Урок. Інтегрована українська мова 2 клас
Тема уроку. Будова тексту. Складання тексту з частин.
Мета уроку: формувати в учнів поняття "тварини – живі організми", уявлення про різноманітність тварин у природі, про види тварин закріпити знання учнів про будову тексту, його частини, розвивати вміння виділяти в тексті зачин, основну частину, кінцівку, абзаци; розвивати мовлення учнів; поповнювати словниковий запас; виховувати бережливе ставлення до природи.
Тип уроку: Інтегрований урок. Закріплення вивченого.
Обладнання: предметні картинки, мультимедійний комплект
Хід уроку
І. Організація класу
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Біля парти станем чемно-
Плине час хай не даремно.
Будемо уважні і старанні всі,
Сядемо рівненько на місця свої.
Давайте наш урок розпочнемо з
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Вам на домашнє завдання було скласти фантастичний текс про лисичку чи вовчика. Давайте поглянемо як ви справилися з таким завданням.
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності
Текст складається зі слів.
Текст утворюють зв'язані за змістом
речення.
Речення в тексті розміщені в певній послідовності.
Заголовок – це назва уривка тексту.
До тексту можна дібрати заголовок.
Заголовок повідомляє, про що
йтиметься в тексті.
IV. Основна частина
Гра назвіть тварину
Я вам зараз роздам картки. Роздивіться свою картику і свого сусіда. Як ми можемо назвати всі ці картинки одним словом - рослини. Вам потрібно по черзі назвати свою рослину і того хто стоїть перед вами.
— Сьогодні на уроці ми дізнаємось, більше про тварин, та на які групи вони поділяються, а також будемо читати тексти про тварин і вивчати будову тексту.
- Пригадайте які види тварин ви знаєте?
- Наведіть приклад кожного виду
- Давайте ми з вами поділи тварин на групи.
V.Вивчення нового матеріалу
Тварини – це живі організми, які харчуються готовою їжею, на відміну від рослин вони мають здатність переміщатися в просторі та рости, не протягом всього життя, а тільки в молодому віці.
Тварин поділяють на декілька груп, ця класифікація залежить від зовнішнього вигляду, будови тіла, розмноження, умов житті тощо.
Існує 6 типів тварин:
Плазуни.
Земноводні.
Риби.
Ссавці (звірі).
Птахи.
Комахи.
Руханка «Зоопарк»
На рахунок 1 2 3 кожен вибрав собі певну тварину з зоопарку і показує
Жирафу
Рибу
Акулу
Мавпу
змію
Прочитайте текст
На столі стояв кухлик з молоком.
Кицька його побачила – і захотілося їй молока. Скочила на стіл – та до кухлика. Аж тут лихо. Голова в кухлик не влазить. Скоро кицька зміркувала, що їй робити. Вона почала вмочати лапку в молоко й обсмоктувати її.
Так і застали кицьку над кухликом.
За Борисом Грінченком
-Про кого йде мова в тексті?
- Що трапилося з котиком?
- На які три частини ми можемо поділити текст?
- Про що розповідається в кожній частині?
- Чи можемо ми їх поміняти місцями?
Отже у тексті є початок, основна частина і кінцівка.
Мабуть, лисиця добиралась до гнізд. А птахи гуртом її покарали.
Полем бігла лисиця. А за нею летіла зграя граків. Птахи кидалися на лисицю. Сердито били її дзьобами.
Двоє мисливців побачили диво.
Прочитайте частинки тексту, (кожна частинка тексту відповідає певному кольору цеглинки Лего) розставте лего в такій послідовності щоб утворився текст.
Спишіть частини тексту у правильній послідовності.
VІ. Підсумок уроку
- З яких частин складаєть текст?
- Які групи тварин ви запам’ятали, назвіть приклади.
VII. Рефлексія