Тема. Атлантичний, Північний Льодовитий та Індійський океани. Особливості природи.
Мета: сформувати в учнів уявлення про особливості Атлантичного, Північного Льодовитого та Індійського океанів; продовжити навчати читати карту та працювати із нею; вчити складати комп'ютерні презентації, розповіді про природу материків і океанів, виступати перед класом з підготовленою інформацією; виховувати спостережливість, захопленість неповторністю й величчю природи.
Обладнання: фізична карта півкуль, роздатковий матеріал із завданнями для груп, індивідуальні завдання, прищіпки.
Хід уроку
І. Оргмомент
Природознавство-це цікаво дуже!
Тобі предмет цей необхідний, друже!
І щоб людині на Землі прожити,
Природу треба знати і любити!
ІІ. Робота з календарем погоди.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
1. Фронтальне опитування
- Ось таким видався сьогодні наш день. Скажіть, будь ласка, від чого залежить погода? Так, один з важливих показників погоди – в якій частині нашої планети ми живемо.
-То ж давайте пригадаємо, в якій країні ми мешкаємо?
- В якій частині світу?
- На якому материку?
- Покажіть його, будь ласка, на карті.
- Покажіть, де знаходиться Україна.
- Які океани омивають Євразію?
- Покажіть їх, будь ласка, на карті.
2. Гра «Відповідай дією»
- Зараз ми пограємо у гру «Відповідай дією»
Я хочу, щоб ви показали, що ви вже знаєте про материки і океани. Я буду вам ставити запитання. Якщо відповідь стосується материків – ви йдете, якщо океанів – ви імітуєте рухи плавця.
3. Бліц-опитування
- Від чого ж залежить життя у Світовому океані?
- Які організми живуть у океанах на глибині 100м?
- Як їх називають? (активно плаваючі організми)
- Які організми живуть на глибині більше 200м? ( черви, молюски, креветки)
- Як їх називають? ( донні організми)
ІV. Постановка проблеми.
- На минулому уроці ми обговорювали питання:
-Чим схожі всі океани і чим вони можуть відрізнятися?
V. Повідомлення теми і мети.
Сьогодні ми продовжимо це досліджувати. Ми вже дослідили особливості природи в Тихому океані, а тепер познайомимося ближче з трьома наступними океанами: Атлантичним, Індійським і Північним Льодовитим.
Для цього здійснимо уявну подорож океанами. Результати досліджень будемо заносити у бортові журнали, а потім познайомимо з ними всіх однокласників.
VІ. Вивчення нового матеріалу.
1.Робота з підручником та додатковою інформацією. (с.51-54)
Працювати будемо в групах. Груп у нас буде 6. Опрацюємо статті підручника та додаткову інформацію.
1 і 2 група- Атлантичний океан
3 і 4 група – Північний Льодовитий океан
5 і 6 група – Індійський океан
Досліджуємо загальну характеристику, рослинний світ, тваринний світ , господарське значення кожного океану.
Фізхвилинка
1.Презентація роботи груп. (Показують на карті, розповідають)
VІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
(На картці по колу надано назви океанів – діти прищіпками позначають відповідний океан)
Північною Америкою. (Північний Льодовитий океан)
Завдання №2,4
Рослинний і тваринний світ дуже потерпає від забруднення. Підприємства зливають відходи. До 10млн. т нафти потрапляє в океан, а це – мертва вода. Відомий вчений – мандрівник Тур Хейєрдал зазначав: «Загибель океану – це смерть всієї нашої планети».
Люди Землі об`єдналися у своїх діях за збереження водного простору і закликають всіх жителів планети взяти участь в охороні і збереженні води.
YIII. Домашнє завдання
С. 51-54, зошит с. 23 №1
Підсумок уроку.
- З яких океанів складається Світовий океан? (Покажіть їх на карті півкуль)
- Як треба ставитися до використання води?
- Що сподобалося на уроці?