Конспект уроку "Атлантичний, Північний Льодовитий та Індійський океани. Особливості природи."

Про матеріал
Конспект уроку з природознавства за темою "Атлантичний, Північний Льодовитий та Індійський океани. Особливості природи."
Перегляд файлу

Тема. Атлантичний, Північний Льодовитий та Індійський океани. Особливості природи.

Мета: сформувати в учнів уявлення про особливості Атлантичного, Північного Льодовитого та Індійського океанів; продовжити навчати читати карту та працювати із нею; вчити складати комп'ютерні презентації, розповіді про природу материків і океанів, виступати перед класом з підготовленою інформацією; виховувати спостережливість, захопленість неповторністю й величчю природи.

Обладнання: фізична карта півкуль, роздатковий матеріал із завданнями  для груп, індивідуальні завдання, прищіпки.

                                                                    Хід уроку

 І. Оргмомент

Природознавство-це цікаво дуже! 

Тобі предмет цей необхідний, друже!

І щоб людині на Землі прожити,

Природу треба знати і любити!                                         

ІІ. Робота з календарем погоди.

  • Який день подарувала нам природа сьогодні, познайомимося з результатами досліджень  нашого синоптика та звіримо їх зі  своїми.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

1. Фронтальне опитування

-   Ось таким видався сьогодні наш день. Скажіть, будь ласка, від чого залежить погода?  Так, один з важливих показників погоди – в якій частині нашої планети ми живемо.

-То ж давайте пригадаємо, в якій країні ми мешкаємо?

-  В якій частині світу?

- На якому материку?

- Покажіть його, будь ласка, на карті.

- Покажіть, де знаходиться Україна.

- Які океани омивають Євразію?

- Покажіть їх, будь ласка, на карті.

2. Гра  «Відповідай дією»

- Зараз ми пограємо у гру «Відповідай дією»

Я хочу, щоб ви показали, що ви вже знаєте про материки і океани. Я буду вам ставити запитання. Якщо відповідь стосується материків – ви йдете, якщо океанів – ви імітуєте рухи плавця.

  • Яка велика ділянка суші, омивається водою з усіх боків?
  • Що на глобусі і картах позначається синім кольором?
  • Чого на планеті Земля існує 4, а за новими твердженнями -5?
  • На якій ділянці земної поверхні переважають рослини?
  • Які частини земної поверхні ділять на частини світу?
  • Де на думку вчених зародилося життя?

 

 

3. Бліц-опитування

- Від чого ж залежить життя у Світовому океані?

- Які організми живуть у океанах на глибині 100м?

- Як їх називають? (активно плаваючі організми)

- Які організми живуть на глибині більше 200м? ( черви, молюски, креветки)

- Як їх називають? ( донні організми)

ІV. Постановка проблеми.

- На минулому уроці ми обговорювали питання:

-Чим схожі всі океани і чим вони можуть відрізнятися?

V. Повідомлення теми і мети.

  Сьогодні ми продовжимо це досліджувати. Ми вже дослідили особливості природи в Тихому океані, а тепер познайомимося ближче з трьома наступними океанами: Атлантичним, Індійським і Північним Льодовитим.

 Для цього здійснимо уявну подорож океанами. Результати досліджень будемо заносити у бортові журнали, а потім познайомимо з ними всіх однокласників.

VІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Робота з підручником та додатковою інформацією.  (с.51-54)

       Працювати будемо в групах. Груп у нас буде 6. Опрацюємо статті підручника та додаткову інформацію.

1 і 2 група- Атлантичний океан

3 і 4 група – Північний Льодовитий океан

5 і 6 група – Індійський океан

       Досліджуємо загальну характеристику, рослинний світ, тваринний світ , господарське значення кожного океану.

Фізхвилинка

1.Презентація роботи груп. (Показують на карті, розповідають)

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Гра «Впізнай океан»

 (На картці по колу надано назви океанів  – діти прищіпками позначають відповідний океан)

  •  Який океан найбільший?   (Тихий)
  • Цей океан витягнутий з півночі на південь. (Атлантичний)
  • Самий солоний океан?     (Індійський)
  • Найменший за площею океан Землі, розташований між Євразією і

                 Північною Америкою.      (Північний Льодовитий океан)

  • Який океан багатий на перлини?    (Індійський)
  • Цей океан укритий товстим шаром льоду.    (Північний Льодовитий океан)
  • Через який океан проходять численні морські шляхи? (Атлантичний)
  • У цьому океані виловлюють найбільше у світі риби. (Тихий)
  1. Вирішення проблемного питання.
  • Чим схожі океани? ( Солона вода, на глобусі і карті позначаються синім кольором, в них ростуть водорості, з них виловлюють рибу, впливають на клімат планети)
  • Чим відрізняються океани? (розмірами, температурою води, формою)
  1. Робота в зошиті с. 23-24

Завдання №2,4

 

  1. Екологічна хвилина.
  • Світовий океан дуже багатий скарбами, проте його багатства  людство використовує не по-господарськи. Так, у ньому зменшується кількість китів, моржів, морського котика, камбали.

Рослинний і тваринний світ дуже потерпає від забруднення. Підприємства зливають відходи. До 10млн. т нафти потрапляє в океан, а це – мертва вода. Відомий вчений – мандрівник Тур Хейєрдал зазначав: «Загибель океану – це смерть всієї нашої планети».

Люди Землі об`єдналися у своїх діях за збереження водного простору і закликають всіх жителів планети взяти участь в охороні і збереженні води.

YIII. Домашнє завдання

С. 51-54, зошит с. 23 №1

 Підсумок  уроку.

- З яких океанів складається Світовий океан?  (Покажіть їх на карті півкуль)

- Як треба ставитися до використання води?

- Що сподобалося на уроці?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 квітня 2019
Переглядів
1976
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку