Конспект уроку "А. Дімаров «Блакитна дитина». Характеристика головного героя. Переказ найцікавіших пригоди ,7 клас"

Про матеріал
Мета: охарактеризувати юного героя повісті А. Дімарова «Блакитна дитина»; з’ясувати його стосунки з людьми; вмотивувати стимули його поведінки; розвивати вміння аргументовано висловлювати власні роздуми, почуття; спостереження; виважено доводити своє бачення, формувати кругозір, світогляд школярів; виховувати почуття доброти, щирості, чуйності, вимогливість до своїх вчинків, дій.
Перегляд файлу

Тема: А. Дімаров. «Блакитна дитина». Характеристика головного героя. Переказ  найцікавіших пригод. 7 клас.

Мета: охарактеризувати юного героя повісті А. Дімарова «Блакитна дитина»; з’ясувати його стосунки з людьми; вмотивувати стимули його поведінки; розвивати вміння аргументовано висловлювати власні роздуми, почуття; спостереження; виважено доводити своє бачення, формувати кругозір, світогляд школярів; виховувати почуття доброти, щирості, чуйності, вимогливість до своїх вчинків, дій.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вікторина «Відгадай літературного героя твору А. Дімарова «Блакитна дитина»

1· «…Замислена й трохи печальна. Сумота огортає її збляклі вуста, гусне в дрібних зморшках довкола очей». (Мати)

2· «…Лобик ще великий, вуха стирчать, і волосся прилизане, мов у дівчини». (Толя)

3· «…Судилася казкова доля: ходити у формі, курити «Казбек» і водити поїзди». (Ванька)

4· «…Сидить за масивним столом, спиною до вікна, обличчям до нас. Він, мабуть, невисокого зросту, бо над столом видно тільки його плечі й голову. …Скільки живу, не бачив такої блискучої лисини. Вона була схожа на облуплену крашанку». (Директор школи)

5· «Там такий задавака. Як учився в сільській школі, ще у сьомому класі, то в нього одного була справжнісінька портупея з великою мідною пряжкою». (Федько)

6· «…Ходила здебільшого в самій сорочці, так їй було жарко. Піт зрощував її кругле обличчя, і вона раз по раз витиралася рушником, мов після лазні». (Домна Данилівна)

7· «Ставив оцінки залежно від того, що ти одержав з іншого, попереднього предмета. Якщо «задовільно», то хоч проси, хоч моли, вищої оцінки не доб’єшся нізащо». (Вчитель фізики Юрій Сергійович)

8· «…Відвідував гурток планеристів. Він єдиний із восьмикласників піднімавсь у повітря…» (Василь Гаврильченко)

9· «Двері рипнули, і до класу ступила така молода, така гарна дівчина, що коли б ми зустріли її десь поза школою, то нізащо не повірили б, що вона вчителька». (Анжеліка Михайлівна)

10· «Дівчата за ним вмирали. Носилися як з писаною торбою, казали, що це єдиний хлопець, вартий їхньої уваги». (Кім)

11· «В неї був старечий надтріснутий голос, вона трохи сюсюкала, деформована постать її зовсім не пасувала до тих високих емоцій, про які йшлося в поезіях, але ми не помічали того нічого». (Марія Федорівна)

12· «Серед того неймовірного багатства походжав завжди заклопотаний, завжди трохи сердитий…— середнього зросту чоловік із сивим розпатланим волоссям і запаленими короткозорими очима». (Михайло Семенович)

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.Мотивація навчальної діяльності

ІV. Основний зміст уроку

1. Характеристика образу Толі

1.1. Орієнтовний план.

1) Толя — восьмикласник, випускник школи, військовозобов’язаний.

2) Портрет і зовнішність героя.

3) Риси характеру хлопця:

 а) доброта;

 б) щирість;

 в) чуйність;

 г) відповідальність до дорученої справи;

 д) цілеспрямованість;

 е) легковажність; терпимість.

 

4) Інші риси, вміння: а) кохати і йти на самопожертву; б) поводити себе з товаришами; в) постояти за себе; г) поважне ставлення до мати, дорослих; д) цінує дружбу; е) любов до книги, її творців.

 

5) Значення образу Толі для сучасників.

1.2.  Бесіда за питаннями.

1· Хто такий Толя? Чи є такі учні в класі, які схожі на нього за поведінкою, ставленням до навчання, друзів, родини?

 

2· Які риси характеру в героя вам подобаються? Чим саме?

3· Чому автор намагається об’єктивно відобразити у творі Толю?

4· Як А. Дімаров ставиться до свого героя? Про що це свідчить?

5· Чи схожий Толя на героїв інших автобіографічних творів, наприклад, Михайлика (М. Стельмах «Гуси-лебеді летять»), Сашка (О. Довженко «Зачарована Десна»), Климка (Г. Тютюнник «Климко»)?

6· Чи змогли б ви написати твір про своє дитинство? Якщо так, то який фактичний матеріал ви б використали?

2. Опрацювання розділів твору А. Дімарова «Блакитна дитина»

Виразне читання цікавих епізодів з розділу.

Тема: розповідь героя про свої досягнення у військовій службі під час перебування в армії.

Ідея: наполегливість, старанність, цілеспрямованість — ось що необхідно, щоб стати справжнім військовим.

Основна думка: щодня уТолі й Мишка в армії формувалися ті риси характеру, вміння, навички, яких їм бракувало, коли вони були школярами.

Композиція.

Експозиція: перелік щоденних занять на військовій службі героїв.

Зав’язка: долання «укріпленої смуги».

Кульмінація: найвищі показники у Толі під час стрельбищ.

Розв’язка: коли комбат хотів побачити повторні блискучі результати стрільби Толі, хлопець пустив всі кулі «по молоко».

V. Підсумок уроку

VІ. Оголошення результатів навчальної діяльності

VІІ. Домашнє завдання. Завершити аналіз твору.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 квітня 2019
Переглядів
3130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку