Конспект уроку - узагальнення з всесвітньої історії, для 8-го класу. Тема:«ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ»

Про матеріал
Конспект уроку- узагальнення з всесвітньої історії, для 8-го класу підготувала вчитель історії КЗ «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР» м. Вінниця Ланіна Вероніка Олексіївна, вчитель історії, вчитель вищої категорії, вчитель - методист. Тема:«ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ»
Перегляд файлу

Конспект уроку

з всесвітньої історії,

для 8-го класу

підготувала вчитель історії

КЗ «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР»

м. Вінниця

Ланіна Вероніка Олексіївна

вчитель історії

вчитель вищої категорії, вчитель - методист

 

Розділ ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ

 

Мета:а)узагальнення знань з розділу;

б)вчити умінню працювати з історичними джерелами, ілюстраціями , підручником, узагальнювати здобуті знання, креативно мислити ; підвищувати пізнавальну активність, удосконалювати навички учнів, знайомитися з шедеврами скарбниці світової мистецької

культури , орієнтуватися у зразках світової мистецької культури, давати характеристику умов появи мистецьких шедеврів

в)виховання гуманізму, мистецької культури, формування світоглядних позицій, естетичне виховання

 

Тип уроку: урок узагальнення (два варіанти 4-х рівневої контрольної роботи )

 

Очікувані результати: після написання контрольної роботи учні зможуть:

  • Закріпити вивчений матеріал;
  • Пояснювати зміст понять та термінів;
  • Порівнювати й аналізувати шедеври світової культури;
  • Висловлювати свою думку та робити узагальнюючі висновки;
  • Закріпляти навички зв’язного мовлення;
  • Висловлювати власну думку, аргументуючи та підкріплюючи її прикладами
  • Застосовувати різноманітні знання та вміння;
  • Визначати свій власний рівень навчальних досягнень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:«ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ»

 

Варіант 1.

Початковий рівень.

 

1. В якій країні Реформація почалася  "з гори"?

А) Німеччина;  Б) Швейцарія;   В) Швеція;   Г) Англія

 

2. Принцип "Чия влада, того й віра" прийнято під час :

 А) Утрехської унії ;                    В) Вормського конкордату;

 Б) Аугсбурзького миру;             Г) Флорентійської унії.

 

3. Укажіть причини Реформації у Німеччині: (три правильних відповіді)

А) величезні багатства католицької церкви;

Б) виступи королів, дворян проти секуляризації церковних земель;

В) продаж індульгенцій;

Г) підтримка гуманістами пишних церковних культів;

Д) участь церкви у лихварських операціях;

Є) богослужіння латиною.

 

4.  Позначте, якому діячу належать дані погляди:

Необхідно, аби віра в Бога була настільки великою, що людина, не вагаючись, вирушила б у море на дошці, якщо в неї немає корабля!

Якщо церква стверджує, що те, що нам здається білим, є чорним, - ми повинні негайно визнати це!

Папі необхідно підкорятися без усіляких розмов, навіть заради гріха, і треба вчинити гріх, смертний чи простий, якщо начальник того вимагає в ім'я Господа нашого Ісуса Христа.

А  Т. Мюнцер;        Б М. Лютер;         В Ж. Кальвін;       Г І. Лойола.

 

5. Художник, який написав картину “Джоконда”, - це:

а) Мікеланджело;                г) Рафаель;

б) Веласкес;                          д) Дюрер.

в) Леонардо да Вінчі;

 

6. Назвіть автора геліоцентричної теорії:

А) Д. Бруно; Б) М. Коперник; В) Г. Галілей; Г) Ф. Беко (по 0,5 бала, всього – 3бали)

 

 

 

 

 

 

 

 

Середній рівень.

 

7 . Розгляньте малюнки та виконайте завдання.

Описание: Картинки

Описание: http://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=279436557-06-72&n=21

Описание: http://im5-tub-ua.yandex.net/i?id=227131082-26-72&n=21

Описание: Лукас Кранах Старший. Портрет Мартина Лютера, 1533

                    1.

                    2.

                   3.

                   4.

Укажіть прізвище історичної особи, якій   належить фраза: «На тому я стою й не можу інакше».

 

 

 

8. Співвіднесіть релігійні течі та країни, де вони набули найбільшого поширення

А.  католицизм                1 Німеччина, Швеція, Норвегія, Данія;

Б лютеранство                 2 Швейцарія, Нідерланди і південь Франції

В англіканство                 3 Португалія, Франція, Польща;

Г кальвінізм                     4 Угорщина, Австрія, Росія.

                                          5 Англія.

 

9. Встановіть відповідність між автором і картиною:

 

1) Леонардо да Вінчі;               А) «Нічна варта»;

          2) Рафаель;                                Б) «Таємна вечеря»;

          3) Рембрант ван Рейн;              В) «Афінська школа»;

          4) Пітер Брейгель старший.     Г) «Віз сіна»;

                                                              Д) «Тріумф смерті».   (по 1 балу – всього 3 бала)

 

Достатній рівень.

 

  1.  Встановіть відповідність між автором і його біографічними даними.

 1) Дитинство провів у маленькому містечку, неподалік від Флоренції, а підлітком вступив навчатись до художньої школи при дворі Лоренцо Медичі. Тут він відкрив для себе красу античного мистецтва і отримав можливість спілкуватись із відомим гуманістом.

2) Народився в родині ювеліра і навчався батьківській справі, поки тяжіння до живопису не примусило порушити сімейну традицію, став визнаним майстром гравюри. Був всебічно обдарованим: складав вірші, писав книги про секрети живопису.

