Конспект уроку 3 клас

Про матеріал
ТЕМА : Поняття про дієслово. Анатолій Костецький «Ранок» МЕТА: Формування і розвиток ключових і придметних компетентностей, здатності спілкуватися українською мовою; сприяння індивідуальному самовияву учнів та взаємодії між ними через розвиток комунікативних умінь; розвиток уяви та творчого мислення, здатності спостерігати за дієсловом; виховання працелюбності. Вміння планувати свою діяльність.
Перегляд файлу

Конспект уроку з української мови

Дата:06.03.2024р    Клас:3-Б

ТЕМА : Поняття про дієслово. Анатолій Костецький «Ранок»

МЕТА: Формування і розвиток ключових і придметних компетентностей, здатності спілкуватися українською мовою; сприяння індивідуальному самовияву учнів та взаємодії між ними через розвиток комунікативних умінь; розвиток уяви та творчого мислення, здатності спостерігати за дієсловом; виховання працелюбності. Вміння планувати свою діяльність.

ТИП УРОКУ: Урок формування компетентностей

Конспект з дотриманням авторського права

Обладнання: цеглинки лего, ілюстрації незвичайних тварин, фізкультхвилинка з бібліотеки Валентини Адамчук, ілюстрації природи.

ХІД УРОКУ

І. Вступна частина

1.Вправа « Поділись»

- Чим ви сьогодні можете поділитись?

- Який добрий учинок ви вчора зробили? Поділіться, розкажіть про цей учинок.

2. Вправа « Шість запитань»

- Як ви провели день учора? (Використовуємо цеглинки.)

Що робив?, Що робила?, Що робили?, Що зробив?, Що зробила?, Що зробили?.

-         Чи можете назвати свій вчорашній день активним?

Чи можете стверджувати що прожили його не дарма?

-         Чи готові поділитися добрим вчорашнім словом?

-         Чи готові поділитися добрим вчорашнім вчинком?

-         Чи готові поділитися доброю вчорашньою справою?

-         Чи готові до роботи над новою темою?

ІІ.  Основна частина

  1. Вправа « Виконай дії»

-         Пострибайте. Присядьте. Підведіться. Поверніться. Нахиліться. Сядьте. Візьміть ручку. Запишіть … каліграфічно назву частини мови, яка…(продовжуйте)…( прочитайте на сторінці 45 у підручнику Вправа 1).

  1. Вправа « Фантастична тварина»

 

 

 

Назва/ дія

  Вчора/минуле

 Сьогодні /теперішнє

 Завтра / майбутнє

Заєць

Стрибав

Стрибає

Буде стрибати

Птах

Літав

Літає

Буде літати

Крокодил

Плавав

Пдаває

Буде плавати

Фантастична тварина

Стрибала

Літає

Буде плавати

Наприклад. Моя фантастична тварина  вчора срибала, сьогодні літає, а завтра буде плавати.

  1. Вправа « Незвичайний крокодил»

-         Цей крокодил незвичайний він  уміє робити все. Записуйте, що він робить. ( Вправа 2 сторінка 45). Дієслова підкреслюйте двома рисками.

Крокодил (Що робить?) плаває в річці, грає у футбол, катається на ковзанах, скейтборді , роликах, займається підводним плаванням, літає, грає в ігри, взуває чоботи, ходить по вулиці.

-         Як вам допомогли дієслова? Як дієслова взаємодіють з займенниками?

-         Яким займенником заманимо слово «крокодил»?

Стіна слів: Крокодил, рептилія, плазун, тварина, « плакати крокодилячими сльозами»

-         Чи може крокодил плакати? ( Висунення гіпотез)

Це цікаво!  У народі кажуть «плакати крокодилячими слізьми» і не дарма. Крокодили дійсно вміють плакати, тільки не від болю чи образ. У них є спеціальна  слізна залоза, вона виводить з організму солі, яких забагато. Сльози крокодила- це природній процес.

  1. Фізкультхвилинка.

-         Перевіримо дії  наших ніг під час виконання « Гопачка» https://www.youtube.com/watch?v=TXvo0QFqatU

-         Крокодил виконував різні дії. Нумо спробуємо назвати якомога більше дій ніг. Ставимо питання « Що роблять?»

Танцюють, стрибають, підстрибують, чеберяють, притупують, ковзають, повзають, показують, повертають, згинають.

Пригадуємо: як називають ці слова одним словом? (Синоніми)

  1. Досліджуємо мовлення.

1)Письмо з коментуванням.

Добираємо і записуємо дієслова до іменників. Підкреслюємо дієслова двома рисками. Вправа 3, сторінка 46.

2)Парна співпраця.

Добираємо назви (хто?)до дії (що робить?) Вправа 4 сторінка 46 (усно)

3) Доладжуємо різні стани предметів.

Утворюємо дієслова. Вправа 5 сторінка 46.

-         Як розрізнити частини мови?

Висновок: Дієслова відпочиває, хворіє, радіє, сумує, плаче, та інші називають різні стани предметів.

4) Досліджуємо зміну ознаку предмета.

       - Що означають ці  іменники? Утворюємо дієслова. Вправа 6 сторінка 46

            Висновок: Дієслова можуть називати  не  тільки дію та стан предмета,  

           а й зміну ознаку предмета.

  1. Читання.

Робота з текстом. Читаємо вірш « Ранок» Анатолія Костецького сторінка 47.

Визначаємо тему і головну думку ( настрій, художні образи, описуємо емоції).

Повторне читання. Римуємо слова, задаєм ритм.

Досліджуємо дієслова вжиті в переносному значенні.

Стіна слів : сміється, сонце.

Синоніми: сміється, радіє, усміхається, веселиться.

Сонце (що робить?) гріє, світить, ясніє, іскриться, встає, заходить, сходить, дивиться, будить…

Сміється (колоситься) поле, (тече) річка, (шумить ) ліс

Сміються (тріпочуть ) гілочки беріз.

Птахи (щебечуть) сміються і (зеленіють)луги.

Сміються ( квітнуть) квіти навкруги.

ІІІ. Заключна частина

  1. Рефлекційний аналіз

-         Сьогодні я працював( ла) з дієсловами….

-         Це  було……

  1. Самооцінювання за допомогою цеглинок LEGO

     

Вчитель: Тетяна Криворучко

docx
Додано
15 березня
Переглядів
67
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку