Конспект уроку 5 клас НУШ. Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис. За твором Джозефа Редьярда Кіплінга "Мауглі".

Про матеріал
Конспект уроку з урахуванням ГР1, ГР2, ГР3. Даний конспект уроку можна використовувати, під час викладання зарубіжної літератури в 5 класі НУШ
Перегляд файлу

Тема. Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис.

Мета: формувати в учнів уміння характеризувати персонажів літературного твору, використовуючи цитатний матеріал; розкрити ідейно-тематичну сутність повісті-казки про Мауглі; розвивати аналітичні здібності, уміння виразно читати  і переказувати художній текст; виховувати спостережливість, уважність, кращі моральні якості.

Обладнання: тексти казки Дж. Р. Кіплінга «Мауглі», мультимедійна презентація.

Очікувальні результати: опрацювати ГР1, ГР2, ГР3.

                                                                                           Сила Людини в її друзях.

Індійське прислів’я.

Хід уроку

I.Оголошення теми, мети та завдань уроку

II. Актуалізація опорних знань  

Рефлексія

Діти, в чому ви відчули радість, прокинувшись сьогодні вранці?

Вікторина «Впізнай ім’я героя» ГР1

  •          Ім’я шакала, якого не любили в джунглях. (Табакі)
  •          Той, хто наводив страх на всіх жителів джунглів. (Шер-Хан)
  •          Мудрий ведмідь, який навчав вовченят закону Джунглів. (Балу)
  •          Хитра й розумна пантера, яку побоювалися мешканці джунглів. (Багіра)
  •          Старий мудрий пітон, який був завжди голодним. (Каа)
  •          Великий розумний слон. (Хатхі)
  •          Плем’я мавп. (Бандер-Логи).

III. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

  1. Перегляд презентації. (Слово вчителя)
  2. Робота з епіграфом.

Як ви розумієте зміст прислів’я?

Яка, на вашу думку, роль друзів у житті людини?

  1. Письмове завдання учням ГР2.
  •          Подумайте, хто допомагав людському дитинчаті вижити в джунглях?
  1. Виразне читання тексту.
  1.     Розкажіть, як пантера Багіра вчила Мауглі лазити по деревах.
  2.     Чого навчив Мауглі Балу?
  3.     Як допомагали хлопчикові Каа, Хатхі?
  1. Переказ тексту ГР3

Проілюструйте свою розповідь цитатати з тексту.

 

  1. Бесіда ГР1

1) Чого вчила Мауглі Мати Вовчиця? (Полювати, ховатися, заганяти звіра, до того ж вчила людське дитинча обережності тощо)

2) Кого, на думку Матері Вовчиці, Мауглі слід боятися? Чому? (Тигра Шер-Хана, який весь час хотів йому помститися, оскільки колись людське дитинча захистила зграя).

3) Як хлопчик реагував на попередження Матері Вовчиці та пантери Багіри? (Спочатку досить легковажно, але потім став прислухатися до них).

4) Як Мауглі вперше довів свою силу перед Шер-Ханом? і скористався нею у Раді Зграї? (За порадою Багіри, він приніс Червону Квітку (вогонь) і скористався нею на Раді Зграї. Це була перша спроба помірятися силою із Шер-Ханом.)

5) Розкажіть, як герой переміг ненависного тигра? (Через багато років він його вбив).

6) Кого ще можна віднести до ворогів Мауглі? (Шакала Табакі, плем’я Бандер-Логів).

7. Письмова робота над характеристикою друзів та ворогів Мауглі? ГР3 (Учні по черзі зачитують свою творчу роботу).

(Друзі – розум, природна мудрість, справедливість, уміння дотримуватися Законів Джунглів, вірність.

Вороги – хитрість, підступність, лицемірство, боягузтво).

8. Творчий переказ ГР1

(Учитель пропонує учням розказати від імені Мауглі про те, як він ставився до своїх ворогів та друзів.)

IV. Закріплення вивченого матеріалу

 Рефлексія. Прийом «Три М»

- Назвіть три найважливіші моменти, які найбільше запам’яталися під час уроку.

V. Домашнє завдання

 

 

docx
Додано
15 листопада
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку