Конспект уроку "Animals"

Про матеріал
Урок по темі "Animals" з використанням інноваційних технологій на уроках у початковій школі дає можливість систематизувати лексичний матеріал з теми; практикувати учнів в усному мовленні, в аудіюванні та читанні; тренувати учнів у вживанні лексичного матеріалу, вчити учнів презентувати підготовлений матеріал; збагачувати знання учнів з теми; , здатність самостійно планувати мовний вчинок, вміння логічно, послідовно висловлювати думки іноземною мовою; розвивати , пізнавальні інтереси учнів, розвивати увагу, уяву в умовах гри, культуру праці та спілкування учнів; виховувати бережливе ставлення до природи та її багатств, почуття відповідальності, доброзичливості; виховувати інтерес до навчання, до вивчення англійської мови
Перегляд файлу

 

Тема: Використання інноваційних технологій на уроках англійської мови в початковій школі

Підтема: Розвиток пізнавальної діяльності як засобу підвищення інтересу й загальної мотивації до навчання завдяки використанню привабливих і швидкозмінних форм подачі інформації, індивідуалізації  навчання, інтенсифікації самостійної роботи учнів, формування вмінь та навичок для здійснення творчої діяльності та пізнавальної активності учнів на уроках англійської мови.

 

Серія завдань: Інтерактивні вправи («мозковий штурм», робота в групах, ротаційні трійки, «павутинка мудрості», «валіза», складання діалогів, драматизація, незакінчені речення, «навчаючи – учусь», робота в парах, «дерево рішень», асоціативний кущ, «займи позицію», мікрофон, проектна робота), ігри («Що зникло?», «Саймон каже…», «Давай пограємося»), чайнворд, загадки, анаграми

Розробка уроку: Animals

Роботу виконала: Коротиш Т.М.

                                               

                                           

 

Тема уроку: Animals

Мета уроку: практична: систематизувати лексичний матеріал з теми; практикувати учнів в усному мовленні; тренувати учнів у вживанні   лексичного матеріалу в мовленні на рівні слова, фрази та над фразової єдності; практикувати учнів в аудіюванні та читанні; вчити учнів презентувати підготовлений матеріал;

освітня: розширювати філологічний світогляд учнів; збагачувати знання учнів з теми;

розвивальна: розвивати фонематичний слух учнів, довготривалу, оперативну пам’ять, слуховий контроль, здатність самостійно планувати мовний вчинок, вміння логічно, послідовно висловлювати думки іноземною мовою; розвивати мовленнєву реакцію, мовну здогадку, пізнавальні інтереси учнів, розвивати мислення, увагу, уяву в умовах гри, культуру праці та спілкування учнів;

виховна: виховувати бережливе ставлення до природи та її багатств, почуття відповідальності, доброзичливості; виховувати інтерес до навчання, до вивчення англійської мови, культуру спілкування.

Тип уроку: інтерактивний урок.

Методи і прийоми навчання: «мозковий штурм», «займи позицію», «валіза», «мікрофон», аудіювання, говоріння, читання, письмо, «дерево рішень», «чарівний клубочок мудрості», бесіда, слово вчителя, робота в групах, проектна робота, доповнення речень, самостійна робота, повторення, мовна здогадка, фізкультхвилинка, релаксація, вправа «трансформація», фонетична зарядка, мовна розминка, лексична розминка, метод вправ, монологічне мовлення, чайнворд, загадки, анаграми, пісні.

Обладнання:  дошка, комп’ютерна презентація, відео на пісню Майкла Джексона «Пісня Землі», аудіо записи «спів птахів», «сюрчання коників», пісні англійських та американських виконавців про природу, схема «мозкового штурму» по темі «Тварини», роздатковий матеріал для учнів, ілюстративні картки по темі «Тварини», ілюстрації, проекти учнів,  малюнки, декорації (сердечки, листочки, дерева) «дерева успіху», наклейки, клубок, «мотиваційні квітки», декоративні комахи «сонечки», ножиці, скотч, клей, кнопки.

                      План уроку.

1.Мотивація.

2.Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних матеріалів.

3.Надання необхідної інформації.

4.Інтерактивна вправа.

5.Підбиття підсумків (рефлексія), оцінювання результатів уроку.

PROCEDURE

I. INTRODUCTION Dear children! How are you? I glad to see you. Hope you are well I see everybody is ready, so let’s start the lesson. Today we have an unusual   lesson. The topic of our discussion is really interesting to everyone. I expect you will be hardworking and active at this lesson as usually.  «Валіза»

  Look at the interactive board

  • Can you guess what our today’s lesson is about?

So the topic of our today’s lesson is Animals».

Objectives– Can you suppose what we will do on our today’s lesson?

Yes, today we are going to speak about animals. Today we’re going to learn new words, practice them; we’ll play, sing, listen, read, write and do craft. We’re going to visit a virtual zoo. Here there are different animals’ emblems on the blackboard. They will help us to make our virtual journey to the zoo and  do our lesson steps. We’ll improve your listening, reading, speaking and writing skills on the topic, revise lexical material, involve you into communicative activities by means of group work. Your tasks at the lesson are:

* to speak English as much as possible;

* to listen attentively and try to understand everything;

* not to be afraid to make mistakes;

* to express your opinion and defend it;

* to show your knowledge of the vocabulary on the topic.

I suppose this topic will be interesting for you, because animals are our best friends. You have “Trees of success” on your desks. This is a demonstration of your knowledge and activity during the lesson. If you are active on our lesson and work excellent I’ll give you a present. It is a sticker with the words which mean your praise. You can stick these stickers in the trees. At the end of the lesson we’ll see the most beautiful trees. It means that you are the best pupils on our lesson. Look at these “flowers”. The following tips on how to study effectively will help you to be motivated:

1. Set your personal goal.

2. Think positively.

3. Reward yourself.

4. Develop a true interest to the subject.

5. Enjoy our every lesson.

6. Try to remember a material of the lesson.

7. Believe you can do everything.

8. You are the best pupil in the world!

We live in a magic world. The world is full of wonderful things.  Animals are our best and kindest friends. So you see, we live in a magic world and this world is full of wonders.

  Warming up activities. - What animals do you know? Let’s remember. Look at the cards and name them (elephant, lion, kangaroo, horse etc.).

  • What kind of animals do you know?
  • Where do animals live?
  • What wild animals do you know?
  • Name domestic animals.
  • Look at the mind – map:                                                                                        

                                                                                

                                                                                 

           

                            

 

 

       

We can play the game “Let’s play!” (Teacher tells a name of any animal and throws a ball to a pupil, the pupil must translate it into Ukrainian).

You have markers and files. Draw “+” and “-” on the files. I read you sentences about animals. Agree or disagree showing me an answer.

       +1. Animals can climb the trees.

        +2.Animals are our best friends.

- 3. Children don’t like animals.

+4. It is interesting to study the animal world.

+5. It is important to keep rivers clean.

+6. It is necessary to feed birds in winter.

 “Microphone”. I hope you like animals. We are given animals which are…   Finish the sentence.

1. beautiful                                    7. phenomenal

2. wonderful, nice                          8. enormous

3. unique                                        9. bright

4. magnificent                                10. the best

5. funny                                         11. fantastic                    

6. big, small                                   12. Super

        Activity “In My Zoo Bag. Game “Slow Reveal”.

        I’ve got a Zoo Bag here. There are some animals in it. Try to guess. In my Zoo Bag  I’ve got a … Guess: What animal is it?

(The teacher expects students to guess the animal by the picture she/he pulls out of the bag and slowly reveals. Children guess the word and shout out suggestions)

     Open your books on the page 42. Look at the animal pictures. Say what animals can you see? Write their names.

      Listen the extract from the song by Michel Jackson “Earth song”. (Video Michel Jackson “Earth Song).  After watching the video clip, answer my questions:

- What species of animals and birds could you see? (swans, whales, dolphins, elephants)

Project work. (Shid - sontsa – spiv) Now I want you to take part in the making projects “I like wild animals” and “I like domestic animals”. Work in groups. Use markers, scissors, pictures, glue. You have 4 minutes.

Are you ready? Now come out to the blackboard. Show us your projects and tell what animals do you like.

 GAME What’s missing?

      It’s time to play What’ s missing?

(The teacher displays the flashcards from the vocabulary set on the board and points to each one in turn for children to say the words. Children look at the cards for a few seconds. The teacher asks children to turn around and removes a card. Children have to identify the missing card)

     Let’s do morning exercises.  (Queen – We are the champions) Imagine you are an ancient giant and you must hold the Earth on your head. Take your books and come to the blackboard. Remember you must save our planet! Let’s have a relaxation! Make yourselves comfortable. Relax your face, neck, shoulders, arms, backs, legs. Imagine you are in the forests. You are alone. The weather is good. It’s warm. You are comfortable and happy. You have no problems. Clap your hands. Smile to yourselves, smile to our guests, smile to me, smile to each other. Thank you very much. You save our planet.

Look at the picture of ex. 3 in your books. There are: tiger, hippo, bear, crocodile and bird. Repeat after me in chorus and point to the pictures of the animals: Read the words!

RELAXATION Are you ready to have a rest and do some actions?     Exercise “Transformation”. (звуки природи –  звучання коників - стрибунців у траві) One Bulgarian poet wrote: “I picked up a flower and it drooped, I caught a butterfly and it died on my palm. Then I understood that to touch nature I could only by my heart”. Now I’ll take a lady – bird into your arms. Your task is to transmit on it and to touch to people’s hearts with a request to save animals of the planet.

“The magic ball of wise”. (A teacher gives pupils a ball of threads, pupils must say animals but animals must not be repeated)

  Let’s guess anagrams.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Summarizing. Our lesson is coming to the end. You have made a very good job. Thank you very much. Let’s plant a tree. It will be the tree of your wise.  Let’s stand together and answer my question: “Do we like animals?”

-Yes, we do.

  “Tree of decision”. (John Lennon – Imagine) Look at this old magic dead tree. It lost its leaves. It is so poor. Let’s help it together. Let’s cure the tree which is a symbol of animals for us. Choose a leaf, write a name of animal, then come to the blackboard and stick it to the tree.                                                                                                        

                                     “The tree of decision.”

 

 

 

                                                                                                  

 

                                                                                         

 

                                                                                            

                                                    

                                                  

     - Did you enjoy your lesson? I am happy because you’ll know and love animals. You were good at using vocabulary of the topic in different situations. You have colorful hearts on your desks. They are self – estimation cards. Please, evaluate our today’s lesson. If our lesson was excellent show me red hearts, if our lesson was interesting show me blue hearts, if our lesson was not interesting for you show me green hearts. Thank you very much for your evaluation.

Today you worked very actively and let’s look at your trees. You can take this tree after the lesson. Whose tree has more leaves? It is your mark.  Your marks are …because…

          Home assignment. Your home task is to make up a project “Animals”.

 

 

docx
Додано
23 квітня 2020
Переглядів
1523
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку