Тема : Атмосферні опади ( 6 клас )
Мета: поглибити та систематизувати знання учнів про атмосферні опади; формувати знання про особливості опадів та закономірності їх розподілу на землі; формувати вміння будувати стовпчикові діаграми; розвивати пам'ять, спостережливість, творчі здібності учнів.
Обладнання: підручники, зошити для практичних робіт, фізична карата півкуль, проектор, ППЗ «Загальна географія. 6 кл.»
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
ХІД УРОКУ
Вчитель зачитує поетичні рядки:
Дощ полив, і день такий полив'яний.
Все блищить, і люди як нові.
Лиш дідок старесенький, кропив'яний,
блискавки визбирує в траві.
Струшується сад, як парасолька.
Мокрі ниви, і порожній шлях...
Ген корів розсипана квасолька
доганяє хмари у полях.
Л.Костенко
Погляньте, погляньте, яка благодать!
Дивіться: метелики з неба летять!
Квітки повмирали усюди надворі, —
Морозець малює на шибках узори...
Картинкою гарною стане віконце,
Як трошки поблискає золотом сонце.
Погляньте, погляньте, яка благодать:
Метелики з неба летять і летять
О.Олесь
Дія атмосферних опадів буває надзвичайно різною Наприклад, дощ приносить благодатну вологу для рослин, тварин та людей, а може бути причиною катастрофічних повеней і паводків. Сніг , наче ковдра, захищає посіви та корені рослин від сильних морозів, а може бути причиною заносів, аварій на дорогах, обриву ліній електропередач. Саме різновиди опадів та їх особливості ми розглянемо на сьогоднішньому уроці.
( Висвітлюється 1 слайд, учні записують тему уроку)
Бесіда з учнями:
Поява атмосферних опадів пов’язана із унікальними властивостями води. Згадайте з курсу природознавства:
А) Метод « Мозковий штурм»
Подумайте і запропонуйте свій варіант визначення « атмосферні опади».
Свої відповіді звіримо із визначенням, що на слайді 2 ( висвітлюється слайд 2)
Б) Робота зі слайдами «Класифікація опадів»
В)Гра « Третій зайвий» Вчитель називає атмосферні опади, учні знаходять зайве поняття і пояснюють чому вибрали саме його)
Г) Демонстрація ППЗ «Утворення опадів (дощу, снігу, граду)»
Д) Самостійна робота учнів.
Використовуючи текст підручника, заповніть таблицю ( завдання на слайді)
Опади |
Звідки випадають |
Стан опадів |
Умови утворення |
Пора року |
Роса |
|
|
|
|
Іній |
|
|
|
|
Взаємоперевірка ( учні обмінюються зошитами і виставляють один одному бали, звіряючи відповіді на слайді)
Е) Прийом «Дивуй»
Учні мали випереджуюче завдання: підготувати цікаву інформацію про різні види опадів. Виступи учнів про:
Є) Демонстрація ППЗ «Вимірювання опадів»
Ж) Розповідь вчителя про закономірності розподілу опадів на земній поверхні ( аналіз карти на слайді).
5. Закріплення вивченого матеріалу
Показ слайду «Діаграма опадів», пояснення вчителя як будувати стовпчикову діаграму.
Виконання практичної роботи «Побудова стовпчикової діаграми опадів».
Аналіз діаграми:
Вивчити параграф.
Побудувати стовпчикову діаграму опадів за своїм календарем спостережень за погодою.