Розробка уроку для 5 класу за підручником О. Карпюк. Тема: "Відпочинок і дозвілля", підтема:"Мій вільний час". Тип уроку :узагальнення та систематизації знань, форма проведення: урок-сюрприз. Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання учнів з даної теми, створення умов для практикування учнів в розгорнутих висловлюваннях за темою ситуації, розвитку навичок і вмінь, потрібних для ведення розмови на рівні природного діалогу, практикування в груповій бесіді, удосконалення комунікативних здібностей учнів та мотивувати їх до вивчення англійської мови.
Технологічна карта уроку Клас:5
Тема: Мій вільний час.
Мета: 1) практикувати учнів у вживанні тематичної лексики в усному
мовленні;
2) розвивати навички розгорнутого висловлювання за темою ситуації;
3) навчати груповій бесіді;
4) тренувати учнів в аудіюванні;
5) розвивати навички і вміння, потрібні для ведення розмови на рівні
природного діалогу;
6) сприяти удосконаленню комунікативних здібностей учнів;
7) сприяти прищепленню в учнів інтересу і позитивного ставлення до
мови, розуміння важливості вивчення іноземної мови.
8) формувати в учнів позитивну мотивацію до вичення англійської мови;
9) Розвивати соціокультурну компетенцію учнів.
Обладнання: підручник O. Karpiuk, аудіозапис звукового листа,роздатковий матеріал: картки із завданнями для аудіювання, письма та мовлення, комп'ютер, наглядність.
Тип уроку : урок-сюрприз(узагальнення та систематизації знань).
Procedure
I. Introduction
T: Good morning, boys and girls! Nice to see you! How are you today? It's a fine day today, isn't it? I hope you are in a fine mood too, because today we're going to have a very interesting lesson. it's a surprise lesson. You'll work in groups, have a lot of surprise tasks to do, learn more about British children pastime and practise in making invitation to the party.
T: I think you've guessed today we're going to speak about hobbies and pastimes.
I know everybody in your form has his own hobby.
II. Warming-up
T: Let's start with the rhyme "Free Time"
T:Now let's revise the words we use speaking about our free time.
To do sports to make new friends to visit place of interest
To learn new things Pastime to collect things
To travel to make thing to go cycling
T: Say how people spend their free time using the sheme.
T: Well done. Thank you.
III. Main Part
1) T: I have an interesting task for you. It's a British children's letter. They've written about their pastime but some words disappear you must fill these words in the gaps.
1.Сhoose the word from the box and fill in the text. Name:______________________
Contests, prizes, winners, present, blow up, prepare, surprise, vote, every, guests, invitations. |
Children of our class like to have parties. We write (1)_______________ for our (2)_________ . Our party always has a theme: a football birthday party, a teddy-bear party or any other. We (3)________________ many interesting things for the party: we (4)________________ balloons, make (5)___________ . There are many games and(6) _______ . We (7)__________ for the leader of the party. He or she gives (8)______ to (9)_______ . Usually (10)__________ child gets a small (11)______ .
Let's exchange your answers and check them? The leader of the team fill the results in the card.
2) T: This is a little present for you. It's a sound letter from your English friends.
Listen to the British children's stories and do the task. Name:__________________
Names |
Hobbies |
Answer sheet |
1) Vicky 2) Bill 3) Tom 4) Jane 5) Ann 6) Denis |
a) dancing b) playing the guitar c) watching TV d) gardening e) doing sports f) collecting |
|
3) It's time to the 3d surprise. I put some pictures in the envelope. Each group need to make up a story according to the pictures. All members of the group must take part in this task. You'll have 3 minutes to make up a story and 2 minutes to present it.
Team 1
.
Team 2
Team 3
4) Listen to the dialogue and read it in pairs ( ex.3 p. 76)
5) Do you like parties? What do you usually do preparing to a party?
Well, it's time to the next surprise. You know that British children like to prepare different theme parties.
Now you'll have a chance to make an invitation for theme party and act the dialogue. Everything necessary for the work you'll find in the envelope. And I also give you the things to your party.
You have 4 minutes to do the task and 2 minutes for presentation
IV. Summarizing
1) Home assignment.
T: make an invitation for your own party, think over theme of your party, food and games, which you can propose to your guests.
2)Summarising.
T: So, there are a lot of pastimes. As I see you like painting, doing sports, collecting, playing games, making parties. Tastes really differ!
Do you like our lesson? What do you like best at the lesson?
T: It's time for my last surprise. As usual I like to make surprise to my guests. I also make surprise for you. It's a fortune tree. Choose one candy with a foretelling.