформатика. 4 клас.
Тема4 «Алгоритми з розгалуженням і повторенням»
Тема уроку 26: «Створення та виконання алгоритмів з розгалуженням та циклами для виконавців алгоритмів у середовищі програмування для дітей».
Мета уроку:
Навчальна: вчити створювати та виконувати завдання з використанням вивчених алгоритмічних конструкцій; навчити користуватися та складати блок-схеми до завдань, відтворювати складені алгоритмічні конструкції за допомогою середовища програмування для дітей Scratch;
Розвивальна: розвивати логічне мислення, уважність, вміння аналізувати свою діяльність, творчість, самостійність;
Виховна: виховувати інтерес до предмета інформатика, бережливе відношення до комп’ютерної техніки, патріотичне ставлення до України, поважне ставлення до думки інших.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, роздатковий матеріал, презентація до урока, проектор, підручник.
Програмне забезпечення: середовище програмування для дітей Scratch.
Хід уроку:
1. Організаційний етап.
Учитель привітається, налаштовує учнів на увагу, перевіряє готовність до урока, відмічає відсутніх.
2. Актуалізація опорних знань. (Слайд 3,4,5,6)
Фронтальне опитування:
1. Алгоритми можна представити у формі: (Слайд 3)
Словесній: Алгоритм приготування уроку з математики (навести приклад)
Блок-схемою: Зобразити алгоритм у вигляді блок-схеми (на дошці)
2.Алгоритми бувають трьох типів: (Слайд 4)
1) лінійні (слідування);
2) з розгалуженням (з умовою);
3) циклічні.
3. Мотивація навчальної діяльності. (Слайд 5. 6)
Робота в командах.
Яке висловлення називають логічним слідуванням?(Слайд 5)
Висловлення, яке утворюється з двох висловлювань за допомогою слів якщо й то, називають логічним слідуванням.
Утворити приклад логічного слідування: йде дощ, сонце не світить.
(Якщо йде дощ, то сонце не світить).
Які процеси називають циклічними? (Слайд 6)
Циклічними називають процеси, в яких дії повторюються в одній і тій самій послідовності.
Частина алгоритму, яка може повторюватися кілька разів, називається циклом.
Наведіть приклади, де зустрічається поняття циклу.
(12 місяців в одному році, 7 днів тижня, 5 днів щотижневого навчання, шитво голкою, їжа борщу ложкою…)
4. Вивчення нового матеріалу. (Слайд 7,8)
Робота з підручником. Фронтальна робота.
1)С.122-123. (Слайд 7) (Звернути особливу увагу на блок-схему на с.123 «Прибирання речей з парти»)
2)Для кмітливих С.134 (Слайд 8)
Допоможи кухареві. Яке число має бути на кожному млинці? Використовуй знаки «+», «-» та цифри від 1 до 9. Цифри не повторюються. Результат дорівнює 12.
(Очікувані відповіді: 9+8-5=12; 9+7-4=12; 7+6-1=12; …)
5. Фізкультхвилинка. (Слайд 9)
Відчинились двері – рип.
З-за порогу зайчик – стриб!
Хто тут є? Що тут є?
Хто в будиночку живе?
Із кімнати чути: „Цить
Тут хазяїном – ведмідь!
Я на гостя не чекав!”
Швидко зайчик пострибав.
6. Засвоєння нових знань, формування вмінь.
Робота за комп’ютером. (Слайд 10-16). (Не забувайте про правила безпечної роботи з комп’ютером. Перелічити за малюнками правила на слайді 10).
Завдання1. Індивідуальна робота.
Вчитель пропонує створити на уроці ігрову програму: (Слайд 11)
Довідкова інформація знаходиться на с.124,125 підручника з Інформатики. (Слайд 12).
Нагадування про алгоритм збереження проекту у власній папці свого портфоліо. (Слайд 13)
Вчитель демонструє готовий проект «Лабіринт кота» (з файлу Лабіринт кота).
Завдання 2. Додаткове завдання. Проект «будиночки кота» (Слайд 14). Індивідуальна робота. (Роздатковий матеріал 2)
Вчитель демонструє готовий проект (файл «Будиночки кота»), дає пояснення, звертає увагу на блок-схему, щодо проекту, пропонує проявити творчість і проекспериментувати з командами проекту (Слайд 15):
Творче завдання:
Проект зберегти у власній папці з ім’ям файлу БУДИНОЧКИ КОТА.
7. Вправи для очей. (Слайд 16) Фронтальна робота.
8. Рефлексія. (Слайд 17) Фронтальна робота.
Роздатковий матеріал до уроку:
Будиночок кота1
Будиночок кота2
Лабіринт кота