.Конспект уроуку біології в 9 класі " Вплив негативних чинників на розвиток плоду"
Дата____________________ Клас: 9
Тема уроку: Вплив негативних чинників на розвиток плоду.
Мета уроку:
- навчальна: продовжити формувати в учнів знання з розділу «Розмноження і
розвиток», сформувати знання про вплив негативних чинників на розвиток плоду;
- розвиваюча: розвивати в учнів логічне мислення, вміння працювати з
підручником, аналізувати, виділяти головне, порівнювати,
робити висновки;
- виховна: виховувати моральне відношення до зачаття і вагітності,
відповідальності за життя, яке ще не народилось,
усвідомлення життєвої миті як найціннішої частки буття;
- корегуюча: слідкувати за правильною вимовою.
Обладнання: підручники, атлас, презентація, таблиця, картки
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку:
I. Організація класу до навчання. Емоційне налаштування класу.
- перевірка готовності учнів до уроку;
Добрий день!
Вправо- вліво поверніться, один одному всміхніться.
Сподіваюсь, що хороший настрій вас супроводжуватиме увесь урок.
II. Мовна хвилинка.
- Який зараз урок ?
- Яку біологію вивчаємо?
- Назвіть науки, які вивчає людину.
- Який розділ біології вивчаємо?
III. Перевірка д/з.
1.На дошці картки ,в які необхідно вставити правильні відповіді.
Жіночі статеві клітини (гамети) називаються……
Запліднення відбувається в…………………….
Злиття гамет називається-…………………..
Чоловічі статеві клітини (гамети) називаються………
Фізіологічний стан організму жінки, пов'язаний із заплідненням яйцеклітини, розвитком зародка і плода називається……………..
Індивідуальний розвиток організму- називається……
IV. Актуалізація опорних знань.
Метод «Вірю-не вірю»
Чи вірите ,що здоров’я дитини залежить від способу життя її батьків?
V. Мотивація навчальної діяльності.
У наш час дуже багато спокус постає перед молоддю. Ці спокуси, як здається на перший погляд, роблять життя веселішим, різноманітнішим. Молодь , бажаючи здаватися сучасними, починає палити, коштує алкоголь і навіть наркотики. Не замислюючись, що це переростає в залежність.
Колись ви одружитесь і заплануєте народження дитини . Й природним вашим бажанням буде, щоб дитинка народилась обов’ язково здоровою.
Проблемне питання уроку: Чому діти не завжди народжуються здоровими?
VI. Подача нового матеріалу ( оголошення теми уроку)
Період внутрішньоутробного розвитку дитини в середньому триває 270 днів. Це період бурхливого розвитку і росту дитини, оскільки формуються усі життєво важливі органи і морфологічні особливості дитини.
Таблиця « Критичні періоди внутрішньо утробного розвитку життя плоду».
За офіційними статистичними даними МОЗ у 2016 році народилось 379 тисяч дітей, з них 22 тисячі народжені передчасно. Хворі з моменту народження - 60 тисяч дітей, з яких 9 тисяч - з вродженими вадами.
У чому ж полягає причина цієї жахливої статистики? Чому народжується така велика кількість хворих дітей?
Як до дитини через плаценту потрапляють їжа і кисень, так до неї можуть проникати інші речовини з організму матері. Тому важливо пам'ятати про вплив негативних факторів на організм ще ненародженої дитини.
Таблиця « Поведінка жінки під час вагітності»
До негативних факторів, що впливають на розвиток плоду належать:
-Недостатнє харчування вагітної;
-Нестача вітамінів;
-Прийом вагітною антибіотиків, снодійних препаратів;
-Інфекційні захворювання ( краснуха, грип, туберкульоз, токсоплазмоз);
-Тютюнопаління вагітної;
-Вживання алкоголю;
-Наркотики та інші фактори.
Вплив алкоголю:
Алкоголь здатний серйозно нашкодити ембріону. Він не фільтрується плацентою і миттєво потрапляє в кровоток дитини. В ембріональний період (перші 2 місяці) уживання алкоголю може вплинути не тільки на психіку, але й на весь наступний розвиток організму. Найчастіше зустрічаються пороки розвитку серця, зовнішніх полових органів і суглобів.
Влив тютюнопаління.
Кожна викурена цигарка вагітною жінкою- неабиякий ризик для розвитку вагітності. Як правило, діти жінок, які палять, народжуються з меншою вагою. Інший ризик- передчасні пологи.
Вплив наркотиків.
У жінок котрі вживають наркотики під час вагітності, можуть народитися мертві діти або ж діти з дуже серйозними вадами: клишоногістю, відсутністю кінцівок, розщепленим піднебінням, «заячою губою», дефектами внутрішніх органів.
VII. Фізкультхвилинка.
VIII. Закріплення навчального матеріалу.
Фішбоун « Вплив негативних чинників на розвиток плоду»
Гра « Складанка».
Вибираючи перші склади слів, записати термін:
А – поворот, лопата, гикавка.
Б – димохід, тин, навесні.
В – планета, центр, тарілка.
Г – алгоритм, комар, горобець, ліс, змія.
Відповідь: (а)-пологи, (б)-дитина; (в)-плацента; (г)-алкоголізм.
IX. Підведення підсумків уроку.