5 клас
Тема. Безпека на дорозі
Мета уроку: розглянути правила поведінки пішоходів, розвивати поняття про засоби безпеки пішохода.
Очікувані результати: учні мають пояснювати правила дорожнього руху для пішоходів у місці проживання та наслідки їх порушення; учні мають виконувати правила дорожнього руху для пішоходів; учні мають називати знаки дорожнього руху для пішоходів, види пішохідних переходів; учні мають характеризувати особливості переходу дороги.
Обладнання:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
2.1. Тестове завдання для контролю знань. (Тест № 2, роздавальний матеріал.)
Відповіді: 1ВГ; 2АБВ; 3БВ; 4АБ; 5АБВ; 6АВГ.
2.2. «Асоціативний кущ».
Складання схеми за асоціаціями учнів до поняття «Безпека на дорозі».
Приклади відповідей учнів: світлофор, ДАІ, переходи, острівець безпеки, машини, пішоходи.
3.1. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.
3.2. Показ практичного значення вивчення нового матеріалу.
Слово вчителя
Людина, її життя, здоров’я й безпека є найвищою соціальною цінністю в нашій державі. Однак, порівняно з країнами Європи, стан безпеки дорожнього руху в Україні можна охарактеризувати як украй незадовільний через високий рівень смертності та дорожньо-транспортного травматизму.
Щороку тисячі громадян нашої держави гинуть та стають інвалідами внаслідок порушення правил дорожнього руху. Непоправною втратою є загибель або каліцтво дітей та молоді. Знання й дотримання правил дорожнього руху — важлива умова особистої безпеки та безпеки оточуючих.
3.4. Проблемне запитання.
— Від чого залежить безпека пішохода?
План пояснення нового матеріалу
1. Учасники дорожнього руху. (Пояснення за схемами.)
2. Правила переходу проїзної частини. Види пішохідних переходів. (Пояснення за схемами й малюнками з елементами бесіди.)
Запитання до учнів:
— Які бувають види пішохідних переходів?
— Як позначаються переходи? (Спеціальні знаки, дорожня розмітка.)
3. Перехід дороги без вказівних знаків. (Пояснення, складання пам’ятки.)
4. Правила руху пішоходів. Знаки дорожнього руху для пішоходів. Рух організованих груп. Рух за сигналами регулювальника. (Пояснення, складання пам’яток.)
Запитання до всіх учнів:
— Чому за поганих умов оглядовості слід бути особливо обережними як пішоходам, так і водіям?
— Що було найбільш цікавим?
Індивідуальні завдання