Тема. Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис.
Мета: формувати в учнів уміння характеризувати персонажів літературного твору, використовуючи цитатний матеріал; розкрити ідейно-тематичну сутність повісті-казки про Мауглі; розвивати аналітичні здібності, уміння виразно читати і переказувати художній текст; виховувати спостережливість, уважність, кращі моральні якості.
Обладнання: тексти казки Дж. Р. Кіплінга «Мауглі», мультимедійна презентація.
Очікувальні результати: опрацювати ГР1, ГР2, ГР3.
Сила Людини в її друзях.
Індійське прислів’я.
Хід уроку
I.Оголошення теми, мети та завдань уроку
II. Актуалізація опорних знань
Рефлексія
Діти, в чому ви відчули радість, прокинувшись сьогодні вранці?
Вікторина «Впізнай ім’я героя» ГР1
III. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
Як ви розумієте зміст прислів’я?
Яка, на вашу думку, роль друзів у житті людини?
Проілюструйте свою розповідь цитатати з тексту.
1) Чого вчила Мауглі Мати Вовчиця? (Полювати, ховатися, заганяти звіра, до того ж вчила людське дитинча обережності тощо)
2) Кого, на думку Матері Вовчиці, Мауглі слід боятися? Чому? (Тигра Шер-Хана, який весь час хотів йому помститися, оскільки колись людське дитинча захистила зграя).
3) Як хлопчик реагував на попередження Матері Вовчиці та пантери Багіри? (Спочатку досить легковажно, але потім став прислухатися до них).
4) Як Мауглі вперше довів свою силу перед Шер-Ханом? і скористався нею у Раді Зграї? (За порадою Багіри, він приніс Червону Квітку (вогонь) і скористався нею на Раді Зграї. Це була перша спроба помірятися силою із Шер-Ханом.)
5) Розкажіть, як герой переміг ненависного тигра? (Через багато років він його вбив).
6) Кого ще можна віднести до ворогів Мауглі? (Шакала Табакі, плем’я Бандер-Логів).
7. Письмова робота над характеристикою друзів та ворогів Мауглі? ГР3 (Учні по черзі зачитують свою творчу роботу).
(Друзі – розум, природна мудрість, справедливість, уміння дотримуватися Законів Джунглів, вірність.
Вороги – хитрість, підступність, лицемірство, боягузтво).
8. Творчий переказ ГР1
(Учитель пропонує учням розказати від імені Мауглі про те, як він ставився до своїх ворогів та друзів.)
IV. Закріплення вивченого матеріалу
Рефлексія. Прийом «Три М»
- Назвіть три найважливіші моменти, які найбільше запам’яталися під час уроку.
V. Домашнє завдання