3) Походив із збіднілого дворянського роду, був сином лікаря, не отримав серйозної освіти, але дуже багато читав, більшу частину життя залишався солдатом.

4) Його називали «живописцем істини». Він був придворним художником іспанського короля Філіппа ІV. Провідне місце в його творчості посідали портрети.

Відповіді: А)Д.Веласкес;;

                  В) М. Буонаротті;

                  Б) А. Дюрер;

                  Г) М. Сервантес;

                  Д) Рембрандт.  (1бал)

 

  1. Дати визначення понять: Відродження, індульгенція,  реалізм. (2 бали)

 

 

Високий рівень.

12. Як перехід до нової цивілізації відбився в літературі, живопису, скульптурі (архітектурі) епохи Відродження? Чому і в наш час він має цінність і впливає на свідомість людей? (3 бали)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ»

 

Варіант 2.

 

Початковий рівень.

1. Хто переклав Біблію на німецьку мову?

А) Лютер;                         Б) Цвінглі;

В) Мюнцер;                      Г) Еразм Ротердамський.

 

2. Який імператор очолював католиків під час Селянської війни в  Німеччині?                       

А) Максиміліан ІІІ;                   Б) Карл V;

В) Фрідріх Саксонський;          Г) Карл ІІІ.

 

3.Центрами італійського Відродження були:

а) Флоренція;        б) Венеція;     в) Генуя;                     г) Неаполь.

д)  Мілан;

 

4. Визначте за описом діяча Відродження..

«Не отримав університетської освіти, але став всебічно розвиненою

людиною, захоплювався математикою, фізикою, анатомією, був

конструктором, поетом, музикантом, мислителем, став видатним

художником»:

А) Леонардо да Вінчі;                           В) А. Дюрер;

Б) Мікеланджело Буонаротті;              Г) Г. Лейбніц.

 

5. Художник, який створив фреску “Таємна вечеря”, - це:

а) Мікеланджело;                   г) Рафаель;

б) Тиціан;                              д) Рубенс.

в) Леонардо да Вінчі;

 

6. Кому належать слова «Я думаю – значить я існую»?

А) Ф. Бекон;  Б) Р. Декарт;  В) Т. Парацельс;  Г) І. Ньютон. (по 0,5 бала всього – 3 бали)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середній рівень.

7. Розгляньте малюнки та виконайте завдання.

Описание: Картинки

Описание: http://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=279436557-06-72&n=21

Описание: http://im5-tub-ua.yandex.net/i?id=227131082-26-72&n=21

Описание: Лукас Кранах Старший. Портрет Мартина Лютера, 1533

                    1.

                    2.

                   3.

                   4.

Укажіть прізвище історичної особи, якій   належить фраза: «Взяти молот у руки та встановити царство Боже..».

 

8. Установіть відповідність між поняттями та їхніми визначеннями.

1) Єзуїт;              А) Старшина церковної громади;

2) Пресвітер;      Б) Член католицького чернечого ордену;

3) Кальвінізм;    В) Один із напрямків протестантизму;

4) Єресь.             Г) Система заходів, спрямованих на викоренення 

                                 реформаційних ідей і рухів;

                            Д) Релігійне вчення, що заперечує основи  та організаційні                 

                               форми «панівної церкви».

 

9. Обери правильний варіант відповідності автора та назви його твору

твору:

1) Е. Роттердамський;               А) «Дон Кіхот Ламанчський»;

2) Андреас Візалій;                   Б) «Похвала дурості»;

3) Н. Макіавеллі;                       В) «Утопія»;

4) М. Сервантес.                        Г) «Про будову людського тіла»;

                                                    Д) «Володар».                         (по 1 балу всього – 3бали)

Достатній рівень.

10. Встановіть відповідність між автором і його біографічними даними.

1) Дитинство провів у маленькому містечку, неподалік від Флоренції, а

підлітком вступив навчатись до художньої школи при дворі Лоренцо Медичі.

Тут він відкрив для себе красу античного мистецтва і отримав можливість

спілкуватись із відомим гуманістом.

2) Народився в родині ювеліра і навчався батьківській справі, поки тяжіння

до живопису не примусило порушити сімейну традицію, став визнаним

майстром гравюри. Був всебічно обдарованим: складав вірші, писав книги

про секрети живопису.

3) Походив із збіднілого дворянського роду, був сином лікаря, не отримав

серйозної освіти, але дуже багато читав, більшу частину життя залишався

солдатом.

4) Його називали «живописцем істини». Він був придворним художником іспанського короля Філіппа ІV. Провідне місце в його творчості посідали портрети.

 

Відповіді: А) Д. Веласкес;                  

                   Б) М. Буонаротті;

                   В) А. Дюрер;                      

                   Г) М. Сервантес;

                   Д) Рембрандт                                                                                 (1бал)

11. Дати визначення понять: бароко, Реформація, протестантизм.  (2 бали)

Високий рівень.

  1. Подумайте, що дозволило називати творців Високого Відродження  титанами (які нові риси увібрали в себе герої картин і скульптур)? Чи  відповідають їх твори гуманістичному ідеалу людини?

 (3бали)

 

 

 

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Лысин Михаил
    а де відповіді?
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шльоміна Наталія Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Всесвітня історія 8 клас (Сорочинська Н.М., Мартинюк О.О., Гісем О.О.)
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
6819
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку