Конспект уроку 5 клас НУШ Апаратна і програмна складові інформаційної системи.

Про матеріал
Поширений конспект уроку Урок №2. Апаратна і програмна складові інформаційної системи.
Перегляд файлу

«___»__________ 20___ року

Урок №2. Апаратна і програмна складові інформаційної системи.

Цілі:

  • навчальна: познайомити учнів з апаратними та програмними складовими інформаційної системи;
  • розвивальна:  розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Тип уроку:

  • засвоєння нових знань;

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.

Програмне забезпечення: MyTestX

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • Привітання з класом

Вітаю Вас на сьогоднішньому уроці.

  • Повідомлення теми і мети уроку

Минулого уроку ми говорили про інформацію та інформаційні системи. Сьогодні ми заглибимось в тему інформаційних систем та розберемо її апаратну та програмну складову

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Розуміючи яким чином працює комп’ютер, як він думає ви зможете оптимізувати та покращити власну взаємодію з ним. Та перш ніж розпочати повторимо правила поведінки (Слайд2).

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • Тестування учнів

Слайд3. В цьому навчальному році Вам потрібно буде звикнути до того, що перевіряти Ваші знання по минулій темі буде комп’ютер, який і поставить Вам оцінку самостійно в кінці проходження тесту.

Слайд4. Сьогодні вам на робочому столі потрібно відкрити файл з назвою «ДЗ – 5.01».

Слайд5. Запустивши файл перед вами відкриється ось таке вікно на якому потрібно натиснути зелену трикутну кнопку.

Слайд6-7. Для того, щоб розпочати тест потрібно ввести своє прізвище та ім’я й клас.

Слайд8. Натиснувши клавішу ОК тест буде розпочато. Тест включає 10 питань. На проходження тесту відводить 4 хвилини, що складає 24 секунди на одне питання. За цей час Вам потрібно уважно прочитати питання, що від вас вимагається, та вибрати варіант відповіді.

Слайд9. Після вибору варіанту натискаємо «Далі (перевірити)». Зверніть увагу, що після підтвердження до попереднього питання повернутись неможливо.

Слайд10. Коли дасте відповідь на всі 10 питань комп’ютер оцінить правильні відповіді та продемонструє вашу оцінку за домашнє завдання. Коли дане вікно з’явиться не закривайте його! Обов’язково повідомте про успішне виконання тесту вчителя. Якщо вікно буде закрите тоді вважатиметься, що тестування ви не склали.

Слайд11. Розпочинаємо тестування. У вас є 4 хвилини.

  • Повторення раніше вивченого матеріалу (Слайд12)
    • 1. Якими способами можна подавати повідомлення?
    • 2. Як людина сприймає повідомлення?
    • 3. Що таке інформація?
    • 4. Що таке інформаційна система?

IV. Вивчення нового матеріалу

Слайд13-14. Будь-яка інформаційна система складається з 2 частин – апаратної та програмної. Поглянемо на будову апаратної складової.

Зв’язуючою складовою є шина до якої підключаються центральний процесор, внутрішня пам’ять, пристрої введення та виведення, зовнішня пам’ять, комунікаційні пристрої та блок живлення.

Слайд15. Центральний процесор – це «мозок» комп’ютера. Саме в ЦП відбувається опрацювання всіх даних.

Слайд16. До внутрішньої пам’яті належить жорсткий диск (на якому зберігається вся інформація) та оперативна пам’ять (відповідає за обмін даними між шиною, ЦП та іншими складовими.

Слайд17. До пристроїв введення належать пристрої, які посилають спеціальні сигнали в комп’ютер, надають йому інформацію. До них належать: клавіатура, миша, сканер, мікрофон, різні джойстики, графічний планшет та веб-камера.

Слайд18. До пристроїв виведення належать пристрої, що виводять інформацію в зручному вигляді для користувача: монітор, проектор, принтер, колонки, навушники та інші.

Слайд19. Якщо внутрішня пам’ять знаходиться в середині комп’ютера, то зовнішня зовні. Це диски, різнотипні флешки, та SSD накопичувачі (аналогія жорстким дискам, умовно це дуже велика флешка).

Слайд20. Комунікаційними пристроями можуть бути мережеві карти, свіч, модеми та роутери.

Слайд21. Головними хто відповідає за подачу та регулювання напруги в системному блоці є блок живлення. Блок живлення працює в 3 струменевих режимах. Подає 3,3, 5 та 12 вольти на внутрішні пристрої по одному кабелю. Поєднання декількох кабелів може давати вищу напругу, тому потрібно бути дуже обережним з увімкненим комп’ютером.

Слайд22. Апаратна частина не може виконувати операції з обробки інформації без різноманітних програм, завдяки яким пристрої ви­конують свої функції.

Слайд23. Ось перед вами програмно складова інформаційної системи.

Програми діляться на три типи: системні, прикладні та інструментальні. Системні мінімальну забезпечують роботу комп’ютера, прикладні допомагають вирішувати додаткові потреби користувача, а інструментальні призначені для створення нових програм.

 Слайд24. Програмне забезпечення здійснює керування пристроями комп'ютера під час введення, обробки, виведення і зберігання інформації, створює умови для роботи користувача на комп'ютері тощо.

Цікаво знати

 Слайд25. Пілотований екзоскелет став реальністю. Ріст 4 метри, вага більше 1 тонни. Назва METHOD-2

V. Релаксація

Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору

Вії опускаються...

Очі закриваються...

Ми спокійно відпочиваємо... (2 рази)

Сном чарівним засипаємо...

Наші руки відпочивають...

Важчають, засинають...(2 рази)

Шия не напружена,

А вона розслаблена...

Губи трохи відкриваються...

Так приємно розслабляються. (2 рази)

Дихається легко, рівно, глибоко.

Ми чудово відпочиваємо.

Сном чарівним засипаємо...

VI. Підбиття підсумків уроку

  • Бесіда за питаннями (Слайд26)
    • З яких частин складається інформаційна система?
    • Назвіть складові апаратної чистини.
    • Назвіть частини програмної складової.

VIІ. Домашнє завдання

Опрацювати вивчений матеріал. Підготуватись до тестової перевірки знань

docx
Додано
19 березня
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку