Конспект уроку "Атмосфера."

Про матеріал
Мета: 1. освітня:систематизація, повторення, узагальнення отриманих знань під час вивчення теми «Атмосфера»; 2. розвивальна: вдосконалення практичних умінь та навичок використовувати здобуті знання;
Перегляд файлу

Тема.   Атмосфера.

Мета:

  1. освітня:систематизація, повторення, узагальнення отриманих знань під час вивчення теми «Атмосфера»;
  2. розвивальна: вдосконалення практичних умінь та навичок використовувати здобуті знання;
  3. виховна: виховувати бережливе ставлення до повітряної оболонки нашої планети, виховання самостійності та відповідальності.

Тип уроку:   урок узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок.

Методи та методичні прийоми: розповідь, бесіда,  прийом «Географічний крос», «Мікрофон»,  «Перевір себе»,самостійна робота учнів з підручником, картами атласу, дидактичні ігри.

Засоби навчання: фізична карта світу, робота з атласами, підручником .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ п/п

Структурні

елементи уроку

 

Трива-

лість

хв.

Навчальна і організаційна діяльність вчителя

Навчально-пізнавальна діяльність учнів

1

Організацій-

ний момент

2хв.

Привітання з вчителем;

Перевірка готовності учнів до уроку;

Перевірка присутніх.

Учні вітаються з вчителем, готуються до уроку.

2.

Повідомле-

ння теми і

мети уроку

1 хв.

     На сьогоднішньому уроці Ми з Вами повторимо пройдений навчальний матеріал з теми: «Атмосфера» для перевірки узагальнення та систематизації знань, отриманих під час вивчення цієї теми.

Учні записують тему уроку в робочі зошити та слухають вчителя.

3.

Мотивація

навчально-

пізнавальної

діяльності

 

1 хв.

      Сьогодні ми з Вами повторимо весь розділ, який стосується атмосфери і проведемо саме по повторенню змагання.

Діти уважно слухають вчителя.

 

4.

Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок

38 хв

     Розпочнемо перший раунд нашого змагання: кожній з команд я задам по 5 питань. На обдумування відповіді відводиться 15 с.

Запитання І команді:

 

1.Що таке атмосфера?

 

 

 

 

2.Звідки надходить вуглекислий газ в атмосферу?

 

 

 

 

3.Які основні складові частини повітря?

4.Нижня межа атмосфери –це…

5.Що таке тропосфера?

 

 

Запитання ІІ команді:

 

6.Що таке стратосфера?

 

 

7.Що таке мезосфера?

 

8.Що таке термосфера?

 

 

9.Що таке екзосфера?

 

10.Що таке загальна циркуляція атмосфери?

 

 

 

Запитання ІІІ команді:

 

11.Що таке циклон?

 

12.Які існують типи повітряних мас?

13.Що таке хмари?

 

 

14.Назвіть кліматотвірні чинники.

 

15.Яке буває забруднення атмосфери?

 

 

Прийом «Географічний крос»

Завдання ІІ. На дошці написані вітри. Вам потрібно коротко охарактеризувати їх.

  1. Бризи.

 

 

 

 

 

 

 

  1. Мусони.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Пасати.

 

 

 

 

Прийом «Мікрофон»

Завдання ІІІ.  Давайте разом з’ясуємо, які повітряні маси існують на Землі?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання IV.

Прийом «Географічна розминка»

І команда:

Карпати – гори, Європа.

Гімалаї – гори, Азія.

Амазонська – низовина, Південна Америка.

Кавказ – гори, Євразія.

Кіліманджаро – вулкан, Африка

ІІ команда:

Анди – гори, Південна Америка

Кордильєри – гори, Північна Америка.

Кракатау – вулкан, Євразія.

Причорноморська – низовина, Європа.

Подільська – височина, Європа.

ІІІ команда:

Альпи – гори, Європа.

Аравійське – плоскогір’я, Євразія.

Памір – гори, Азія.

Сахара – пустеля, Африка.

Фудзіяма – вулкан, Азія.

Завдання V.

Прийом «Перевір себе» - конкурс капітанів

1.Як називається повітряна оболонка, що оточує Землю і обертається разом з нею під дією сили тяжіння?

2.Які основні складові частини повітря?

3.Фронт між арктичним повітрям і повітрям помірних широт Північної півкулі?

4.Яка це вологість: це кількість водяної пари у грамах, яка міститься і 1 м³ повітря.

5.Які хмари утворюються на висоті 2000-3000 м?

6.Назвіть чинники розподілу опадів на земній кулі.

 

7.Покажіть на карті кліматичні пояси світу.

8.Назвіть способи очищення повітря.

 

 

 

9.Що таке амплітуда коливання температури?

 

 

 

1.Це повітряна оболонка, що оточує Землю і обертається разом з нею під дією сили тяжіння.

 

 

 

2.Надходить з вулканів, мінеральних джерел, ґрунтів, організмів, промислових підприємств.

 

 

 

3.Азот, кисень, аргон.

4.Поверхня Землі.

5.Нижній шар атмосфери, що безпосередньо прилягає до Землі.

 

 

6.Шар повітря, який лежить над тропосферою.

7.Шар повітря від 25 до 85 км.

 

8.Простягається від 80 до 800-1000 км.

9.Розташована на висоті понад 800-1000 км.

10.Складне і важливе явище природи, яке зумовлює щоденні зміни погоди й формування клімату земної поверхні.

 

 

11.Вихороподібний рух повітря з низьким тиском у центрі.

12.Екваторіальні, тропічні, помірні, арктичні або антарктичні.

13.Це скупчення завислих в атмосфері дрібних крапель води або кристалів льоду.

14.Кількість сонячного тепла, переміщення повітряних мас, характер підстилаючої поверхні.

15.Штучне і природне.

 

 

 

 

1.Вітри з добовим періодом, які дмуть по берегах морів і великих озер. Денний бриз дме з моря на нагірне узбережжя, нічний-з охолодженого узбережжя на море.

2.Рух повітря в нижній частині тропосфери над певними регіонами Землі з різкою зміною його напрямку від зими до літа на протилежний або близький до протилежного; напрям руху повітря при мусонах протягом сезону дуже стійкий.

3.Постійні вітри, які дмуть з ділянок високого тиску в напрямі екватора.

Повітряні маси - величезні об’єми повітря у тропосфері з подібними властивостями (температурою, вмістом вологи й пилу) і напрямком руху. Залежно від району утворення виділяють такі їх типи: екваторіальні, тропічні, помірні та арктичні (антарктичні). Під час переміщення вони змінюються, водночас зазнає змін і погода. ЕПМ формуються над екватором. Вони теплі і вологі упродовж року. ТПМ у районах тропіків обох півкуль, так само теплі, але сухі цілорічно. ППМ пов’язані з помірним тепловим поясом (в обох півкулях Землі). Температури різняться за порами року, вологість середня. АПМ формуються у високих широтах обох півкуль, для них характерні  низькі температури й незначна вологість.

 

 

 

1.Атмосфера.

 

2.Азот, кисень, аргон.

 

3.Арктичний.

 

 

4.Абсолютна.

 

5.Купчасті.

 

6.Географічна широта, напрямок постійних і сезонних вітрів, висота поверхні над рівнем моря, морські течії.

7.Екваторіальний, два тропічних, два помірних, два полярних.

8.Раціональне використання палива і створення очисних споруд; удосконалення технологій виробництва та автотранспорту; поліпшення планування населених пунктів, збільшення площ зелених насаджень.

9.Різниця між найвищою і найнижчою температурами повітря.

5.

Підведення підсумків уроку

2 хв.

Виставлення оцінок найбільш активним учням за роботу на уроці. Підведення підсумків уроку.

Учні слухають вчителя.

6.

Повідомлення домашнього завдання

1 хв.

Повторити пройдений матеріал з теми «Атмосфера».

Учні записують домашнє завдання

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Планування
Додано
26 липня 2019
Переглядів
1489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку