Тема уроку: Перетворення мішаного числа в неправильний дріб і навпаки
Мета уроку:
Навчальна:
- Повторити поняття мішаного числа, його цілої та дробової частин.
- Навчитися безпомилково перетворювати один вид дробу на інший.
Розвиваюча:
- Закріпити вміння виділяти цілу частину з неправильного дробу.
- Відпрацювати навички запису мішаного числа у вигляді неправильного дробу і навпаки.
- Застосовувати набуті знання для розв’язання різноманітних математичних задач.
Виховна:
Обладнання:
- Підручник з математики 5 клас автор Н.А.Тарасенкова
- Зошити
- Дошка
- Картки із завданнями різного рівня складності
- Моделі дробів
Хід уроку
І. Етап орієнтації:
Створення позитивної атмосфери в класі.
Діти! У нас сьогодні ніби свято,
гостей зібралося багато.
Ану ж на них ви подивіться
І веселенько усміхніться.
А тепер тихенько поверніться,
один одному всміхніться,
На урок старання не забудьте взяти,
Сядьте всі рівненько, будем починати.
Перевірка домашнього завдання .
ІІ. Етап визначення мети:
Фронтальне опитування:
- Що таке дріб? Назвіть приклади.
- Що таке чисельник дробу? Що таке знаменник дробу?
- Які бувають дроби? Наведіть приклади.
- Що таке мішане число? З яких частин воно складається?
- Що таке неправильний дріб? Наведіть приклади
- Чим відрізняється неправильний дріб від правильного?
Усні вправи:
- Порівняння дробів з однаковими знаменниками.
- Зачитування мішаних чисел у вигляді сум цілого числа і дробу.
- Назвати правильні дроби із знаменником 5, 17, 22
- Назвати неправильні дроби із чисельником 12, 5, 26
- Доповніть дроби до 1: знаменнник 17, 22, 43; чисельник 7, 18, 47
ІІІ. Етап проектування:
Перетворення мішаного числа в неправильний дріб:
Наочна демонстрація: Використання моделей дробів або малюнків для пояснення процесу перетворення.
Алгоритм:
- Помножити цілу частину на знаменник дробової частини.
- До отриманого добутку додати чисельник дробової частини.
- Записати отриману суму як чисельник нового дробу, а знаменник залишити без змін.
Первинне закріплення: Розв’язання кількох прикладів різної складності з детальним поясненням кожного кроку.
- 2 1/3 = (2 * 3 + 1) / 3 = 7/3
- Закріплення алгоритму на кількох прикладах з різними знаменниками.
Перетворення неправильного дробу в мішане число:
Наочна демонстрація: Використання моделей дробів або малюнків для пояснення процесу перетворення.
Алгоритм:
- Поділити чисельник на знаменник з остачею.
- Неповна частка буде цілою частиною мішаного числа.
- Остача буде чисельником дробової частини, а знаменник залишиться тим самим.
Первинне закріплення: Розв’язання кількох прикладів різної складності з детальним поясненням кожного кроку.
11/4 = 2 (залишок 3) = 2 3/4
знаменниками.
ФІЗХВИЛИНКА
Ми писали, ми трудились
Наші ручки вже втомились,
А щоб гарно написати
Треба пальці розім’яти.
Руки кілька раз тряхнемо
І писати знов почнемо
IV. Етап організації виконання плану:
Робота з підручником:
Виконання завдань біля дошки (учні, яким важко працювати самостійно)
- Вправи на перетворення мішаних чисел в неправильні дроби і навпаки.
- Завдання різного рівня складності з подальшою перевіркою.
.
Самостійна робота в парах для учнів, які можуть виконати роботу самостійно:
- Виконання завдань на картках або в зошитах.
- Демонстрація виконаних завдань біля дошки.
V. Етап контрольно-оцінювальний
Фронтальне обговорення:
- Як перетворити неправильний дріб у мішане число?
- Як перетворити мішане число в неправильний дріб?
- Складання схему - алгоритм перетворення.
-Складання власних прикладів на перетворення дробів.
Рефлексія
Оцінювання роботи учнів на уроці
VI. Домашнє завдання
- Виконати завдання з підручника (зазначити конкретні номери).
- За бажанням додатково: скласти 5 прикладів на перетворення мішаних чисел в неправильні дроби і навпаки.