Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №9
Конспект STEM-уроку
з англійської мови
«My dream house»
Виконала:
вчитель англійської мови
Каменева Ю.В
Торецьк -2019
Клас: 3
Тема: My dream house.
Мета: повторити і активізувати вивчені лексичні одиниці з теми; практикувати у вживанні граматичних структур: There is…, There are…, ;повторити правила утворення множини іменника; тренувати у вживанні применників місця; виготовити макет будинку мрії; розвивати навички монологічного мовлення; удосконалювати навички читання і письма ; розвивати швидкість та критичність мислення , пам’ять та мовну здогадку ; виховувати культуру спілкування, старанність та наполегливість, вміння працювати у групах.
Тип уроку: урок повторення і закріплення вивченого матеріалу.
Обладнання: підручник, наочність, роздатковий матеріал для виготовлення макету будинку.
Синхронізація програм уроків :англійська мова, праця, мистецтво, математика.
Хід уроку
1.Привітання/Greeting
T : Good morning, children!
T : I’m glad to see you children! Take your seats, put your things away and we are to begin of our lesson.
2.Уведення в іншомовну атмосферу / Warming up.
A Rhyme “My House”
Let’s go to my house.
Let’s go today.
I’ll show you all the rooms
Where we work and play.
Here is the kitchen
Where Mother cooks for me.
Here is the living-room
Where I watch TV.
Here is the bathroom.
We wash every day.
And this is my bedroom
Where I sleep and play.
3.Повідомлення теми та мети уроку/Aim
T:Сьогодні ми з вами пригадаємо назви всіх кімнат в будинку англійською мовою, і ви як справжні англійці зможете розповісти про свій дім і створити макет будинку своєї мрії.
4.Актуалізація знань/Practice
T: -Let’s play a game “Guess”.
What kind of room is this?
1. People can cook breakfast, dinner in this room. We have a fridge, a table, a cooker and a cupboard in this room. (a kitchen)
2. There is a TV, some chairs and a sofa in this room. It is usually the largest room in the house. People watch television, listen to music or sit around and speak there. (a living room)
3. This room is not very large. We have a bath in this room. You can clean your teeth, wash your hands and face there. (a bathroom)
4. There are beds in this room. You can see a little table and a wardrobe there. People have a rest in this room. (a bedroom)
T: -Try to guess « What is it ?»
1. You can see through me.
You pick me up.
You can use me to drink.
What am I?
(a glass)
2. I’m a small house
The dishes and the cups live in me.
There is a box for sweets.
(a cupboard)
3.I’m in the kitchen.
I’m cold.
I have food and drink in me.
What am I?
(a fridge)
4. I get hot but I never sweat.
I cook things but I’m not a chef.
I can be gas or electric but I’m not a car.
(a cooker)
T: -Listen to the words and clap your hands when you hear the words connected with our topic:
A bathroom ,a pen, a dog, a sister, a living-room, a table, a toy, a father, a sofa, a bedroom, a bed, a doll, a brother, a book, a kitchen, a TV-set, a window, a door, a hall.
T : Let’s practice some grammar material.(тренування у вживанні структури there is, there are)
5. Фіз.хвилинка/ Physical Activity.
Clap, clap, clap your hands,
Clap your hands together.
Stamp, stamp, stamp your feet,
Stamp your feet together.
Spin, spin, spin around,
Spin around together.
Wink, wink, wink your eyes
Wink your eyes together.
Dance, dance, dance about,
Dance about together.
Shake, shake, shake your hands,
Shake your hands together.
Smile, smile at your friends,
Let us smile together.
6.Робота в групах/ Group work
T: -And now we should make groups and you ‘ll create a house of your dream.
(учні об’єднуються у групи і виконують проект-макет будинку своєї мрії за допомогою виготовлених заздалегідь каркасів будинків з картону. Учні розподіляють будинок на кімнати та облаштовують його меблями , потім кожна група презентує свій будинок ).
7.Презентація проектів/ Projects presentation.
T: And now let’s compare your houses. Let’s count!
-How many floors are there ?
-How many rooms ?
-How many windows are there in your house?
-How many beds ( chairs ,tables, lamps) are there ?
-Would you like to live in such house?
-What country is your house situated?
8.Підведення підсумків,рефлексія / Summurising.
T: - You are very active and work well. So, you have got good marks today.
T:-Did you like the theme of the lesson?
Did you enjoy yourself?
Did you like to work in groups?
Did you get useful information?
( якщо учні дають позитивну відповідь на запитання вчителя вони підіймають смайлик з посмішкою, а якщо ні –то смайлик сумний)