Конспект уроку англійської мови "Час. Ранок школяра"

Про матеріал

Мета уроку: формувати лексичні навички з теми «Час. Ранок школяра»; навчити називати час з опорою на схеми; навчити розповідати про основні події дня, вживаючи дієслова в the Present SimpleTense; розвивати навички аудіювання, читання, монологічного та діалогічного мовлення; розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення.

Перегляд файлу

Клас: 3 

Тема: Школа.

Підтема: Час. Ранок школяра.

Мета:

Навчальна:

Формувати лексичні навички з теми «Час. Ранок школяра»;  навчити називати час з опорою на схеми; навчити розповідати про основні події дня, вживаючи дієслова в the Present Simple Tense.

 

Розвиваюча:

Розвивати навички аудіювання, читання, монологічного та діалогічного   мовлення;

розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення.

 

Виховна:

Виховувати інтерес до вивчення англійської мови;

виховувати культуру спілкування, повагу до однокласників;

виховувати організованість, дисциплінованість, бережливе ставлення до часу, звичку дотримуватися режиму дня.

 

Тип уроку: комбінований з використанням ІКТ.

 

Обладнання та навчальні матеріали: комп’ютер, мультимедійний проектор, акустична колонка для прослуховування аудіозаписів пісень, мультимедійна презентація до уроку, підручник  «English 3» О.Д.Карп’юк,  робочий зошит «English 3» О.Д.Карп’юк, дидактичні матеріали до теми, флеш-картки, макет годинника.

 

 

 

 

Хід уроку

 

 I. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.

                       1. Привітання.

          T.: Good morning, dear children! I am glad to see you. Let’s sing the song.  

             Діти вітаються піснею “Hello!” з  учителем.

                  Hello, hello, hello!

                  Hello, friends, hello!

                  Hello! – Hi!

                  Hello! - Hi!

                  Hooray! Hello - Hi!

                  Hooray! Hello - Hi!

          2. Повідомлення теми та мети уроку.

          T.: The topic of our lesson is “Time. My Day in the Morning”. Time is very

                important nowadays and today we are going to learn how to ask 

                and tell the time.

     We’ll learn new vocabulary, read the text and speak about the things you  

     do in the morning.

                      3. Введення в іншомовну атмосферу.

                          Фонетична розминка.

                      T.: Listen to the poem.

               Tick-tock, tick-tock. It’s nine o’clock.

               School starts at nine o’clock.

               It’s ten o’clock.

               It’s eleven o’clock.

               It’s twelve o’clock.

               Tick-tock, tick-tock. It’s one o’clock.

               School is over at one o’clock.

           T: And now, listen and repeat all together.

          

                     II. Основна частина уроку.

        1. Розвиток комунікативних навичок.

        T.:  Do you like to go to school? Let’s act out the dialogues about your

               favourite lessons.

               - What day is it today?

               - It’s Wednesday.

               - Oh, good. It’s Sport on Wednesday. I like Sport. And which lesson do

                  you like?

               - I like counting and doing sums. Maths is my favourite lesson.

         2. Пісня “What day is it?

         T.: I see you like all the lessons and you do a lot of things during the day.  

               Let’s sing a song about it.

              3. Ведення нових лексико-граматичних структур.

         T.: Time is very important nowadays and today we are going to learn how to

               ask and tell the time.

               This is a clock. It has got two hands. This is a big hand. It shows us the  

               minutes. This is a little hand. It shows us the hours. If the big hand shows

               twelve and the little hand shows three, we’ll say “It’s three o’clock”.

               If we want to ask the time, we’ll say “What time is it?” or “What is the

               time?”

                     T.:  And now, listen and repeat all together.

               The teacher shows the time on the clock and the pupils repeat after her.

        4. Тренування вживання нових лексико-граматичних конструкцій.

        T.:  Children, look at the clocks and tell me the time.

        T. - Ps.: What time is it? – It’s one (three, five, six, nine) o’clock.

        T.:  Children, take the clocks and show me the time.

                It’s two (four, seven, ten, twelve) o’clock.

 

 

        5. Фізкультхвилинка.

        T.:  Hands up! Clap, clap! 

               Hands on hips! Step, step!

               Bend your left,

               Bend your right,

               Turn yourself around.

               Hands up! Hands down!

               Hands to the sides

               And sit down!

        6. Введення нової лексики.

        T.:  And now we’ll learn new words and speak about the things you  

              do in the morning. Listen and repeat:

              wake up

              wash

              clean teeth

              dress

              have breakfast

              go to school

        7. Читання: Ex. 3 page 59.

         T.: Let’s read the sentences with the new words.

              The pupils read and translate the sentences with the new words in chain.

        8. Повторення вживання дієслів в the Present Simple Tense.

         T.: Children, let’s remember some grammar material.

               If I tell what I do in the morning, I’ll say “I wake up”.

               If I tell what he or she does, I’ll say “He/She wakes up”.

               Look at the table, listen and repeat.

               I wake up.                 He/She wakes up.

               I wash.                      He/She washes.

               I clean teeth.             He/She cleans teeth.

               I dress.                      He/She dresses.

             I have breakfast.         He/She has breakfast.

             I go.                            He/ She goes. 

        9. Читання: Ex. 2 page 58.

         T.: And now well read about Nick’s day in the morning.

              The pupils read and translate the sentences.

        10. Розвиток навичок усного мовлення.

         T.: Tell class what you do in the morning. Use the new vocabulary instead of

               pictures.

            I   at 7 o’clock in the morning.

            I      my face and.

            I at 8 o’clock.

            After breakfast I.

            Then I take my bag and.

        11. Письмо.

         T.: Complete the sentences with the new words.

        III. Заключна частина уроку.

         Підсумок уроку. Рефлексія. Оцінювання.

         Домашнє завдання: Ex. 4 page 59.Tell class what you do in the morning.

         T.: Children, thank you very much for the lesson.

          You are the best pupils in the world! Good bye! See you tomorrow!

            

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Storozhuk Nataliia Vadymivna
    Урок дуже насичений різними формами роботи, використовуючи його структуру можливо провести декілька уроків. Дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Англійська мова для загальноосвітніх навчальних закладів 3 клас (Карпюк О. Д.)
Додано
14 червня 2018
Переглядів
1560
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку