Вплив негативних чинників на розвиток плоду. 9 клас

Про матеріал

.Конспект уроуку біології в 9 класі " Вплив негативних чинників на розвиток плоду"

Перегляд файлу

 

Дата____________________                                                             Клас: 9

 

Тема уроку: Вплив негативних чинників на розвиток плоду.

Мета уроку:

- навчальна:  продовжити формувати в учнів знання з розділу  «Розмноження і

розвиток», сформувати знання про вплив негативних чинників на розвиток плоду;

- розвиваюча: розвивати в учнів логічне мислення, вміння працювати з 

                         підручником, аналізувати, виділяти головне, порівнювати,

                         робити висновки;

- виховна:       виховувати моральне відношення до зачаття і вагітності,

                        відповідальності за життя, яке ще не народилось,

                                 усвідомлення життєвої миті як найціннішої частки буття;

- корегуюча:  слідкувати за правильною вимовою.

 

Обладнання: підручники, атлас, презентація, таблиця, картки

    Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку:

 

I. Організація класу до навчання. Емоційне налаштування класу.

 

-         перевірка готовності учнів до уроку;

           Добрий день!

           Вправо- вліво поверніться, один одному всміхніться.

         Сподіваюсь, що хороший настрій вас супроводжуватиме увесь урок.

 

II. Мовна хвилинка.

 

-         Який зараз урок ?

-         Яку біологію вивчаємо?

-         Назвіть науки, які вивчає людину.

-         Який розділ біології вивчаємо?

 

 

III.    Перевірка д/з.

1.На дошці картки ,в які необхідно вставити правильні відповіді.

 Жіночі статеві клітини (гамети) називаються……

Запліднення відбувається в…………………….

Злиття гамет називається-…………………..

Чоловічі статеві клітини (гамети) називаються………

Фізіологічний стан організму жінки, пов'язаний із заплідненням яйцеклітини, розвитком зародка і плода називається……………..

Індивідуальний розвиток організму-  називається……

IV. Актуалізація опорних знань.

Метод «Вірю-не вірю»

Чи вірите ,що здоров’я дитини залежить від способу життя її батьків?

 V. Мотивація навчальної діяльності.

У наш час дуже багато спокус постає перед молоддю. Ці спокуси, як здається на перший погляд, роблять життя  веселішим, різноманітнішим. Молодь , бажаючи здаватися сучасними, починає палити, коштує алкоголь і навіть наркотики. Не замислюючись, що це переростає в залежність.

Колись ви одружитесь і  заплануєте народження дитини . Й природним вашим бажанням буде, щоб дитинка народилась обов’ язково здоровою.

Проблемне питання уроку: Чому діти не завжди народжуються здоровими?

VI. Подача нового матеріалу ( оголошення теми уроку)

Період внутрішньоутробного розвитку дитини в середньому триває 270 днів. Це період бурхливого розвитку і росту дитини, оскільки формуються усі життєво важливі органи і морфологічні особливості дитини.

Таблиця « Критичні періоди внутрішньо утробного розвитку життя плоду».

За офіційними статистичними даними МОЗ у 2016 році народилось 379 тисяч дітей, з них 22 тисячі народжені передчасно. Хворі з моменту народження - 60 тисяч дітей, з яких 9 тисяч - з вродженими вадами.

У чому ж полягає причина цієї жахливої статистики? Чому народжується така велика кількість хворих дітей?

Як до дитини через плаценту потрапляють їжа і кисень, так до неї можуть проникати інші речовини з організму матері. Тому важливо пам'ятати про вплив негативних факторів на організм ще ненародженої дитини.

Таблиця « Поведінка жінки під час вагітності»

До негативних факторів, що впливають на розвиток плоду належать:

-Недостатнє харчування вагітної;

-Нестача вітамінів;

-Прийом вагітною антибіотиків, снодійних препаратів;

-Інфекційні захворювання ( краснуха, грип, туберкульоз, токсоплазмоз);

-Тютюнопаління вагітної;

-Вживання алкоголю;

-Наркотики та інші фактори.

Вплив алкоголю:

Алкоголь здатний серйозно нашкодити ембріону. Він не фільтрується плацентою і миттєво потрапляє в кровоток дитини. В ембріональний період (перші 2 місяці) уживання алкоголю може вплинути не тільки на психіку, але й на весь наступний розвиток організму. Найчастіше зустрічаються пороки розвитку серця, зовнішніх полових органів і суглобів.

Влив тютюнопаління.

Кожна викурена цигарка вагітною жінкою- неабиякий ризик для розвитку вагітності. Як правило, діти жінок, які палять, народжуються з меншою вагою. Інший ризик- передчасні пологи.

Вплив наркотиків.

У жінок котрі вживають наркотики під час вагітності, можуть народитися мертві діти або ж діти з дуже серйозними вадами: клишоногістю, відсутністю кінцівок, розщепленим піднебінням, «заячою губою», дефектами внутрішніх органів.

VII. Фізкультхвилинка.

VIII. Закріплення навчального матеріалу.

Фішбоун « Вплив негативних чинників на розвиток плоду»

Гра « Складанка».

Вибираючи перші склади слів, записати термін:

А – поворот, лопата, гикавка.

Б – димохід, тин, навесні.

В – планета, центр, тарілка.

Г – алгоритм, комар, горобець, ліс, змія.

Відповідь: (а)-пологи, (б)-дитина; (в)-плацента; (г)-алкоголізм.

 

IX. Підведення підсумків уроку.

Метод «Рефлексія».

«Дерево успіху».

Плоди-урок пройшов корисно, плідно.

Квітка-досить непогано.

Зелений листочок-щось було звичайно, а взагалі-незрозуміло.

Жовтий листок-«чахлий», поганий урок.

X. Подача д/з: вчити тему Вплив негативних чинників на розвиток плоду.

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Інкл
Додано
9 грудня 2023
Переглядів
108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку